Telfort wil Orange Nederland kopen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:07:
[...]

Vind ik knap, aangezien KPN en Vodafone compleet andere masten hebben op een compleet andere golflengte. En je kan niet zomaar met een 900 Mhz mast op 1800 Mhz gaan uitzenden.
hoeft toch ook niet? niemand heeft een 1800 single band foon (bestaan die wel?), het is allemaal dual band. dat het kan heeft telfort een paar jaar terug bewezen: toen huurden ze capaciteit van het 900 mhz netwerk van libertel. (en kon je dus kiezen uit het telfort netwerk of het libertel netwerk. ook switchen ging probleemloos)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:02:
[...]

telfort nederland is door mmO2 voor een symbolisch bedrag en schuldenvrij aan een investeringsmaatschappij verkocht. die wouden er een tijdje aan verdienen en dan doorverkopen, maar ze zijn er op tijd achter gekomen dat ze ineens eigenaar waren van de enigste schuldenvrije telco van heel europa. nu ruiken ze dus geld, en terecht.
Zelfde verhaaltje, maar dan met meer details:

Telfort is in 1996 opgericht in door een samenwerking van de NS en British Telecom.
In 2001 is de mobiele tak van British Telecom wereldwijd van naam veranderd naar MMO2, daarbij is Telfort in Nederland veranderd naar NL-O2. Op 14 april 2003 heeft Greenfield Capital Investment Group NL-O2 overgekocht voor € 25 miljoen. Alle schulden, die meer dan € 100 miljoen bedroegen, zijn overgegaan naar MMO2. De door MMO2 gefincancieerde UMTS licensie, die momenteel een straatwaarde heeft van meer dan € 100 miljoen is gewoon netjes over gegaan naar Greenfield Capital Investment Group. Greenfield heeft NL-O2 weer netjes omgedoopt in Telfort.

Hiermee is Telfort financieel het meest gezonde bedrijf.

Telfort kan wel degelijk een redelijk bod op Orange Nederland doen. France Telecom heeft namelijk heeft namelijk een target gesteld voor Orange Nederland. Orange Nederland moet een bepaald marktaandeel zien te verwerven. Lukt dat niet, dan kan France Telecom Orange Nederland nog wel eens in de verkoop doen. Orange Nederland moet dit hoe dan ook regelen, en doen dit dus door gratis abonnementen te vergeven en gigantisch veel korting te geven op toestellen bij een simpel 1 jarig abonnementje. Maar daarmee brengen ze zichzelf wel heel diep in de schulden. Het zou mij dus niets verbazen als dit daatwerkelijk gaat gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 08-07-2004 15:37 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:09:
[...]

hoeft toch ook niet? niemand heeft een 1800 single band foon (bestaan die wel?), het is allemaal dual band. dat het kan heeft telfort een paar jaar terug bewezen: toen huurden ze capaciteit van het 900 mhz netwerk van libertel. (en kon je dus kiezen uit het telfort netwerk of het libertel netwerk. ook switchen ging probleemloos)
Daarnaast maakt Telfort ook nog eens gebruik van een kleinschalig 900Mhz EGSM netwerk

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op 08 juli 2004 @ 15:33:
[...]

Hiermee is Telfort financieel het meest gezonde bedrijf.

Telfort kan wel degelijk een redelijk bod op Orange Nederland doen. France Telecom heeft namelijk heeft namelijk een target gesteld voor Orange Nederland. Orange Nederland moet een bepaald marktaandeel zien te verwerven. Lukt dat niet, dan kan France Telecom Orange Nederland nog wel eens in de verkoop doen. Orange Nederland moet dit hoe dan ook regelen, en doen dit dus door gratis abonnementen te vergeven en gigantisch veel korting te geven op toestellen bij een simpel 1 jarig abonnementje. Maar daarmee brengen ze zichzelf wel heel diep in de schulden. Het zou mij dus niets verbazen als dit daatwerkelijk gaat gebeuren.
Dat is wel heel interessant.. Ik denk dat NL ook écht het enige land is in Europa waar zoveel korting op toestellen wordt gegeven.. Bij elke orange shop in Frankrijk moet je minimaal een twintig-tal ballen neertellen voor een behoorlijk toestel.

Ik moet ook toegeven dat ik nooit had gedacht dat Orange NL wel eens een last zou kunnen zijn voor FT (naïve fout). Ik nam gewoon aan dat ze zeer succesvol waren, vooral vanwege hun dure reclamecampagnes en hun uitstraling. Maar natuurlijk, schijn bedriegt.

Aan de andere kant vraag ik mij nog steeds af of FT überhaupt enige prijs acceptabel vind voor Orange NL. Telfort laat al doorschemeren dat ze het voor een prikkie willen kopen, maar feit blijft dat FT daadwerkelijk voor miljarden het hele Orange concept heeft gekocht, en als ze het zo cheap verkopen dan draaien zij automatisch verlies. Persoonlijk denk ik sowieso dat het wel snel afgelopen is met FT, tenzij de Franse staat ingrijpt (privatisering van de afgelopen 15 jaar terugdraaien 8)). De toekomst zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ze alleen verlies draaien kan (goedkoop) verkopen de enige manier zijn om de kosten nog enigszins te dekken.
Bovendien hebben we het niet over het algehele Orange dat opgekocht zou kunnen worden, maar over Orange-NL. Dat is misschien makkelijker af te stoten als FT doorheeft dat Orange-NL in de Nederlandse markt weinig in te brokkelen heeft, met 4 andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Intressante ontwikkeling... ben benieuwd hoe dit gaat lopen...
Ik denk wel dat hoe dan ook, orange uit NL verdwijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Sur_G schreef op 08 juli 2004 @ 16:22:
Intressante ontwikkeling... ben benieuwd hoe dit gaat lopen...
Ik denk wel dat hoe dan ook, orange uit NL verdwijnt...
Jep, momenteel is Orange degene die het het moeilijkst heeft....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Zonde eigenlijk want het is een van de weinige providers die klantenservice hoog in het vaandel hebben staan, T-Mobile is toch wel zo arrogant. (laatste wijziging Algemene voorwaarden iemand ???)

Naja....zal wel los lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 16:10:
Bovendien hebben we het niet over het algehele Orange dat opgekocht zou kunnen worden, maar over Orange-NL. Dat is misschien makkelijker af te stoten als FT doorheeft dat Orange-NL in de Nederlandse markt weinig in te brokkelen heeft, met 4 andere aanbieders.
Dat weet ik. Maar als FT later ooit Orange wil verkopen is het moeilijker als geheel te verkopen, omdat je dan overal kleine segmentjes Orange hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang ze de onbeperkte tijdslimiet van je beltegoed handhaven is er voor mij niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Jånnis schreef op 08 juli 2004 @ 18:21:
zolang ze de onbeperkte tijdslimiet van je beltegoed handhaven is er voor mij niks aan de hand.
Precies! En dat lijkt me ook het meest hekele punt. Op dat gebied verschillen Orange en Telfort toch wel behoorlijk. Maar goed in feite is nog niks zeker, alleen dat ze het "wel zouden willen kopen". Misschien dat ze de merknaam Orange en alles wat op Orange betrekking heeft wel gewoon zo houden als het is... afgezien natuurlijk van zaken als helpdesk en zendmasten want dat levert gelijk grote synergievoordelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Bah nee, ik kom dus net weg van telfort, en ben naar orange gegaan......
telfort heeft kwa klantvriendelijkheid nog wel heel wat te leren, dus ik vind dit geen goed plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 16:10:
Maar als ze alleen verlies draaien kan (goedkoop) verkopen de enige manier zijn om de kosten nog enigszins te dekken.
Ook de naam Orange is een bak geld waard. Het kan dus prima zijn dat telfort alleen het netwerk (+algehele infrastructuur), gebouwen, werknemers en de klanten wil kopen. Dat is dan veel minder waard dan inclusief merknaam.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:07:
[...]

Vind ik knap, aangezien KPN en Vodafone compleet andere masten hebben op een compleet andere golflengte. En je kan niet zomaar met een 900 Mhz mast op 1800 Mhz gaan uitzenden.
KPN maakt gebruik van 900 en 1800 basisstations.

http://press.nokia.com/PR/199811/778326_5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
klopt. volgens mij gebruiken ze allemaal 900 en 1800 door elkaar.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42
Eerlijk gezegd geloof ik er niet zo hard in. Orange is natuurlijk een groot bedrijf en weet ook dat ze in nederland moeten groeien om bij het moederbedrijf te blijven. Aan de andere kant denk ik niet dat Orange (Moederbedrijf) haar plek in de nederlandse markt kwijt wil. Want ik zit net te denken, als je straks in elk europees land je netwerk heb, dan ga je straks europa in met een europees netwerk. Kijk het is natuurlijk op termijn. Maar het is een voordeel. Orange heeft naar mijn weten in heel wat landen een netwerk. (Net als Vodafone en Tmobile) Dus ik weet niet of ik dit zo hard ga geloven totdat het echt gebeurd is.

Ik bel zelf met Orange en geen andere provider kan tippen aan de eisen die ik stel en die orange me geeft. Je kan veel zeggen maar de klantenservice is ook service. Ze bellen zelfs terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluit ik me bij aan. Ik had een probleem en ben netjes terug gebeld. Ze vroeg of het gelegen kwam, eigenlijk niet... We spraken een andere tijd af en huppa de telefoon ging. Echt TOP! Sta ook bijna nooit in de wacht bij Orange, wat wil je nog meer. Ik heb met telfort veel slechtere ervaringen...
Snap alleen niet waarom Orange NL afgestoten zou moeten worden, beter een kleiner marktaandeel met meer winst, dan een groot bedrijf met dikke schulden.
Orange heeft toch een hoge ARPU? (zegt niet alles, maar toch ook weer wel:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
arpu?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Average Revenue Per User.

Gepubliceerd op donderdag 29 april 2004 (Planet)

(P7) Orange Nederland groeide in het eerste kwartaal van 2004 met zo'n elf procent in aantal abonnees en met ruim 38 procent in het afgelopen jaar. Het totaal aantal abonnees is nu 1,44 miljoen.

De gemiddelde jaarlijkse opbrengst per Orange-klant in Nederland steeg van 356 tot 395 euro, per maand gemiddeld 33 euro over het afgelopen jaar tot 31 maart 2004.

Zag dit bij het ANP:

Aan de Stegge maakt wel een voorbehoud bij het plan om het van oorsprong
Franse Orange te kopen. Er zijn verschillen in netwerken die opgelost moeten
worden. Verder voorziet hij problemen bij het combineren van de twee
organisaties. Daar moet de prijs op aangepast zijn, vindt hij.

Orange zegt een aandeel te hebben van 10,6 procent met 1,4 miljoen actieve
gebruikers. "Het gaat heel goed met ons", aldus de woordvoerster. "We kunnen
onszelf bedruipen. Ons moederbedrijf zegt dat we een belangrijke rol
vervullen binnen het Orange-concern door de centrale ligging van Nederland.
Men is daar tevreden. We zijn niet te koop." (anp)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
tnx @ uitleg arpu :)

we'll see

wat orange zegt, wat telfort zegt.. whatever.. het is één groot spel van onderhandelen. bluffen hoort daar ook bij.

ik moet het allemaal nog zien :) interessante materie tho' dat telfort (vrijwel?) schuldenvrij is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Punksmurf op 08-07-2004 21:18 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ik zou het echt gek vinden als orange verkocht wordt. Zoals hierboven wordt gezegd is Orange denk een bedrijf wat groter wil worden.

Hier in de familie heeft iedereen orange, vrienden stappen steeds vaker over op orange vanwege de bundel. Ook tussen orange bellen is goedkoper. Ik heb dus veel mensen die ik bel met orange. En dan wordt het goedkoper en makkelijker.

Orange is duur, heeft service en belangrijk is het goedkope GPRS ! ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vaag bericht ...

De organisatie achter Telfort heeft O2NL voor een prikkie kunnen kopen. Vervolgens investeren ze geen cent meer in Telfort, maar bedenken ze alleen maar acties om met het huidige netwerk zo veel mogelijk geld te verdienen. Ik hoop niet dat men het voor elkaar krijgt om Orange NL te kopen; ik ben een blije gebruiker die graag ietsjes meer betaalt voor het geleverde.
"We zijn niet te koop."
Gelukkig!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 08 juli 2004 @ 19:37:
klopt. volgens mij gebruiken ze allemaal 900 en 1800 door elkaar.
Fout... Ik werk bij Orange en ze zitten alleen op de 1800 Mhz band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orange groeit en groeit.. waarom zou je jezelf dan uberhaupt te koop aanbieden?
Nee ik denk niet dat dit in de voorgestelde vorm gaat gebeuren!

En gelukkig maar ook, ik ben tevreden Orange klant! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 21:30:
[...]

Fout... Ik werk bij Orange en ze zitten alleen op de 1800 Mhz band
Offtopic: Kan jij zeggen of de smsprijzen omlaag gaan bij Orange?

Ontopic: Orange heeft wel een licentie voor EGSM, zag ik op de orange site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 20:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

pven schreef op 08 juli 2004 @ 21:28:
Vaag bericht ...

De organisatie achter Telfort heeft O2NL voor een prikkie kunnen kopen. Vervolgens investeren ze geen cent meer in Telfort, maar bedenken ze alleen maar acties om met het huidige netwerk zo veel mogelijk geld te verdienen.
eehm waar wordt er door telfort niet geinvesteerd :? die snap ik niet helemaal, en de reden dat NL-O2 wegging voor een prikkie was dat KPN grootaandeelhouder MMO2 is geworden, maar niet meer marktaandeel mocht hier in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door dat laatste denk ik ook, dat Vodafone en KPN dus ook, Orange niet mogen overnemen van de OPTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Dus als ik het goed begrijp mag geen van de bedrijven elkaar overnemen ?

Wil iemand uitleggen hoezo niet, ik vind het niet fout dat de OPTA toezicht houdt. Maar ALS KPN denkt dat ze bv Telfort kunnen overnemen waarom niet ? De OPTA doet in mijn ogen echt geen ene reet.

- SMS prijzen gaan nu pas omlaag, de OPTA wist allang dat het goedkoper kon, maar niks er aan gedaan.

- Stuntprijzen van Abbo wordt niks aangedaan (in de perken gehouden)

- Beltegoed mag gewoon maar 3 maanden / 6 maanden geldig zijn.

Ik vind dat veel belangrijkere punten dan dat Nederland 4 netwerken overhoudt. Het is nu gewoon te druk heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op 08 juli 2004 @ 21:47:[/b]

- SMS prijzen gaan nu pas omlaag, de OPTA wist allang dat het goedkoper kon, maar niks er aan gedaan.

Lagere prijzen afdwingen lijkt me niet zo makkelijk, tenzij ze kunnen bewijzen dat er prijsafspraken zijn. Als Bedrijf X leuk 23 ct voor een sms wilt rekenen is dat zijn goed recht. We hebben een vrije markt. Alleen voor de consument wel nadelig.

- Beltegoed mag gewoon maar 3 maanden / 6 maanden geldig zijn.

Door ontwikkelingen in de markt is het btg nu bijna altijd al 1 jaar of onbep. geldig tenzij je niet belt of smst. Is dus eigenlijk weer zoals paar jaar geleden.

Ja vijf aanbieders is wel veel ja, maarja dat probleem lost zich vanzelf op denk ik. Als het een probleem zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Telfort werd ook op een gegeven moment O2 en toen weer Telfort. Nou wat een ellende krijgen we dan in Nederland qua mobiele netwerk. Eindelijk een provider waar jezelf je budget kan opmaken krijg je deze ellende. Ik kan gratis bellen naar Orange klanten en in het weekend gratis en dat bevalt en als deze ellende doorzet van die overname hoe wil Telfort het redden. Laat maar een 6e of een 7e provider komen. hoe meer concurrenten hoe meer plezier en hoe lager de prijzen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op 08 juli 2004 @ 21:39:
[...]

eehm waar wordt er door telfort niet geinvesteerd :? die snap ik niet helemaal, en de reden dat NL-O2 wegging voor een prikkie was dat KPN grootaandeelhouder MMO2 is geworden, maar niet meer marktaandeel mocht hier in nederland.
Let er maar eens op: in het netwerk van Telfort wordt niet veel tot niets geïnvesteerd. De zwakke plekken in het netwerk blijven zwak; men doet er niet veel aan om dit te verbeteren. Telfort is door een-of-andere investeringsmaatschappij opgezet om vervolgens O2NL in te lijven. Het moederconcern wilde maar al te graag van O2NL af, omdat de vooruitzichten niet goed waren en daarom gingen ze met een prikkie accoord (weg is weg).

Let op: ik heb hier geen bewijs voor, behalve al die indirecte aanwijzigen die een ieder her-en-der op kan vangen (slecht netwerk wordt niet verbeterd, veel opvallende acties om klanten te scoren, UMTS komt niet echt van de grond, etc.).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
pven schreef op 08 juli 2004 @ 21:57:
[...]

Let er maar eens op: in het netwerk van Telfort wordt niet veel tot niets geïnvesteerd. De zwakke plekken in het netwerk blijven zwak; men doet er niet veel aan om dit te verbeteren. Telfort is door een-of-andere investeringsmaatschappij opgezet om vervolgens O2NL in te lijven. Het moederconcern wilde maar al te graag van O2NL af, omdat de vooruitzichten niet goed waren en daarom gingen ze met een prikkie accoord (weg is weg).

Let op: ik heb hier geen bewijs voor, behalve al die indirecte aanwijzigen die een ieder her-en-der op kan vangen (slecht netwerk wordt niet verbeterd, veel opvallende acties om klanten te scoren, UMTS komt niet echt van de grond, etc.).
Ik wil geen roet in het eten gooien .. ik vind Orange super. Maar ik heb niet het idee dat UMTS hard van de grond komt bij orange, het netwerk van orange is aardig, maar wordt niet echt verbeterd. Ik weet nog een paar blindspots.

Oke orange is wel van de opvallende acties, van rare reclames die denk wel mensen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben tevreden Orange abo gebruiker. !!! :) :)

Dat je je beltegoed opbeperkt mag houden en alles uit je bundel gaat vind ik echt perfekt.

Verder is bij mij (randstad) het bereik overal, dus ook binnen, gewoon goed.

Volgensmij ligt het bereik niet alleen aan de provider maar ook aan het type telefoon dat je hebt.

Enige minpunt zijn de hoge sms prijzen.

ORANGE FOREVER _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 08-07-2004 22:10 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op 08 juli 2004 @ 22:04:
[...]

Ik wil geen roet in het eten gooien .. ik vind Orange super. Maar ik heb niet het idee dat UMTS hard van de grond komt bij orange, het netwerk van orange is aardig, maar wordt niet echt verbeterd. Ik weet nog een paar blindspots.

Oke orange is wel van de opvallende acties, van rare reclames die denk wel mensen pakken.
UMTS vind ik nog niet boeiend. Als je de tarieven ziet bij Vodafone wordt je niet blij, en het zijn ook nog maar introductie tarieven. Dus als mensen massaal zijn overgestapt gaat de prijs omhoog en zitten mensen eraan vast :+

Wat betreft de dekking, ze geven ook netjes aan dat je blind spots moet doorgeven aan de klantenservice. Alvast bedankt voor de moeite. ( zoiets staat er)
Als niemand iets meldt, gebeurt er ook niks. Of er iets aangedaan wordt is een tweede, dat weet ik ook niet. Heb weinig klachten over dekking. (Al vraag je je af waarom verbinding paar keer wegvalt tussen amersfoort en utrecht met de trein. Is het dan zo moeilijk om langs t spoor dekking te krijgen.. naja.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

tspawn schreef op 08 juli 2004 @ 17:32:
Zonde eigenlijk want het is een van de weinige providers die klantenservice hoog in het vaandel hebben staan, T-Mobile is toch wel zo arrogant. (laatste wijziging Algemene voorwaarden iemand ???)

Naja....zal wel los lopen...
Ehmm heel erg off-topic. maar wat bedoel je :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik word echt moe van dat gezeur over dekking steeds. :'( De een vindt het super, de ander helemaal niks. Ja dat is toch logisch... iedereen bevindt zich in andere gebieden en heeft een andere mobieltje. Ik las nu een aantal posts ^^^ zelfs iemand die zei dat hij in Amsterdam geen goed bereik heeft met Orange. Grotere flauwekul heb ik toch echt niet eerder gehoord. Ik studeer en werk al >9 jaar in Amsterdam... ben al 5 keer van werkplek verhuisd en de schoolgebouwen bevinden zich over heel Amsterdam... en mijn bereik is gewoon super. Niet goed, nee... super. Dus laten we nou stoppen over de discussie m.b.t. bereik want die lijkt me in dit topic zeker niet op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
^^ met Barca

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Barca schreef op 08 juli 2004 @ 23:09:
Ik word echt moe van dat gezeur over dekking steeds. :'( De een vindt het super, de ander helemaal niks. Ja dat is toch logisch... iedereen bevindt zich in andere gebieden en heeft een andere mobieltje. Ik las nu een aantal posts ^^^ zelfs iemand die zei dat hij in Amsterdam geen goed bereik heeft met Orange. Grotere flauwekul heb ik toch echt niet eerder gehoord. Ik studeer en werk al >9 jaar in Amsterdam... ben al 5 keer van werkplek verhuisd en de schoolgebouwen bevinden zich over heel Amsterdam... en mijn bereik is gewoon super. Niet goed, nee... super. Dus laten we nou stoppen over de discussie m.b.t. bereik want die lijkt me in dit topic zeker niet op zijn plaats.
Laten we elkaar geen mietje noemen :P . Even zonder gekheid: Het is natuurlijk verschillend of je goed of slecht bereik hebt, het kan bijvoorbeeld vaak ook aan de telefoon liggen. Ik word er zelf ook ziek van, van het woord 'bereik', hoe vaak mensen dat niet in hun mond nemen op het moment dat je een goede provider ( zoals KPN! ) aanbiedt. Maar goed, het zal altijd zo blijven, Nederland is gewoon in het algemeen ontzettend verwend met zijn 5 netwerken, moet je eens kijken in Australie, daar kan je ook niet overal bellen ( ooit een Aboriginal gezien met een gsm? :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Le0032 schreef op 08 juli 2004 @ 23:27:
Laten we elkaar geen mietje noemen :P
offtopic:
doet hij dat dan :?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 20:41:
Sluit ik me bij aan. Ik had een probleem en ben netjes terug gebeld. Ze vroeg of het gelegen kwam, eigenlijk niet... We spraken een andere tijd af en huppa de telefoon ging. Echt TOP! Sta ook bijna nooit in de wacht bij Orange, wat wil je nog meer. Ik heb met telfort veel slechtere ervaringen...
Snap alleen niet waarom Orange NL afgestoten zou moeten worden, beter een kleiner marktaandeel met meer winst, dan een groot bedrijf met dikke schulden.
Orange heeft toch een hoge ARPU? (zegt niet alles, maar toch ook weer wel:-)
Dat is precies de reden waarom orange nog bestaat. Ze zijn een van de weinige nog groeiende telco bedrijven. KPN+VODAfone hebben dalende omzet en een stijgend klantenaantal, maar dat zegt dus niks omdat klanten ook verlies kunnen geven. Telfort is weliswaar schuldenvrij maar ook zij kennen weinig groei wat betreft omzet. Ook hun service en landelijke dekking is nagenoeg abominabel. T-Mobile weet ik niks van, wat ik wel weet is dat hun imago erop achteruit is gegaan nadat ze van Ben zijn overgegaan naar T-Mobile.

Orange is de enige die alles in een bundel aanbiedt. SMS, GPRS, bellen naar buitenland en vast, MMS wordt allemaal van dezelfde bundel afgeschreven die je onbeperkt elke maand kan meenemen. De andere providers hebben alleen bellen naar vast, andere mobiele nummers en nummers die vandezelfde provider in hun bundel zitten. KPN Hi probeert nu zelfs hun idee na te apen wat betreft SMS en bellen in dezelfde bundel. Orange heeft wat abonnementen betreft ook de hoogste omzet per abonnement, omdat ze weliswaar niet de meeste klanten hebben maar wel klanten die veel opbrengen (per abonnement zetten Orange 69 euro gemiddeld per klant per maand om).

Wat wil je ook met zo'n service, ze hebben onlangs de prijs gewonnen voor beste callcenter in Nederland (National Call Center Award), puur omdat ze oog en oor hebben voor de klant en dat is ook heel belangrijk voor een goede formule. In mijn ogen is Orange nog lang niet uitgeteld in het grote telecomprovidersspel.

Ik heb zelf bij Telfort gezeten en nu zit ik bij Vodafone. Nu ik bij Orange werk, zit ik er sterk aan te denken om te switchen bij het eindigen van mijn twee jarige abo. De interne dingen die ik meekrijg stralen een vorm van ambitie, eerlijkheid, vriendelijkheid, positivisme uit niet gericht op cijfers maar op pure kwaliteit, wat in de basisfilosofie van het hele Orange concern naar voren komt. Daarom denk ik dat orange blijft staan. Mocht er op korte termijn een provider kopje ondergaan dan is Orange zeker niet degene die zijn spullen pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orange moet van het moederbedrijf targets halen, en dat doen ze door met allerlei gratis abo's te strooien, ten koste van een enorme schuldenberg. het moet toch een keer genoeg zijn...

telfort is imo de allerlaatste die kopje onder gaat, ze hebben immers geen schulden. dan kun je het nog zo slecht doen, failliet gaan ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:48:
[...]

Dat is precies de reden waarom orange nog bestaat. Ze zijn een van de weinige nog groeiende telco bedrijven. KPN+VODAfone hebben dalende omzet en een stijgend klantenaantal, maar dat zegt dus niks omdat klanten ook verlies kunnen geven. Telfort is weliswaar schuldenvrij maar ook zij kennen weinig groei wat betreft omzet. Ook hun service en landelijke dekking is nagenoeg abominabel. T-Mobile weet ik niks van, wat ik wel weet is dat hun imago erop achteruit is gegaan nadat ze van Ben zijn overgegaan naar T-Mobile.
Telfort is lang niet zo slecht al iedereen denkt. Ja, je moet geen probleem met ze krijgen, want de klantenservice is net de beste.
Orange is de enige die alles in een bundel aanbiedt. SMS, GPRS, bellen naar buitenland en vast, MMS wordt allemaal van dezelfde bundel afgeschreven die je onbeperkt elke maand kan meenemen. De andere providers hebben alleen bellen naar vast, andere mobiele nummers en nummers die vandezelfde provider in hun bundel zitten. KPN Hi probeert nu zelfs hun idee na te apen wat betreft SMS en bellen in dezelfde bundel. Orange heeft wat abonnementen betreft ook de hoogste omzet per abonnement, omdat ze weliswaar niet de meeste klanten hebben maar wel klanten die veel opbrengen (per abonnement zetten Orange 69 euro gemiddeld per klant per maand om).
1:KPN Mobiel Plus bied ook alles in 1 bundel aan
2:Orange zijn ARPU is zo hoog omdat Orange gewoon onwijs duur is. En dat gaat ze snel veel klanten kosten.
Wat wil je ook met zo'n service, ze hebben onlangs de prijs gewonnen voor beste callcenter in Nederland (National Call Center Award), puur omdat ze oog en oor hebben voor de klant en dat is ook heel belangrijk voor een goede formule. In mijn ogen is Orange nog lang niet uitgeteld in het grote telecomprovidersspel.
Ja, daar moet ik je enigzins gelijk in geven. Maar onthou dat een netwerk meer is dan alleen maar een goeie klantenservice.
Ik heb zelf bij Telfort gezeten en nu zit ik bij Vodafone. Nu ik bij Orange werk, zit ik er sterk aan te denken om te switchen bij het eindigen van mijn twee jarige abo. De interne dingen die ik meekrijg stralen een vorm van ambitie, eerlijkheid, vriendelijkheid, positivisme uit niet gericht op cijfers maar op pure kwaliteit, wat in de basisfilosofie van het hele Orange concern naar voren komt. Daarom denk ik dat orange blijft staan. Mocht er op korte termijn een provider kopje ondergaan dan is Orange zeker niet degene die zijn spullen pakt.
Gôh, dat was niet nodig geweest om dat te melden hóór....
Dat was namelijk al duidelijk na de eerste zin.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
offtopic:
pick in plaats van alles te quoten gewoon de zinnetjes eruit waar het om gaat dan wordt het niet zo'n lap tekst die we toch al gelezen hebben :) nofi hoor, just a hint :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Enige voordeel van Telfort is de leuke aanbiedingen, en goedkoop SMS'en :{

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik heb nu zelf Telfort Prepaid, en mijn vader Orange Free 30. Ze hebben beide goed bereik en ze zijn allebei gewoon goed. Ik sms voor 4 ct en mijn vader voor een stuk meer, maar hij betaalt alles uit 1 bundel, en ik kan verder niets met m'n mobiel. Ik heb geen GPRS (wil ik heel graag), maar een abbo wil ik eigenlijk ook niet, omdat ik niet zoveel geld wil betalen per maand. Maar als ik zie hoe goed Orange het doet (klantenservice is echt goed!) dan denk ik niet dat ze gekocht zullen worden.

* Oguz286 wil overstappen op een Orange abbo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al sinds 2000 bezig met een incasso procedure die Telfort heeft gestart, het schijnt dat het heel normaal is dat je geregistreerd staat onder 6 client nummers, abonnementsgeld wordt gevorderd over maanden dat een verbinding al was opgezegd, je hier ook nooit bevestigingen van hebt gehad van Telfort uit, etc.etc.

Een rampenclub zeg ik je. Telfort is echt de meeste brakke organisatie die je kunt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:48:

Die uitstraling is mooi, positief punt, zeker. Maar uiteindelijk is het buitenkant en draait het toch om de keiharde cijfers. Nu beïnvloedt de uitstraling natuurlijk wel veel, de indruk die klanten van een bedrijf hebben. Daar heb je als klant alleen zo weinig aan als de kwaliteit niet goed is en/of als een andere toko een betere deal aanbiedt.
Maargoed, feit is nog steeds dat zowel Telfort, Orange als T-Mobile marktaandeel wint ten koste van Vodafone en KPN. Dus ja, zegt wel iets over waar mensen voor kiezen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 16:05:
Ik ben al sinds 2000 bezig met een incasso procedure[knip]

Telfort is echt de meeste brakke organisatie die je kunt hebben
Tja, vraag mijn pa naar zijn avonturen met debitel en je hoort ongeveer hetzelfde... Zelf heb ik zo'n geintje gehad met dutchtone.
Nuon idemdito, ook andere energieleveranciers en kabelboeren maken er een zooi van. Er zijn nog zat van dat soort rampen op te noemen. Dit staat m.i. niet gelijk aan Telfort ofwel de telecombranche maar eerder aan grote bedrijven met een massa (abonnements)klanten.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Even een aanvulling waarom Orange zo is zoals het nu is...

Orange voor 't eerst in Europa op de markt in Groot Brittanië in 1994, toendertijd als merknaam Orange, geïntroduceerd door Hutchison Telecom, inmiddels Hutchison Whampoa geworden.
De slogan die Orange tot de dag van vandaag voert, ''the future's bright, the future's Orange'' komt ook uit die tijd om precies te zijn 1996 toen de studie rondom Orange afgerond was en het bedrijf de trademarks en het eigenlijke logo en grootse reclame campagne lanceerde.
Rondom diezelfde tijd lanceerde HW Orange ook in diverse andere landen, te weten Israel, België, Zwitserland Oostenrijk en in Hong Kong.

Orange is in Nederland eerst begonnen als DutchTone, Orange World Wide in de vorm van HW waren toen al aandeelhouders en later hebben zij hun positie uitgebreidt en er zo voor gezorgt dat D* Orange werd.

Orange is in 1999 verkocht aan Mannesmann AG (D2 in Duitsland) voor
$14.6 miljard (trouwens een van de grootste transacties tot dan toe binnen mobiel communicatie). Mannesmann AG is weer door Vodafoon overgenomen welke Orange weer verkocht in 2000, zo komt het dat Orange en France Telecom Mobile samen gevoegd zijn tot Orange. Vanwegen marktaandeel en andere plannen van Libertel-Vodafoon heeft dit bedrijf zich van handen gedaan met het nieuw verworven Orange, vandaar dat France Telecom nu de moedermaatschappij van Orange is.

FTM en Orange hebben echter niet alle landen tot zich genomen. In de landen waar dit niet zo was, is Orange dan ook verdwenen om plaats te maken voor de door HW in 2001 geïntroduceerde "3" Ook KPN doet mee aan dit project via NTTdocomo.

France Telecom moet het niet zozeer hebben van al die verschillende bedrijven omdat het met France Telecom niet zo goed gaat. Wanadoo was niet erg winstgevend en al die overnames en samenvoegingen hebben tot nu toe niet geleid tot een positief resultaat op de eindrekening van France Telecom. Vandaar dat het diverse bedrijfsonderdelen niet zozeer in de etalage zet, maar als er overname kandidaten komen zullen zij niet meteen de deur uit gezet worden.

Orange is nog altijd een relatief gezond en zéér succesvol bedrijf!

Greenfield heeft met Telfort trouwens wat velen noemen de deal van de eeuw gesloten. Let op! Er wordt wel degelijk geïnvesteerd in Telfort, maar vergeet niet, elke cent die uit Telfort komt is pure winst! Er zijn geen afschrijvingen, geen rekeningen die nog betaald moeten worden. Het is momenteel het gezondste telecom bedrijf in heel Europa!

Vandaar dat Telfort ook poen zat heeft! Telfort is echter nu net bezig weer marktwaarde en merkwaarde te verkrijgen, door al die andere namen is er niet merkwaarde over gebleven, toch kon Telfort nog op een redelijke score rekenen door de Nederlandse bevolking, vandaar dat ook voor Telfort gekozen is!

Trouwens Telfort bezig ook GSM1800 licenties en heeft vanuit mmc02 een redelijk roamingpakket verkregen!

Ik zou het wel leuk vinden als Telfort Orange over zou nemen, dat wel! Slim voor Greenfield zolang ze Orange gewoon een apart merk laten zijn met dezelfde service als het nu heeft, daar moet Orange het van hebben, dat was ook een van de grootste kenmerken van Orange in de begin jaren in de UK, daarom zijn ze groot geworden door service en completen pakketten aan te bieden zonder veel poespas...

ik bel al sinds dat Telfort bestaat met Telfort en mijn broertje met Orange, dus van mij mag 't wel samen, kwaliteit van beide bedrijven is altijd beter als een solo operatie!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
zwahiel schreef op 09 juli 2004 @ 16:58:
Greenfield heeft met Telfort trouwens wat velen noemen de deal van de eeuw gesloten. Let op! Er wordt wel degelijk geïnvesteerd in Telfort, maar vergeet niet, elke cent die uit Telfort komt is pure winst! Er zijn geen afschrijvingen, geen rekeningen die nog betaald moeten worden. Het is momenteel het gezondste telecom bedrijf in heel Europa!
Dat lijkt me toch stug. Het kan wel zijn dat ze geen schulden hebben, maar het wil er bij mij niet in dat ze geen afschrijvingen hebben. Hun apparatuur moet ongetwijfelt een keer vervangen worden... Ook moeten ze vast wel rekeningen betalen ergens, al is het maar voor het papier waar de rekeningen op geprint worden ;)

Interessant verhaal verder :)
ik bel al sinds dat Telfort bestaat met Telfort en mijn broertje met Orange, dus van mij mag 't wel samen, kwaliteit van beide bedrijven is altijd beter als een solo operatie!
als ze van beide bedrijven het beste nemen wel ja...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Punksmurf schreef op 09 juli 2004 @ 17:20:
[...]

Dat lijkt me toch stug. Het kan wel zijn dat ze geen schulden hebben, maar het wil er bij mij niet in dat ze geen afschrijvingen hebben. Hun apparatuur moet ongetwijfelt een keer vervangen worden... Ook moeten ze vast wel rekeningen betalen ergens, al is het maar voor het papier waar de rekeningen op geprint worden ;)

Interessant verhaal verder :)
Da's waar ja, desalnietmin hebben ze de initiële kosten niet hoeven te dragen, er wordt natuurlijk afgeschreven voor toekomstige doeleinden, maar niet om een heel netwerk op te starten, naamsbekendheid vanaf punt nul te creëren en een nieuw bedrijf op te zetten met afspraken met overheden van binnen en buitenland... :)

Dus je hebt in principe een bedrijf wat puur winst maakt, de toekomstige afschrijvingen eraf geteld een schuldenvrije winst :) Slim van Greenfield!

als ze van beide bedrijven het beste nemen wel ja...

Jup!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Help!!!! schreef op 08 juli 2004 @ 22:10:
Verder is bij mij (randstad) het bereik overal, dus ook binnen, gewoon goed.

Volgensmij ligt het bereik niet alleen aan de provider maar ook aan het type telefoon dat je hebt.
Zekers te weten, had eerst een Orange SPV en nu een Nokia6230. Is een wereld van verschil in bereik van het netwerk. Ter vergelijking, als ik met mijn SPV bij Belgie de grens overging had ik na 10 meter al Mobistar omdat Orange geen bereik meer had, met de 6230 kan ik 1Km inwaarts nog steeds goed met Orange bellen. Groot verschil in bereik en hier ook in de kosten dus... :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

zwahiel schreef op 09 juli 2004 @ 16:58:
Vanaf bijna het begin (eind 98) tot een maand na de switch naar O2 heb ik bij het "vroegere" Telfort gezeten. Klantenservice was niet geweldig, netwerk was met het (toenmalige) Libertel bereik heel leuk. Maar toen Telfort voldoende masten had en het bereik van Libertel afgestoten werd, werd het behoorlijk crap op bepaalde plaatsen. Ik belde te weinig, verbruikte mijn belminuten niet en verstookte daarnaast een extra 10 gulden aan sms-jes er doorheen. Dat (toenmalige) Dutchtone abo kwam als geroepen. Wat beter bereik op bepaalde plaatsen. Alleen ook regelmatig zoals ook bij toenmalig Telfort geëikel met de klantenservice gehad. 2-3 keer bellen voordat iets geregeld was. Waar ik de laatste tijd erg happy mee ben is dat als je een webformulier op de Orange site invult, je ook echt terug gebeld word met een meestal werkend antwoord!

Daarnaast ben ik een fervente GPRS gebruiker (nooit ooit verwacht) maar het kunnen e-mailen, nieuws lezen, weer berichten checken, vervoers info opvragen, notificatie sms-jes krijgen van e-mails etc etc voor een heel schappelijk bedrag vanuit de bundel vind ik toch wel heel erg cool!

Dat je goedkoper kan bellen binnen je eigen netwerk vind ik alleen maar onzin. Alles gewoon lekker 1 prijs omdat je aan de nummers toch niet kan zien op welk netwerk ze zitten. Alleen tussen vast en mobiel zie je het verschil.

Dan als laatste de shops van die twee toko's. Bij de Telfort werd ik in 2001 ook goed geholpen met klantenservice zaken. Men belde voor mij naar de klantenservice etc en gedurende die tijd mocht ik lekker gratis internetten.
Bij de inmiddels geworden Orange shop ben ik regelmatig een lastige klant omdat ze bepaalde zaken niet goed geregeld hebben. Bij de aanvraag heb ik 3 of 4 maanden moeten zeuren vanwege een welkomst bonus van 50 gulden die ik niet had gekregen. Momenteel geëikel met mijn S55 die regelmatig uitvalt...

Toch wil ik zeer graag bij Orange blijven. Met mijn telefoon heb ik gewoon pech. Ik zou niet willen ervaren wat ik bij andere telcom bedrijven kwijt zou zijn voor die functionaliteiten waar ik nu van geniet.

Wellicht binnenkort fax nummer aanvragen op mijn mobiel. Via BT lekker faxen vanaf mijn pc :O Kost eenmalig iets van € 20 of €30 (uit mijn hoofd).

Mocht die overname een feit worden, dan zou ik het zeer op prijs stellen dat Orange zijn belbundel en functionaliteiten, waar onder qualiteit klantenservice, behoud.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ch!pY-J schreef op 09 juli 2004 @ 18:51:
Dat je goedkoper kan bellen binnen je eigen netwerk vind ik alleen maar onzin. Alles gewoon lekker 1 prijs omdat je aan de nummers toch niet kan zien op welk netwerk ze zitten. Alleen tussen vast en mobiel zie je het verschil.
Ik hoop toch dat je weet dat dit dus jammergenoeg wel het geval is bij Orange...

offtopic:
Ik kon namelijk uit het bovenstaande stukje wel halen dat je dat irriteert, maar ik kan er niet uithalen of je er ook bekend mee ben dat Orange deze manier heeft

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 09 juli 2004 @ 18:51:
[...]

Nou ik snap het opzich wel, maar orange berekend met internationale gesprekken geen korting als je met plaatselijk orange netwerk belt. Dat is wel gemiste kans want dat kost hun veeel minder. Maar er is ook wel weer iets voor te zeggen, dat t overzichtelijker is zonder die kortingsnetwerken. 9 van de 10 mensen weten niet hoe het moet en wat het dan kost....( en dat weten providers ook dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op 09 juli 2004 @ 14:45:
[...]

Telfort is lang niet zo slecht al iedereen denkt. Ja, je moet geen probleem met ze krijgen, want de klantenservice is net de beste.

Telfort is wel slecht... Ik heb het drie jaar meegemaakt eerst o2 dan weer telfort. Enige voordeel van Telfort id hun gratis voicemail...

[...]

1:KPN Mobiel Plus bied ook alles in 1 bundel aan
2:Orange zijn ARPU is zo hoog omdat Orange gewoon onwijs duur is. En dat gaat ze snel veel klanten kosten.

1: KPN heeft het idee van Orange, als je kon lezen had je dit uit mijn stuk kunnen halen.
2: Orange is niet duur... Het is zo duur als je het zelf wil maken. GPRS, bellen naar vast en eigen netwerk is goedkoper dan elk ander netwerk. En de mensen die veel bellen gaan liever voor orange omdat die de meeste belminuten levert voor het minste geld.

[...]

Ja, daar moet ik je enigzins gelijk in geven. Maar onthou dat een netwerk meer is dan alleen maar een goeie klantenservice.

Nee maar een telecomprovider geeft daarmee wel zijn visitekaartje af en basisfilosofie aan... In geval van Orange spreekt ie blijkbaar meerdere mensen wel aan, aangezien ze de grootste loyaliteit hebben van alle providers. T-Mobile en Telfort kunnen wat dat betreft nog veel leren.

[...]

Gôh, dat was niet nodig geweest om dat te melden hóór....
Dat was namelijk al duidelijk na de eerste zin.

Welke eerste zin? En wat wil je hiermee precies zeggen, dat ik geindoctrineerd ben sinds ik (net 3 dagen) bij Orange werk? Ik kan zelf ook wel helder nadenken en na alles op een rijtje gezet te hebben ben ik eruit dat er geen betere formule is dan Orange, vooral met oog voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Nou Voor mij GEEN telfort meer. Wat een kutbereik en vooral extreem slechte service.
Heb nu orange en bevalt echt 10x beter. Vooral de bundels zij ideaal + je kan het onbeperkt meenemen.
Heb ook nog een libertel abbo, maar nog neit gebruikt. Ligt nog thuis, maar mijn ouders waren er ook wel over te spreken. Maar geen all-in-one bundel.
Kpn heeft nu iets dergelijks, maar de prijzen ervan zijn gewoon net zo duur als een Pre-paid kaartje. Ook niet echt een oplossing.

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die tarieven van KPN MobielPlus zijn echt belachelijk hoog. Komen ze leuk aan met voordeelnummers. Maar das alleen voor kpn mobile en vast. Maarja mensen zien in een blaadje een gratis telefoon met 2 jaar abbo KPN en vinden t dan wel best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
hmm.... wellicht offtopic, maar waarom vindt iedereen 5 providers teveel voor de nederlandse markt?

Ik kijk naar Finland...... 5-6 miljoen inwoners .... en ze hebben daar:
Sonera, Radiolinja, DNA, Saunalahti (die probably ala debitel werkt) ... Hmm even denken, je had dan nog Telia Prepaid maar die is overgenomen door DNA, Telia zelf is met Sonera gefuseerd. Hmmmmmm c.q. Sonera is gefuseerd met Telia tot Telia-Sonera.

Dan heb je nog zooi losse netwerkjes (F12 oid, waar DNA prepaid over hobbelt)... hmmm, kijk net even op gsmworld.com ... 4 netwerk-operators zijn er in Finland ...

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_fi.shtml

Suomen 2G aka Finnet is dan DNA, (244 03. hey, Telia city voorheen)

afijn, waar ik heen wil gaan:
16 miljoen nederlanders, 5 providers

vs

5 miljoen finnen, 4 providers ...

(maar iedereen in finland zit zo ongeveer wel aan de gsm ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:25

netblade

Sunrise

komakeef schreef op 14 juli 2004 @ 21:22:
hmm.... wellicht offtopic, maar waarom vindt iedereen 5 providers teveel voor de nederlandse markt?

Ik kijk naar Finland...... 5-6 miljoen inwoners .... en ze hebben daar:
Sonera, Radiolinja, DNA, Saunalahti (die probably ala debitel werkt) ... Hmm even denken, je had dan nog Telia Prepaid maar die is overgenomen door DNA, Telia zelf is met Sonera gefuseerd. Hmmmmmm c.q. Sonera is gefuseerd met Telia tot Telia-Sonera.

Dan heb je nog zooi losse netwerkjes (F12 oid, waar DNA prepaid over hobbelt)... hmmm, kijk net even op gsmworld.com ... 4 netwerk-operators zijn er in Finland ...

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_fi.shtml

Suomen 2G aka Finnet is dan DNA, (244 03. hey, Telia city voorheen)

afijn, waar ik heen wil gaan:
16 miljoen nederlanders, 5 providers

vs

5 miljoen finnen, 4 providers ...

(maar iedereen in finland zit zo ongeveer wel aan de gsm ... )
Scheelt niet veel met Nederland (14,7 miljoen aan de gsm)

Over het feit dat Telfort Orange wil kopen:
Slechte zaak, naar mijn inziens is telfort een bloedzuiger die alles uit het netwerk haalt en weigert te investeren. Ze hebben een zogenaamde dekking pagina op hun site. De dekkingsmasten die ze de afgelopen tijd hebben geplaast is MINIMAAL. En dan hebben ze het over 99% dekking, nou niet in deze woonwijk. Telfort behoort hier tot 1 van de slechtste netwerken van de wijk! (oke weinig flats in de buurt) Maar waarom bieden Orange en T-mobile dan wel die dekking, dan niet te spreken over KPN en Vodafone die torens gewoon in het nabijgelegen winkelcentrem hebben staan.

Ik heb een half jaar Orange gehad, voor mij is de formule helemaal niets, ik ben een veelbeller en ik doe weinig aan commerciele diensten zoals SMS.
De reden dat ik wegben gegaan (door een tariefswijziging) omdat die rekeningen bij mij grote grappen waren. 3 Maanden nadat ik in Italie geweest ben, zag ik telkens de zelfde bedragen terug komen. de klantenservice was goed van dienst (mag ook wel als je er voor betaalt, wat ik zeer kwalijk vind als je een abonement hebt!) maar heeft mij nooit verder kunnen helpen!
Dus ben ik naar mijn oude netwerk teruggekeert (T-Mobile).
Ik eis van een netwerk dat ik een goeie dekking heb op vele plaatsen. Telfort zakt hier direct in de shit, dorpjes vallen buiten de boot. Telfort neemt de 10km zone die een gsm toren kan afleggen erg serieus. Veel mensen moeten dus buiten met 1 streepje bellen. Dit vind ik belachelijk! T-Mobile daarintegen heeft veel torens de afgelopen tijd geplaast. Zelfs op een camping waar mijn ouders in de zomer te vinden zijn, hebben ze een dekkingsmast geplaatst, en hebben daar dus als enige met vodafone dekking. De rest weigert daar torens te plaatsen omdat ze dit niet nodig achten.
Dat vind ik weer goed van T-Mobile, alhoewel hun imago na de naamswijziging STINKT. Ze komen totaal niet meer persoonlijk over. Telfort probeert dat imago een beetje over te nemen. Alleen dat gaat ze niet lukken met die arogante reclames met die vreselijke idioot die dat inspreekt (ik weet megod niet wie, schijnt 1 of andere DJ te zijn).

Met andere woorden! Telfort oprotten! Die hebben hun kans wel gehad en die hebben ze zwaar verspild. Ik denk wel meerdere keren na al zou ik een abonnement van Telfort moeten nemen! Investeren in UMTS? Niks daarvan ze verkopen het gewoon. Dit laat al zien dat Telfort absoluut niet vooruit kijkt en dat gaat HOPELIJK hun ondergang worden. Ik stem voor dat Orange Telfort overneemt. En dan WEL investeert in het netwerk!

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

netblade schreef op 14 juli 2004 @ 22:10:
[...]

[KNIP]

Met andere woorden! Telfort oprotten! Die hebben hun kans wel gehad en die hebben ze zwaar verspild. Ik denk wel meerdere keren na al zou ik een abonnement van Telfort moeten nemen! Investeren in UMTS? Niks daarvan ze verkopen het gewoon. Dit laat al zien dat Telfort absoluut niet vooruit kijkt en dat gaat HOPELIJK hun ondergang worden. Ik stem voor dat Orange Telfort overneemt. En dan WEL investeert in het netwerk!
Ik denk dat jij jouw huiswerk nog een keertje overnieuw mag doen.

Telfort kijkt maar al te goed vooruit.... UMTS gaat floppen. Telfort gaat het gewoon lekker proberen met de misschien net zo goede optie EDGE, waarvoor ze geen licentie van xxx miljoen euro nodig hebben. En zodoende data goedkoper aan de klant kan aanbieden dan die UMTS providers :p

Maar dit is mijn visie op Telfort zijn strategie. Ik weet niet of ik het goed heb, maar dit denk ik. Laten we maar zo zeggen dat de toekomst zal spreken

[ Voor 51% gewijzigd door Ginz op 15-07-2004 00:27 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

netblade schreef op 14 juli 2004 @ 22:10:
[...]

Met andere woorden! Telfort oprotten! Die hebben hun kans wel gehad en die hebben ze zwaar verspild.
Kloontje van Stephane? (NOFI to Stephane). Zoals ook in andere topics te lezen is is dekking een heel subjectief iets. Niet alleen hangt het van je locatie af (als ik net in een blackspot zou wonen was mijn indruk ook dat er 'nooit dekking is') maar ook van het soort telefoon.

Ik heb zelf nooit problemen met de dekking van Telfort. In het buitenland heb ik ook nooit problemen om te bellen als ik maar 2 (van de 7) balkjes heb.
Dus Telfort? Gewoon blijven :*)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort doe je best

Ik ben al zeker Jaar zeer ontevreden Orange klant veel te duur slecht bereik en mijn maand bundel is steeds op terwijl ik geen eens bel en bij orange snappen ze het ook niet *kels zijn het Telfort prepaid bevalt me prima wel beter als orange!!!

Bij telfort 100 bel je voor maar 15euro cent perminuut
bij orange 20 betaal je al 28 cent mobiel 14cent vast

Telfort GPRS € 1,50 per MB
Orange 6euro krijg je 2mb

nou trek daar maar uit wie er goed koper is

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 10:11 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op 15 juli 2004 @ 00:27:
[...]

Ik denk dat jij jouw huiswerk nog een keertje overnieuw mag doen.

Telfort kijkt maar al te goed vooruit.... UMTS gaat floppen. Telfort gaat het gewoon lekker proberen met de misschien net zo goede optie EDGE, waarvoor ze geen licentie van xxx miljoen euro nodig hebben. En zodoende data goedkoper aan de klant kan aanbieden dan die UMTS providers :p

Maar dit is mijn visie op Telfort zijn strategie. Ik weet niet of ik het goed heb, maar dit denk ik. Laten we maar zo zeggen dat de toekomst zal spreken
Maar volgens mij is het ook de bedoeling dat in de toekomst "spraak"-communicatie over UMTS gaat. Dat is in de verder ontwikkelde UMTS-landen al wel het geval. Of dat met EDGE kan weet ik niet, maar daarvan heb ik het nog nooit gehoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Maasluip schreef op 15 juli 2004 @ 07:55:
[...]
Kloontje van Stephane? (NOFI to Stephane). Zoals ook in andere topics te lezen is is dekking een heel subjectief iets. Niet alleen hangt het van je locatie af (als ik net in een blackspot zou wonen was mijn indruk ook dat er 'nooit dekking is') maar ook van het soort telefoon.

Ik heb zelf nooit problemen met de dekking van Telfort. In het buitenland heb ik ook nooit problemen om te bellen als ik maar 2 (van de 7) balkjes heb.
Dus Telfort? Gewoon blijven :*)
Ik vind het belachelijk dat ze MIDDEN IN DE RANDSTAD geen tot weinig dekking bieden en ook niks doen om het te verbeteren, terwijl ze wel aangeven er wat aan te doen als er veel klachten binnenkomen! ik heb verschillende telefoons, waaronder nokia samsung en siemens. Al deze toestellen geven geen dekking met een telfort kaart, en dat vind ik in een woonwijk zeer kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

midden in de randstad ligt het groene hart, en daar hebben zelfs KPN en vodafone problemen :)

maargoed, soms heb je gewoon een blinde vlek. hier in eindhoven (toch de 5e stad van nederland) kan ik van alle providers wel een of twee blinde vlekken aanwijzen. dat zal in de 4 grote steden niet anders zijn.

in het dorp waar ik vroeger woonde is het bereik van orange zeer matig. dat betekent dus dat je daar geen orange moet nemen, maar niet dat orange een kut-provider is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 11:40:
midden in de randstad ligt het groene hart, en daar hebben zelfs KPN en vodafone problemen :)

maargoed, soms heb je gewoon een blinde vlek. hier in eindhoven (toch de 5e stad van nederland) kan ik van alle providers wel een of twee blinde vlekken aanwijzen. dat zal in de 4 grote steden niet anders zijn.

in het dorp waar ik vroeger woonde is het bereik van orange zeer matig. dat betekent dus dat je daar geen orange moet nemen, maar niet dat orange een kut-provider is :)
Ik woon MIDDEN in alphen a/d Rijn (het groene hart dus ;) )
Telfort heeft hier enkel 8 dekkingspalen, terwijl anderen er dikwijls 12 of meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op 15 juli 2004 @ 11:42:
[...]
Telfort heeft hier enkel 8 dekkingspalen, terwijl anderen er dikwijls 12 of meer hebben.
sja da's lullig voor je. maar zoals ik al zei: daar is niets bijzonders aan. op andere plekken is een andere provider weer minder.

maargoed wat heb je hiervan geleerd: eerst even met een sim van iemand anders testen of het wel werkt, en niet zomaar een abo nemen omdat het zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort goed bezig met geld verdien.

http://www.lebara-mobile.NL gebruikt netwerk van telfort

qick ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:08:
Telfort goed bezig met geld verdien.

http://www.lebara-mobile.NL gebruikt netwerk van telfort

qick ook
tele2, debitel, albert heijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:48:
[...]

Ik dacht dat ah mobil op het kpn netwerk zat?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 13:15:
[...]

Ik dacht dat ah mobil op het kpn netwerk zat?? :?
yupz. en ze zitten tegenwoordig bij telfort. check hun site maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar dat is al heel lang zo die andere 2 zijn dit jaar gekomen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:43

Sorcerer8472

Mens sana?

netblade schreef op 15 juli 2004 @ 11:42:
[...]
Okee, al is dit topic een paar dagen oud en is dit eigenlijk offtopic:
Telfort heeft dan wel gemiddeld minder antennes, maar de opstelpunten van die antennes worden zorgvuldiger gekozen. Het is inderdaad wel zo dat ze niet echt hun best doen om witte plekken op te vullen, dat gaat langzaampjes en ze doen er 5 per maand ofzo...

Als Orange opgekocht zou worden door Telfort dan zou gratis roaming over de 2 netwerken waarschijnlijk de beste oplossing zijn. Op goed bedekte plekken kunnen dubbele masten naar dunbevolkte gebieden worden verhuisd, dan zijn er enkel extra installatiekosten. Gaat wel een heel gedoe worden om dat technisch te realiseren, maar het is niet onmogelijk en dat roaming-idee is echt zo slecht nog niet.

In Zuid-Limburg loopt Orange over het algemeen het meest achter met de dekking overigens. Ze zijn wel de enige die de laatste tijd bezig zijn lekker actief antennes binnen op te hangen, vooral in V&D's en Bijenkorven :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_eYe schreef op 08 juli 2004 @ 18:46:
Bah nee, ik kom dus net weg van telfort, en ben naar orange gegaan......
telfort heeft kwa klantvriendelijkheid nog wel heel wat te leren, dus ik vind dit geen goed plan
ben ik helemal met je eens. wij kregen op het werk toen telfort net kwam een aanbieding voor het personeel. harstikke leuk. leuke telefoon en een goedkope abbo. bereik was alleen zozo. ik sliep op zolder destijds maar had weinig bereik ( groningen, leek ) en als ik wou bellen moest ik uit het raam hangen. op een gegeven moment was mijn telefoon afgesloten.. dus ik wtf :? snapte er niks van. ik bellen naar telfort ik had zogenaam een rekening niet betaald. ik betaal altijd op tijd :( . ik kan mijn afschrift naar hun toe faxen zodat ik kon aantonen dat ik had betaald. ik gedaan met het verzoek diezelfde dag nog mijn telefoon weer aan te sluiten. einde van de dag weer gebeld. "wij hebben niks gehad hoor mevrouw" grrrrrr :( ik weer gefaxed ( twee keer achter elkaar zodat ze het zeker weten zouden krijgen ) uurtje later weer gebeld of ze hem hadden gehad. ja ze hadden hem. ik vroeg of ze me nu weer eventjes wouden aansluiten. "sorry mevrouw dat duurt nog 24 uur..... ja hallo!!! :( aansluiten ! het is toch potdikke jullie fout :? ( dat was allemaal ongeveer 4 jaar geleden :P )

en dan heb ik het nog niet eens over de service voor als je als bedrijf beld omdat hun klanten problemen hebben en jij beld voor de klant. ( wij verkopen ook telfort ) ik heb gedreigd dat als ze niet heel snel normaal gingen doen dat ik hun telefoons onderin de vitrine kast zou zetten :( :P ... ik was het zo zat met hun dat ik mijn abbo heb opgezegd. ze vragen dan ook altijd waarom je wilt opzeggen. ik heb ze verteld "vanwege jullie geweldige service :/ NOT "

toen ben ik naar orange gegaan. nog nooit geen problemen gehad. mooie belbundel die je gewoon kan meenemen naar de volgende maand alssie niet op is. ik heb nog nooit langer dan 10 seconden hoeven wachten voordat ik een medewerker aan de telefoon kreeg. en met mijn nieuwe telefoon die ik gratis van hun kreeg heb ik ook onwijs veel hulp gehad met het instellen en uitleggen hoe het werkt. en wat voor probleem je ook hebt ook al is het met je telefoon je mag altijd bellen en als ze je kunnen helpen doen ze het graag
orange is dan wel misschien niet de goedkoopste... maar ze hebben klantvriendelijkheid 'zéér hoog in het vaandel staan. en dan betaal ik graag wat meer :)

gelukkig is orange niet te koop zoals ze al zeiden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even wat extra background:

Het verschil tussen het netwerk van Orange en Telfort is de leverancier. Telfort heeft een netwerk geleverd door ericsson, Orange maakt gebruik van Nokia spullen.
Dit zijn dus het merk *MASTEN* en heeft weinig tot niks met de gebruikte telefoons te maken.
Door deze verschillende netwerken is een koppeling lastiger, hierdoor moet er geinvesteerd worden in het oplossen van problemen die ontstaan. Dingen als roaming tussen een Nokia en Ericsson mast gaat niet vanzomaar.

Daarnaast heb ik geen flauw idee wat het netwerk van Orange zou moeten kosten inclusief klanten. De naam kunnen ze waarschijnlijk niet meenemen.
Maar 25 miljoen euro lijkt me te weinig voor een volledig netwerk met klanten dat winst draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

TheGhostInc schreef op 18 juli 2004 @ 20:13:
Even wat extra background:

Het verschil tussen het netwerk van Orange en Telfort is de leverancier. Telfort heeft een netwerk geleverd door ericsson, Orange maakt gebruik van Nokia spullen.
Dit zijn dus het merk *MASTEN* en heeft weinig tot niks met de gebruikte telefoons te maken.
Door deze verschillende netwerken is een koppeling lastiger, hierdoor moet er geinvesteerd worden in het oplossen van problemen die ontstaan. Dingen als roaming tussen een Nokia en Ericsson mast gaat niet vanzomaar.

Daarnaast heb ik geen flauw idee wat het netwerk van Orange zou moeten kosten inclusief klanten. De naam kunnen ze waarschijnlijk niet meenemen.
Maar 25 miljoen euro lijkt me te weinig voor een volledig netwerk met klanten dat winst draait.
Draaien ze winst dan? :P

Anyway... ik had het over ROAMING, dat kan wel. De netwerken integreren (wat jij bedoelt) zal inderdaad heel moeilijk gaan worden, maar is niet helemaal onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 13-09 20:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 16:19:
[knip telfort-flame]

toen ben ik naar orange gegaan. nog nooit geen problemen gehad. mooie belbundel die je gewoon kan meenemen naar de volgende maand alssie niet op is. ik heb nog nooit langer dan 10 seconden hoeven wachten voordat ik een medewerker aan de telefoon kreeg. en met mijn nieuwe telefoon die ik gratis van hun kreeg heb ik ook onwijs veel hulp gehad met het instellen en uitleggen hoe het werkt. en wat voor probleem je ook hebt ook al is het met je telefoon je mag altijd bellen en als ze je kunnen helpen doen ze het graag
orange is dan wel misschien niet de goedkoopste... maar ze hebben klantvriendelijkheid 'zéér hoog in het vaandel staan. en dan betaal ik graag wat meer
sja zo heb ik ook ervaringen met vodafone, en met winkels, en autodealers, etc... dat zul je overal houden.

en sja, ik ken ook zat collega's die zo te werk gaan :) en sommige mensen presteren het om iedereen pissig te krijgen...

wat ik trouwens niet snap: Als jij als telfort verkoper met onze klantenservice belt voor een klant, dan heeft t verder toch weinig zin om op de medewerker te gaan schelden, en te gaan dreigen over de plek van onze prepaypakketten :? alsof wij er wat aan kunnen doen hej :/

als je een goede verkoper bent weet je dat je retail support moet bellen voor de meeste zaken, en zeker voor klachten over onze service.

Overigens kun je bij telfort ook je bel en smsbundel meenemen naar de volgende maand als ie niet op is...

* _Mystikal_ kan zo nog wel ff doorgaan... :/ en wordt zo moe van dat klok zonder klepel geblaat...

[ Voor 76% gewijzigd door _Mystikal_ op 18-07-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

de reden waarom KPN en Libertel-Vodafoon beter bereik hebben als allemaal die andere providers?

Is toch makkelijk mensen! Dit zijn bedrijven die vanaf 't begin erbij waren, en wat voor netwerk hadden we toen? Juist ja! GSM900! Minder masten veel meer bereik door de frequentie van de radiogolven.
De laatste 3 netwerken (T-mobile, Telfort en Orange) hebben uitsluitend GSM1800 netwerken, waarin Telfort nog de enige uitzondering vormt omdat zijn sommige masten van Libertel-Vodafoon overnomen hebben in hun begin tijd en hiermee dus ook een gericht GSM900 netwerk naast hun GSM1800 netwerk heeft.

GSM1800 is beter spraakkwaliteit maar minder afstand, je kunt 't duidelijk horen als je een KPN of Libertel-Vodafoon nummer belt wat zich niet binnen een 1800 mast bevind, je hoort ruis en echo... Dat betekend dat de goede spraakkwaliteit niet gegarandeerd is, het bereik echter wel!

Dit is wel een behoorlijk prijzige oplossing omdat je 2 verschillende netwerken simultaan beheerd, vandaar dat veel "nieuwe" providers gekozen hebben voor GSM1800, iets minder bereik maar wel veel betere spraakkwaliteit, daarmee adverteerde menige provider in 't begin ook zeer duidelijk mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

zwahiel schreef op 19 juli 2004 @ 00:58:
...
GSM1800 is beter spraakkwaliteit maar minder afstand, je kunt 't duidelijk horen als je een KPN of Libertel-Vodafoon nummer belt wat zich niet binnen een 1800 mast bevind, je hoort ruis en echo... Dat betekend dat de goede spraakkwaliteit niet gegarandeerd is, het bereik echter wel!
De reden dat de laatste 3 netwerken adverteerde met de betere geluidskwaliteit was omdat het 1800 netwerk al direct de beschikking had over EFR. Dit was in 1998/1999 nog niet volledig toegepast op de netwerken van KPN en tdd Libertel.

Daar is later verandering in gekomen. Ik weet heb in ieder geval nooit last van ruis en echo's (uitzondering daargelaten). En ik bel met alle netwerken (all part of the job ;))

BVD MVG VDL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

zwahiel schreef op 19 juli 2004 @ 00:58:
de reden waarom KPN en Libertel-Vodafoon beter bereik hebben als allemaal die andere providers?

Is toch makkelijk mensen! Dit zijn bedrijven die vanaf 't begin erbij waren, en wat voor netwerk hadden we toen? Juist ja! GSM900! Minder masten veel meer bereik door de frequentie van de radiogolven.
De laatste 3 netwerken (T-mobile, Telfort en Orange) hebben uitsluitend GSM1800 netwerken, waarin Telfort nog de enige uitzondering vormt omdat zijn sommige masten van Libertel-Vodafoon overnomen hebben in hun begin tijd en hiermee dus ook een gericht GSM900 netwerk naast hun GSM1800 netwerk heeft.
Telfort heeft niks overgenomen. Telfort gebruikt gewoon eigen apparatuur voor haar eigen dualband EGSM900/GSM1800-netwerk. Een oud singleband 900 MHz-toestel kan dan ook niet op Telforts nieuwere EGSM-basisstations. Ze plaatsen deze vooral midden in (midden)grote steden vanwege dekking binnenshuis, en dit werkt prima in steden als Utrecht, Rotterdam, in mindere mate Amsterdam, Maastricht etc.

GSM900 heeft niet ZOVEEL meer bereik dan GSM1800 trouwens ;) Afhankelijk van de situatie is het voordeel gemiddeld zo'n 5-10 dB met uitschieters tot 15 dB bij speciale soorten staalconstructies in gebouwen. Er zijn inderdaad meer masten nodig om een zelfde dekkingskwaliteit op te bouwen.
GSM1800 heeft inderdaad wat kleine voordelen qua spraakkwaliteit, maar die hangen meer af van het type telefoon dat je gebruikt. Het is moeilijker om apparatuur effectief af te schermen tegen de straling die die apparatuur zelf uitzendt, waardoor je bij GSM900 een (bij de meeste toestellen) onmerkbaar hoger ruisniveau hebt. Ligt voor de rest niet aan het netwerk, da's namelijk PRECIES HETZELFDE. Voor de rest kun je aan van de reactie boven de mijne ;)
Dit is wel een behoorlijk prijzige oplossing omdat je 2 verschillende netwerken simultaan beheerd, vandaar dat veel "nieuwe" providers gekozen hebben voor GSM1800, iets minder bereik maar wel veel betere spraakkwaliteit, daarmee adverteerde menige provider in 't begin ook zeer duidelijk mee! :)
?? Dit snap ik niet helemaal hoor. KPN en Vodafone hebben op drukke plekken (alle grote steden en toegangswegen) ook een dualband netwerk, maar dit zit gewoon aan dezelfde apparatuur als hun 900 MHz-netwerk en is feitelijk gewoon 1 netwerk. Zelfde geldt voor Telfort. Als er geroamd zou moeten worden van Telfort naar Orange dan zouden inderdaad 2 netwerken onderhouden moeten worden. Omdat dit deels door hetzelfde team kan gebeuren levert het toch een netto kostenbesparing op lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Ach, van mij mag het, want dan zullen de algemene voorwaarden voor Orange dus ook wel wijzigen, waardoor ik dus m'n abo gelijk op kan zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 13-09 15:52
Ik weet zo nog niet over ik er achter zou staan. Heb nu Orange Smart precies aan mijn eisen lekker makkelijk hoef nergens naar om te kijken kan nooit meer bellen dan op me sim staat. Super vind ik persoonlijk. Maar als ik naar Telfort ga ga ik wel opzoek naar weer gratis abbo bij KPN/Vodafone wil geen telfort >:). Trouwens helpdesk van Orange is super, vriendelijk aardig en snel :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Mensen, is het misschien niet handig om in dit topic het gewoon over het gerucht van de overname van Orange door Telfort te hebben, ipv het te hebben over wie wel waarmee tevreden is?

Als iemand nog nieuws heeft over de eventuele overname, post maar?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat telfort overgenomen gaat worden, althans vodafone heeft ook wat interesse getoond. Maar wie heeft er nou geen interesse in een overname mits de prijs goed genoeg is...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 18:53:
Ik denk eerder dat telfort overgenomen gaat worden, althans vodafone heeft ook wat interesse getoond. Maar wie heeft er nou geen interesse in een overname mits de prijs goed genoeg is...............
heb jij het topic wel gelezen?

er is toch al een aantal keren uitgelegd waarom telfort ABSOLUUT niet zal worden overgenomen: ze zijn schuldenvrij, en wel een melkkoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Greenfields zet delen Telfort te koop: http://www.nu.nl/news.jsp?n=362692&c=32

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de geldwolven :P

maargoed, da's dus absoluut geen overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:21:
[...]

de geldwolven :P

maargoed, da's dus absoluut geen overname.
Als ze zo snel van het kopen van Orange overstappen naar het verkopen van delen van Telfort, dan moet alles nog mogelijk zijn.

Greenfiels is echt een investeringsmaatschapij die niet met hun hart bij een bedrijf zitten. Ze hebben alleen maar oog voor de financiele doeleinden. Als ze veel geld kunnen verdienen door delen van Telfort in de verkoop te zetten, zullen ze dat niet laten. Netzomin zullen ze het laten om andere investeringen te doen, als hun denken dat dat hun geld kan opleveren.

Mij zal dus ook niks verbazen als ze bijvoorbeeld gewoon beide doen; Orange overkopen, en een deel van Telfort verkopen (Ik zou niet weten hoeveel delen Telfort heeft :X )

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok, maar een gezond bedrijf heeft een min of meer goed te bepalen waarde, die rechtstreeks af te lijden is van de verwachte winst. voor minder zal greenfields de boel niet verkopen, en voor meer raken ze het aan de straatstenen niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:32:
ja ok, maar een gezond bedrijf heeft een min of meer goed te bepalen waarde, die rechtstreeks af te lijden is van de verwachte winst. voor minder zal greenfields de boel niet verkopen, en voor meer raken ze het aan de straatstenen niet kwijt.
Ze hebben nog wel een UMTS licentie over waar misschien andere (buitenlandse) maatschapijen interesse in hebben?

En bij de verkoop van zo'n licentie lappen ze gegarandeerd meer dan € 25 miljoen op hóór.

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 19-07-2004 21:34 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op 19 juli 2004 @ 21:33:
[...]

Ze hebben nog wel een UMTS licentie over waar misschien andere (buitenlandse) maatschapijen interesse in hebben?

En bij de verkoop van zo'n licentie lappen ze gegarandeerd meer dan € 25 miljoen op hóór.
daar wou telfort zelf al vanaf. 200 miljoen wilden ze hebben, maar ze raken het aan de straatstenen niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:52:
[...]

heb jij het topic wel gelezen?

er is toch al een aantal keren uitgelegd waarom telfort ABSOLUUT niet zal worden overgenomen: ze zijn schuldenvrij, en wel een melkkoe
Ja uiteraard ;)

quote 1
Een beursgang in 2005 of 2006 behoort tot de mogelijkheden, maar ook verkoop aan een derde partij als Vodafone, T-Mobile of Orange.

quote 2
Vodafone is genegen om een bod uit te brengen op Telfort, indien dit mobiele telefoniebedrijf nu te koop zou staan.
Dat blijkt uit een interview van Het Financieele Dagblad met Arun Sarin, bestuursvoorzitter van Vodafone. Hij was in Nederland, volgens de krant vanwege een regulier jaarlijks bezoek aan Vodafone Nederland.

Sarin was, afgaande op zijn woorden, niet in Nederland om met Greenfield Partners te praten, de aandeelhouder van Telfort. Hij zegt immers: "Ik weet niet eens zeker of het wel te koop is."

Op de vraag of Vodafone Telfort wil kopen antwoordt hij verder: "We zijn ons bewust van de mogelijkheden in de markt en we zijn wakker ('we're aware and awake'). Een overname is op dit moment prematuur."

'Op dit moment' is in het spel van al dan niet belangstelling hebben een belangrijke uitdrukking. Dat kan het volgende moment namelijk veranderen.

Er gaan al langere tijd geruchten dat Vodafone voor in de rij staat om Telfort over te nemen, indien het bedrijf te koop is. Vanmorgen berichtten we dat een deel van Telfort te koop is. Eigenaar Greenfield spreekt van 'een financiële partij' die aandelen zal overnemen.

Tegen het FD zegt Sarin dat hij het gat met de nummer één in de mobiele markt in Nederland, KPN, graag wil dichten. Hij vindt dat er minimaal één aanbieder te veel is en ziet in Telfort wel het bedrijf dat de zelfstandigheid wil opgeven, gezien het eigendom door een 'private equity-partij'.

Stef van Doesburg, beheerder van Telfort bij Greenfield, houdt zich vooralsnog schuil. Hij liet via de secretaresse weten de ganse dag onbereikbaar te zijn. En de reden is niet dat hij op een plek zit waar Telfort geen dekking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gaat gelukkig niet slecht met Orange iig: :)

http://www.nu.nl/news.jsp?n=366719&c=32
Meer klanten Orange in Nederland :)

Uitgegeven: 27 juli 2004 08:27

DEN HAAG - Het aantal klanten van telecomaanbieder Orange in Nederland is het afgelopen halfjaar met bijna de helft gestegen. Eind juni had het telecombedrijf 1,54 miljoen klanten. De omzet kwam uit op 288 miljoen euro, tegenover 219 miljoen in dezelfde periode in 2003. Dat bleek uit de dinsdag gepubliceerde cijfers van moederbedrijf France Telecom.

Het bedrijfsresultaat van Orange kwam uit op 45 miljoen euro, ten opzichte van 29 miljoen in de eerste zes maanden van vorig jaar.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, tuurlijk. Dit is namelijk precies wat hun target is. Zoveel mogelijk klanten binnenhalen, kost wat kost. De omzet zal dus wel goed zijn, maar of dat ook met de winst het geval is betwijfel ik.

offtopic:
Bedrijfsresultaat :? wat :? zelfde als winst :? nee toch :?

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 27-07-2004 13:47 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ginz schreef op 27 juli 2004 @ 13:34:
[...]

Ja, tuurlijk. Dit is namelijk precies wat hun target is. Zoveel mogelijk klanten binnenhalen, kost wat kost. De omzet zal dus wel goed zijn, maar of dat ook met de winst het geval is betwijfel ik.

offtopic:
Bedrijfsresultaat :? wat :? zelfde als winst :? nee toch :?
uit deze beperkte cijfers blijkt dus dat:
- de omzet per klant gedaald is.
2003 -> 219/(1.54/1.5=1.03)=212.62
2004 -> 288/1.54=187.01
terwijl
- het bedrijfsresultaat per klant licht gestegen is
2003 -> 29/1.03=28.15
2004 -> 45/1.54=29.22

Bedrijfsresultaat is resultaat voor:
financiele baten en lasten
buitengewone baten en lasten
belastingen

Om er echt wat over te kunnen zeggen heb je echter veel meer gegevens nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 27-07-2004 15:12 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hé dat zou inhouden dat je waarschijnlijk met een Orange-abonnement kan gaan bellen omdat je wél bereik hebt! Dat zou dus wel positief zijn.

Na maandenlang modderen was ik van Orange af omdat ze gelukkig de AV veranderden en ik terug kon naar Vodafone. Overal waar ik met Orange geen bereik had of minimaal (en dat was op HEEL veel plaatsen, met zowel mijn mobiel als die van m'n vriendin) kon ik ineens weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:07

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 22:48:
[...]

Ja uiteraard ;)

quote 1
Een beursgang in 2005 of 2006 behoort tot de mogelijkheden, maar ook verkoop aan een derde partij als Vodafone, T-Mobile of Orange.
Vodafone is alleen geinteresseerd als het Telfort netwerk/klantenbestand een meerwaarde zou opleveren voor z'n huidige bestand.
Telfort klanten zullen de dekking van Vodafone zeer op prijs stellen, maar Vodafone schiet weinig op met Telfort gebruikers (lage ARPU, lage revenue)
quote 2
Vodafone is genegen om een bod uit te brengen op Telfort, indien dit mobiele telefoniebedrijf nu te koop zou staan.
Dat blijkt uit een interview van Het Financieele Dagblad met Arun Sarin, bestuursvoorzitter van Vodafone. Hij was in Nederland, volgens de krant vanwege een regulier jaarlijks bezoek aan Vodafone Nederland.
CEO Vodafone Nederland --> T. Isaksson
CEO Vodafone Group PLC --> A. Sarin
Sarin was, afgaande op zijn woorden, niet in Nederland om met Greenfield Partners te praten, de aandeelhouder van Telfort. Hij zegt immers: "Ik weet niet eens zeker of het wel te koop is."

Op de vraag of Vodafone Telfort wil kopen antwoordt hij verder: "We zijn ons bewust van de mogelijkheden in de markt en we zijn wakker ('we're aware and awake'). Een overname is op dit moment prematuur."
Kort samengevat, Vodafone heeft op dit moment belangrijkere zaken aan z'n hoofd dan de overname van de kleinste telecomprovider van Nederland (UMTS introductie, koppositie van KPN overnemen). Bovendien, aangezien Nederland het enige land in de wereld is met maar liefst 5 SP op slechts 16 miljoen inwoners lijkt de kans groot dat er spoedig een van die 5 (of meer dan 1) het loodje legt.

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 27-07-2004 15:20 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53
Reactie die ik ook op het forum van Telecomvergelijker heb gezet. Leek me ook passend om deze hier te zetten:

---

Telfort heeft in ieder geval geen schuldenlast meer -> die is bij mmO2 gebleven. GCP (Greenfield Capital Partners) heeft uiteindelijk 25 mln euro betaald, maar dan is er nog niet bijgezegd dat er nog geld in kas zat bij Telfort. En thans maakt Telfort winst, 7% van de omzet (en dat is meer dan de doelstelling die tussen de 3-5% zat). Kortom -> Telfort is thans uiterst gezond en kan GCP zeer veel pieken opleveren.

Eén probleem: Telfort heeft ook een umts-licentie met de verplichting om voor 2007 een umts-netwerk uit te rollen. Daarbij komt dat GCP in principe een investeringsmaatschappij is en binnen 2-5 jaar Telfort weer 'exit' wil hebben. Buy low, sell high. En ik denk dat het hun ook kan gaan lukken, zeker als partijen als Vodafone, T-Mobile en Orange hun internationale plannen willen gaan verwezenlijken.

Maar er is nog een andere optie -> Enertel en Telfort laten samengaan (wat overigens al gebeurt dunkt me). Vervolgens extra kapitaal aantrekken via private equity of een ipo (beursgang). Zolang je winst maakt en cashflow genereert, en dat doet Telfort, zie ik niet in waarom ze persé opgekocht moeten worden door een Vodafone, T-Mobile of Orange.

Kortom voor de exit-strategie van GCP met betrekking tot Telfort hebben we al twee opties: opgekocht worden door Vodafone, T-Mobile of Orange. Daarnaast kan Telfort wellicht zelfstandig overleven, maar moet het verkocht worden icm Enertel aan nieuwe investeerders (private equity of ipo).

Wellicht is in het laatste scenario ook Versatel nog van de partij: zij wensen ook te groeien en hebben weer genoeg geld in kas. Versatel wil naast WiFi dan ook umts aanbieden, zodat ook de umts-licentie benut kan worden. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Overigens behoort het opkopen van Orange NL door Telfort (lees: GCP) ook tot de mogelijkheden. Zolang er genoeg rendement te halen valt op de investering zal GCP zeer zeker interesse hebben. Andersom Orange NL dat Telfort opkoopt acht ik een minder grote mogelijkheid.

---

ARPU's per maand
ARPU: Average Revenues Per User: gemiddelde opbrengst per klant

KPN NL - 1e kwartaal 2004
11 euro (prepaid) 71 euro (postpaid)

Vodafone NL - 2003
39,5 euro

T-Mobile NL - 2003
37 euro

Telfort NL - 2003/2004
26 euro

Orange NL - 2003
33,5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel goed zeg dat ze zo gegroeid zijn, bijna de helft is natuurlijk enorm in 1 jaar tijd sinds het dutchone tijdperk! Maarja het aantal klanten is idd niet het enige dat telt. Als Scalet nu es van start gaat met mobiele telefonie op 't orange netwerk dan worden t er misschien 2 miljoen eind van het jaar. Telfort zegt ook 1.7 milj. gebruikers te hebben, maar telt daar voor t gemak alle Virtual Mobile Providers bij op.(als die zo heten) Dus dan doet Orange t beter zou je zeggen.
Pagina: 1 2 Laatste