zwahiel schreef op 09 juli 2004 @ 16:58:
ik bel al sinds dat Telfort bestaat met Telfort en mijn broertje met Orange, dus van mij mag 't wel samen, kwaliteit van beide bedrijven is altijd beter als een solo operatie!
Vanaf bijna het begin (eind 98) tot een maand na de switch naar O
2 heb ik bij het "vroegere" Telfort gezeten. Klantenservice was niet geweldig, netwerk was met het (toenmalige) Libertel bereik heel leuk. Maar toen Telfort voldoende masten had en het bereik van Libertel afgestoten werd, werd het behoorlijk crap op bepaalde plaatsen. Ik belde te weinig, verbruikte mijn belminuten niet en verstookte daarnaast een extra 10 gulden aan sms-jes er doorheen. Dat (toenmalige) Dutchtone abo kwam als geroepen. Wat beter bereik op bepaalde plaatsen. Alleen ook regelmatig zoals ook bij toenmalig Telfort geëikel met de klantenservice gehad. 2-3 keer bellen voordat iets geregeld was. Waar ik de laatste tijd erg happy mee ben is dat als je een webformulier op de Orange site invult, je ook echt terug gebeld word met een meestal werkend antwoord!
Daarnaast ben ik een fervente GPRS gebruiker (nooit ooit verwacht) maar het kunnen e-mailen, nieuws lezen, weer berichten checken, vervoers info opvragen, notificatie sms-jes krijgen van e-mails etc etc voor een heel schappelijk bedrag vanuit de bundel vind ik toch wel heel erg cool!
Dat je goedkoper kan bellen binnen je eigen netwerk vind ik alleen maar onzin. Alles gewoon lekker 1 prijs omdat je aan de nummers toch niet kan zien op welk netwerk ze zitten. Alleen tussen vast en mobiel zie je het verschil.
Dan als laatste de shops van die twee toko's. Bij de Telfort werd ik in 2001 ook goed geholpen met klantenservice zaken. Men belde voor mij naar de klantenservice etc en gedurende die tijd mocht ik lekker gratis internetten.
Bij de inmiddels geworden Orange shop ben ik regelmatig een lastige klant omdat ze bepaalde zaken niet goed geregeld hebben. Bij de aanvraag heb ik 3 of 4 maanden moeten zeuren vanwege een welkomst bonus van 50 gulden die ik niet had gekregen. Momenteel geëikel met mijn S55 die regelmatig uitvalt...
Toch wil ik zeer graag bij Orange blijven. Met mijn telefoon heb ik gewoon pech. Ik zou niet willen ervaren wat ik bij andere telcom bedrijven kwijt zou zijn voor die functionaliteiten waar ik nu van geniet.
Wellicht binnenkort fax nummer aanvragen op mijn mobiel. Via BT lekker faxen vanaf mijn pc

Kost eenmalig iets van € 20 of €30 (uit mijn hoofd).
Mocht die overname een feit worden, dan zou ik het zeer op prijs stellen dat Orange zijn belbundel en functionaliteiten, waar onder qualiteit klantenservice, behoud.