Toon posts:

trage pc door afspelen DIVX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Ik heb het volgende probleem; wanneer ik een film bekijk met de windows
mediaplayer dan gaat mijn systeem enorm traag lopen. Binnen taakbeheer
kan ik zien dat de CPU 100% actief is, en explorer neemt 50% voor zijn rekening.
Dit vind ik nogal vreemd; ik heb het bij iedere film die ik afspeel. Ik neem aan dat
het niet aan mijn hardware ligt, want mijn pc is snel genoeg. Ik speel alle films
vanaf mijn harde schijf.
het probleem ligt dan bij de software?!

SPECS.

- mobo: Asus p4c800 deluxe
- p4 2.8gHz 800mhz FSB
- Asus 9600XT
- 2x SATA 160gb HDD
- 2x 512 mb HyperX (dus cl. 2)
- Windows XP pro SP1

Ik hoop dat jullie enig idee hebben; het is voor mij een GROOTS raadsel :?

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Waarschijnlijk is het een probleem met de codecs. Installeer deze opnieuw of desnoods met behulp van het Nemo codecs pack. Ook kan je is proberen de film met een ander programma af te spelen, bijvoorbeeld Winamp of de divx player.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Nieuwste codecs installeren wil wel eens helpen. Daarnaast is Mediaplayer Classic ook een aanrader ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nemo Codecs? waar zou ik die weg kunnen halen? ik heb nu Sikkies Codec pack.

ik heb zelf het idee dat het probleem opkomt op het moment dat ik de miniatuurweergaven bekijk van de films. Ik heb namelijk best veel films op mijn
pc staan, en wanneer ik deze in de verkenner bekijk (als miniaturen, dus dat ik een plaatje krijg van iedere film) dan loopt de CPU naar 100%, dit krijg ik ook wannneer ik een bestand open vanuit winamp, wederom met die miniatuur-weergaven.

het probleem ligt dan dus ergens bij explorer?! maakt deze gebruik van codecs om die miniatuurweergaven weer te geven?!! :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:05:

ik heb zelf het idee dat het probleem opkomt op het moment dat ik de miniatuurweergaven bekijk van de films. Ik heb namelijk best veel films op mijn
pc staan, en wanneer ik deze in de verkenner bekijk (als miniaturen, dus dat ik een plaatje krijg van iedere film) dan loopt de CPU naar 100%, dit krijg ik ook wannneer ik een bestand open vanuit winamp, wederom met die miniatuur-weergaven.

het probleem ligt dan dus ergens bij explorer?! maakt deze gebruik van codecs om die miniatuurweergaven weer te geven?!! :?
Die miniatuurweergaven (oftewel thumbnails) worden uit het bestand zelf gehaald. Als je niet de goede codecs hebt geinstalleerd heeft je cpu nogal wat te rekenen...

Ik raad je deze codecs aan: klik

Edit: Lees wel eerst ff de readme door, volgorde van installeren heeft wel degelijk invloed. Mediaplayer Classic zit trouwens ook in dat pack als ik me niet vergis.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rainer UR my HERO, thank U;

Moet ik nie eerst die andere codecs der af gooien?!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Dat is wel zo slim ja :) .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Nemo codec pack brengt vaak meer schade toe dan dat het helpt.

Je kunt beter gspot divx info erover draaien.( http://files.divx-digest.com/software/codec/gspot221.exe ) Dit programma laat je zien welke codec je nodig hebt voor een film. Waarschijnlijk heb je alleen Divx of Xvid nodig. Ffdshow wil in somige gevallen ook nog uitkomst bieden (http://www.afterdawn.com/...irror=617&software_id=446 )

hier kun je alles wat je nodig hebt vinden http://www.divx-digest.com/software/index.html

LET OP: Zorg er wel voor dat alle eerdere codec pack (sikkies en nemo) eerst er af zijn.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
hoe zorg ik ervoor dat al die codecs eraf zijn?! het waren iets van 15 progs ofzo;
die sikkies codec pack :( waaronder ook van die .inf installatie bestand; hoe krijg ik dat der af?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:52:
hoe zorg ik ervoor dat al die codecs eraf zijn?! het waren iets van 15 progs ofzo;
die sikkies codec pack :( waaronder ook van die .inf installatie bestand; hoe krijg ik dat der af?!
Configuratiescherm -> Add/remove Software

Staan ze meestal apart.

Verwijderd

Topicstarter
danke danke!! _/-\o_

Ik heb trouwens ook enkele films die ik niet kan openen, omdat er iets fouts in zit;
ik krijg dan een foutmelding in de mediaplayer, en winamp doet er niks mee.
Kan dat ook een oorzaak zijn van die traagheid?!

Verwijderd

Nee dat is waarschijnlijk ook een Codec probleem, mediaplayer geeft een foutmelding omdat deze de codec niet kan vinden. Het kan ook wezen dat het een geluidscodec is bijv ac3 ( http://www.softpedia.com/public/cat/11/1/2/11-1-2-60.shtml )

Je kunt ook in je mediaspeler controleren of deze zn codecs automatisch download, dat is soms ook makkelijk.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Sikkies codec pack is een verzameling van losse codec-programma's die door iemand (een vriend van me) zijn uitgezocht zodat je ze veel mogelijk films kunt draaien en zonder codec-problemen te hebben. Voor zo ver ik weet zijn er geen interne conflicten in sikkies, maar worden problemen eigenlijk altijd veroorzaakt door conflicten met andere codecs (die dus niet bij sikkies horen). Uninstall dus alle codecs en installeer sikkies opnieuw (in de aangegeven volgorde). Je kan sikkies niet in 1 keer uninstallen, maar wel alle losse programma's (waaruit sikkies bestaat) uninstallen...

Een ander probleem kan zijn dat je de mobo-drivers niet hebt geinstalleerd (maar dan zou je prestatie ook bij andere werkzaamheden tegen moeten vallen).

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
waarom nou al die codec packs??? ik heb alleen divx5.1 en xvid draaien en voor het geluid een ac3filter, en heb nergens problemen mee. ik ben nog geen film tegen gekomen die ik niet kan afspelen

• TheGuest
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Ik raad je aan om niet Nemo Codec Pack te installeren maar alle codecs als eerst van je pc te halen. Daarna KazaaLite Codec Pack installeren. Deze zorgt ervoor dat je gegarandeerd alles kan afspelen! Althans ik kan dat wel tot op heden, en het is al weer een tijdje geleden dat ik hem heb geinstalleerd.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TheGuest schreef op 08 juli 2004 @ 15:38:
Ik raad je aan om niet Nemo Codec Pack te installeren maar alle codecs als eerst van je pc te halen. Daarna KazaaLite Codec Pack installeren. Deze zorgt ervoor dat je gegarandeerd alles kan afspelen! Althans ik kan dat wel tot op heden, en het is al weer een tijdje geleden dat ik hem heb geinstalleerd.
Mega versie is helemaal top met Quicktime en Real codec alleen dan zonder gezeur :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
uhmz; ik heb sikkies codecpack der enkel opgezet; verder geen andere codecs;
dan zou ie het normaal moeten doen toch?!

Waar kan ik die Mega Pack van de Kazaa Codecs vinden?!

:?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:05:
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:23:
Rainer UR my HERO, thank U;

Moet ik nie eerst die andere codecs der af gooien?!
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 13:52:
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:54:
Waar kan ik die Mega Pack van de Kazaa Codecs vinden?!

:?
Tailfly, wil je ajb voortaan eerst zelf nadenken & zoeken voor je een vraag stelt. GoT is niet bedoeld om mensen "aan het handje te nemen" ;)
Check ook de Software Algemeen: FAQ, en die van AV. Daar staat al veel in.
Vijf seconden google gebruiken en ik had de antwoorden. En er is ook heel veel info te vinden via de links in de FAQ's en natuurlijk de GoT-search. Leer jij ook nog eens meer van dan het voorgekauwd willen krijgen ;)

edit: check dus FAQ Forumgedrag en enige relevant sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) even :)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 08-07-2004 16:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 19:20

DJTimo

Cuyoapart.mza

nero355 schreef op 08 juli 2004 @ 15:47:
[...]

Mega versie is helemaal top met Quicktime en Real codec alleen dan zonder gezeur :)
Hmm, wat is de verklaring dan dat mijn CPU 35% tot 50% in gebruik is op een schone XP installatie, met verder dat Mega codec pakket van K-lite erop? Ik kan alles afspelen en MPC werkt ook gewoon lekker, maar het CPU gebruik vind ik achterlijk hoog. Het is een AMD64 3200+.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DJTimo schreef op 08 juli 2004 @ 16:47:
[...]

Hmm, wat is de verklaring dan dat mijn CPU 35% tot 50% in gebruik is op een schone XP installatie, met verder dat Mega codec pakket van K-lite erop? Ik kan alles afspelen en MPC werkt ook gewoon lekker, maar het CPU gebruik vind ik achterlijk hoog. Het is een AMD64 3200+.
Dan doe je iets verkeerd ;) Ik heb nergens last van in ieder geval en velen met mij !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
het is gewoon ms gezeik waar je last van hebt!
zet deze 3 regels effe een een txt bestandje en save het als bla.reg oid
dan die uitvoeren en je kan weer

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler]
@=""

[ Voor 3% gewijzigd door cruger op 08-07-2004 16:54 ]

Tweak!

• L.N.
  • Nu online
Ik heb Sikkie (de maker van sikkies codec pack) zelf gesproken en hij zegt het volgende:

@tailfly: je probleem heeft NIETS met codecs (of het Sikkie's CodecPack v1.x) te maken, maar alles met een 'bug' in Windows XP.
Hier de oplossing:
To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

To correct the misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.

"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files.
This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails.

bron en de andere bron

Met vriendelijke groetjes van Sikkie
p.s. zorg er wel voor dat je de meest recente sikkie's codecpack geinstalleerd hebt: v1.6 is dat.

[ Voor 21% gewijzigd door L.N. op 14-07-2004 15:27 ]

Pagina: 1