Telfort wil Orange Nederland kopen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat telfort overgenomen gaat worden, althans vodafone heeft ook wat interesse getoond. Maar wie heeft er nou geen interesse in een overname mits de prijs goed genoeg is...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 18:53:
Ik denk eerder dat telfort overgenomen gaat worden, althans vodafone heeft ook wat interesse getoond. Maar wie heeft er nou geen interesse in een overname mits de prijs goed genoeg is...............
heb jij het topic wel gelezen?

er is toch al een aantal keren uitgelegd waarom telfort ABSOLUUT niet zal worden overgenomen: ze zijn schuldenvrij, en wel een melkkoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Greenfields zet delen Telfort te koop: http://www.nu.nl/news.jsp?n=362692&c=32

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de geldwolven :P

maargoed, da's dus absoluut geen overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:21:
[...]

de geldwolven :P

maargoed, da's dus absoluut geen overname.
Als ze zo snel van het kopen van Orange overstappen naar het verkopen van delen van Telfort, dan moet alles nog mogelijk zijn.

Greenfiels is echt een investeringsmaatschapij die niet met hun hart bij een bedrijf zitten. Ze hebben alleen maar oog voor de financiele doeleinden. Als ze veel geld kunnen verdienen door delen van Telfort in de verkoop te zetten, zullen ze dat niet laten. Netzomin zullen ze het laten om andere investeringen te doen, als hun denken dat dat hun geld kan opleveren.

Mij zal dus ook niks verbazen als ze bijvoorbeeld gewoon beide doen; Orange overkopen, en een deel van Telfort verkopen (Ik zou niet weten hoeveel delen Telfort heeft :X )

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok, maar een gezond bedrijf heeft een min of meer goed te bepalen waarde, die rechtstreeks af te lijden is van de verwachte winst. voor minder zal greenfields de boel niet verkopen, en voor meer raken ze het aan de straatstenen niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:32:
ja ok, maar een gezond bedrijf heeft een min of meer goed te bepalen waarde, die rechtstreeks af te lijden is van de verwachte winst. voor minder zal greenfields de boel niet verkopen, en voor meer raken ze het aan de straatstenen niet kwijt.
Ze hebben nog wel een UMTS licentie over waar misschien andere (buitenlandse) maatschapijen interesse in hebben?

En bij de verkoop van zo'n licentie lappen ze gegarandeerd meer dan € 25 miljoen op hóór.

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 19-07-2004 21:34 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op 19 juli 2004 @ 21:33:
[...]

Ze hebben nog wel een UMTS licentie over waar misschien andere (buitenlandse) maatschapijen interesse in hebben?

En bij de verkoop van zo'n licentie lappen ze gegarandeerd meer dan € 25 miljoen op hóór.
daar wou telfort zelf al vanaf. 200 miljoen wilden ze hebben, maar ze raken het aan de straatstenen niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 20:52:
[...]

heb jij het topic wel gelezen?

er is toch al een aantal keren uitgelegd waarom telfort ABSOLUUT niet zal worden overgenomen: ze zijn schuldenvrij, en wel een melkkoe
Ja uiteraard ;)

quote 1
Een beursgang in 2005 of 2006 behoort tot de mogelijkheden, maar ook verkoop aan een derde partij als Vodafone, T-Mobile of Orange.

quote 2
Vodafone is genegen om een bod uit te brengen op Telfort, indien dit mobiele telefoniebedrijf nu te koop zou staan.
Dat blijkt uit een interview van Het Financieele Dagblad met Arun Sarin, bestuursvoorzitter van Vodafone. Hij was in Nederland, volgens de krant vanwege een regulier jaarlijks bezoek aan Vodafone Nederland.

Sarin was, afgaande op zijn woorden, niet in Nederland om met Greenfield Partners te praten, de aandeelhouder van Telfort. Hij zegt immers: "Ik weet niet eens zeker of het wel te koop is."

Op de vraag of Vodafone Telfort wil kopen antwoordt hij verder: "We zijn ons bewust van de mogelijkheden in de markt en we zijn wakker ('we're aware and awake'). Een overname is op dit moment prematuur."

'Op dit moment' is in het spel van al dan niet belangstelling hebben een belangrijke uitdrukking. Dat kan het volgende moment namelijk veranderen.

Er gaan al langere tijd geruchten dat Vodafone voor in de rij staat om Telfort over te nemen, indien het bedrijf te koop is. Vanmorgen berichtten we dat een deel van Telfort te koop is. Eigenaar Greenfield spreekt van 'een financiële partij' die aandelen zal overnemen.

Tegen het FD zegt Sarin dat hij het gat met de nummer één in de mobiele markt in Nederland, KPN, graag wil dichten. Hij vindt dat er minimaal één aanbieder te veel is en ziet in Telfort wel het bedrijf dat de zelfstandigheid wil opgeven, gezien het eigendom door een 'private equity-partij'.

Stef van Doesburg, beheerder van Telfort bij Greenfield, houdt zich vooralsnog schuil. Hij liet via de secretaresse weten de ganse dag onbereikbaar te zijn. En de reden is niet dat hij op een plek zit waar Telfort geen dekking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gaat gelukkig niet slecht met Orange iig: :)

http://www.nu.nl/news.jsp?n=366719&c=32
Meer klanten Orange in Nederland :)

Uitgegeven: 27 juli 2004 08:27

DEN HAAG - Het aantal klanten van telecomaanbieder Orange in Nederland is het afgelopen halfjaar met bijna de helft gestegen. Eind juni had het telecombedrijf 1,54 miljoen klanten. De omzet kwam uit op 288 miljoen euro, tegenover 219 miljoen in dezelfde periode in 2003. Dat bleek uit de dinsdag gepubliceerde cijfers van moederbedrijf France Telecom.

Het bedrijfsresultaat van Orange kwam uit op 45 miljoen euro, ten opzichte van 29 miljoen in de eerste zes maanden van vorig jaar.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, tuurlijk. Dit is namelijk precies wat hun target is. Zoveel mogelijk klanten binnenhalen, kost wat kost. De omzet zal dus wel goed zijn, maar of dat ook met de winst het geval is betwijfel ik.

offtopic:
Bedrijfsresultaat :? wat :? zelfde als winst :? nee toch :?

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 27-07-2004 13:47 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ginz schreef op 27 juli 2004 @ 13:34:
[...]

Ja, tuurlijk. Dit is namelijk precies wat hun target is. Zoveel mogelijk klanten binnenhalen, kost wat kost. De omzet zal dus wel goed zijn, maar of dat ook met de winst het geval is betwijfel ik.

offtopic:
Bedrijfsresultaat :? wat :? zelfde als winst :? nee toch :?
uit deze beperkte cijfers blijkt dus dat:
- de omzet per klant gedaald is.
2003 -> 219/(1.54/1.5=1.03)=212.62
2004 -> 288/1.54=187.01
terwijl
- het bedrijfsresultaat per klant licht gestegen is
2003 -> 29/1.03=28.15
2004 -> 45/1.54=29.22

Bedrijfsresultaat is resultaat voor:
financiele baten en lasten
buitengewone baten en lasten
belastingen

Om er echt wat over te kunnen zeggen heb je echter veel meer gegevens nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 27-07-2004 15:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hé dat zou inhouden dat je waarschijnlijk met een Orange-abonnement kan gaan bellen omdat je wél bereik hebt! Dat zou dus wel positief zijn.

Na maandenlang modderen was ik van Orange af omdat ze gelukkig de AV veranderden en ik terug kon naar Vodafone. Overal waar ik met Orange geen bereik had of minimaal (en dat was op HEEL veel plaatsen, met zowel mijn mobiel als die van m'n vriendin) kon ik ineens weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:07

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 22:48:
[...]

Ja uiteraard ;)

quote 1
Een beursgang in 2005 of 2006 behoort tot de mogelijkheden, maar ook verkoop aan een derde partij als Vodafone, T-Mobile of Orange.
Vodafone is alleen geinteresseerd als het Telfort netwerk/klantenbestand een meerwaarde zou opleveren voor z'n huidige bestand.
Telfort klanten zullen de dekking van Vodafone zeer op prijs stellen, maar Vodafone schiet weinig op met Telfort gebruikers (lage ARPU, lage revenue)
quote 2
Vodafone is genegen om een bod uit te brengen op Telfort, indien dit mobiele telefoniebedrijf nu te koop zou staan.
Dat blijkt uit een interview van Het Financieele Dagblad met Arun Sarin, bestuursvoorzitter van Vodafone. Hij was in Nederland, volgens de krant vanwege een regulier jaarlijks bezoek aan Vodafone Nederland.
CEO Vodafone Nederland --> T. Isaksson
CEO Vodafone Group PLC --> A. Sarin
Sarin was, afgaande op zijn woorden, niet in Nederland om met Greenfield Partners te praten, de aandeelhouder van Telfort. Hij zegt immers: "Ik weet niet eens zeker of het wel te koop is."

Op de vraag of Vodafone Telfort wil kopen antwoordt hij verder: "We zijn ons bewust van de mogelijkheden in de markt en we zijn wakker ('we're aware and awake'). Een overname is op dit moment prematuur."
Kort samengevat, Vodafone heeft op dit moment belangrijkere zaken aan z'n hoofd dan de overname van de kleinste telecomprovider van Nederland (UMTS introductie, koppositie van KPN overnemen). Bovendien, aangezien Nederland het enige land in de wereld is met maar liefst 5 SP op slechts 16 miljoen inwoners lijkt de kans groot dat er spoedig een van die 5 (of meer dan 1) het loodje legt.

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 27-07-2004 15:20 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53
Reactie die ik ook op het forum van Telecomvergelijker heb gezet. Leek me ook passend om deze hier te zetten:

---

Telfort heeft in ieder geval geen schuldenlast meer -> die is bij mmO2 gebleven. GCP (Greenfield Capital Partners) heeft uiteindelijk 25 mln euro betaald, maar dan is er nog niet bijgezegd dat er nog geld in kas zat bij Telfort. En thans maakt Telfort winst, 7% van de omzet (en dat is meer dan de doelstelling die tussen de 3-5% zat). Kortom -> Telfort is thans uiterst gezond en kan GCP zeer veel pieken opleveren.

Eén probleem: Telfort heeft ook een umts-licentie met de verplichting om voor 2007 een umts-netwerk uit te rollen. Daarbij komt dat GCP in principe een investeringsmaatschappij is en binnen 2-5 jaar Telfort weer 'exit' wil hebben. Buy low, sell high. En ik denk dat het hun ook kan gaan lukken, zeker als partijen als Vodafone, T-Mobile en Orange hun internationale plannen willen gaan verwezenlijken.

Maar er is nog een andere optie -> Enertel en Telfort laten samengaan (wat overigens al gebeurt dunkt me). Vervolgens extra kapitaal aantrekken via private equity of een ipo (beursgang). Zolang je winst maakt en cashflow genereert, en dat doet Telfort, zie ik niet in waarom ze persé opgekocht moeten worden door een Vodafone, T-Mobile of Orange.

Kortom voor de exit-strategie van GCP met betrekking tot Telfort hebben we al twee opties: opgekocht worden door Vodafone, T-Mobile of Orange. Daarnaast kan Telfort wellicht zelfstandig overleven, maar moet het verkocht worden icm Enertel aan nieuwe investeerders (private equity of ipo).

Wellicht is in het laatste scenario ook Versatel nog van de partij: zij wensen ook te groeien en hebben weer genoeg geld in kas. Versatel wil naast WiFi dan ook umts aanbieden, zodat ook de umts-licentie benut kan worden. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Overigens behoort het opkopen van Orange NL door Telfort (lees: GCP) ook tot de mogelijkheden. Zolang er genoeg rendement te halen valt op de investering zal GCP zeer zeker interesse hebben. Andersom Orange NL dat Telfort opkoopt acht ik een minder grote mogelijkheid.

---

ARPU's per maand
ARPU: Average Revenues Per User: gemiddelde opbrengst per klant

KPN NL - 1e kwartaal 2004
11 euro (prepaid) 71 euro (postpaid)

Vodafone NL - 2003
39,5 euro

T-Mobile NL - 2003
37 euro

Telfort NL - 2003/2004
26 euro

Orange NL - 2003
33,5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel goed zeg dat ze zo gegroeid zijn, bijna de helft is natuurlijk enorm in 1 jaar tijd sinds het dutchone tijdperk! Maarja het aantal klanten is idd niet het enige dat telt. Als Scalet nu es van start gaat met mobiele telefonie op 't orange netwerk dan worden t er misschien 2 miljoen eind van het jaar. Telfort zegt ook 1.7 milj. gebruikers te hebben, maar telt daar voor t gemak alle Virtual Mobile Providers bij op.(als die zo heten) Dus dan doet Orange t beter zou je zeggen.
Pagina: 1 2 Laatste