Toon posts:

zero configuration in windows server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linksys wireless hier thuis.
Nu had ik bij het online gamen nogal last van chokes. In XP kon je zero configuration uitzetten en dan was het verholpen. Nu heb ik er Windows Server 2003 corp. erop staan, maar ik krijg het niet voor elkaar om het hier uit te zetten. Verder werkt mijn OS prima. Ik kan alleen niet gamen!!!!

in dit draadje staat uitgelegt hoe het in XP moet
hier

iemand een idee hoe dit uitgezet kan worden in Windows Server 2003???

en ja, heb me rot gegoogled.

Verwijderd

Hoezo krijg je het niet voor elkaar het uit te zetten? Staat het niet in de lijst met services, of laat het zich gewoon niet uitzetten?

Waarom installeer je Windows 2003 server op een machine waar je op wilt gamen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 04:32:
Hoezo krijg je het niet voor elkaar het uit te zetten? Staat het niet in de lijst met services, of laat het zich gewoon niet uitzetten?

Waarom installeer je Windows 2003 server op een machine waar je op wilt gamen?
het staat inderdaad niet in de lijst met services. Ik heb de NL versie, heb draadloos netwerken ook al uitgeschakeld, maar geen effect.

Ik wil enkel Counterstrike kunnnen spelen, deze PC word voor de rest als server gebruikt, vandaar windows 2003. Als iets niet lukt ga ik er niet meteen weer andere OS op knallen, ik wil dan weten waarom het niet lukt;)

iemand anders nog ideeën?

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 23:11
In Windows Server 2003 zijn allerlei services uitgeschakeld of in gewijzigde vorm aanwezig. Gamen is op Windows Server 2003 nagenoeg niet mogelijk tenzij je allerlei instellingen wijzigt.

Verwijderd

Topicstarter
et36s schreef op 07 juli 2004 @ 18:51:
In Windows Server 2003 zijn allerlei services uitgeschakeld of in gewijzigde vorm aanwezig. Gamen is op Windows Server 2003 nagenoeg niet mogelijk tenzij je allerlei instellingen wijzigt.
dat begrijp ik, het OS is niet gebouwd om te gamen. Maar het moet toch mogelijk zijn. Ik weet wel waar ik mee bezig ben, windows 2003 loopt hardstikke vloeiend en beter dan XP, totaal geen problemen mee. je zegt zelf dat het mogelijk is als je instellingen wijzigd? Maar welke instellingen dan? Ik kan Counterstrike best spelen, heb alleen choke 50:S Dit ligt hem enkel in de instellingen van het draadloos netwerk, aangezien ik dit probleem ook in XP had en opgelost heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 19:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 18:55:
Dit ligt hem enkel in de instellingen van het draadloos netwerk.
Hoe weet je dat zo zeker? Als die niet in de lijst met services staat, draait hij ook niet..

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik kan me ergens herinneren iets gelezen te hebben dat je windows 2003 server met gemak om kan bouwen tot een veredelde XP snap ook wel wat je bedoeld

het gaat er bij boesboes om om die bepaalde services aan ofwel uit te zetten
al heb ik over XP niet echt te klagen over stabiliteit schijnt dat server 2003 nog beter draait dan XP als os op werkstation

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:02:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker? Als die niet in de lijst met services staat, draait hij ook niet..
Omdat ik het probleem ook al in XP had, en toen werd het opgelost door zero configuration uit te zetten in services. Aangezien wireless ook ondersteund wordt door windows 2003 lijkt het me niet meer dan logisch dat deze soortgelijke functie ook in 2003 aanwezig is. Het draait ook niet in services, maar misschien een soortgelijke functie wel. WEET ALLEEN NIET WELKE!?!?!?! het lijkt me echt ondenkbaar dat deze functie niet aanwezig is, aangezien dit OS een verbeterde versie is van alle voorgaande en het probleem veel te vinden is op internet. Alleen niet voor 2003 aangezien dit nog niet zo lang in gebruik is en dan vaak niet door thuisgebruikers maar IT professionals. Daarom vraag ik of een van jullie slimme geesten hier misschien een oplossing voor heeft of 100% zeker weet dat deze functie niet aanwezig is. Als je het niet weet en maar een beetje loopt te roepen dat het er waarschijnlijk niet in zit, heb ik niet zoveel aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:09:
[...]functie niet aanwezig is. Als je het niet weet en maar een beetje loopt te roepen dat het er waarschijnlijk niet in zit, heb ik niet zoveel aan.
hoho, rustig ....
Anders bel je toch ff met de support van microsoft, die zullen je graag helpen hoor.
(mits je een geldige serial/licentie hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:22:
(mits je een geldige serial/licentie hebt)
tja :X

Verwijderd

Topicstarter
^^schop^^

Verwijderd

nu wil het geval dat ik wel gekwalificeerd ben om je te helpen, en dat ook wilde doen, maar als je zo bezig gaat dan zoek het zelf maar uit hoor.

Waar ik op doelde is dat je diagnostiek op z'n zachts gezegd dubieus is.

Het is hetzelfde als iemand die bij de garage komt met z'n mercedes en eist dat de bougies vervangen worden, omdat de auto niet lekker loopt. Hij wil dat de bougies vervangen worden omdat dat op z'n fiat panda vroeger ook werkte.

Maar goed, succes met het oplossen van je probleem :P

Verwijderd

Service name: WZCSVC
Display name: Wireless Configuration
Description: Enables automatic configuration for IEEE 802.11 adapters. If this service is stopped, automatic configuration will be unavailable. If this service is disabled, any services that explicitly depend on it will fail to start.

Start -> Run -> cmd.exe
net stop wzcsvc

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
http://www.msfn.org/win2k3/

How to convert your Windows Server 2003...
to a Workstation!

* Timo runt ook lekker op win2003

Veel sneller dan xp.
En kan gewoon alles spelen

[ Voor 30% gewijzigd door Timo op 08-07-2004 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
fooker schreef op 08 juli 2004 @ 15:30:
http://www.msfn.org/win2k3/

How to convert your Windows Server 2003...
to a Workstation!

/me runt ook lekker op win2003

Veel sneller dan xp.
En kan gewoon alles spelen
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:26:
Service name: WZCSVC
Display name: Wireless Configuration
Description: Enables automatic configuration for IEEE 802.11 adapters. If this service is stopped, automatic configuration will be unavailable. If this service is disabled, any services that explicitly depend on it will fail to start.

Start -> Run -> cmd.exe
net stop wzcsvc
kijk hier kan ik wat mee :) Hartstikke bedankt, ik ga het eens proberen :9~
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:23:
[...]

nu wil het geval dat ik wel gekwalificeerd ben om je te helpen, en dat ook wilde doen, maar als je zo bezig gaat dan zoek het zelf maar uit hoor.

Waar ik op doelde is dat je diagnostiek op z'n zachts gezegd dubieus is.

Het is hetzelfde als iemand die bij de garage komt met z'n mercedes en eist dat de bougies vervangen worden, omdat de auto niet lekker loopt. Hij wil dat de bougies vervangen worden omdat dat op z'n fiat panda vroeger ook werkte.

Maar goed, succes met het oplossen van je probleem :P
ta, als je ipv dit blaatverhaal nou je hulp had neergetypt was je post nog enigszins relevant geweest. Maar ik word al geholpen, toch bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
jongens bedankt _/-\o_ ik kan nu prima gamen zonder choke :)
Pagina: 1