Toon posts:

E-Smith Probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag e-smith geinstaleerd, en ik heb twee problemen:

1. Als ik probeer te in te loggen via FTP, dan connect filezilla, en dan probeert hij een list commando te geven, en dat kan niet, van het list commando is geblokkerd op mijn server.

2. als ik inlog via SSH, dan kan ik dit alleen via root doen, als ik het via een gewone user doe, dan geeft de server een EXIT commando.

BVD

Nicolaas

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga eens naar je E-smith-manager,
Kijk of je FTP acces aan hebt staan. Staat onder Security bij Remote acces.

Een user heeft geen SSH acces tot de server. Daar moet je een add-on voor installeren. Kijk eens op www.e-smith.org staat een link naar hun nieuwe support site (weet ik niet meer uit mijn hoofd)

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het eerste lijkt mij liggen aan active vs passive ftp, waar genoeg over te vinden is op internet, en het 2e is dus blijkbaar een feature van e-smith, zoals crossmozes aangeeft.
Beide dingen zijn zo te zien dus met betrekkelijk weinig inspanning van jouw kant gewoon op te lossen, en we verwachten hier eigenlijk dat je dat ook doet :)
Zie ook NOS policy - updated 01/04/03 en http://gathering.tweakers.net/forum/faq , daar staat het een en ander uitgelegd wat we verwachten van een topicstart :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:45
Weer open vanwege het FTP-probleem, dat niet te maken lijkt te hebben met passive/active gedoe.

Dan denk ik dat je gewoon ergens de mogelijkheid kunt inschakelen die LIST mogelijk maakt in de config van de FTP server, maar hoe of waar dat zit in e-smith zou ik niet weten. Welke FTP server is dat sowieso?

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
E-smith versie 6.0 (heb ik) gebruikt momenteel PROFTP versie 1.2.9.
Als ik hier inlog met WS-FTP gaat alles gewoon goed. Zal eens kijken of ik ook met filezilla ook op de server kan komen.

Als je meer support voor E-smith wilt hebben moet je eens op http://contribs.org kijken.

edit:

Net Filezilla gedownload, kan gewoon naar mijn server connecten zonder een probleem. Ik heb wel FTP acces aangezet in de E-emith manager.

[ Voor 22% gewijzigd door TNijpjes op 08-07-2004 10:07 ]

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst