Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
http://www.zdnet.nl/rev.cfm?id=37503
Ziet er erg indrukwekkend uit.
Klein, 20gb, zeer goed scherm, DivX en Xvid, foto's on the go met cardreader, MP3 natuurlijk en mooi design.
Prijs is ongveer 599 euro.

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 20:10
Daar zit ik ook al een tijdje naar uit te kijken. Zo gauw die ergens in NL te verkrijgen is
ga ik hem kopen. Op tomshardware zijn ze er ook erg enthousiast over.
Linkje

Never underestimate the predictability of stupidity

Verwijderd

Ik hem hem gepost bij hdd players deel 2 in het got forum maybe kunnen we daar het best daar doorgaan

ik ben ook van plan om hem te kopen maarre 600 euro is bestwel veel vooral als je 17 bent

Greetz Frank

ps: Hij is gewoon veel minder dik dan archos 300 series, dat is grote pluspunt

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vind em ook echt super, nu twijfel ik weer of ik (na wat sparen) voor deze of voor de M3 ga....

Verwijderd

de m3? welke is dat

ik heb hier nog een creative rhomba 256 mb liggen wel heerlijk ding 1 nadeel je kan hem alleen opladen via usb met pc lastig al ben je op vakantie. Dat wordt internet cafe zoeken :D
ik wil wel de archos kopen maarre het is erg veel geld en al koop ik hem neem ik gewoon de 20 gig versie heb ik genoeg aan. wel strak design trouwens en er lopen gelukkig niet veel mensen mee.
Alleen volgens mij is het niet slim om er mee in de bus te gaan film kijkke of je moet met ze 2en zijn anders heb je zo een opgefokt iemand naast je om dat ding te jatten :S

• dionysos1605
20 gig versie zou inderdaad genoeg zijn. Het is het niet waard om voor de 80 gig versie 800 euri neer te tellen. Daarnaast zal de av480 ook nog eens zwaarder en dikker zijn dan de av420

Verwijderd

Hmm ligt het aan mij of is niemand geintereseerd in dit ding

hij loopt zo voor op creative enz

gewoon divx en xvid afspelen maar jah 500 euro is wel veel geld ervoor

Heeft iemand wel ervaring met de oudere versies archos AV300 series ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 17:14 ]

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04

TdV

Ik overweeg om hem te bestellen; het is inderdaad de aanschafprijs die me weerhoud maar ik vind hem niet bijzonder duur als je de concurrentie bekijkt. Er zit alleen geen afstandsbediening bij en geen tasje; dat komt er dan weer bij bij de prijs. Daarnaast is hij iets groter dan een gewone mp3 speler maar ik denk dat ik toch overstag ga voor de multifunctionaliteit van dit apparaat.

• dionysos1605
Hij staat inmiddels in de pricewatch Ik dacht eigenlijk dat ie pas in augustus uit zou komen. Heb een mailtje gestuurd om te vragen of deze uit voorraad leverbaar is.

• TdV

TdV

vanaf komende week..(heb al gemaild) waarschijnlijk maandag of dinsdag.

Verwijderd

Ik weet niet of iemand hem gelijk koopt ik moet nog ff sparen maarre ik zou dan graag willen weten wat diegene ervan vindt en er zit toch wel afstand bediening bij, ik hoop wel dat je hem makkelijk kan aansluiten op tv en dan divx kan afspelen hoef ik nix meer te doen met tv-out

• TdV

TdV

Ik heb hem gisteren besteld, hoop dat hij inderdaad komende week geleverd word.

Verwijderd

Wow vet dat je hem heb besteld aangezien het veel geld is

hopelijk wil je een bestwel goeie review hier in dit topic neerzetten zal iedereen zeer op prijs stellen. vraag me af of die niet te groot is voor in je broekzak want bij die andere archos was dat bestwel een nadeel maar deze is wel minder dik

veel plezier ermee en ik ben dan op vakantie dus lees ik het later wel

alvast bedankt voor review

Greetz Frank

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 16:33:
Wow vet dat je hem heb besteld aangezien het veel geld is

hopelijk wil je een bestwel goeie review hier in dit topic neerzetten zal iedereen zeer op prijs stellen. vraag me af of die niet te groot is voor in je broekzak want bij die andere archos was dat bestwel een nadeel maar deze is wel minder dik

veel plezier ermee en ik ben dan op vakantie dus lees ik het later wel

alvast bedankt voor review

Greetz Frank

Edit: Hij kan volgens mij geen foto`s maken of videos toch :S

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 01:13
Waarom heeft Tweakers.net hier geen nieuwsitem van gemaakt ? bij de vorige release deden ze dit wel.
Voor het zelfrde geld was ik er nooi achter gekomen dat er zo een nieuwere op de markt is.
Mooi ding in ieder geval !

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Verwijderd

Wat ik me idd (net zoals iemand hierboven) afvraag en wat ik nergens zie staan in de reviews etc is of je er ook een video- en/of camera module aan kan hangen net zoals bij de voorganger (die ik dus al heb).

De AV400 heb ik sowieso al besteld :7 maar ik vraag het me toch af!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 22:34 ]

Verwijderd

Nee heb nagezocht helaas kan het niet

zou je wat meer kunnen vertellen over de archos of het goed werkte
en als je nieuwe hebt mischien de - en + op schrijven in topic

Alvast thnx

• TdV

TdV

De mijne is verzonden, :9~ donderdagavond zal ik hem waarschijnlijk kunnen halen bij het postkantoor (40 urige werkweek he, jammer dat ze die pakjes niet in de avonduren kunnnen bezorgen)

• dionysos1605
Ik heb em inmiddels binnen :) . Maandag bestelt, woensdag ontvangen, kijk da's service. Mijn eerste indrukken waren meteen goed. Het apparaatje is kleiner dan ik had verwacht (in de goede zin van het woord :P ) Hij is niet veel groter en dikker dan m'n oude walkman. Er is een quickstart handleiding bijgevoegd in het Nederlands, een meer uitgebreidde handleiding bevindt zich op de bijgeleverde cd-rom welke in het engels is.
Verder is er een boel extra's bijgevoegd waaronder: afstandsbediening met 2 penlites, beschermhoes, 2 scartadapters, koptelefoon en tv-out kabels (zie de link voor foto's met o.a. volledig overzicht van inhoud).
Het apparaat wordt herkent als harde schijf en zodoende is bestanden uitwisselen een fluitje van een cent. Met een usb 2.0 een 700MB film overgezet in ongeveer 50 sec. Het apparaat start in ongeveer 7 sec op., waarna je in een duidelijk menu komt.
Heb tot nu toe een aantal bestanden afgespeelt waaronder xvid en divx. Tot mijn ongenoegen constateerde ik dat het geluid en beeld bij de 2 xvid filmpjes niet synchroon liep. Dit kwam doordat het geluid een variabele bitrate had. Dit even gecorrigeerd met virtualdub in een constante bitrate en het geluid loopt nu perfect synchroon.
Over de beeldkwaliteit niets te klagen. Ziet er prachtig uit op zo'n klein schermpje (7 bij 5.5 cm).
Wanneer ik hem aansluit op mijn breedbeeld tv constateer ik toch "schokkerige" beelden bij camerabewegingen, hoewel echt storend dit niet is.
Erg gemakkelijk is ook een bookmark functie. Bij videobestanden kan je een bookmark plaatsen zodat je later gemakkelijk verder kan spelen waar je was geeindigd met kijken.
Enig minpuntje tot nu toe. Er is geen aparte knop aanwezig waarbij je gemakkelijk kunt switchen tussen koptelefoon en ingebouwde speaker. Dit moet je doen in het menu. Er is wel een knop om te switchen tussen het lcd schermpje en tv.

Dit zijn mijn eerste indrukken tot nu toe over dit apparaatje. Meer info en/of foto's volgen later wel. Voor een aantal foto's deze link

[ Voor 12% gewijzigd door dionysos1605 op 16-07-2004 00:40 . Reden: geprobeerd thumbnail in te voegen (niet gelukt) ]

• TdV

TdV

Ik heb grotendeels dezelfde ervaring als hetgeen dat hierboven staat. Geweldig apparaatje. De grootte is inderdaad prima, het scherm is goed en scherp en de bediening is uitstekend.

De problemen met films met VBR heb ik ook en divx3 films willen ook niet. Met het omzetprogrammatje wil het uiteraard wel. Het beeld op de TV is goed scherp en je kan kiezen voor breedbeld met en zonder overscanning. Die schokken met camerabewegingen had ik maar met 1 xvid film, hoewel ik er nog niet veel getest heb. Ik had even met archos NL gebeld over het afspelen van divx3 files maar je moet ze echt omzetten, toen zei die man van de helpdesk dat xvid ook niet altijd zou werken omdat er zoveel varianten waren, omzetten met het tooltje was het beste.

De afstandbediening vind ik te groot en de knoppen moet je te ver indrukken omdat ze zo hoog op de ab liggen. Toch is het een genot om met de ab je mp3tjes via de stereo af te spelen. Beter dan de draadoze muis plus marmitek zender die ik eerst gebruikte. Het produkt is niet zonder fouten maar ik ben ook erg kieskeurig. Het apparaat voldoet wel aan mijn verwachtingen en ik ben er erg blij mee, dit is veel leuker dan een gewone mp3 speler.

Video opnemen e.d. ga ik nog proberen, ik pleur hier af en toe wel ervaringen neer als er behoefte aan is.

• TdV

TdV

Dionysos1605 schreef op 14 juli 2004 @ 19:02:
Enig minpuntje tot nu toe. Er is geen aparte knop aanwezig waarbij je gemakkelijk kunt switchen tussen koptelefoon en ingebouwde speaker. Dit moet je doen in het menu. Er is wel een knop om te switchen tussen het lcd schermpje en tv.
Middelste (van de 3) funtieknop 3 seconden ingedrukt houden, dan gaat de speaker aan/uit. Staat in de handleiding.

• deFUNKT
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 13:42
Hmmm hopelijk komt het bericht er nu geen 2e keer in, eerste keer lukte blijkbaaar niet...

Ik vraag me dus af wat voor mogelijkheden je hebt in het opname menu. Als ik hem koop zou ik graag een programma dagelijks opnemen, zonder dat voor elke dag elke keer apart in te stellen. Is dat mogelijk?

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ben ook wel geïnstresseerd in het apparaat, maar vind het toch wel een min punt dat hij geen losse subtitle bestanden kan afspelen, tenminste dat las ik ergens. Kunnen de gene die hem al hebben dit bevestigen?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• TdV

TdV

reuzekind schreef op 02 augustus 2004 @ 17:11:
Ben ook wel geïnstresseerd in het apparaat, maar vind het toch wel een min punt dat hij geen losse subtitle bestanden kan afspelen, tenminste dat las ik ergens. Kunnen de gene die hem al hebben dit bevestigen?
Ja (helaas...)
deFUNKT schreef op 02 augustus 2004 @ 15:06:
Hmmm hopelijk komt het bericht er nu geen 2e keer in, eerste keer lukte blijkbaaar niet...

Ik vraag me dus af wat voor mogelijkheden je hebt in het opname menu. Als ik hem koop zou ik graag een programma dagelijks opnemen, zonder dat voor elke dag elke keer apart in te stellen. Is dat mogelijk?
Volgens mij niet, ik heb het opname deel nog niet zo gebruikt eigenlijk dus ik weet het niet zeker maar ik zag het er niet zo snel bij staan.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb de AV320 daar was hier ook niet veel animo voor.
Ik vindt het echter en hoed apparaat. Alleen al als harde schijf voor mijn foto's op vakantie bijvoorbeeld (memorystick adapter).
Ik heb ook de radio adapter die werkt ook goed.
Maar het meest gebruik ik hem om films op te nemen en dan direct op dvd branden. dan krijg je redelijke kwaliteit op een supersnelle manier inclusief ondertitelling etc...
Nu las ik dat juist deze functie uit de 400 serie is gehaald?

De verwisselbare batterij van de 420 lijkt me daarentegen wel weer er fijn! Want dat is het grootste nadeel bij mijn 320 die is leeg voor je het weet...

• TdV

TdV

readytoflow schreef op 03 augustus 2004 @ 12:17:
...
Maar het meest gebruik ik hem om films op te nemen en dan direct op dvd branden. dan krijg je redelijke kwaliteit op een supersnelle manier inclusief ondertitelling etc...
Nu las ik dat juist deze functie uit de 400 serie is gehaald?
...
Losse ondertitel files worden niet ondersteund (zoals *.srt) bij het afspelen van divx files. Als je een film opneemt met ondertitels haalt hij ze niet weg of zo. De functionaliteit t.o.v. de av300 serie is volgens mij enkel uitgebreid.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:10

World Citizen

FreeReef.nl

.

[ Voor 110% gewijzigd door World Citizen op 04-08-2004 11:29 ]

FreeReef.nl

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:34

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik krijg een loginscherm als 'ie die foto ophaalt, ketelaar....

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

foutje

FreeReef.nl

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:34

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nu zie ik helemaal niks meer. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nketelaar/untitled.jpg

Als ie te groot is qua mb moet je da ff zeggen dan verander ik het wel.

ff werkende links.

officiele trailer
www.archos.com/av400/

60 mb duurende divx met archos directeur.
http://big.server.charbax...28kbitpsV2interleaved.avi

[ Voor 54% gewijzigd door World Citizen op 04-08-2004 13:54 ]

FreeReef.nl

• readytoflow
  • Niet online
TdV schreef op 03 augustus 2004 @ 12:38:
[...]

Losse ondertitel files worden niet ondersteund (zoals *.srt) bij het afspelen van divx files. Als je een film opneemt met ondertitels haalt hij ze niet weg of zo. De functionaliteit t.o.v. de av300 serie is volgens mij enkel uitgebreid.
Ik doelde eigenlijk meer op dit stukje in de revview op zdnet.nl:
Er is wel één belangrijke beperking aan de opnamefunctionaliteit die nog niet bestond bij de AV300: de AV400 kan DVD-materiaal en televisie opnemen en weergeven op het toestel zelf, de bestanden zijn wel zo beschermd dat je ze niet op DVD kunt schrijven of zelfs maar kan weergeven op een PC.
Dat kan nu wel supersnel en eenvoudig met mjin AV320. Nu zullen hier vast wel weer programmaatjes voor verschijnen die dit wel mogelijk maken, maar ja is toch niet de oorsponkelijke bedoeling natuurlijk...

• TdV

TdV

readytoflow schreef op 05 augustus 2004 @ 11:00:
[...]

Ik doelde eigenlijk meer op dit stukje in de revview op zdnet.nl:

[...]

Dat kan nu wel supersnel en eenvoudig met mjin AV320. Nu zullen hier vast wel weer programmaatjes voor verschijnen die dit wel mogelijk maken, maar ja is toch niet de oorsponkelijke bedoeling natuurlijk...
Okee, ik snap wat je bedoeld, dat is inderdaad de beveiliging die er op zit. Ze hebben ook een plugin voor itunes gemaakt zodat je gekochte muziek met drm kan afspelen dus ze zijn dikke vriendjes met de film en muziekindustrie.

[ Voor 9% gewijzigd door TdV op 05-08-2004 12:42 ]

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

je moet voor de grap maar eens het filmje kijken, elke 2 min heb je zoiets van WOW dat daar niemand anders aan gedacht heeft. Er is echt goed nagedacht over dit ding. Normaal koop je vb: een gsm met 10 functies die je interesant vind en een helehoop functies die het makelijker zouden maken in gebruik die eigenlijk of niet makkelijk zijn of die je zoiezo al niet gebruikt. Diot ding heeft allemaal extra functies die ik precies zocht. je moet echt het filmpje kijken dan schowen ze dat hele apparaat en je staat verseteld van de mogenlijkheden.

FreeReef.nl

Verwijderd

Hey,

ben al een tijdje aan het wachten om mijn VCR te verwissellen voor een digitale recorder.
Nu heb ik nog enkele onduidelijkheden over deze archos.
Is de TV-out goed/kwalitatief op een gewone tv?
en wat met de zenders ? een tuner zit er niet in hoe kan je dan iet sprogrameren en ondertussen naar iet sanders kijken op TV?

thnx

Verwijderd

Deze online shop gevonden met veel Archos artikelen:
http://store.yahoo.com/coolelectronicsnl/archosspelers.html

Leuk geintje: kijk 's naar hun aanbieding betreft de Archos Avcam 300
Digitale camera en camcorder....

Winkel Prijs: €229.99
Onze Prijs: €249.99

Da's pas eerlijke reklame! :+

Verwijderd

nketelaar schreef op 04 augustus 2004 @ 13:44:
[afbeelding]

Als ie te groot is qua mb moet je da ff zeggen dan verander ik het wel.

ff werkende links.

officiele trailer
www.archos.com/av400/

60 mb duurende divx met archos directeur.
http://big.server.charbax...28kbitpsV2interleaved.avi
dit gaat volgens mij over een prototype van de AV500. Deze zit in een AV400-jasje, maar heeft meer functies op het gebied van bv PDA's De Wifi en ingebouwd internet zit toch ook niet op de AV400?. Volgens mij heeft de AV400 ook geen touchscreen, deze is in het filmpje echter wel inbegrepen. De Av500 zal volgens mij (zo heb ik ergens gelezen) nog voor het eind van 2004 uitkomen. Even afwachten dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 01:22 ]

Verwijderd

Zo: ik heb m'n iRiver H340 terug gebracht, en heb direkt daarna de Archos AV420 besteld. (de AV480 is mij toch ietsje tè duur)

Zal mij benieuwen, bijna elk review op internet is positief gesteld over de AV400, dus ik geloof dat het wel goed zit...

Verwijderd

Deze maand komt de iRiver PMP 100 uit en ook Zen Portable Media Center. Dat wordt pas smullen :p

Afbeeldingslocatie: http://www.creative.com/images/mainfea_pmc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nordic.iriver.se/img/pimg/PMP-100/20GB/4.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 22:28 ]

Verwijderd

qoute

dit gaat volgens mij over een prototype van de AV500. Deze zit in een AV400-jasje, maar heeft meer functies op het gebied van bv PDA's De Wifi en ingebouwd internet zit toch ook niet op de AV400?. Volgens mij heeft de AV400 ook geen touchscreen, deze is in het filmpje echter wel inbegrepen. De Av500 zal volgens mij (zo heb ik ergens gelezen) nog voor het eind van 2004 uitkomen. Even afwachten dus

/qoute

Hij vermeld in het filmpje dat het een speciaal gemaakt prototype is. Bovendien zou zo'n apparaat veel te duur worden met een touchscreen (laat staan de functionaliteit op zo'n klein schermpje!)
Wifi wilden ze iets mee gaan doen maar hij zegt ook dat ze dat nog niet zeker wisten.
Kan me ook niet voorstellen dat ze een 400 serie op de markt brengen en daar niet mee verder gaan ontwikkelen gezien het feit dat ze dat ook met de 300 serie ook hebben gedaan.

Heb de av420 via archosbenelux besteld en kreeg daar veel bundelkorting misschien iets voor andere geinteresseerden ?

Die andere spelers zien er ook heel mooi uit maar komen pas later naar Europa en hebben géén verwisselbare batterij wat dus betekent dat je hem snel moet opladen. Voor de rest hebben ze ook dezelfde functies. (Bij mij heeft Archos toch een streepje voor omdat ze met dit soort dingen gewoon meer ervaring hebben dan de concurrentie die nu pas met hun eerste avi/divs/mp3 spelers komen)

Verwijderd

Volgens mij heb ik gelezen dat de Ms based machines geen realtime video recording aan kunnen zoals de Archos dat kan.

Ik kan me vergissen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 11:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 04:23:
(laat staan de functionaliteit op zo'n klein schermpje!)
Die snap ik niet: de meeste PDA's hebben niet meer dan de helft qua grote van het scherm, en daar valt goed mee te werken.

Dus moet dit toch helemaal het einde zijn: een breedbeeld PDA! :9

Verwijderd

Tamil1981 schreef:
Heb de av420 via archosbenelux besteld en kreeg daar veel bundelkorting misschien iets voor andere geinteresseerden ?

Haalde je meer voordeel uit die bundelkorting dan door in de in de pricewatch (pricewatch: Archos AV420, 20GB (USB 2.0)) te kijken, of verkopen ze hem bij Arhcosbenelux niet voor €600?

Verwijderd

Ik heb hem besteld bij BBS Nederland voor 484.39 inclusief leveringsbijdrage.
Ik kreeg wel meteen een automatische orderbevestiging, maar nog geen reply op m'n email betreft de leverbaarheid van de AV420.

Maar ja: het is tenslotte week-end....

Ik hoop dat het allemaal spoedig zal verlopen.

Verwijderd

Ik had Archosbenelux opgebeld over garantie enzo want heb als het erop aankomt heb ik toch liever garantie van de importeur zelf dan van een vaag éénpersoonsinternetbedrijfje waar je alles 3 keer heen en weer moet sturen (en die het dan zelf ook weer door moeten sturen en dat het dus 2 maanden duurt voordat je je kindje weer terug hebt!).
Zei die gast (later bleek het de algemeen directeur) "ik weet dat ie bij mij wat duur is maar als je er wat spullen bij koopt dan kunnen we wel een prijsje maken"

Aangezien ik er die CF-4in1 adapter, een kabel om op te nemen zonder die hele cradle en een extra battery bij wilde maakte hij het prijsje van €657,48 incl verzending en rembours!

Dat houd in dat je daar €600 betaald voor de av420, €50 voor de CF-4in1 adaptor maar dan wel de battery gratis krijgt (á €80) en dat kabeltje om op te nemen zonder dat hele docking station (á €20)

Als je dan gaat kijken naar de rest (die géén prijsjes wilden maken) van de aanbieders dan ben je net zo duur uit als bij de rest maar heb je wel garantie van de officiele importeur zelf.

BBSnederland heb ik ff nagetrokken op ervaringen enzo maar daar waren een hoop mensen niet zo over te spreken (ivm garantie en reactietijden) ook vind ik het al verdacht als je ze niet op kan bellen want dan kunnen ze je gewoon aan het lijntje houden.

Denus your right betreft die PDA maar blijft staan dat zo'n ding dan NOG duurder word en ik vind €650 (met alles erop en eraan) toch al vrij prijzig.

Dan ook nog ff een vraagje:

Weet iemand of die fm/remote al verkrijgbaar is bij een bedrijf dat naar nederland verscheept ? (die man van archos claimt dat ie nog nie uit is maar volgens mij laten ze nederland gewoon ff links liggen)

Verwijderd

www.archos.com.

FM Radio & Remote Control for Pocket Video Recorder AV400 series

• FM Radio Tuner & Recorder
• Voice recorder from built-in microphone
• Records off the radio directly into Digital format • Control your Pocket Video

Coming Soon!
Ik ben hem eigenlijk ook nog nooit tegen gekomen en ging er eigenlijk van uit dat hij nog niet uit was.

Verwijderd

Geef toe het zou toch wel heel tof zijn als je naar een liveset zit te luisteren en je kan em gelijk recorden !! :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 14:07:
Geef toe het zou toch wel heel tof zijn als je naar een liveset zit te luisteren en je kan em gelijk recorden !! :9~
zit wat in ;)

hoelang ging archosbenelux erover doen?

Verwijderd

Had donderdag met die man gebeld (hij wist al m'n vragen te beantwoorden!) en hij zei dat als ik alles ff op mail zou zetten dat ik hem dan maandag of dinsdag in huis kon hebben.

Heb de mail zaterdag verstuurd en ga er vanuit dat ik de bevestiging maandag krijg en dat ik hem dan dinsdag of woensdag in huis kan hebben
Kon hem ook gelijk op komen halen in Dronten maar ja woon in Middelburg das net iets te ver .

Die lui daar zijn gewoon heel snel, na m'n inspreken op de voicemail belde die man na 10 min. terug vanuit z'n auto (dat noem ik service)!

Verwijderd

ff terugkomend op de 400/500 discussie:

Eerst was er de 100 serie toen de 300 serie dus logisch gezien zou er daarna een 500 serie komen.
Ze kregen een nieuwe av player te zien van archos op een beurs maar geen typenaam, toen gingen ze voor t gemak maar ff uit van een 500 maar dit is uiteindelijk de 400 geworden.
Dit blijkt ook wel uit dit artikel:

http://www.mobilemag.com/content/100/337/C2626/

Zelfde apparaat (qua looks en bijna alle specs)

De specs die niet kloppen willen ze denk ik in de toekomstige 500 stoppen maar dat duurt nog wel ff en hangt volgens mij een beetje van de markt af (wie wil wat en wat doet de concurrentie)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:21:

Eerst was er de 100 serie toen de 300 serie dus logisch gezien zou er daarna een 500 serie komen.
Ze kregen een nieuwe av player te zien van archos op een beurs maar geen typenaam, toen gingen ze voor t gemak maar ff uit van een 500 maar dit is uiteindelijk de 400 geworden.

De specs die niet kloppen willen ze denk ik in de toekomstige 500 stoppen maar dat duurt nog wel ff en hangt volgens mij een beetje van de markt af (wie wil wat en wat doet de concurrentie)
Kan best, waarschijnlijk hebben ze wat opties ut het prototype gehaald, maar ik las ergens dat eind 2004 er een speler uit kwam onder de naam Av500. Een ander bericht zegt dit. Ik zal wel afwachten ;)

Archos showed a PVP called the AV500 at CeBit a few months back. Perhaps the AV400 is a cheaper, get-it-out-the-door version they can sell as a QVC exclusive.

edit:
hier (http://www.gizmodo.com/ar...etting-excited-009360.php) nog een klein bericht over de 500. Hier op deze site weten ze af van het bestaan van de 400

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 17:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:36:
BBSnederland heb ik ff nagetrokken op ervaringen enzo maar daar waren een hoop mensen niet zo over te spreken (ivm garantie en reactietijden) ook vind ik het al verdacht als je ze niet op kan bellen want dan kunnen ze je gewoon aan het lijntje houden.
Ik heb deze zaak natuurlijk ook ff nagetrokken voordat ik bestelde: het duimpje steekt omhoog iig. :)

De paar gevalletjes die ik gezien heb zijn nou niet zo dramatisch dat je er niet zou moeten bestellen lijkt mij.

Zie laatste reactie:

Maandag de archos 420 bestelt onder rembours. Netjes een bevestigingsmail gekregen. Een dag later een mail dat het pakket was verzonden. Woensdag de bestelling in ontvangst kunnen nemen. Zeer zorgvuldig verpakt om beschadiging tijdens transport te voorkomen.
Bij deze winkel kom ik zeker terug.

;)

Verwijderd

Mijn indruk, ook op basis van eerdere commentaren, is dat je bij deze shop alleen 'low involvement goods' moet kopen en alleen onder rembours bestellen. Omdat ze niet - of in ieder geval onvoldoende - antwoorden op mail, wil je vooral niet in een reclame traject terecht komen met ze.

zegt: Gepost door siebrand - dinsdag 20 januari 2004 - 08:33

Dat zegt het wel toch ? (+ dat je ze dus niet kan bellen!)

Zoals ik dus al zei; ik koop dan toch liever bij een shop waar je wat zekerder bent van je garantie (zeker met zo'n bundelkorting) als er iets mis gaat omdat het een officiele importeur betreft !

Maar dat is natuurlijk een mening en iedereen kan een andere hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 01:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 01:54:
Mijn indruk, ook op basis van eerdere commentaren, is dat je bij deze shop alleen 'low involvement goods' moet kopen en alleen onder rembours bestellen. Omdat ze niet - of in ieder geval onvoldoende - antwoorden op mail, wil je vooral niet in een reclame traject terecht komen met ze.

zegt: Gepost door siebrand - dinsdag 20 januari 2004 - 08:33

Dat zegt het wel toch ? (+ dat je ze dus niet kan bellen!)

Zoals ik dus al zei; ik koop dan toch liever bij een shop waar je wat zekerder bent van je garantie (zeker met zo'n bundelkorting) als er iets mis gaat omdat het een officiele importeur betreft !

Maar dat is natuurlijk een mening en iedereen kan een andere hebben.
Ik heb vanmorgen vroeg keurig netjes van BBSnl een antwoord op m'n vragen gekregen via email.
Dat is alvast een redelijke goede start, of niet soms?

Tevens hanteerd deze zaak de fabrieksgarantie, dus mijn AV420 komt nog 's naast de jouwe te liggen in de rekken van Archos Technical Service... :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 13:33 ]

Verwijderd

reviews: Archos AV420 portable video recorder review

voor degene die hem nog niet hebben :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:21:

Nu je het zegt want ze zeggen altijd in de previews av300 en niet de av400 dus hmm ik wil de av420 wel kopen maarre als je in bus kijkt wordt je dan niet gek om dat ding in je hand te houden maybe vanavond ff bestellen alleen dan heb ik nog een creative rhomba 256 mb iemand kopen ;). Zijn er nog echt nadelen aan de av420?

Greetz Frank

Verwijderd

Wat ik nergens duidelijk terug kon vinden (ook niet in de review op t.net) is of het met die av420 mogelijk is om op te nemen van de tv als deze uitstaat of op een ander kanaal afgestemd staat. Kan iemand die vraag beantwoorden? In de review op t.net is het voorbeeld namelijk alleen het beeld opnemen wat op dat moment op de tv getoond wordt en je wilt natuurlijk ook het ene kanaal kunnen opnemen terwijl je het andere kijkt. Of nog mooier; programmeren dat er op X datum om X uur opgenomen wordt van kanaal X. Weet iemand of dat mogelijk is?

• TdV

TdV

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 11:19:
Wat ik nergens duidelijk terug kon vinden (ook niet in de review op t.net) is of het met die av420 mogelijk is om op te nemen van de tv als deze uitstaat of op een ander kanaal afgestemd staat. Kan iemand die vraag beantwoorden? In de review op t.net is het voorbeeld namelijk alleen het beeld opnemen wat op dat moment op de tv getoond wordt en je wilt natuurlijk ook het ene kanaal kunnen opnemen terwijl je het andere kijkt. Of nog mooier; programmeren dat er op X datum om X uur opgenomen wordt van kanaal X. Weet iemand of dat mogelijk is?
Je moet hem dan aansluiten op je video recorder; dan kan hij al deze dingen die je noemt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ik heb een brandende vraag: past ie in je broekzak? ;)

(spijkerbroek oid)

• J27
  • Laatst online: 22:20

J27

TdV schreef op 16 september 2004 @ 10:32:
[...]

Je moet hem dan aansluiten op je video recorder; dan kan hij al deze dingen die je noemt.
Dit apparaatje word gemarket als een portable VCR en nu moet ik er een lompe ouderwetste videorecorder bijkopen voordat het werkt ? ;)

• TdV

TdV

J27 schreef op 16 september 2004 @ 22:03:
[...]

Dit apparaatje word gemarket als een portable VCR en nu moet ik er een lompe ouderwetste videorecorder bijkopen voordat het werkt ? ;)
Of losse moderne slanke tvtuner die 4x zo duur is...de archos heeft geen tuner dus zul je zelf voor een tuner moeten zorgen helaas. Van mij hadden ze wel een tuner in de cradle mogen bouwen overigens (av500 misschien?)

Hij past in je broekzak, net zo groot als een palmtop, hoewel ik het niet zo prettig vind zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door TdV op 17-09-2004 09:17 ]

Verwijderd

Hoe werkt dat dan? Moet je dan ook nog op de videorecorder instellen welk kanaal je wilt opnemen? Anders is er toch geen verschil tussen direct op de tv aansluiten?

Dit is overigens pas gepost als reactie bij de review op t.net:

---
Gepost door Fallen Angel - donderdag 16 september 2004 - 10:15
Wat iedereen voor het gemak even vergeet is de Yahoo optie.

Stel je gaat een week op vakantie, dan kun je met je Yahoo calander alle programma's die je wilt opnemen instellen. Dan save je de HTML file als text only op je player en tadaaa, zet hem in je cradle en 't ding neemt alles op wat je aangegeven hebt in je calander. BRIL-JANT
---

Dat klinkt ook mooi, maar als ik jouw verhaal goed begrijp kan dit alleen als je'm op je videorecorder aansluit?

• TdV

TdV

Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 10:57:
Hoe werkt dat dan? Moet je dan ook nog op de videorecorder instellen welk kanaal je wilt opnemen? Anders is er toch geen verschil tussen direct op de tv aansluiten?

Dit is overigens pas gepost als reactie bij de review op t.net:

---
Gepost door Fallen Angel - donderdag 16 september 2004 - 10:15
Wat iedereen voor het gemak even vergeet is de Yahoo optie.

Stel je gaat een week op vakantie, dan kun je met je Yahoo calander alle programma's die je wilt opnemen instellen. Dan save je de HTML file als text only op je player en tadaaa, zet hem in je cradle en 't ding neemt alles op wat je aangegeven hebt in je calander. BRIL-JANT
---

Dat klinkt ook mooi, maar als ik jouw verhaal goed begrijp kan dit alleen als je'm op je videorecorder aansluit?
De archos zet zelf de video op het juiste kanaal. (als hij je video of satelliettuner kent tenminste, de meest vage merken staan erbij dus ik denk dat dat niet het probleem is) Je moet dus eenmalig in de archos aangeven welk nummer iedere zender op de video heeft. Dan werkt de archos als afstandsbediening van je video met een zender-oogje dat je op de video plakt. Vervolgens kan je de archos programmeren.

Yahoo werkt dacht ik nog niet voor NL trouwens, ik ga nog eens kijken.

Verwijderd

Heb hem nu eindelijk besteld alleen wel een vraagje kan je ook nog een ander usb apparaat aan de archos te koppelen zodat je bestanden kan uitwisselen of moet het echt met een pc ertussen?

• TdV

TdV

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 19:41:
Heb hem nu eindelijk besteld alleen wel een vraagje kan je ook nog een ander usb apparaat aan de archos te koppelen zodat je bestanden kan uitwisselen of moet het echt met een pc ertussen?
hij heeft geen usb2go support dus er moet een pc tussen

Verwijderd

Heb nog een vraagje ik dacht zet het maar hier in want denk dat de archos gebruikers hier wel ervaring mee hebben om srt files te verwerken in divx hoe en kan het met de bijgeleverde software alvast bedankt

Verwijderd

Heeft iemand probleem met zwartte stip op scherm gaat toch wel weer weg k had gelezen dat het door warmte kwam dat is niet erg als het maar weer weg gaat :S

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:42:
Heeft iemand probleem met zwartte stip op scherm gaat toch wel weer weg k had gelezen dat het door warmte kwam dat is niet erg als het maar weer weg gaat :S
dat gaat wel weer weg, heb ik gelezen tenminste...

Verwijderd

Ik hoop het wel want is bestwel zonde en nog een paar vragen waar ik in manuals nix over heb kunne vinden:

Als je hem tegelijk oplaad en usb kabel erin laat zitten blijft display aan is dat niet erg voor inbranders of iets dergelijks

Het omzet programma van archos wilt niet alles omzetten dan zegt ie dat er iets is met audio en bij bepaalde series blijft ie op 1 beeld hangen en hoor je geluid wel maar je ziet alleen het begin beeld

Voor de rest heel tof apparaatje

Verwijderd

Die vlek op het scherm gaat weg na een paar dagen gebruik.
Het is vocht dat door de warmte zich gaat concentreren in het midden van je scherm, maar op een gegeven moment verdwijnt.

Bij mij was dat na 3 dagen.

Ik heb overgens mijn AV420 bij de MediaMarkt gekocht voor 569,- Euro.
Deze stond verstopt in een kast.
De verkoper liet mij de AV380 zien, maar ik vroeg wanneer ze de AV420 zouden hebben.
Toen bleek dat hij er ééntje had staan... :P

Ik ben er erg blij mee: het journaal en Netwerk kijken in de trein, zalig gewoon.
Nu bezig met het encoden van mijn DVD's: da's andere koek, maar via enkele links heb ik de juiste manier gevonden.

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zo, dat is even een opluchting te lezen dat die vlek "alleen" vocht is dat verdwijnd.
Heb hem gisteren afgehaald bij de PTT. De Archos AV420 gekocht bij BBS Nederland voor 485 euri. Had hun meteen een mail gestuurd over die vlek. Verder ook nog even de importeur van Archos Benelux gesproken (Dronten). Die vertelde niets hierover. Kan me niet voorstellen dat de importeur uit de Benelux niet op de hoogte is van dit beginprobleemje. Hij gaf aan dat BBS Nederland niet bij hun inkocht maar ergens in verweggiestan... Dus ik moest me maar wenden tot hun. De vraag is dus wel hoe het zit met de garantie. Heb zelf de gok genomen. De prijs is immers erg scherp. Zal mij benieuwen hoe ze met mijn klacht om gaan.

Ben verder erg enthoustiast over de archos. Ga zo eens uitzoeken hoe ik een videoprogramma kan inprogrammeren met mijn Satallietreciever (Pace Puma).
Heb ook de OS over geupdate ((versie 1.6.01.)
Ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.

Verwijderd

Ik heb hele goeie ervaring ermee maar ken nog lang niet alle functies volgens mij zit trouwens ook button locker op voor de gene die het niet weten de alle rechter knop van de 3 knoppen naast elkaar ff in houden en voila button are locked :D

ALleen het veranderen van films is irritant aangezien ik niet weet welke het wel goed doen voordat ik ze op archos pleur iemand oplossing hiervoor. Voor de rest een slik apparaatje wat ze tijd ver voorruit is :D

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De bewuste vlek is ook bij mijn Archos nagenoeg weggetrokken.
Wat me alleen nog niet is gelukt is de infrarood verbinding tussen de archos en mijn satallietreciever, de Pace puma, te realiseren. Dit is handig voor het programeren van tv-opnames.
Heb netjes de instructies gevolgd van de uitgebreide handleiding. Maar de puma laat zich niet aansturen. Kabel zit netjes in de cradle, weet waar de infrarood signaal zit bij dat Puma. Verschillende codes geprobeerd maar helaas er gebeurd niets. De enige oplossing is vooralsnog zowel de archos als de sat. reciever in te programeren. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

@Twistertwisted: alleen de linker knop indrukken is genoeg voor de button locker.

Bedoel je met "aangezien ik niet weet welke het wel goed doen" dat je eerst de hele film moet omzetten met Archos MPG4 Translator om er daarna achter te komen dat de film het niet doet op de Archos?
Zoja, tijdens het omzetten is er nog een scherm (geminimaliseerd). Als je die aktiveerd dan zie je de input en output. Je kan dan direct zien of het werkt of niet.

Hebben jullie de schijf al moeten formateren?
Ik al 3 keer. De speler (AV480) liep vast en de schijfcontrole op de pc kon er ook nix mee, te veeeeel fouten. Volgend probleem: onder Xp sp2 kan ik de schijf niet meer formateren als fat32, alleen NTFS. Gelukkig kan het met Partionmagic. ;)

Verwijderd

• Weet iemand wat archos heeft gedaan met de AV420 aangezien je 2 verschillende batterijen kan kopen. Gaat het nieuwere model langer mee ofzo? Zou mooi zijn...
• Check part number on original battery to find correct reference

69.99 € Incl. taxes
Add to basket ref. 500667

Removable Lithium-Ion Battery (For 400055 Model) Rechargeable Battery
• Double the autonomy of your device
• Delivered with protective cover

69.99 € Incl. taxes
Add to basket ref. 500672

• En daarnaast. Weet iemand of je ergens die 4-1 CF adapter ergens kan kopenvoor een beter prijsje dan die van Archos? Ik ben tot nu toe alleen maar duurdere tegengekomen van €50 >

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 19:16:
• Weet iemand wat archos heeft gedaan met de AV420 aangezien je 2 verschillende batterijen kan kopen. Gaat het nieuwere model langer mee ofzo? Zou mooi zijn...

69.99 € Incl. taxes
Add to basket ref. 500667

Removable Lithium-Ion Battery (For 400055 Model) Rechargeable Battery
• Double the autonomy of your device
• Delivered with protective cover

69.99 € Incl. taxes
Add to basket ref. 500672

• En daarnaast. Weet iemand of je ergens die 4-1 CF adapter ergens kan kopenvoor een beter prijsje dan die van Archos? Ik ben tot nu toe alleen maar duurdere tegengekomen van €50 >
De av420 batterij gaat half uur ongeveer minder lang mee dan de archos av480 nadeel is alleen dat je niet extra batterij kan kopen voor de av480 en wel voor de av420 waaarom? Geen idee

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
ik ben wikken en aan het wegen tussen de Gmini400 en de AV420. De Av420 heeft een groter scherm en kan video opnemen. De Gmini400 is klein en heeft een kleiner scherm. De prijs is echter wel aan de orde, zo kost een gmini rond de 375 euro en de av420 rond de 499 euro. Thuis zijn we in het bezit van een dvd recorder dus opnemen kan al. Echter kun je met de de av420 ook gecodeerde zenders opnemen (cinenova etc etc). De 420 is niet gemakkelijk om in je broekzak te stoppen geloof ik en de gmini weer wel. zo gaat de vergelijking maar door en door.

Is het nou verstandig om een keuze tussen deze 2 te maken of moet ik nog wachten? Ik ben een audiofiel en verwacht dus kwaliteit mp3's en mooie video weergaven.

Ook ben ik erg nieuwsgierig hoe gemakkelijk het is om met de av420 een tv programma op te nemen. Is het instellen van zenders gemakkelijk op de av420 of is dat lastig. Ook hebben we digitale tv (@home) ik neem aan dat ik dan ook van die bron af kan recorden? ik hoop dat iemand me ff kan helpen hiermee want zo wordt mijn beslissing wel makkelijker.

Ik heb al zoveel sites bekeken met reviews en info, echter bovenstaande vragen zijn niet specifiek beantwoord. Tevens zou ik persoonlijke ervaringen erg op prijs stellen.

alvast bedankt :)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

ik zit met precies hetzelfde probleem, maar ik dnek toch dat ik voor de av420 ga. Alleen vanwege het grote scherm. De videoplayback van de gmini400 is alleen maar leuk op een extern appartaat.
Ik wil hem ook voor photowallet gebruiken en om echt goed te kijken of je foto's scherp zijn heb je toch een groot scherm nodig. En het overzicht is natuurlijk een stuk beter door het grote scherm.
Over het broekzakken probleem zit ik niet echt in. Ik bewaar hem desnoods in mijn tas. Ik heb opzich best grote zakken.
Het enige waar ik nog een beetje mee zit is dat zo'n groot scherm veel kwetsbaarder is. Ik heb al een telefoon en een minidisc met doorgelopen schermpjes en wil dit liever niet met de av420.. Dus als ik bang ben dat hij ergens kapot zal gaan neem ik hem niet zo snel mee. Dan maar gewoon een mp3spelerjte voor 30 euro ;)

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
ben nu aangesloten bij Yahoo! groups en daar zitten heel veel archos users. Ben de hele avond wezen lezen, en wordt steeds gekker op de av420. Alleen lees ik ook geregeld dat er sprake is van een "blotch " dat is een soort vlek dat midden in het beelscherm zichtbaar wordt als je de speler enkele tijd aan hebt staan. zodra je de speler uitzet schijnt dit weer te verdwijnen, maar herhaalt zicht steeds weer.

Voordat ik een kleine 500 euro uit ga geven wil ik toch wel even weten of er hier ook klachten zijn over?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

staat volgens mij het een of ander over in deze topic. Schijnt vocht te zijn

Verwijderd

Ik heb zojuist een Archos AV420 gekocht. Wat mij opvalt is dat deze versie (20GB) met een 3.8" scherm is uitgerust terwijl in de specs staat 3.5". Op dit model staat "Archos" boven het schermen en de tekst "Pocket video recorder AV400" Dit in tegenstelling tot alle plaatjes die je op internet ziet. Is dit een upgrade van het AV320 model?

Verwijderd

kan je er geen plaatje bij geven en weet je zeker dat het een 20gb model is. Want zover ik weet is alleen de av480 uitgerust met een 3.8" scherm. In dat geval he je geluk gehad :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.lagereschool.nl/other/ArchosAV420.jpg

Het is echt een 20GB model (staat op doos en meer ruimte is er niet op de harde schijf). Zoals je ziet is het scherm groter. Mijn vermoeden is dat de 420 casings op waren en ze een 480 casing hebben gebruikt met een kleinere harde schijft. Zit door dat dunne onder randje wel wat instabiel in de cradle. Excuses voor de slechte foto-kwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 19:18 ]

Verwijderd

dan zou je je batterij niet kunnen vervangen ivm met de 480 casing, maar dta is waarschijnlijk niet het geval.. misschien idd een nieuw model

Verwijderd

Als de archos av420 erg lang aan staat dan krijg ik ook een stip op het scherm maar kan je daar uberhaupt wel wat aan doen voor de rest slick apparaatje :D

Verwijderd

Ik vind de AV 480 wel groot, is een Gmini 400 niet een betere koop ? een collega van me heeft die namelijk net besteld.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 17:47:
Ik vind de AV 480 wel groot, is een Gmini 400 niet een betere koop ? een collega van me heeft die namelijk net besteld.
Dat hangt er vanaf wat je voorkeuren zijn.

De Gmini is veel kleiner, en je kunt er spelletjes mee spelen. ik vind em mooier, maar dat is persoonlijk.
De AV400 is groter, maar heeft ook een veel groter scherm, en heeft als extra functie dat hij video kan opnemen.
Nadeel van de AV400 is weer dat hij stukken duurder is.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik met zon klein schermpje ook best film kan kijken, en de video opneem functie wss bijna nooit gebruik.
En omdat de Gmini meer portable is, en een iets vrolijkere prijs heeft, was de keuze niet moeilijk :)

Verwijderd

@Smatpatat

Daar heb je inderdaad gelijk in. De batterij is wel verwisselbaar en hij is niet zo dik als de 480. Wellicht hebben ze de behuizing ge-update.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 17:47:
Ja dat vond ik al, dit is nu niet echt een apparaat om lekker mee te nemen zoals een flash mp3 speler. Ik zou ook liever de Gmini 400 hebben. De prijs zou me niet zoveel uit maken maar het is wel leuk dat ie eigenlijk nog goedkoper is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 00:58 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 21:18:
@Smatpatat

Daar heb je inderdaad gelijk in. De batterij is wel verwisselbaar en hij is niet zo dik als de 480. Wellicht hebben ze de behuizing ge-update.[/quote

Ik hoop het, want dat zou wel voordelig zijn. Ik hoop dat ze dan ook meteen hebben gekeken naar die vochtvlek op (onder) het scherm.

Misschien had dit ook wel te maken met de 2 typen batterijen. Kan je kijken welk model je hebt? Want al heb je een nieuwere dan zou je dit model moeten hebben: 400055

Verwijderd

>Ik hoop het, want dat zou wel voordelig zijn. Ik hoop dat ze dan ook meteen >hebben gekeken naar die vochtvlek op (onder) het scherm.
Ja, geen vlekken meer. Het scherm is ook veel 'zwarter' als het uit is dan het oorspronkelijke 420 scherm.

>Misschien had dit ook wel te maken met de 2 typen batterijen. Kan je kijken welk
>model je hebt? Want al heb je een nieuwere dan zou je dit model moeten
>hebben: 400055
Klop accu is van type 400055.

Verwijderd

schmidt_rg, mag ik vragen waar je die archos hebt gekocht? zodat ik niet met de oude zit opgescheept :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2004 17:47 ]

Verwijderd

Bij Mediamarkt in Rotterdam. Ik ging voor de Thompson Lyra maar vond de Archos toch meer mogelijkheden hebben. Ze hadden er maar een aantal in voorraad.

Verwijderd

Ik ben van plan da av 420 te kopen en heb alle reviews gelezen. Wat me op viel was dat op cnet staat dat audio niet automatisch geindexd wordt. "song files aren't automatically indexed;"

Dit lijkt mij toch het hele principe van de ARClibary of begrijp ik er niks van??

Link review cnet: http://reviews.cnet.com/A...9_7-30925078.html?tag=tab

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2004 @ 21:58:
Die vlek op het scherm gaat weg na een paar dagen gebruik.
Het is vocht dat door de warmte zich gaat concentreren in het midden van je scherm, maar op een gegeven moment verdwijnt.

Bij mij was dat na 3 dagen.

Ik heb overgens mijn AV420 bij de MediaMarkt gekocht voor 569,- Euro.
Deze stond verstopt in een kast.
De verkoper liet mij de AV380 zien, maar ik vroeg wanneer ze de AV420 zouden hebben.
Toen bleek dat hij er ééntje had staan... :P

Ik ben er erg blij mee: het journaal en Netwerk kijken in de trein, zalig gewoon.
Nu bezig met het encoden van mijn DVD's: da's andere koek, maar via enkele links heb ik de juiste manier gevonden.
Kun je mij de links geven

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:44:
Ik ben van plan da av 420 te kopen en heb alle reviews gelezen. Wat me op viel was dat op cnet staat dat audio niet automatisch geindexd wordt. "song files aren't automatically indexed;"

Dit lijkt mij toch het hele principe van de ARClibary of begrijp ik er niks van??

Link review cnet: http://reviews.cnet.com/A...9_7-30925078.html?tag=tab
:? het wordt juist wel automatisch ge-indexed :)

Verwijderd

Heb gelezen dat als je wil opnemen vanaf de tv dat je de tv altijd aan moet laten staan anders neem die niet op. Is het dan niet mogelijk dat als je met je schema de datum en tijd heb in gestelt alleen je av400 aan laat staan op je tv cradle.
Weet iemand daar iets van

Alvast bedankt

Verwijderd

Moet je met opnemen je tv aanlaten staan of kun je die uitzetten wanner je je archos heb ingestelt op juiste datum en tijd

Verwijderd

als je hem aanlsluit op je videorecorder hoef je alleen die aan te zetten. je tv geeft natuurlijk geen signaal af als hij uitstaat.

Verwijderd

Nou hbe hem net vandaag binnen gehad echt een super apparaatje.
Het afspelen van films gaat zeer goed maar moet je echt bijna alles coderen anders speelt die em niet af of loopt het geluid niet gelijk met het beeld.
Er staan al wat foto´s op die zijn wel grappig om als achtergrond te gebruiken.
Muziek er op gezet gaat heel gemakkelijk en vind zelf de oordopjes nog geen eens zo super slecht zoals iedereen bijna zegt. De buld in speaker vind ik wel tegen vallen het geluid op zijn hards dan hbe je nog een beetje geluid anders in een drukke ruimte hoor je er weinig van. Met oordopjes os dat wel verholpen want dan is het geluid 10 keer beter. Ben nu iets aan het opnemen van tv gaat ook vrij makkelijk.(JE MOET WEL EEN VIDEORECODER HEBBEN) anders kun je niet opnemen als je niet thuis bent. Mooi klein formaatje maar in je broekzak zit die natuurlijk niet echt super lekker maar daar wen je wel aan. Zit een mooi hoesje bij de de archos goed beschemd. Wat wel lastig is dat je steeds de tv cradle nodig hebt om iets af te spelen van tv. Op mijn archos zat al gelijk de nieuwe firmware 1.7.00 dus dat is ook mooi meegenomen.

hopelijk hebben jullie hier iets aan voor de mensen die hem misschien gaan kopen
Pagina: 1 2 Laatste