A7N8X-E Deluxe + TwinMOS = crash?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 23:54
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn systeem:

AMD Athlon XP 2600+
ASUS A7N8X-E Deluxe
(2x) TwinMOS Dual Channel PC3200 256 MB DDR-RAM
Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 128 MB 256 bit / PoV GeForce Ti 4200 128 MB
SB Audigy

Begon een paar dagen geleden. Mijn beeld begon te "laggen", mijn cursor/beeld freezt soms heel lang en kan de heel kort bewegen. En soms freezt en kort en kan het beeld/cursor wat langer bewegen. Dit freezen gebeurt heel vaak achter elkaar en stopt nooit. Het begint meteen na een paar minuten als ik mijn PC aan zet.
Als ik veel geheugen/CPU -benodigde progjes uitzet dan zijn de freezes korter maar gaan niet weg. Ik d8 dat het eerst aan mijn Video-Kaart lag dus heb het met 2 verschillende geprobeert. Het probleem bleef. Nou ben ik bang (zeker door een paar threads naar beneden te kijken waar ik meer geheugen problemen met mijn mobo zie), dat het dus aan mijn geheugen ligt. Ik heb op de ASUS site gekeken of ze TwinMOS ondersteunden. Dat was zo maar maar een paar models. Ik heb een ander model dan op de ASUS site (http://nl.asus.com/produc...ta/a7n8x-e-d/overview.htm) staat, namelijk: M2G9I08A-TT.
Maar op de TwinMOS (http://www.twinmos.com/dr...y_List.asp?MBSN='ASUS003') site staat dat dit model voor de A7N8X/Deluxe wel wordt ondersteund. A7N8X/Deluxe is volgens mij niet veel anders dan de A7N8X-E Deluxe dus zou ik het gek vinden als het aan mijn geheugen ligt.

Toch kan ik niet op iets anders komen. Ik gok dat mijn CPU niet de oorzaak is aangezien CPU en Mobo altijd wel goed op elkaar zijn afgestemd.

Ik heb trouwens nix overgeclockt.
Dus hebben jullie ideeen wat er kapot kan zijn??
thx

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

memtest al geprobeerd?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Probeer eens te [search=a7n8xe twinmos]. Je bent niet de enige die problemen heeft met deze combinatie. :)

Edit: [rml][ A7N8X-E Deluxe] Net nieuw maar no-go[/rml] is een recent voorbeeld (waar ook een mogelijke oplossing in staat, onderaan).

[ Voor 43% gewijzigd door Rafe op 06-07-2004 23:10 ]

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 10:02
Heb ook al meer problemen gehad met twinmos op de a7n8x-x. Laatste paar keer steeds geheugen van ander merk dan twinmos erin, en geen probleem meer mee gehad.

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 23:54
Hmm, sorry beetje slecht gesearched idd.

Nou heb ik toch nog een beetje andere vraag. Ik heb vanaf vandaag een LAN (kijk er al een tijdje naar uit), en ik zit dus met dit brakke geheugen. Ik ga misschien proberen om vandaag kingston of corsair geheugen te kopen maar als dit niet lukt dan is het als nog mogelijk om mijn geheugen naar beneden te klokken right?
Ik moet dan de FSB, Volt, en die Cas instelling zodanig veranderen dat et stabiel loopt? Dus graag een paar tips qua welke van de bovengenoemde instellingen veranderd moeten worden en misschien naar welke hoeveelheden zodat ik deze LAN stabiel door kan komen :'(

Ik ga zowieso na de LAN mijn geheugen veranderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik moet dan de FSB, Volt, en die Cas instelling zodanig veranderen dat et stabiel loopt? Dus graag een paar tips qua welke van de bovengenoemde instellingen veranderd moeten worden en misschien naar welke hoeveelheden zodat ik deze LAN stabiel door kan komen
Uit de PMG FAQ:
- RAM FAQ
- Welk merk geheugen moet ik nemen?
- Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?
- Hoeveel geheugen heb ik nodig?

Genoeg antwoorden, lijkt me :)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

A7N8X-E Deluxe met Twinmos = NoGo ? Bedoelde je vast ;)

TS, probeer je timings op 2,5-3-3-11 te zetten en de FSB en Mem snelheid op 166/333, dan moet het volgens mij wel gaan :) A7N8X is nogal kieskeurig qua geheugen :/

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1