Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

ik heb nog even navraag gedaan over de twee types

> ik had een vraag over de archos av420 die jullie verkopen. Ik heb
> namelijk vernomen dat er nu drie types op de markt zijn. Het laatste
> model daarvan (model 400055) schijnt een groter scherm te hebben (3,8\"
> net als de av480) dan zijn voorgangers (model 300360 & 300369). Ook
> schijnt het nieuwe model geen last meer te hebben van eventuele
> vlekken door vochtophopingen onder het scherm. Ik ben van plan de
> Archos AV420 te kopen, maar wil er wel zeker van zijn dat ik wel het
> nieuwe model in handen krijg. Mijn vraag is dan ook of jullie dit
> model (400055) leveren.

er is op dit moment
slechts 1 type op de markt. Er is 1 model eerder geweest
welke alleen intern iets is gewijzigd, mede daardoor
passen de batterijen van het eerste type (de modelnrs
welke u noemt zijn van deze batterijen) niet meer op het
latere type. U noemt dus de artnrs van de verwisselbare batterijen.
Overigens wordt de AV420 nog steeds geleverd met een
3.5" scherm en de 480 met een 3.8" scherm. Wat wel eens
een enkele X gebeurt (productie technisch) is dat er een
3.8" panel wordt geplaatst in de 420, maar dat is van
buitenaf niet te zien omdat de behuizing (het frame) van
de afmeting 3.5" blijft.

Hopende je voldoende te hebben geinformeerd,

Verwijderd

Weet niets van het nieuwe model maar als je even wacht komt de av 500 om de hoek kijken.
Heb zelf totaal geen last van vlekken op mijn scherm maar komt omdat ik denk ik ook een nieuwere versie hbe want mijn av420 was al upgegrade naar 1.7.02 firmware terwijl ik hem bestelde die er nog niet eens was nu is er weer een nieuwe uit 1.7.04 er is weinig verschil maar hbe hem toch maar upgegrade.

Verwijderd

>Overigens wordt de AV420 nog steeds geleverd met een
>3.5" scherm en de 480 met een 3.8" scherm. Wat wel eens
>een enkele X gebeurt (productie technisch) is dat er een
>3.8" panel wordt geplaatst in de 420, maar dat is van
>buitenaf niet te zien omdat de behuizing (het frame) van
>de afmeting 3.5" blijft.
Niet mee eens. Ik heb toch echt een 420 model (zie foto boven) waarvan het zichtbare deel 3.8" is. Dat het exemplarisch is kan best maar ik heb voor zover kunnen nagaan een 20GB in een 480 behuizing/uitvoering (voor een 420 prijs uiteraard)

Verwijderd

het blijft inderdaag een raadsel

Verwijderd

Hebben jullie misschien al eens dat infrarood dingetje gebruikt wat je vast moet plakken aan je video recorder zo dat die overschakelt als je twee programma´s achter elkaar moet opnemen.

Want bij mij lukt da nog nie echt.

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De bewuste vlek (vocht achter het scherm) komt toch terug als ik mijn Archos een tijdje aan laat. Deze verdwijnd overigens ook weer als ik ik een tijdje uit laat. Niet heel erg, wel jammer.
.
Wat me alleen nog niet is gelukt is de infrarood verbinding tussen de archos en mijn satallietreciever, de Pace puma, te realiseren. Dit is handig voor het programeren van tv-opnames. Heb netjes de instructies gevolgd van de uitgebreide handleiding. Maar de puma laat zich niet aansturen. Kabel zit netjes in de cradle, weet waar de infrarood signaal zit bij dat Puma. Verschillende codes geprobeerd maar helaas er gebeurd niets. De enige oplossing is vooralsnog zowel de archos als de sat. reciever in te programeren. Iemand hier ervaring mee?
:(

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 22:00
In Amerika wordt nu voor hetzelfde geld als voor de PMA430, $ 799, de AV4100 leverbaar, de AV400 met een 100GB harde schijf!! De AV480 zal in Nederland dan wel in prijs omlaag moeten als ie hier komt, want bijvoorbeeld bij MP3spelers.nl kost dat apparaat nog steeds € 728,- en de PMA430 € 659,-

[ Voor 41% gewijzigd door Wutroe op 18-02-2005 14:13 ]

Verwijderd

Ik kwam hier wel heel bijzondere info tegen over de AV400 mbt het vervangen van het OS op de AV door het PMA400 OS (da's toch Qtopia Linux?). Dat is een wel heel interessante ontwikkeling. Ook wordt er gesproken over Uclinux.
Met een beetje verder browsen kwam ik wat nieuws tegen over de ontwikkeling van het PMA400 OS: dit zou zijn gebeurd op basis van een AV-340. Voor een ander (of hetzelfde?) Linux project is een aparte website ingericht, hier wordt ernaar gestreefd om Uclinux draaiend te krijgen op het apparaatje.

Ik zie een wat uitgebreider OS op de AV-400 wel zitten, al is het maar de mogelijkheid om een adresboekje te gebruiken. Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van andere AV4xx gebruikers nu de PMA400 (= AV500) op de markt is gekomen: is dit nu een AV-400 met een ander OS en wat extra toeters en bellen? Of is het werkelijk een totaal ander ding (op het kastje na dan)?

• Zippy2000
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 12:15
Nieuwe firmware upgrade voor de AV400 series!!! Ziet er veelbelovend uit:

Version 2.0.33
-----------------
Note : for hardware compatibility reasons, older firmwares cannot be installed any more after V2.0.33 or later has been installed.

Improvement: Support for MPEG4-AVI files with B-Frames added.
Improvement: Support for MPEG4-AVI files with MP3-VBR soundtrack added.
Improvement: Capabitility to set video player osd timeout added.
Improvement: "Clear thumbnails" popup in photo/video browser added.
Improvement: Updated IrBlaster library with new devices.
Improvement: Info screen for folders with detailed information on contents added.

Bug Fix: Adding Message Box to inform the user when the copy of folder is not allowed.
Bug Fix: Fixed browser panel stick to CFC content after going in standby mode while CFC is attached.
Bug Fix: Fixed browser with gray background after a NTSC/PAL toggling while playing several video in repeat mode.
Bug Fix: Fixed file status truncated by playmode icons when returning to the main browser after playing an audio file.
Bug Fix: Prevent to add a second M3U extension when we rename a playlist from ARCLIB.
Bug Fix: Fixed a potential endless loop when browsing a corrupted ASF header.

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 20:10
Eindelijk de vbr mp3 support. Werd een beetje moe van het constant opnieuw te moeten encoderen.

Never underestimate the predictability of stupidity

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44
Is de AC adapter voor zowel 110V en 220V geschikt? (Staat op de sticker van de adapter). Ik wil 'm graag aanschaffen, maar dan wel als ik 'm tijdens mijn vakantie in de VS kan opladen.

• Zippy2000
Yep, je krijgt 3 verschillende stekkers erbij: Een voor de VS, een voor de UK en voor Europa.

• pvtonger
Zippy2000 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:39:
Yep, je krijgt 3 verschillende stekkers erbij: Een voor de VS, een voor de UK en voor Europa.
Wowww. Geweldig. :)

• pvtonger
Heeft al iemand geprobeerd om DVD VOB files op de HD te zetten en die dan af te spelen?
(Ik neem aan dat je ze er in ieder geval op kan zetten)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
pvtonger schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:30:
Heeft al iemand geprobeerd om DVD VOB files op de HD te zetten en die dan af te spelen?
(Ik neem aan dat je ze er in ieder geval op kan zetten)
Kan niet

• pvtonger
Afspelen? Of VOB files op de HD zetten?

Ik heb zojuist de AV440 besteld. Ben benieuwd hoe ie bevalt.

[ Voor 3% gewijzigd door pvtonger op 09-03-2005 15:54 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

pvtonger schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:53:
[...]

Afspelen? Of VOB files op de HD zetten?

afspelen niet, wat ie wel afspeelt, staat in de specificaties

• Zippy2000
pvtonger schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:53:
[...]

Ik raad je aan meteen een firmware upgrade te doen. Toen ik mijn 440 kreeg (2 weken geleden) stond er v1.7 op. Heel veel films bewogen een beetje schokkerig en het geluid liep niet gelijk (bij vbr films). Na de upgrade deed ie het perfect!

Ben overigens zeer tevreden over het apparaat.

Nog iets:
Je kan beter niet zo'n traveler kit kopen. Zo'n connector van de gmini400 past ook gewoon op je AV400, scheelt je de helft van de prijs (mits je natuurlijk zelf de kabels hebt ). ;)

• pvtonger
Zippy2000 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:55:
Ik raad je aan meteen een firmware upgrade te doen. Toen ik mijn 440 kreeg (2 weken geleden) stond er v1.7 op. Heel veel films bewogen een beetje schokkerig en het geluid liep niet gelijk (bij vbr films). Na de upgrade deed ie het perfect!
Ik had er ook versie 1.7 op staan. Heb een korte filmpje gekeken, en dat leek geen probleem.
Maar nu staat er 2.0.34 op. Ik ben zelf ook nog heel tevreden over het apparaat.

Ben wel nog een beetje aant stoeien met MPG4 instellingen. Tot nu toe kloppen de verhoudingen niet. Mensen zijn veel te lang. Volgens mij heb ik ergens in dit topic iets daarover gelezen. Zal nog eens gaan speuren...

Verwijderd

Heb hem zelf nu 2 dagen en het is echt een fantastisch apparaat. Het grootste minpunt vind ik toch wel dat er geen hold functie op zit. Het tasje wat je erbij krijgt is niet genoeg bescherming tegen indrukken. Dat speciale tasje waar je kan kijken zonder hem eruit te halen (kan niet bij het standaard tasje) vind ik toch wel vrij duur.

Qua codecs pakt hij vrijwel alles, tot nu toe deed een DivX v3 bestandje het niet. Firmware 1.7 stond er op maar alles schokte enorm. Firmware versie 2.0.34 in de root gezet, opnieuw gestart en update werd automatisch gedaan (slim en makkelijk systeem, al staat het nergens in de handleiding uitgelegd).

Ja, Het is een mooi apparaat en dankzij de NS heb ik er al goed van kunnen genieten. :D
Zippy2000 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:55:
...
Nog iets:
Je kan beter niet zo'n traveler kit kopen. Zo'n connector van de gmini400 past ook gewoon op je AV400, scheelt je de helft van de prijs (mits je natuurlijk zelf de kabels hebt ). ;)
staat die in de pricewatch? Zo ja, als wat? :p

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 15:28 ]

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04

TdV

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:25:
Het grootste minpunt vind ik toch wel dat er geen hold functie op zit.
paar seconden 1e v.d. functieknoppen indrukken = hold

Verwijderd

TdV schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:57:
[...]

paar seconden 1e v.d. functieknoppen indrukken = hold
Je hebt helemaal gelijk :D met andere woorden.. het is een perfect apparaat _/-\o_

(bedankt)

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:25:

staat die in de pricewatch? Zo ja, als wat? :p
Kijk eens op de site van Archos zelf, bij de accesoires voor de Gmini 400, daar staat ie bij.

Verwijderd

RoD schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:38:
[...]
Kijk eens op de site van Archos zelf, bij de accesoires voor de Gmini 400, daar staat ie bij.
Daar staat alleen de audio kabel.. niet de audio+video kabel. Maar goed, grote kans dat ik binnenkort de Travel Cable koop want de Cradle is een beetje onhandig als je snel even die pvr aan een andere tv wilt hangen (lange kabels, veel kabels) dus die Travel Cable zou een perfect oplossing zijn. :) Op zich niet zo raar want de Cradle is toch meer gemaakt om op een vaste plek neer te zetten en niet om ermee heen en weer te sjouwen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:53:
[...]
Daar staat alleen de audio kabel.. niet de audio+video kabel. Maar goed, grote kans dat ik binnenkort de Travel Cable koop want de Cradle is een beetje onhandig als je snel even die pvr aan een andere tv wilt hangen (lange kabels, veel kabels) dus die Travel Cable zou een perfect oplossing zijn. :) Op zich niet zo raar want de Cradle is toch meer gemaakt om op een vaste plek neer te zetten en niet om ermee heen en weer te sjouwen.
Je hebt gelijk, misschien moet je ns bij Archos vragen of ze je zon kabel kunnen leveren, dan zeg je gewoon dat je die van je Gmini 400 kwijt bent :)
Ontzettend duur trouwens, €15 voor zon kabel.

• RoD
  • Niet online

RoD

Nvm, foutje

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 12-05-2005 14:47 ]

Verwijderd

AV420 PlaysForSure™ Firmware OS 3.0.01:
With this new 3.0.01 software for your AV420, you can get (via purchase, download, subscription or rental) protected video and music content from PlaysForSure™ branded web sites, by using your PC(1) (20GB device only after 3.0.01 firmware update). This includes music and video services such as MSN Music, Musicmatch®, MusicNow®, Napster®, WalMart® Music, and CinemaNow®. Using the High-speed USB 2.0 interface, Windows Media® Player 10 will easily auto-synchronize the downloaded media to your AV420 when you connect it to your PC, or if need be, convert your media to one of the AV420 compatible formats (WMA and WMV(2)).

For more information about the PlaysForSure™ program, pleasevisit: www.playsforsure.com
Version 3.0.01
-----------------
Improvement: Support for WMV-9 files (maximum resolution 352*288, 30fps)
Improvement: Added MTP protocol for a full auto synchronization with Windows Media Player 10
Improvement: Added Microsoft DRM 10 (Janus) to support the music subscription, video download and rental services (PlaysForSure services)

Bug Fix: Fixed the TV channel labels were not saved correctly

Meer informatie vind je hier: http://www.archos.com/dow...rmware.html#av420_p4s.png

Ik heb em nog niet geinstalleerd... ik zie geen codec fixes staan en de rest vond ik niet interessant genoeg om te zeggen, laten we het proberen.

LET OP.. de update is definitief, je kan niet downgraden!

Verwijderd

Version 3.0.02
-----------------
Improvement: Allow NEVER for power off timeout in battery operation (removed in version 1.4.00)
Improvement: made the USB disconnection faster when in Hard Drive mode

Bug fix: Fixed the remote FM became useless if the device is powered on with the remote FM plugged in
Bug fix: Fixed AVI files created with Adobe Premiere play correctly
Bug fix: Fixed AVI editing: create correct AVI files when saving edited videos

Download AV400 serie OS 3.0.02 (1270Kb)

• TdV

TdV

Levert die playsforsure firmware ook nog nadelen op? Je kan dan toch niet meer je bestanden er via de verkenner opzetten en afhalen? Of geld dat dan enkel voor bestanden met DRM?

Verwijderd

Ik heb hem net geinstalleerd... er is een optie in de SETUP bijgekomen waar je kan kiezen of de usb port als Hard Drive of als Windows Device draait. Als je deze firmware erop zet krijg je bij de eerste keer opstarten de opmerking dat wanneer je het automatisch wilt laten syncen met Windows Media Player 10, je de USB Port optie moet veranderen naar Windows Device (ipv Hard Drive)

Als je hem naar Windows Device zet krijg je de opmerking dat hij de harde schijf wilt formateren en omdat ik nogal wat foto's via een CF kaartje erop heb gezet moet ik dit nog backuppen.. Ik zal later wel melden wat Windows Device precies inhoudt.

Met andere woorden... na de upgrade werkt het nogsteeds zoals het ervoor werkte.. je kan alleen kiezen om het op de iTunes manier te doen.

• TdV

TdV

Ok dan kan ik het ook proberen; ik heb alleen geen zin om er een windows device van te maken dan. Ik wacht daarmee wel tot jij het hebt uitgeprobeert ;-)

Overigens ben ik erg tevreden met dit apparaatje; ik heb van de week opgenomen vanaf mijn digitale televisie kastje (panasonic/essent tvhome) en de beeldkwaliteit is echt super; ondanks het feit dat hij enkel composite ondersteund ipv rgb.

Verwijderd

Ik ben van plan om een ARCHOS AV400 kopen (weet nog niet met hoeveel HD ruimte). Maar zijn ze ook te koop in winkels? Ik wil ze eerst wel in eens in het echt willen zien.
Nog een klein vraagje, is het makkelijk om DIVX (XVID) bestanden te bekijken (zoals films, tv-series) op de AV400? Of moet je ze eerst omzetten? Omdat je tegenwoordig heel veel codecs hebt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:04:
Ik van plan om een ARCHOS AV400 kopen (weet nog niet met hoeveel HD ruimte). Maar zijn ze ook te koop in winkels? Ik wil ze eerst wel in eens in het echt willen zien.
Nog een klein vraagje, is het makkelijk om DIVX (XVID) bestanden te bekijken (zoals films, tv-series) op de AV400? Of moet je ze eerst omzetten? Omdat je tegenwoordig heel veel codecs hebt.
mediamarkt, bcc, dixons
maar alleen bij de mediamarkt kun je ze ook "testen"

PSN: djmurcielago

Verwijderd

djmurcielago schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:19:
[...]

mediamarkt, bcc, dixons
maar alleen bij de mediamarkt kun je ze ook "testen"
Ok mooi, ik zal om 18:00 eens naar Mediamarkt in Leeuwarden. Ben van plan om een AV440.. (Ik heb al een mp3 speler met 20 gb). Wat is een redelijke prijs in een winkerl voor een AV440. Ik bestel bijna nooit meer via internet (ik heb wat slechte ervaringen via internet shoppen).

• Murcielago
pricewatch, daar vind je alles

[ Voor 16% gewijzigd door Murcielago op 13-06-2005 15:44 . Reden: een zin maken is een kunst ]

Verwijderd

Dat zijn helaas allemaal internet winkels... Ik zie alleen dat AV440 maar 1 keer voorkomt bij een "winkel". AV400 is zeker moeilijk te krijgen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:09:
[...]

Dat zijn helaas allemaal internet winkels... Ik zie alleen dat AV440 maar 1 keer voorkomt bij een "winkel". AV400 is zeker moeilijk te krijgen.
Logisch, met zon duur, groot ding :) het is niet zomaar een mp3speler.

Verwijderd

Hmm ben bij Mediamarkt geweest en daar hadden ze alleen AV420, maar die was daar 599 euro!! dat vondt ik wel erg duur. Denk dat ik toch maar via een internet shop ga bestellen, dat scheelt een hoop geld.

Verwijderd

TdV schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:04:
Ok dan kan ik het ook proberen; ik heb alleen geen zin om er een windows device van te maken dan. Ik wacht daarmee wel tot jij het hebt uitgeprobeert ;-)

Overigens ben ik erg tevreden met dit apparaatje; ik heb van de week opgenomen vanaf mijn digitale televisie kastje (panasonic/essent tvhome) en de beeldkwaliteit is echt super; ondanks het feit dat hij enkel composite ondersteund ipv rgb.
Ik heb em even op Windows Device gezet om te kijken wat het doet.. maar het is gewoon echt het iTunes idee dus na 2 minuten weer terug gezet naar Hard Drive. Omzetting ging prima, hij hoeft hem maar 1 keer te formateren voor de Windows Device dus ik kan hem nu omzetten zonder dat ik mijn data verlies.

Verder is de synchronisatie als je de usb disconnect voor mijn gevoel sneller (en hij laat zien hoeveel nieuwe dirs hij heeft gevonden! whoei!) dus de firmware is op zich wel de moeite waard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:04:
Ik ben van plan om een ARCHOS AV400 kopen (weet nog niet met hoeveel HD ruimte). Maar zijn ze ook te koop in winkels? Ik wil ze eerst wel in eens in het echt willen zien.
Ik denk dat hij toch wel 80% van de films/tvseries, die ik van internet af haal, goed pakt. Ik heb soms dat het beeld vast blijft staan en bij elke beweging van de film blurt het allemaal door elkaar heen (geen idee welke codec dat is) maar met VirtualDub, meegeleverd op de archos, kan je de film omzetten (xvid 1.3 codec werkt bij mij altijd).. duurt ongeveer een uurtje bij een normale film. Ik heb ook 2 of 3 keer gehad dat hij gewoon gelijk zei dat hij het bestand niet kon openen (ook geen idee welke codec dit was).

Ik heb soms wel dat het geluid niet meer synchroon loopt dus ik moet wat meer met de settings (lame_enc.dll) klieren.

PS. Prijs ligt nu rond de 400 euro (zie pricewatch)

• Murcielago
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:55:
Hmm ben bij Mediamarkt geweest en daar hadden ze alleen AV420, maar die was daar 599 euro!! dat vondt ik wel erg duur. Denk dat ik toch maar via een internet shop ga bestellen, dat scheelt een hoop geld.
waar woon je dan? er zijn best veel internetshop die ook een brick-and-stone zaak hebben, oftewel je kunt er zelf ff langs. doe dat dan in elk geval om het ding te betalen en op te halen, als je er huiverig voor bent

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14
Allereerst, sorry voor het ophalen van dit topic, maar ik heb een probleem..

Ik heb mijn A420 gisteren gekregen, prefect ding...alleen heb ook ik het probleem van de video en audio die niet sync zijn.

Dit schijnt bij iedereen voor te komen, en je zou het kunnen oplossen met virtual dub.

Maar ik heb lopen zoeken, en ik krijg steeds geen goede en makkelijke tut over dat programma en hoe ik het wil gebruiken....

Weet iemand dus een manier om met virtual dub (of een ander goed progje) de video/audio sync te laten lopen (en als het kan gelijk ondertitels *VAST* in het bestand te zetten)...

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb het al heel vaak in het Gmini400 topic gezegd, magoed..
1.Selecteer een videobestand met VirtualDub.
2.Ga bij audio naar full processing mode
3.Selecteer bij audio -> compression WAV ADPCM als audiocodec
4.Selecteer bij video -> compression Xvid of Divx
5.Coderen maar.

De ondertitels kun je er vast inzetten met behulp van een plugin.
Je hebt dan .ssa ondertitels nodig, dus heb je ook een .srt naar .ssa convertor nodig.
Voor beide even Googlen, ik weet niet meer zo waar ze te vinden waren.

• TdV

TdV

Doe ook een firmware update; ik heb tegenwoordig zelden meer last van asynchrone audio/video.

• SgtCaffran
Heb ik gelijk als eerst gedaan, naar versie 3.0.0.2 ofzo, de nieuwste in ieder geval...

Ik had de films Sin City, The Machinist en nog een in .AVI en DivX, maar alle drie hadden last van vid/audio asynchroon...

Op een ander forum las ik dat het lag aan de audio, en dat de archos moeite had met VBR mp3 audio, dit moest je veranderen in CBR, dan was het perfect. Maar ik weet niet hoe je dat doet met virtual dub, want dat programma gebruikte hij.

EDIT: lol het gmini 400 topic is 120 pagina's, al heb ik denk ik niet op virtual dub gezocht..:P
EDIT2: Ik heb al .srt subtitles, heb de converter en heb ook de plugin...:)
EDIT3: lol en converten doe je dan gewoon save as .AVI?

Ow en nog 1 vraag: welke Xvid en DivX codec moet ik hebben, ik vond namenlijk een heel rijtje, van DivX 3.1.1 alpha tot DivX 5.5 op filmrip.com.... :?

[ Voor 35% gewijzigd door SgtCaffran op 13-07-2005 17:05 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

SgtCaffran schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:23:
Heb ik gelijk als eerst gedaan, naar versie 3.0.0.2 ofzo, de nieuwste in ieder geval...

Ik had de films Sin City, The Machinist en nog een in .AVI en DivX, maar alle drie hadden last van vid/audio asynchroon...

Op een ander forum las ik dat het lag aan de audio, en dat de archos moeite had met VBR mp3 audio, dit moest je veranderen in CBR, dan was het perfect. Maar ik weet niet hoe je dat doet met virtual dub, want dat programma gebruikte hij.

EDIT: lol het gmini 400 topic is 120 pagina's, al heb ik denk ik niet op virtual dub gezocht..:P
EDIT2: Ik heb al .srt subtitles, heb de converter en heb ook de plugin...:)
EDIT3: lol en converten doe je dan gewoon save as .AVI?

Ow en nog 1 vraag: welke Xvid en DivX codec moet ik hebben, ik vond namenlijk een heel rijtje, van DivX 3.1.1 alpha tot DivX 5.5 op filmrip.com.... :?
Ik geloof dat de Archos DivX 5 nog gewoon ondersteunt.
Verder moet je gewoon mijn post hierboven lezen, en dan komt het goed ;)

Verwijderd

AV400 serie OS 3.1.00 (1271Kb)

Version 3.1.00
----------------
Improvement: Display video while doing fast forward/rewind
Improvement: Give better video error messages
Improvement: faster IR remote control response.
Improvement: Keep cursor on the same line in browser after moving a file or folder.
Improvement: Allow to play a song from a bookmark with the FM remote control.

Bug fix: Fix previous selected checkbox is not unchecked when first menu item is not displayed.
Bug fix: Fix crash with long id3v2 tags .
Bug fix: Fix access to appearance settings is lost when recording is aborted.
Bug fix: Fix left browser not updated when removing a track from a playlist.
Bug fix: Fix playlist display in some cases when stopping playback. Bug fix:
Fix built-in speaker not restored after FM radio recording. Bug fix: Allow
built-in speaker enabled when recording off the FM radio. Bug fix: Fix
System folder on left panel of browser when MediaCard is
plugged/unplugged after an access to appearence settings.
Bug fix: Fix thumbnails display is not refreshed when backlight is off.
Bug fix: Fix audio record 24kHz, 32kHz and 48kHz sampling rates are not saved.
Bug fix: Fix sometimes V1 tags overwriting V2 tags
Bug fix: Fix wrong duration shown for some video files in info screen.
Bug fix: Make Showshifter video files play again
Bug fix: Fix some I-Frames not correctly decoded
Bug fix: Fix slow boot times for units with PlayForSure files
Bug fix: Fix the USB connection in "Windows Device" mode (MTP) was buggy at full speed (USB1.1)

Verwijderd

kan iemand mij aub helpen met het upgraden van je archos want er staat dat je naar de root directory moet gaan maar waar is dat kan het niet vinden op mijn archos av480

• RoD
  • Niet online

RoD

Lol :P
-Rechtermuisknop op de firmware
-Klik op "knippen"
-Rechtermuisknop op je AV480 in verkenner
-Klik op "plakken"
-Upgrade firmware

Das toch wel erg basic hoor.

Verwijderd

maar dan zegt de archos connect dc-in to start update wat is dc-in

• SgtCaffran
omg......Dc-in....dat is je adapter snugger :+

Verwijderd

heb het net gevonden is gewoon de stroomkabel in iedergeval bedankt ik snap sommige engelse woorden niet

Verwijderd

weet iemand trouwens hoe je mixen er op zet want die arc zet alles in alfabetische volgorde en anders moet je er een afspeellijst van maken

• SgtCaffran
maakt ook niet uit..

Wat bedoel je precies met "mixen"

Ik zet mijn bestanden iig gewoon in een mappensysteem van mijzelf met verkenner..

dus mijn mappen zien er zo uit:

code:
1
2
3
4
Rock       > Albums
           > Artiesten > Albums
rap        > Albums
Hardstyle  > Cd's/shows

[ Voor 17% gewijzigd door SgtCaffran op 31-08-2005 21:14 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:09:
weet iemand trouwens hoe je mixen er op zet want die arc zet alles in alfabetische volgorde en anders moet je er een afspeellijst van maken
Als je gewoon de browser gebruikt heb je de normale volgorde geloof ik.
Misschien moet je zelf ns even wat moeite gaan doen in plaats van al je vraagjes hier neer te kwakken :/

Verwijderd

Is het iemand al eens gelukt om de archos aan te sluiten aan de tv of vcr? Het wil mij gewoon niet lukken om vanaf de Archos beelden naar de tv te sturen of anders om...
Iemand suggesties?
Ik heb een LG videorecorder en een Blaupunkt tv, en heb de tv geprobeerd aan te sluiten met een scart-verlengstuk en de vcr met scart en gewoon met de tulpstekkers...

EDIT: Ben erachter gekomen dat de tv gewoon te oud is... :( 8)7 dus denk dat ik maar een nieuwe tv moet kopen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 17:19 ]

Verwijderd

gewoon je archos op op de zender plaatsen je kabels aansluiten op de rode witte en gele ingang van je tv daarna naar display gaan van je archos en veranderen naar tv output en je tv op de goede instelling zetten meestal zit die knop op je afstandbediening als het goed is moet het zo lukken alleen opnemen van je tv heb ik nog niet gedaan ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Van de Frontpage: Nieuwe firmware
Valt me mee dat ze nog nieuwe uit hebben gebracht, en de fixes zijn zeker niet mis :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:28:
Is het iemand al eens gelukt om de archos aan te sluiten aan de tv of vcr? Het wil mij gewoon niet lukken om vanaf de Archos beelden naar de tv te sturen of anders om...
[...]
Mijn Archos had scart / tulp verloop stukjes met de verkeerde tekst er op. Die omwisselen loste alle problemen op. Het werkt prima, ik neem behoorlijk veel van tv op en bekijk video's ook gewoon weer op tv. Af en toe spoel ik ook een dvd naar de Archos maar die kun je dan alleen op de Archos bekijken. Iemand hiervoor al een oplossing / hack?
Pagina: 1 2 Laatste