[Win2003]Windows media encoder geen line-in

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik probeer met Windows Server 2003 een Windows streaming media service te starten (om radio538) te streamen (en nee, Shoutcast heb ik geen zin in en dat is ook geen oplossing voor mij...)

Bij het maken van een stream kan ik bij Audio echter alleen kiezen voor "Multichannel WAV Source".

Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/fotoalbum/albums/userpics/10002/p2.PNG

Ik ben al de hele middag aan het klooien om het geluid aan de praat te krijgen, dat wil dus zeggen: drivers installeren, 8 STOP errors krijgen omdat de Windows Audio Service niet draait, daarna die service aanzetten en de boel aan de praat krijgen.

Bij audio in configratiescherm krijg ik alleen maar te zien: "Microsoft RDP Audio Driver" maar dit komt omdat ik via Terminal Server werk.

Ik kan ook niet instellen in het Sounds And Audio Devices menu om een andere bron (chip/whatever) in te stellen als standaard:

Afbeeldingslocatie: http://www.kingfisher.demon.nl/got/p1.PNG

Wat is hier aan de hand?

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 08-07-2004 20:43 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat is hier aan de hand?
Dat je images niet goed werken?
Zet ze liever op je Homepage bij planet. Zijn we niet afhankelijk van het al of niet draaien van je DSL of Server.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 08-07-2004 20:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 08 juli 2004 @ 20:35:
[...]

Dat je images niet werken?
Zet ze liever op je Homepage bij planet. Zijn we niet afhankelijk van het al of niet draaien van je DSL of Server.
De Planet FTP is (al tijden) down. PicServer werkt ook niet. Zal ff kijken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om je probleem op te lossen:

doe eens start > run > cmd
dan mstsc /cons
?

moet werken namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/sounddev.jpg

(gewoon IIS6 draaien, apache op windows 2003 server is voor wimps)
De Planet FTP is (al tijden) down.
Kan er hier gewoon bij enzo?

[ Voor 70% gewijzigd door alt-92 op 08-07-2004 20:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Het probleem is gewoon waarschijnlijk iets met Terminal Server en de daarbij behorende RDP Audio driver. Lokaal werkt het wel. In een ander topic op GoT had ik al eerder gevonden dat dit een bug was maar ze hadden het daar volgens mij over een Beta. Ik draai de Build 3790 (geen beta als het goed is :Y))

Ik beheer de boel wel lokaal dan :(

En waarom zou ik IIS6 gebruiken ? Voordelen tov Apache?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BackSlash32 schreef op 08 juli 2004 @ 20:44:
(gewoon IIS6 draaien, apache op windows 2003 server is voor wimps)
Anders geef je ook aan why.... :/

* nero355 kan ook op de Planet FTP komen trouwens... vaag....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/fotoalbum/albums/userpics/10002/normal_planet_bl44t.PNG
Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/fotoalbum/albums/userpics/10002/planet_bl44t_2.PNG

Maar dit ligt waarschijnlijk aan de firewall hier, kijk dat later wel even na :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Glashelder schreef op 08 juli 2004 @ 21:25:
Het probleem is gewoon waarschijnlijk iets met Terminal Server en de daarbij behorende RDP Audio driver. Lokaal werkt het wel.
*kuch*

mstsc /cons op Windows 2003 Server laat je zoals ik liet zien in het bovenstaande screenshot de console via RDP overnemen, en gebruikt dan NIET de RDP driver.
In een ander topic op GoT had ik al eerder gevonden dat dit een bug was maar ze hadden het daar volgens mij over een Beta. Ik draai de Build 3790 (geen beta als het goed is :Y))

Ik beheer de boel wel lokaal dan :(
Niet nodig. En het is ook geen bug, maar normaal gedrag als je een RDP sessie opzet.
nero355 schreef op 08 juli 2004 @ 21:33:
[...]

Anders geef je ook aan why.... :/
Oh sorry :/ ik ben de knipoog vergeten.
De enige reden die ik kan bedenken om Apache2 op Windows 2003 Server te draaien is mod_rewrite.
Voor snelheid of veiligheid hoef je het in ieder geval niet te doen aangezien IIS6 mits goed opgezet een indiaan uit zn tent jaagt.

Pagina: 1