Toon posts:

[Quicktime] verschil tussen mac en pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb wat *.mov bestanden van een mac pc geimporteert op een PC. De bestanden worden niet herkend door quicktime op de pc. Op de mac werken ze prima. Iemand enig idee wat ik fout doe? (de extentie is er al bijgezet)

groetjes,
Jim

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Welke versie van Quicktime gebruik je op de Mac, en welke versie op de PC ?

kijk eens voor de grap welke codering de films zijn... dit kun je zien door in Quicktime de info op te vragen van het videospoor, daar staat welke codec er gebruikt is... ik weet niet of alle Mac codecs ook in de Windows-versie staan...

En anders opslaan als DivX .avi, dat werkt bijna altijd.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 20:16

boesOne

meuh

.mov is op de mac wat .avi op de pc is: een container waar vanalles in kan zitten. dus probeer uit te vinden met welke codec deze .mov gecodeerd is..

laat gspot er eens op los..

[ Voor 24% gewijzigd door boesOne op 09-07-2004 16:58 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
unSOUND schreef op 09 juli 2004 @ 16:44:
Welke versie van Quicktime gebruik je op de Mac, en welke versie op de PC ?

kijk eens voor de grap welke codering de films zijn... dit kun je zien door in Quicktime de info op te vragen van het videospoor, daar staat welke codec er gebruikt is... ik weet niet of alle Mac codecs ook in de Windows-versie staan...

En anders opslaan als DivX .avi, dat werkt bijna altijd.
:S Heb verschillende versies gebruikt. Ook heb ik geprobeerd om de *.mov te encoden naar DivX. Ook dit zonder resultaat. Krijg steeds de: "0x80040265 File not supported" melding ! 8)7
.mov is op de mac wat .avi op de pc is: een container waar vanalles in kan zitten. dus probeer uit te vinden met welke codec deze .mov gecodeerd is..

laat gspot er eens op los..
heb gspot geprobeerd, krijg ook daar de melding die hierboven genoemd is. Zou dat komen omdat op mijn pc de codec niet zit en dat hij daarom ook niet de codec vind? Zijn er manieren om ook de codec te vinden zonder dat deze geinstalleerd is?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als die film niet te groot is zou ik hem als stream ergens op een site ofzo zetten en dan zo op je PC opslaan ?? Ik bl44t maar wat..... :)
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 16:23:
[...]

haha hij is maar 4,5 gig :X O-)
:X OOOOooooops :X *Bloost zich een eind weg van dit grote blunder*

[ Voor 45% gewijzigd door nero355 op 10-07-2004 18:17 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 10 juli 2004 @ 14:56:
Als die film niet te groot is zou ik hem als stream ergens op een site ofzo zetten en dan zo op je PC opslaan ?? Ik bl44t maar wat..... :)
haha hij is maar 4,5 gig :X O-)

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Maar goed, welke codering is er gebruikt ?

Heb je ze geexporterd als DivX op de PC of op de Mac ?

Er zitten in de Mac versie van Quicktime veel meer codecs,
dus je hebt best kans dat er is opgeslagen met een codec
die de Windows versie simpelweg niet heeft...

[ Voor 46% gewijzigd door unSOUND op 10-07-2004 22:29 ]

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
welke codecs kun je gebruiken die zowel windows als apple ondersteund?
Pagina: 1