Ik heb em inmiddels binnen

. Maandag bestelt, woensdag ontvangen, kijk da's service. Mijn eerste indrukken waren meteen goed. Het apparaatje is kleiner dan ik had verwacht (in de goede zin van het woord

) Hij is niet veel groter en dikker dan m'n oude walkman. Er is een quickstart handleiding bijgevoegd in het Nederlands, een meer uitgebreidde handleiding bevindt zich op de bijgeleverde cd-rom welke in het engels is.
Verder is er een boel extra's bijgevoegd waaronder: afstandsbediening met 2 penlites, beschermhoes, 2 scartadapters, koptelefoon en tv-out kabels (zie de link voor foto's met o.a. volledig overzicht van inhoud).
Het apparaat wordt herkent als harde schijf en zodoende is bestanden uitwisselen een fluitje van een cent. Met een usb 2.0 een 700MB film overgezet in ongeveer 50 sec. Het apparaat start in ongeveer 7 sec op., waarna je in een duidelijk menu komt.
Heb tot nu toe een aantal bestanden afgespeelt waaronder xvid en divx. Tot mijn ongenoegen constateerde ik dat het geluid en beeld bij de 2 xvid filmpjes niet synchroon liep. Dit kwam doordat het geluid een variabele bitrate had. Dit even gecorrigeerd met virtualdub in een constante bitrate en het geluid loopt nu perfect synchroon.
Over de beeldkwaliteit niets te klagen. Ziet er prachtig uit op zo'n klein schermpje (7 bij 5.5 cm).
Wanneer ik hem aansluit op mijn breedbeeld tv constateer ik toch "schokkerige" beelden bij camerabewegingen, hoewel echt storend dit niet is.
Erg gemakkelijk is ook een bookmark functie. Bij videobestanden kan je een bookmark plaatsen zodat je later gemakkelijk verder kan spelen waar je was geeindigd met kijken.
Enig minpuntje tot nu toe. Er is geen aparte knop aanwezig waarbij je gemakkelijk kunt switchen tussen koptelefoon en ingebouwde speaker. Dit moet je doen in het menu. Er is wel een knop om te switchen tussen het lcd schermpje en tv.
Dit zijn mijn eerste indrukken tot nu toe over dit apparaatje. Meer info en/of foto's volgen later wel. Voor een aantal foto's
deze link
[
Voor 12% gewijzigd door
dionysos1605 op 16-07-2004 00:40
. Reden: geprobeerd thumbnail in te voegen (niet gelukt) ]