Toon posts:

Front Sound Aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een nieuwe kast gekocht, een SWEEX XENON XS.

deze kast heeft aan de voorkant 2 usb aansluitingen en 1 voor mic en 1 voor koptelefoon

mijn vraag was hoe sluit ik de mic en de koptelefoon aan op mijn moederbord, het usb aansluiten dat lukte wel

ik heb een ASUS A7V8X moederbord

ja... ik heb het boekje al doorgelezen en ook goed doorgelezen, maar die dingetjes die je op het moederbord moet aansluiten zijn veel anders dan er in het boekje beschreven staat

alvast bedankt voor de hulp

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Moet je die niet aansluiten op je geluidskaart dan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek de headers op je mobo en vrot daar de pinnetjes op van het frontje van je kast.
Als je gebruikt maakt van je onboard sound kun je dat dus gewoon doen op je mobo, anders is de geluidskaart ook altijd een mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
je kan dus die pennetjes ook op je geluidskaart aansluiten of heb ik dat verkeerd begrepen

Verwijderd

Jep, de asus mobo's met onboard sound hebben speciaale audio aansluting voor het I-paneel wat ze verkopen die ook USB en mic en line in en uit hebbe.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mensen mensen.... hij wil het op zijn mobo aansluiten omdat hij dus waarschijnlijk een ALC650 Chipje heeft en geen zin heeft om 50 € te dokken voor zo'n domme ASUS iPanel !!!

Ik vind dit een erg goed Topic sinds ik dit te vaak tegenkom als ik af en toe een PC'tje voor iemand in elkaar zet en elke keer zit ik me echt te verstaren van "WTF?? Nou weer..." :/

USB in elkaar krijgen is al meestal een wonder omdat sommige mobo makers lekker eigenwijs zijn en het allemaal anders indelen :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 5.1 Creative geluids kaart inhangen...

maar ik weet gewoon niet hoe ik die front sound op mijn mobo moet aansluiten, want in elke kast zijn die draadjes gewoon weer anders... :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geen boekje van de 5.1 geluidskaart...,want ik heb hem overgekocht... en dus weet ik ook niet of het kan en hoe ik het moet aansluiten op mijn geluidskaart

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 12:33:
Ik heb ook geen boekje van de 5.1 geluidskaart...,want ik heb hem overgekocht... en dus weet ik ook niet of het kan en hoe ik het moet aansluiten op mijn geluidskaart
Afbeeldingslocatie: http://www.asahi-net.or.jp/~WZ4K-TNK/digital/te51.jpg
Als jij net als bij deze terratec van die pinnetjes achter je geluidspoorten hebt zitten kun je ze daar ook heel gemakkelijk op prikken.
Het enige dat je dan even moet doen is kijken welk kabeltje op welk pinnetje moet (en das makkelijk).

Heb je die pinnetjes niet maar er zitten wel contact puntjes kun je ook de soldeerbout pakken en ze er zelf op solderen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 12:33:
Werkelijk, dit gaat nergens heen :/

Op Gathering of Tweakers verwachten we niet dat je kant en klaar alle oplossingen weet, maar wel dat je zelf de moeite doet. Een manual op internet opzoeken behoort zeker tot de minimale basisvaardigheden. Gewoon logisch nadenken trouwens ook. Zie:

GoT Huisregels

Deze topic gaat omwille van te weinig eigen initiatief van de TS dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.