Elro vergulde audiokabels (Praxis) is dit wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409

Topicstarter
Ik liep gisteren door de Praxis en zag dat ze ook wat speciale Elro tulp, scart etc. kabels hadden liggen.
Geen dropveters maar mooie dikke blauwe kabel, zilver metaal stekkertje, 24 karaat goud verguld.
Ze leken een tweelingbroer van profigold kabels alleen in een beetje aftands doosje en stukken goedkoper.
Is dit spul goed of is het alleen maar de show eromheen maar van binnen niks?
Op de doosjes stond bijna geen informatie en de fabrikant site heeft ook niks staan.

http://www.elro-nl.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 15:24
Mmm... de naam Elro doet mij toch altijd denken aan goedkope plastic rommel, dus ik heb het vermoeden dat het dan 'alleen maar voor de show erhomheen maar van binnen niks' is...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

De "dure" merken kopen ook voor weinig vaak bij een grote kabel leverancier hun kabel in. Dus ik vermoed dat het niet heel anders is dan Profigold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Toen ik even keek op de site van Elro zag ik deze folder.
ftp://ftp.elro-nl.com/folders/PROFI-AV-FOLDER.PDF

Ik weet niet of dit de eerder genoemde profigold kabels zijn, maar ik vond de bestandsnaam nogal opvallend. Als dit echt het duurdere profigold spul is dan is het idd gekkenwerk om voor het merk te gaan betalen terwijl het voor minder in nota bene een bouwmarkt! te kopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga zo nog even voor mdf naar de Praxis, zal even de digicam meenemen :)

Elro doet mij ook denken aan plastic "rotzooi" .
Maar dit is overduidelijk niet zo'n goedkope kopie wat heel wat moet lijken omdat het goudkleurig is, je kent de rootzooi wat ik bedoel ;)

Maar wat er nu binnenin zit :? kan me niet echt voorstellen dat het afgeragt is, geen afscherming ofzo.

Ik zag dat profi woord ook, maar ik weet niet wat ik daar nu mee moet.
Profi wordt heel veel gebruikt bij van alles en nog wat op google , lastig.
Kopen bij een bestaande kabel fabriek is natuurlijk goedkoper dan een elro fabriek neerkwakken.
Profigold is natuurlijk mooi spul maar ook niet rakettentechniek B) dus een budget uitvoering kan best.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 07-07-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Ben wel benieuwd wat voor kabels t nou echt zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Wat kosten die dingen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je doet je eer weer herstellen :+

Ik ga nu.
Over 2 uurtjes staat het wel online, ik zal de prijzen ook even noteren.
Uit het hoofdje was een scartblokje 5 euro, scartkabel 3 meter 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:08
Trasos schreef op 07 juli 2004 @ 12:17:
Toen ik even keek op de site van Elro zag ik deze folder.
ftp://ftp.elro-nl.com/folders/PROFI-AV-FOLDER.PDF

Ik weet niet of dit de eerder genoemde profigold kabels zijn, maar ik vond de bestandsnaam nogal opvallend. Als dit echt het duurdere profigold spul is dan is het idd gekkenwerk om voor het merk te gaan betalen terwijl het voor minder in nota bene een bouwmarkt! te kopen is.
Kan "profi" niet gewoon betekenen dat die kabels zogenaamd "professional" zijn? Profi wordt volgend mij wel vaker gebruikt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

GaMeOvEr

Is een hork.

XanderH schreef op 07 juli 2004 @ 13:30:
[...]

Kan "profi" niet gewoon betekenen dat die kabels zogenaamd "professional" zijn? Profi wordt volgend mij wel vaker gebruikt.
Correct. Is gewoon een aanduiding van hun zogenaamde "professionele" kabel-lijn. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok kiekjes zijn klaar.
Ze hadden ook een folder, even het kabel gedeelte gescand.
Klik ze op ware grootte, dan zie je de kabels goed duidelijk.

Het lastige is wel dat het assorti beperkt is, 1 lengte maat van alles.
Je kan ze niet apart bijbestellen in andere maten.
Mijn cam is hopeloos verouderd, slecht licht EN VOORAL ze zitten in raam verpakking dus flitsen ging niet en ook niet goed voor scherpe close ups.
Het geeft wel een goed idee wat het is.

Ik zal maar een linkje geven anders staat het hele topic vol foto's.

http://members.home.nl/leone/

Prijzen:

2.5m coax E6.89
3m svhs E6.79
5m tulp E11.99
3m scart E13.59
1.5 optische E11.99
1.5m scart->svhs tulp E14.99
Blokje E4.59
1.5m Composiet tulp E12.50

Dat is zo'n beetje alles, misschien heb ik er 1 gemist.
Ik heb ze nog eens goed bekeken en ik vermoed dat het goede kabels zijn.
Een echte tweaker snijdt er 1 open maar dat ben ik dus niet :)
Erg jammer van de maten, tulp van 5 meter tussen componenten is natuurlijk gekkenwerk, 1m profigold kost hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17807

Jullie hebben het ook over de "echte" profigold. Is dit net zoiets als die monster cables??

Maar die scart is niet duur ivm monster cable..

1 meter scart gold monster: 98 euro ong..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 17807 op 07-07-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 16:44
Ik ben altijd wel in voor een stevige en goed uitziende maar goedkope kabel :)
Ik vraag me alleen af of er nog iets 'speciaals' aan is of dat het gewoon een standaard dropveter met extra dikke isolatie is, zonder verdere toegevoegde afscherming.
Zijn er niet nog andere maten beschikbaar? Wellicht niet in die winkel maar misschien in een folder ofzo?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Erg jammer van de maten, tulp van 5 meter tussen componenten is natuurlijk gekkenwerk, 1m profigold kost hetzelfde.
Kwestie van losse metalen tulp pluggen halen, de kabel in 5'en knippen en de pluggen solderen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 07-07-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Waarom zo'n dikke isolatie om die glasvezelkabel...
Metalen connectoren.. allemaal overbodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 17807 schreef op 07 juli 2004 @ 15:46:
[...]

Jullie hebben het ook over de "echte" profigold. Is dit net zoiets als die monster cables??

Maar die scart is niet duur ivm monster cable..

1 meter scart gold monster: 98 euro ong..
Profigold is een betaalbare kabel die gewoon goed is, goed afgeschermd, metalen pluggen etc.
Kun je bij diverse dozenschuivers halen.
damster schreef op 07 juli 2004 @ 16:01:
Waarom zo'n dikke isolatie om die glasvezelkabel...
Metalen connectoren vind ik toch iets mooier om te zien als goedkoop plastic.
Zal ook wel voor serie design gedaan zijn, zelfde connectoren, kleur, draad dikte.
Als er dan zo'n dun draadje uitkomt staat ook raar.
ShittyOldMan schreef op 07 juli 2004 @ 15:58:
Ik ben altijd wel in voor een stevige en goed uitziende maar goedkope kabel :)
Ik vraag me alleen af of er nog iets 'speciaals' aan is of dat het gewoon een standaard dropveter met extra dikke isolatie is, zonder verdere toegevoegde afscherming.
Zijn er niet nog andere maten beschikbaar? Wellicht niet in die winkel maar misschien in een folder ofzo?
In de folder kun je lezen over het straling afscherming gedoe, staat dat de kabel is afgeschermd dmv metaal, ook het snoer (zo las ik het ).
Je kunt elro bellen, er zullen wel andere maten beschikbaar zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 07-07-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damster schreef op 07 juli 2004 @ 16:01:
Waarom zo'n dikke isolatie om die glasvezelkabel

Tegen knikken van de glasvezel en hoe dikker de buitenkant hoe beter de kwaliteit volgens de gemiddelde Gamma-leek (en nee, dat zegt idd niets over de kerndiameter of de kwaliteit van de afscherming) ;)

Voor de normale kabels zijn die metalen connectoren zeker niet overbodig ;)
Anoniem: 17807 schreef op 07 juli 2004 @ 15:46:
[...]
http://www.profigold.com/
http://www.tissink.nl/sho...?productgroep=8&child=199
:Y)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 08-07-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 44568 schreef op 07 juli 2004 @ 16:06:
[...]
Tegen knikken van de glasvezel.

Voor de normale kabels zijn die metalen connectoren zeker niet overbodig ;)
Knikken kan opzich wel bij komen.. maar het blijft wat overdreven dik
Het ziet er gewoon duurder uit, dus men kan meer geld vragen.
En metaal is inderdaad voor de andere kabels wel nodig.. Maar voor de glasvezel niet.
Anoniem: 113409 schreef op 07 juli 2004 @ 16:06:
Metalen connectoren vind ik toch iets mooier om te zien als goedkoop plastic.
mooier om te zien.. 8)7
En wanneer kijk jij naar de achterkant van je geluidsinstallatie.
Die stekker zie je nadat je ze hebt aangesloten nooit meer.
Hetzelfde verhaal dus weer. Ziet er duurder uit, dus men kan meer geld vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Zit wel wat in :X ...
Maar he, zonder die metalen connectoren zouden ze misschien 50cent minder kosten! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
damster schreef op 07 juli 2004 @ 16:11:
[...]

mooier om te zien.. 8)7
En wanneer kijk jij naar de achterkant van je geluidsinstallatie.
Die stekker zie je nadat je ze hebt aangesloten nooit meer.
Hetzelfde verhaal dus weer. Ziet er duurder uit, dus men kan meer geld vragen.
Nog meer geld vragen??? :P zo duur zijn ze toch niet?
De dropveters van dit merk waren bijna net zo duur.

Misschien lijkt het op de foto nogal dik viel wel mee, als er nu een scartkabel dikte was ;)

Tuurlijk zie je de achterkant niet zo vaak maar als je een mooie set hebt staan thuis wil je ook wat leuke pluggen hebben met extra afwerking.
Of tape jij alles in je huis vast wat je niet kan zien :)
We praten hier toch niet over kabels van 100 euro omdat alles leuk gevlochten is in een speciaal kleurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Altijd wel grappig, dit soort topics...

De meesten die zitten te zeuren over de kwaliteit van goedkope kabeltjes:
A.) Komen regelmatig in de disco
B.) Luisteren meestal naar vervormde muziek (Hardcore/Rock)
C.) Hebben waarschijnlijk al tinitus vanwege A.

Alsof zei daadwerkelijk het verschil horen tussen kabeltje A en kabeltje B op een mainstream installatie met muziek die al niet helemaal fris meer klinkt (snerpende bassdrums, tjilpende 303's, raggende gitaren, enz.) en dan ook nog van een mp3tje.... 8)7

FANTASTISCH!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haggard schreef op 07 juli 2004 @ 16:30:
Altijd wel grappig, dit soort topics...

De meesten die zitten te zeuren over de kwaliteit van goedkope kabeltjes:
A.) Komen regelmatig in de disco
B.) Luisteren meestal naar vervormde muziek (Hardcore/Rock)
C.) Hebben waarschijnlijk al tinitus vanwege A.

Alsof zei daadwerkelijk het verschil horen tussen kabeltje A en kabeltje B op een mainstream installatie met muziek die al niet helemaal fris meer klinkt (snerpende bassdrums, tjilpende 303's, raggende gitaren, enz.) en dan ook nog van een mp3tje.... 8)7

FANTASTISCH!!!
Het is toch geen dure kabel topic?
In mijn ogen is zo'n profigold of iets dergelijks prima spul, duurder wordt meer gebakken lucht of meer rendement is te halen als je het in apparatuur stopt.
We zijn gewoon benieuwt of dit goeie kabels zijn voor weinig geld.
Als je wilt beweren dat zulke kabels nutteloos zijn in vergelijking met dropveters :/

Ik hoor duidelijk minder brom, stekkers zullen niet meer vies oxideren, pasvorm is beter :Y) mooier ook maar dat schijnt onbelangrijk te zijn :+
Voor een paar euro's meer is dit het me al waard.
Of het beter klinkt heb ik niet blind getest maar je ogen kunnen ook wel zien dat dropveters geen goede basis kabels zijn.
Met een scartkabel was het wel duidelijk zichtbaar, met antennekabel van hirschmann is het ook zichtbaar, zal met geluidskabels ook wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

haggard schreef op 07 juli 2004 @ 16:30:
.. met muziek die al niet helemaal fris meer klinkt (snerpende bassdrums, tjilpende 303's, raggende gitaren, enz.) en dan ook nog van een mp3tje.... 8)7
Sinds wanneer maakt het uit welke muziek je luistert of je al dan niet er van mag genieten op een betere installatie?

Ja, ik luister naar metal & Ja, ik heb goed spul staan. Mag dat niet?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ze even gemaild.
Of er een andere winkel is met deze meuk.
Waar de kabels vandaan komen, Elro fabriek bla bla ze lijken op Profigold etc.
Ik ben benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik koop ook eerder de dikke kabels als de dunne, ooit wel eens genaait met kabels die zowat helemaal van plastic waren, die hadden nog dunnere aders als de normale dunne audio kabeltjes. meteen de connectors afgeknipt en dikkere kabel erop gezet :) scheelde best wel.
Eigenlijk eens zo'n kabel kopen en vergelijken, en EVT opentrekken om te kijken of ze ook qua geleiders lekker dik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik luister ook metal en ook nog op een buizenversterker , en die is heavy

[ Voor 6% gewijzigd door cruger op 07-07-2004 18:03 ]

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Sinds wanneer maakt het uit welke muziek je luistert of je al dan niet er van mag genieten op een betere installatie?

Ja, ik luister naar metal & Ja, ik heb goed spul staan. Mag dat niet?
Tuurlijk mag dat... Ik zeg toch niet dat dat niet mag... Waar het om gaat is dat het totale overkill zou zijn om een Marantz, Luxman, Harman Kardon, NAD, etc. installatie aan te schaffen met de allerduurste vergulde, 99.99999%OFC kabeltjes eraan om daarmee uiteindelijk Hardcore/Metal/Rock te gaan luisteren die je ergens van het internet gedownload hebt van iemand die dat weer geript heeft van een bekraste CD met een el-cheapo CD loopwerk... Dat jij dan nog steeds durft te zeggen dat je HiFi hebt, vindt ik dat een mishandeling van de term HiFi. Ook al heb je een superdure installatie en je speelt er een CDtje op die ergens in een ranzige studio is opgenomen is dat nog steeds geen HiFi...Je installatie wel, maar het geluid nog niet....

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luitjes, we hebben het hier over kabels van minder als € 2,40 / meter....
Zelfs ook al zou het gaan om ranzig afgemixte hardrock mp3 afgespeeld via een mono versterker uit 1920 dan nog is het handig om een kabel te hebben die geen omgevingsstoring oppikt. Het topic gaat over kabels en niet over wat daar aanhangt of welke muziek daarop wordt afgespeelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

\o/ zie ik daar dat ze 'optische' kabels ook al 'vergulden'? Dat zal een verbetering zijn zeg? Gouden glasvezels... |:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren bij http://www.mcsnet.nl/ wat "HQ pro" kabels bestelt, die lijken ook veel op de Elro en de Profigold kabels en de prijs is ook indezelfde richting.

De kabels zien er allemaal zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/kabel.JPG

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Anoniem: 2111 schreef op 07 juli 2004 @ 11:58:
De "dure" merken kopen ook voor weinig vaak bij een grote kabel leverancier hun kabel in. Dus ik vermoed dat het niet heel anders is dan Profigold.
Profigold is toch het neusje van de zalm-bandridge? Waar koopt die zn kabel in? Wat is het verschil dan?

Lijkt me niet dat elk bedrijf gewoon kabels inkoopt en doorverkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Zelfs ook al zou het gaan om ranzig afgemixte hardrock mp3 afgespeeld via een mono versterker uit 1920 dan nog is het handig om een kabel te hebben die geen omgevingsstoring oppikt. Het topic gaat over kabels en niet over wat daar aanhangt of welke muziek daarop wordt afgespeelt.
m.a.w. Goedkopere kabeltjes zijn meteen slechter van kwaliteit?!?! Wist je wel dat de productieprocessen voor het fabriceren van dergelijke kabeltjes tegenwoordig zo goed zijn dat je prijs/prestatieverhouding niet meer relevant is?!?! Juist de fabrikanten die dergelijke kabeltjes (te) duur op de markt brengen proberen je in de veronderstelling te laten dat je iets "goeds" gekocht hebt.... Marketing heet zoiets...
Het is gewoon een feit dat zodra er Profi o.i.d. opstaat, er heel veel mensen op kicken terwijl ze niet eens weten wat ze kopen...

[ Voor 9% gewijzigd door haggard op 08-07-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m.a.w. Goedkopere kabeltjes zijn meteen slechter van kwaliteit?!?!
Nee en dat heb ik ook geen moment gezegd in deze thread. Ik raad mensen juist aan om te kijken naar de fysieke verschillen (zoals dikte signaal aders, dichtheid van afscherming etc) en niet naar een naam, prijs, uiterlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
....en niet naar een naam, prijs, uiterlijk
Oh, gelukkig... Dan zijn we het met elkaar eens dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 13:19

lier

MikroTik nerd

Is er al iemand geweest die ze bij wijze van review even vergeleken heeft met "echte" merkkabels ?

Een discussie over de meerwaarde van duurdere kabels lijkt mij hier overigens geen onderwerp...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 44568 schreef op 08 juli 2004 @ 09:21:
Ooh, waren ze goedkoop :)
Dat had ik niet helemaal door.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een Profigold interlink van dvd naar reciever, ik ben er uiterst tevreden over perfect geluid. Maarja ik heb nog geen ander merk kabel gehoord, ik weet gewoon niet beter dus ik vind het goed zo :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Pagina: 1