Toon posts:

Problemen met installatie van software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb een probleem met installeren van software. Hij blijft elke keer hangen op een bepaald moment. Xp wordt wel normaal geinstalleerd maar zodra ik in windows kom begint die lastig te doen. Vid drivers moederbord drivers ook geen probleem. Maar als ik bijvoorbeeld geluidsdrivers wil installen dan doet die daar 3uur over. Daemon tools 15min. Om in installatiesetup te komen van spelletjes 10 tot 15min. Ik heb al geprobeerd om geluidskaart eruit te halen. Cd rom eruit te halen. Helpt alletwee niet. Jullie toevallig een idee?

Systeem:
Processor: Amd Athlon 64 3200+
Mobo: MSI K8T NEO
Geheugen: 512 ddr 3200
Vid kaart: Sapphire ati radeon 9800 128mb
Hard disk: Maxtor ata 133 120gb
Geluidskaart: Creative audigy 2

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Patrick

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Krijg je wel foutmeldingen of staan er rare dingen in de .log files van de isntalls?
Is je hdd wel continu aan het werk of doet hij gewoon lang 'niets'?

Bios al eens doorgelopen om te kijken of daar alles goed staat ?

Verwijderd

Draait er misschien tijdens de installaties een te strenge virusscanner, die eerst alle ingepakte installatie-bestanden wil scannen?

Het lijkt mij eerder een software/WindowsXP probleem. Bekijk dit topic maar eens.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat alles goed. Ik heb geen virusscanner draaien op moment. Log files van installs weet ik niet hoe ik in moet kijken. Er is gewoon geen activity als ik het goed heb gezien. Ik heb vanmorgen pc geformateerd en bij de VIA chipset drivers deed die al 7min over om in setup te komen. Nu vind ik dat andere topic ook wel interresant maar daar staat geen oplossing voor de gebruiker bij. Maar dat is wel precies het probleem waar ik last van heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:12:
In de bios staat alles goed. Ik heb geen virusscanner draaien op moment. Log files van installs weet ik niet hoe ik in moet kijken. Er is gewoon geen activity als ik het goed heb gezien. Ik heb vanmorgen pc geformateerd en bij de VIA chipset drivers deed die al 7min over om in setup te komen. Nu vind ik dat andere topic ook wel interresant maar daar staat geen oplossing voor de gebruiker bij. Maar dat is wel precies het probleem waar ik last van heb.
Je logfiles vind je onder Programma's -> Systeembeheer -> Logboeken

In het andere topic vindt de TS wel een oplossing voor zijn probleem:
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 22:42:
heb onder taakbeheer tijdens installatie een na een uitgeschakeld en
svchost.exe netwerkbeheer bleek de schuldige te zijn.
Als dit bij jou niet werkt kan je verder zoeken op 'Software installatie traag'

Maar in ieder geval zou ik een mod vragen dit topic te verplaatsen naar WOS, omdat het waarschijnlijk gewoon een probleem met je Windows is. (Je probleem onstaat ook pas als je XP geïnstalleerd hebt)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even afronden op mijn topic. Ik ben met toeval eigenlijk tegen de oplossing gelopen. Het bleek toen ik system restore had uitgezet het probleem was verholpen:S Iemand toevallig enig idee hoe dit kan want vind het toch raar.
Pagina: 1