Toon posts:

[Windows XP] Wireless Zero Configuration

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis ADSL internet van Wanadoo en deze gedeeld via een Wireless Router (Linksys WRT54G) en op de PC een USB Wireless Netwerk Adapter (Linksys WUSB54G)

Ik had een probleem met spellen spelen via internet, om de 2 a 3 minuten was er een kleine hapering in het spel wat heel iritant is. Het probleem kon je ook zien met een "ping" opdracht (bijvoorbeeld: ping wanadoo -t). Dan was er om de zoveel tijd een timeout of de ping was aanzienlijk hoger.

Het probleem is er ook alleen met een Wireless connection, stop ik er een draadje tussen is het probleem ook weg.

Nu heb ik hier op het GoT dankzij een post van Wolfster de oplossing gevonden hoe ik het probleem kan verhelpen (nog mijn dank hiervoor) :9~

Ik heb dus gewoon de service "Wireless Zero Configuration" uitgeschakeld.
Maar nu moet ik deze elke keer handmatig uitzetten want schakel je deze helemaal uit en start je de computer opnieuw op dan heb je geen verbinding meer.

Heeft iemand nog een andere softwarematige oplossing zodat ik niet elke keer handmatig de service Wireless Zero Configuration uit hoef te schakelen?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 10:08 ]

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik heb hem bij mij gewoon via mmc en dan services, uitgeschakeld en ik heb geen last van dingen die niet werken, daarnaast als je hem op handmatig zet moet hij als het goed is uit staan als je de pc opnieuwe start.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus zo dat wanneer ik deze service gewoon op automatisch laat staan en dan de service handmatig elke keer stop als windows al gestart is er geen problemen zijn.

Maar schakel ik deze optie helemaal uit dan heb ik bij het opnieuw op starten geen Wireless netwerk meer en moet ik deze service eerst weer starten.

Deze service is namelijk nodig om het netwerk automatisch in te stellen.

Ik wil dus nu gewoon 1 keer een instelling doen zodat het blijft werken........ en ik niets meer hoef te doen als ik een spel wil spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik de oplossing gevonden:

Op de Microsoft site: Microsoft Knowledge Base Article - 313242 Problemen met draadloze netwerkverbindingen oplossen in Windows XP

ben benieuwd vanavond maar eens proberen :9~