[direct X] Installatie onder win2k

Pagina: 1
Acties:

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Topicstarter
Ik heb zojuist op een schone win2k install geprobeerd een recente versie van directX te installeren. De installatie verloopt prima, windows zegt ook keurig dat hij de geinstalleerde verie* heeft, maar die heeft hij volgens mij niet. De Logitech software (webcam) Sisoft Sandra, en ATI's system check-tooltje zijn het daar met mij over eens, windows eigen dxdiag echter niet dus.

Omdat het toch een schone versie van win2k was, dacht ik dat het misschien iets te maken kon hebben met de volgorde waarin je sp4 en dx installeerde, dus nog een keer geformatteerd, maar ook dat geeft precies het zelfde probleem.
De windows DX " troubleshooter" komt tot de conclusie dat ie me niet kan helpen " this troubleshooter is unable to solve your problem".

De MS online support helpt me niet verder dan dat ik DX nogmaals moet installeren, maar dat helpt dus niet. Om zeker te zijn van mijn zaak heb ik zowel DX9.0, 9.0b, en 8.1 geprobeerd, maar dat helpt allemaal niet. Ook zit er geen verschil in of ik de webinstaller gebruik of de redistributable versie (zoals in dit topic werd gesuggeerd, waarvan ik ook nog de topicstarter heb gecontact, maar die wist geen oplossing).

Verder kan ik op GoT alleen problemen bij de installatie vinden die wel een foutmelding geven, maar ik krijg dus geen foutmelding... Ook in mijn eventlog is niets bijzonders te zien.
Het verwijderen van DX mbv een dx verwijder tooltje helpt windows van de illusie een recente DX te hebben af, maar maakt voor installatie van een nieuwe versie geen verschil.

Om zeker te zijn dat mijn videokaart geen probleem zou kunnen zijn, heb ik deze met 2 drivers getest, (De vorige die wel werkte, en de nieuwste) maar dat maakt ook geen verschil.

Ohja, voor de volledigeheid, het betreft een P4 systeem op een Asus P4Pe moederbord (intel i845 chipset) en een ATI AIW 8500DV (build by ati) met windows 2000 als OS, inmiddels met alle updates, maar ook "kaal" werkte het dus niet.

[edit]

een 2e reinstall van windows 2k, waarin ik echt alles het zelfde heb gedaan als de vorige keer, bleek wel te werken.. Vraag me niet waarom.:s

[ Voor 6% gewijzigd door Luxx op 09-07-2004 03:19 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.