[OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vandaag mn mobile 2600+ binnen, maar wat ik mij nu afvraag...

je leest zo nu en dan wel eens wat over 'inbranden' van de processor. Is dit nu echt nodig, of kan je gelijk vol gas (lees: voltage/snelheid)?

natuurlijk ga ik het wel geleidelijk opbouwen om te kijken tot welke ie stabiel blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 15:34:
Ik krijg vandaag mn mobile 2600+ binnen, maar wat ik mij nu afvraag...

je leest zo nu en dan wel eens wat over 'inbranden' van de processor. Is dit nu echt nodig, of kan je gelijk vol gas (lees: voltage/snelheid)?

natuurlijk ga ik het wel geleidelijk opbouwen om te kijken tot welke ie stabiel blijft ;)
Daar zijn al vaak discussies om geweest, maar bij mij was het iig wel zo dat ik na een weekje inbranden op 1,8v oid wél harder kon dan voorheen.
Maar ontketen die discussie maar niet in dit topic, beetje nutteloos imo.
Je moet gewoon proberen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Vol gas is het beste, eerder in het topic kan je lezen dat inbranden nutteloos is.
Je moet het eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
woutur schreef op 28 juli 2004 @ 11:57:
Hela, ben ik de enige die denkt dat er iets mis is met Roon's screenie (zij het de setup van Pi of de screenie zelf)? 2572 mhz en 54 secs? Ik dacht het niet :) Zeker niet als je het daaropvolgende screenie ziet: 2675mhz en 55 secs (met een veel hogere fsb).
De een draait X-4-4-11 en de ander 2-2-2-11 8)7 lekker te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 28 juli 2004 @ 15:45:
Vol gas is het beste, eerder in het topic kan je lezen dat inbranden nutteloos is.
Je moet het eens opzoeken.
oke, weet ik genoeg! discussie bij deze gesloten over inbranden :) we gaan weer on-topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AARgghh!! :( :(

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/3162failed.JPG

Prommy zakt terug naar -26 :X

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/3150.JPG

Die wil ie wel :) Moet betere koeling hebben..en een plank die harder gaat....

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

_/-\o_
Meer dan 50% OC.. Vééééééééry nice. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ja, maar ik wil Fewture bijna mijn infinity uitlenen om die score op 260fsb te zien :P

Wel geile clocks btw :D

[ Voor 14% gewijzigd door El Snorro op 28-07-2004 21:42 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:12:
AARgghh!! :( :(

[afbeelding]

Prommy zakt terug naar -26 :X

[afbeelding]

Die wil ie wel :) Moet betere koeling hebben..en een plank die harder gaat....
Lekker hoor !! _/-\o_

Alleen jammer van die fsb, maarjah, komt nog wel ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 28 juli 2004 @ 21:41:
Ja, maar ik wil Fewture bijna mijn infinity uitlenen om die score op 260fsb te zien :P

Wel geile clocks btw :D
Stuur maar op!! :D

Edit:

Wat dacht je van de cascade van haeg of DaBit samen met een Infinity.. oh mama.. :D En als ik zo zie hoe deze cpu op volts reageerd..dan kan dat echt heel ziek worden. 3300Mhz moet te doen zijn dan mits je niet de wel bekende muur tegenkomt..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:52:
[...]

Stuur maar op!! :D

Edit:

Wat dacht je van de cascade van haeg of DaBit samen met een Infinity.. oh mama.. :D En als ik zo zie hoe deze cpu op volts reageerd..dan kan dat echt heel ziek worden. 3300Mhz moet te doen zijn dan mits je niet de wel bekende muur tegenkomt..
ik kom m wel brengen :P
Opzich zou ik t niet erg vinde hoor?
Waar woon je?
Als t dichtbij is kan ik een x op scooter komen, als jij dan een cascade regelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog wel een infinity te leen voor je :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Delft heren.. Magoed..ik haal van de week wel een bordje ergens. Gaan we weer ff vlammen :P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

offtopic:
Wanneer komt de volgens ufo, kheb er vreselijk zin in >:) :)
Search is/was dood, daarom post ik het hier :X

[ Voor 25% gewijzigd door DaWaN op 29-07-2004 17:55 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
DaWaN schreef op 29 juli 2004 @ 17:54:
offtopic:
Wanneer komt de volgens ufo, kheb er vreselijk zin in >:) :)
Search is/was dood, daarom post ik het hier :X
Klopt search is dood, en ik wil ook een ufo!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Woei ik haal nu 195/2425 stabiel terwijl 205/2300 niet stabiel loopt, allemaal op 1,6V effectief.
Ik heb 1GB Corsair Twinx rev 1,1. Is dat geheugen overclockbaar? (gekocht zomer vorig jaar)
Verder een A7N8X dlx rev 2 zonder mods.
Het enige wat ik momenteel voor verbetering vatbaar acht is de southbridge, die moet ik een koelblokje geven want ik kan mijn vingers er max 3s ophouden.
Jammergenoeg kan er geen groot blok op ivm de agp kaart en of de 2 pci slots eronder welke mogelijk onbruikbaar worden bij lange kaarten.
Maw ik zoek een koelblokje dat max een mm of 10 hoog is van koper en met fijne ribben, betaan er zulke?
De 4 mosfets nabij de nortbridge worden ook flink heet, zou het de moeite lonen deze te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Mmmm... mn oude cpu is dood dus mn eigen PC boot ff niet meer :P Maarja ik zou dus ook een Athlon Mobile willen kopen. Ik had alternate gemailt over de core & steppings van een XP-M 2800+ maar zij zeiden dat ze daarvoor de verpakking open moesten maken en dat gingen ze dus niet doen.

Ik had ook een andere winkel gemailt over een XP-M 2600+, en die had de volgende stepping/core:

AXMH2600FQQ4C
IQYHA

Kan je daaruit opmaken of die een beetje te OC-en is? Zal ik die nemen of de gok wagen op die van alternate?

(ik had eigenlijk al een afspraak met iemand van V&A, maar dat email adres van die persoon staat op mn pc die nu dus ff out of order is... kan niet terugmailen :/ als diegene dit toevallig leest ;) mail ff naar lawtje@gmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 30 juli 2004 @ 04:11:
Mmmm... mn oude cpu is dood dus mn eigen PC boot ff niet meer :P Maarja ik zou dus ook een Athlon Mobile willen kopen. Ik had alternate gemailt over de core & steppings van een XP-M 2800+ maar zij zeiden dat ze daarvoor de verpakking open moesten maken en dat gingen ze dus niet doen.

Ik had ook een andere winkel gemailt over een XP-M 2600+, en die had de volgende stepping/core:

AXMH2600FQQ4C
IQYHA

Kan je daaruit opmaken of die een beetje te OC-en is? Zal ik die nemen of de gok wagen op die van alternate?

(ik had eigenlijk al een afspraak met iemand van V&A, maar dat email adres van die persoon staat op mn pc die nu dus ff out of order is... kan niet terugmailen :/ als diegene dit toevallig leest ;) mail ff naar lawtje@gmail.com)
dat was mijn adres.... maar de cpu is al verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 17:13
corpseflayer schreef op 29 juli 2004 @ 21:36:
Ik heb 1GB Corsair Twinx rev 1,1. Is dat geheugen overclockbaar? (gekocht zomer vorig jaar)
Volgens mij heb je BH-5 chips :9~ , die zijn zeker goed te klokken !!

"Commercie kills the scene" - I-f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 07:14:
[...]

dat was mijn adres.... maar de cpu is al verkocht ;)
Mmm.... jammer, maar niet iemand die me kan helpen met mn vraag? Kzit nu zonder PC :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 29 juli 2004 @ 21:36:
Woei ik haal nu 195/2425 stabiel terwijl 205/2300 niet stabiel loopt, allemaal op 1,6V effectief.
Verder een A7N8X dlx rev 2 zonder mods.
Het enige wat ik momenteel voor verbetering vatbaar acht is de southbridge, die moet ik een koelblokje geven want ik kan mijn vingers er max 3s ophouden.
Jammergenoeg kan er geen groot blok op ivm de agp kaart en of de 2 pci slots eronder welke mogelijk onbruikbaar worden bij lange kaarten.
Maw ik zoek een koelblokje dat max een mm of 10 hoog is van koper en met fijne ribben, betaan er zulke?
De 4 mosfets nabij de nortbridge worden ook flink heet, zou het de moeite lonen deze te koelen?
Schaam je dat je dat niet weet.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die ervaring heeft met de mobile cpu's van alternate?
Wil iemand de link even bekijken of het ze wel allemaal op een socket-a desktop mobo passen?
Ook omdat er bij de onderste " desktop replacement " staat , dat brengt me aan het twijfelen over de andere exemplaren.
Maar die onderste werkt weer gewoon op 1,65 volt :(

http://www4.alternate.nl/html/nodes/003218000_prev.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
:) die heb ik vanmiddag gehaald XP-M 2600+ @ Alternate, ik heb em op 2400mhz lopen (200x12), Et vreemde is dat ik hem niet eens goed op de standaard snelheid kan laten draaien(133x15). ALs ik alles op defailt/auto zet dan gaatie op 800mhz.

Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe, in de bios geeft ie aan tot 15x multiplier, maar als ik de multiplier hoger dan 12,5 zet dan pakt hij em niet. Iemand een idee hoe ik de MP wel omhoog kan gooien? IK heb de laatste bios 1011 voor mn mobo. (Misschien überbios een idee??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan niet bij de asus a7n8x, de infinity/lanparty en abit nf7 wel :) ;)
gewoon je fsb omhoog gooien >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kan je hem wel gewoon stabiel op 12,5 x 200 (=2500mhz) zetten :? Dat hij niet hoger gaat dan 12,5x schijnt niet vreemd te zijn, euvel van veel nForce2 borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 30 juli 2004 @ 19:55:
:) die heb ik vanmiddag gehaald XP-M 2600+ @ Alternate, ik heb em op 2400mhz lopen (200x12)
Weet je ook de stepping en week en 2400Mhz op hoeveel Vcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal denk nog de MPMW zijn, dat had ik ook bij alternate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Mmm ok...... ik heb nu niet echt veel keus dan de FSB omhoog gooien :( Hij wordt wel errug warm nu, kheb em ook maar op 1,575 V lopen, als ik het hoger zet wordt ie alleen maar warmer, maarja mn kamertemp is ook echt 10 graden hoger dan normaal.... echt warm vandaag zeg.

Owja en de core/stepping kijk ik wel als ik ff tijd heb....... wel vreemds trouwens, ik mailde alternate en ze zeiden dat ze niet konden zeggen want dan moesten ze de verpakking open maken. Maar ik kreeg de processor in zo'n anti-statisch-kartonnen een doosje die je zo open kon maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Kopen we die mobiles niet om juist de fsb te verhogen ? :?

Omlaag die mp en omhoog de fsb !!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat zijn je temps dan :{ handig als je die gelijk even vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja en de core/stepping kijk ik wel als ik ff tijd heb....... wel vreemds trouwens, ik mailde alternate en ze zeiden dat ze niet konden zeggen want dan moesten ze de verpakking open maken. Maar ik kreeg de processor in zo'n anti-statisch-kartonnen een doosje die je zo open kon maken
Idd, denk dat ze gewoon geen zin hebben.
Of dat ze het gewoon niet willen zeggen, want als ze 'slechte' stepping hebben zou jij hem daar niet gaan kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

xabre16v schreef op 30 juli 2004 @ 20:38:
Wat zijn je temps dan :{ handig als je die gelijk even vermeld.
idle 36, stressed 46 (10*250).

Staat ook in mijn sig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
nee jij niet :+ Lawtje.com natuurlijk, die had problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
CPU: 62 graden
NB: 34 graden

@ 12x200 (volgens NVidia System Util.)

Maar het lijkt wel andersom, als ik mn NB heatsink aanraak issie echt goed heet, terwijl mn CPU heatsink wel aardig warm is, maar niet zo erg. Kan dat?

[ Voor 8% gewijzigd door lawtshjj op 30-07-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat voor cooler gebruik je? Niet dat ik dan een pasklaar antwoord voorradig heb maar alle beetjes informatie helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Lawtje.com schreef op 30 juli 2004 @ 21:43:
CPU: 62 graden
NB: 34 graden

@ 12x200 (volgens NVidia System Util.)

Maar het lijkt wel andersom, als ik mn NB heatsink aanraak issie echt goed heet, terwijl mn CPU heatsink wel aardig warm is, maar niet zo erg. Kan dat?
die NB temp, volgens mij klopt dat niet, hij meet het in een winbond chip vlakbij je SB.

Maar je CPU heatsink is niet erg warm, maar cpu toch 62 graden, lijkt erop alsof koeler er niet helemaal 100% goed opzit

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
ahhh, ja dat verklaart et. (van mn NB)

Voor mn CPU gebruik ik een Artic Supersilent Pro, (beetje goedkoop dingetje maar koelde zeker beter dan mn stock cooler die ik had, en een stuk stiller) Ik probeer nog wel de koeler er opnieuw op te zetten.

Maarja als die stabiel op 2400mhz blijft lopen vind ik et voorlopig wel ok, waterkoeling komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lawtje.com

2400Mhz met 1,575Vcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 09:31:
@Lawtje.com

2400Mhz met 1,575Vcore?
Yup, in mobo staat 1,575 ingesteld. Alleen hij geeft blijkbaar wat meer, screen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ylkongho/CPU-Z.JPG

ik heb trouwens een Tagan 480 watt voeding, misschien handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 31 juli 2004 @ 13:19:
[...]

Yup, in mobo staat 1,575 ingesteld. Alleen hij geeft blijkbaar wat meer, screen:

[afbeelding]

ik heb trouwens een Tagan 480 watt voeding, misschien handig om te weten.
hmm.. geen id wat mijn cpu eigenlijk doet op die volts. Mijn 2600+ is stabiel op 2600MHz 1.75V lucht gekoeld. Kun je niet 12,5 draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Ja 12,5 kan ook..... ben ik nu aan het testen, kga met kleine stapjes omhoog.

Wat trouwens vreemd is.... @ 200x12 heb ik gister de hele dag en nacht gedraait, sisoft benchmarks gerunt, gechat, muziek gesluisterd, gesurft etc. Niets aan de hand, alleen photoshop start niet goed meer op.... hij begint met opstarten, krijg je dat splash screen met die credits enzo. Bovenaan zie je dan wat ie allemaal aannet laden is, en dan bij het laatste ding wanneer die toolbar etc. allemaal al verschijnt, dan blijft ie hangen. foutmelding: "szModName: hungapp"

Ik had toen photoshop opniew geinstalleerd, mn cpu terug geclockt naar 2000mhz, toen startte die wel 1x op maar daarna niet meer. Jullie wel eens dergelijke problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

Exigence

dnkroz

Lijkt me gewoon een instabiele CPU, draai anders eens Prime voor een uurtje (of een dag als je heb op 99,9% stabiliteit wilt testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Ik wordt serieus gek nu van mn k*t moederbord. Volgens mij sloopt dat ding CPU's.

Precies hetzelfde hoe vorige week mn XP2000+ dood is gegaan lijkt nu mn XP-M2600+ et slachtoffer te zijn. Ik doe "exit & save settings", vervolgens reboot ie, en dan helemaal nix, geen signaal naar de monitor.

Alles al geprobeerd, cpu dr uit gehaald, geheugen... niets helpt, toch behoorlijk kut, ik koop nooit meer een asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Zo, vrijdag 2 alu latten van 1m (1 |_|_| -vorm en 1 /\/\/\/\ -vorm, maw dubbele u - en zaagtand vorm) gekocht in de Brico en een heatsinkje gemaakt voor mijn southbridge en 1 dat allevier de mosfet's (zijn het mosfet's?) naast de northbridge van mijn A7N8X bedekt. Met ASadhesive vastgeplakt, koelt geweldig goed ondanks dat de dikte van de lat maar 2~3mm is (met zaagtandpatroon langs 1 kant).
Ik ben blij dat het minimodje gelukt is daar ik al slechte ervaringen had met mijn radeonI en die adhesive. :P (Hint: prut op de pootjes.)
Maar meteen in windows muziek beginnen luisteren en het is inderdaad zo dat de geluidskwaliteit stijgt met southbridge koeling. Ik ken iedere nummer uit mijn playlist heel goed dus er is geen twijfel mogelijk. Het zijn met name de kleine kraakjes (niet zozeer storend) die verdwenen zijn.
Daarbij is het ook heel mooi, 2 stukken blinkend alu is nog altijd veel mooier dan zo'n standaard zwart geanodiseerd :/ blokje. :) Jammer dat ik geen digitaal fototoestel heb.
Echt een aanrader, een lat van 1m kost slechts 6 euro, verder hoef je maar te meten, afzagen, rand ff vijlen en afwerken met een schuurspons, dan met adhesive of thermal tape vastmaken.
Lawtje.com schreef op 01 augustus 2004 @ 15:45:
Ik wordt serieus gek nu van mn k*t moederbord. Volgens mij sloopt dat ding CPU's.

Precies hetzelfde hoe vorige week mn XP2000+ dood is gegaan lijkt nu mn XP-M2600+ et slachtoffer te zijn. Ik doe "exit & save settings", vervolgens reboot ie, en dan helemaal nix, geen signaal naar de monitor.

Alles al geprobeerd, cpu dr uit gehaald, geheugen... niets helpt, toch behoorlijk kut, ik koop nooit meer een asus.
Klinkt als het bekende save+exit syndroom.
Ik heb ooit eens gelezen dat dit komt omdat de batterij een te lage spanning heeft, een 3,3V ipv de standaard 3V zou het probleem verhelpen.
Ik zou het ff proberen, koop een batterijtje dat een iets hogere spanning heeft en vervang je huidig.
Een moederbord kan niet zomaar een cpu kapot maken, tenzij je misschien zelf een vmod gedaan hebt.
Laat eens wat weten hoe het alfoop.

[ Voor 29% gewijzigd door peke op 01-08-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
corpseflayer schreef op 01 augustus 2004 @ 17:11:
Zo, vrijdag 2 alu latten van 1m (1 |_|_| -vorm en 1 /\/\/\/\ -vorm, maw dubbele u - en zaagtand vorm) gekocht in de Brico en een heatsinkje gemaakt voor mijn southbridge en 1 dat allevier de mosfet's (zijn het mosfet's?) naast de northbridge van mijn A7N8X bedekt. Met ASadhesive vastgeplakt, koelt geweldig goed ondanks dat de dikte van de lat maar 2~3mm is (met zaagtandpatroon langs 1 kant).
Ik ben blij dat het minimodje gelukt is daar ik al slechte ervaringen had met mijn radeonI en die adhesive. :P (Hint: prut op de pootjes.)
Maar meteen in windows muziek beginnen luisteren en het is inderdaad zo dat de geluidskwaliteit stijgt met southbridge koeling. Ik ken iedere nummer uit mijn playlist heel goed dus er is geen twijfel mogelijk. Het zijn met name de kleine kraakjes (niet zozeer storend) die verdwenen zijn.
Daarbij is het ook heel mooi, 2 stukken blinkend alu is nog altijd veel mooier dan zo'n standaard zwart geanodiseerd :/ blokje. :) Jammer dat ik geen digitaal fototoestel heb.
Echt een aanrader, een lat van 1m kost slechts 6 euro, verder hoef je maar te meten, afzagen, rand ff vijlen en afwerken met een schuurspons, dan met adhesive of thermal tape vastmaken.

[...]

Klinkt als het bekende save+exit syndroom.
Ik heb ooit eens gelezen dat dit komt omdat de batterij een te lage spanning heeft, een 3,3V ipv de standaard 3V zou het probleem verhelpen.
Ik zou het ff proberen, koop een batterijtje dat een iets hogere spanning heeft en vervang je huidig.
Een moederbord kan niet zomaar een cpu kapot maken, tenzij je misschien zelf een vmod gedaan hebt.
Laat eens wat weten hoe het alfoop.
Van dat save+exit syndroom had ik ook gehoord, maar volgens mij zou dat verholpen moeten zijn met een bios update.

Anyway ik had maar ff de handleiding erbij gepakt en de CMOS gereset, (batterijtje eruit halen, jumpertje ff 10sec verwisselen, terug zetten, batterij er weer in) En daarna deed ie het gelukkig weer.... (thank u jezus)

Wel een beetje teleurstellend dat dit elke keer moet.. Heb je misschien een bron voor die andere batterij truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 31 juli 2004 @ 14:36:
Ja 12,5 kan ook..... ben ik nu aan het testen, kga met kleine stapjes omhoog.

Wat trouwens vreemd is.... @ 200x12 heb ik gister de hele dag en nacht gedraait, sisoft benchmarks gerunt, gechat, muziek gesluisterd, gesurft etc. Niets aan de hand, alleen photoshop start niet goed meer op.... hij begint met opstarten, krijg je dat splash screen met die credits enzo. Bovenaan zie je dan wat ie allemaal aannet laden is, en dan bij het laatste ding wanneer die toolbar etc. allemaal al verschijnt, dan blijft ie hangen. foutmelding: "szModName: hungapp"

Ik had toen photoshop opniew geinstalleerd, mn cpu terug geclockt naar 2000mhz, toen startte die wel 1x op maar daarna niet meer. Jullie wel eens dergelijke problemen gehad?
Ik heb met elke NF2 plank problemen op 200Mhz. Geen een loopt stabiel dan. Mijn Infinity draaide 250MHz 24/7. Liep nooit vast, 3d stabiel, prime stabiel, etc etc.. Ik zet hem op 200 en na 5 min een bsod. Standaard met een NF2 plank. Zet hem op 201 en het werkt. Volgens mij werken die dividers niet goed op 200MHz en daarom loopt het instabiel..denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
Mijn Barton 2500+ draait nu 24 uur op 12,5 x 200 op Vcore 1,75 stressed 47 graden. Ik heb prime gedraaid maar weet niet welke test ik moet kiezen om hem 24 uur te laten draaien. Pifast draait in 54 sec. Ik heb hem even op 12,5 x 205 gehad, maar dan moet tie teveel spanning hebben 1,85 en moet de fan wel erg hard draaien (te veel lawaai zo'n 80 mm deltafan op 5500 rpm :) )

Verder heb ik de cpu bij alternate gehaald, een IQYHA 0407VPMW met een Asus A7V880 mainbord (ja het is een VIA chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prime95-Options-In place large FFTs(max heat...)

Deze gebruik ik altijd om te kijken of m'n systeem stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 19:22:
[...]

Ik heb met elke NF2 plank problemen op 200Mhz. Geen een loopt stabiel dan. Mijn Infinity draaide 250MHz 24/7. Liep nooit vast, 3d stabiel, prime stabiel, etc etc.. Ik zet hem op 200 en na 5 min een bsod. Standaard met een NF2 plank. Zet hem op 201 en het werkt. Volgens mij werken die dividers niet goed op 200MHz en daarom loopt het instabiel..denk ik..
Heb hier geen enkel probleem met 200MHz op een Infinity. Sterker nog, op andere FSB's schommelt de clockspeed als een gek, terwijl 200MHz een stabiele clocksnelheid oplevert. Volgens mij zitten er nogal eens wat 'bugs' in de NForceII chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 11:43:
Prime95-Options-In place large FFTs(max heat...)

Deze gebruik ik altijd om te kijken of m'n systeem stabiel is.
Thanx, ga ik strax proberen. Draait dit gewoon net zo lang totdat je hem stopzet ? Of moet je het steeds opnieuw starten om bijvoorbeeld 8 uur te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij stopt pas als jij dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Bij Alternate een 2600+ vandaan, vandaag binnen gekregen.

IQYHA 0401 XPMW

Draait nu op 11x200 (met L12 mod, maar die werkt nog niet helemaal met herkenning), kijken wat hij nog doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
Mijn 2500+ staat nu prime te draaien op 12 x 210 met Vcore van 1,80V. :) Temperatuur is 51 graden (asus probe) Vooralsnog geen problemen, pifast stabiel en Sandra burnintest zonder fouten gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
4hp schreef op 03 augustus 2004 @ 12:11:

IQYHA 0401 XPMW

Draait nu op 11x200 (met L12 mod, maar die werkt nog niet helemaal met herkenning), kijken wat hij nog doet :)
op welk voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Final Frontier schreef op 03 augustus 2004 @ 12:48:
Mijn 2500+ staat nu prime te draaien op 12 x 210 met Vcore van 1,80V. :) Temperatuur is 51 graden (asus probe) Vooralsnog geen problemen, pifast stabiel en Sandra burnintest zonder fouten gelopen.
Kijk eens bij je mbm temp, was asusprobe leest niet de interne diode sensor af maar de socket sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Final Frontier schreef op 03 augustus 2004 @ 12:48:
Is 1.8v niet een beetje veel voor 2500MHz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
4hp schreef op 03 augustus 2004 @ 12:11:

IQYHA 0401 XPMW

XPMW :9~ vette mazzelaar, die dingen moeten keihard gaan >:) 2500MHz moet ie zo standaard doen, ff verder opkrikken dat ding joh :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
xabre16v schreef op 03 augustus 2004 @ 15:12:
[...]

XPMW :9~ vette mazzelaar, die dingen moeten keihard gaan >:) 2500MHz moet ie zo standaard doen, ff verder opkrikken dat ding joh :9
Mwah, fewture had ook xpmw's geloof ik, maar de mpmw's gingen toch harder bij hem geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
El Snorro schreef op 03 augustus 2004 @ 15:38:
[...]

Mwah, fewture had ook xpmw's geloof ik, maar de mpmw's gingen toch harder bij hem geloof ik?
Klopt ik heb ook een xpmw gehad (zeflde als fewture) nou dat ding ging echt voor geen meter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
ow dan zit ik er dus ver naast, bij de gewone Bartons gingen die super :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final Frontier
The Doctor schreef op 03 augustus 2004 @ 14:52:
[...]

Is 1.8v niet een beetje veel voor 2500MHz ?
Op 1,75 krijg ik na 4 minuten prime al een error. Het betreft hier een mainbord met VIA KT880 chipset. Misschien kan die nog harder op 1,8 V, maar eerst eens even kijken of dit stabiel draait. BTW op 1,75 draait de burnintest van Sandra zonder problemen en 3Dmark2001 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
xabre16v schreef op 03 augustus 2004 @ 15:51:
ow dan zit ik er dus ver naast, bij de gewone Bartons gingen die super :P
Dát klopt dan weer wél ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

Inmiddels draait hij al op 12x200 op een voltage van 1,60V met een whisperrock IV... :) Mar goed, eventjes Primen dat ding, maar het is nu 29 graden op de kamer :(

(11x200 deed hij op 1,575)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op 03 augustus 2004 @ 15:38:
[...]

XPMW - 2960MHz
UPMW - 3000MHz
MPMW - 3150MHz

:)

Er zijn ook wel XPMW's die hard gaan hoor. Maar die MPMW geven zowat garantie op snelheid. Heb er nog nooit een gezien die niet hard ging.

M'n MPMW doet 2700Mhz op lucht...met gemak :) 2750 vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 19:34:
[...]

XPMW - 2960MHz
UPMW - 3000MHz
MPMW - 3150MHz

Er zijn ook wel XPMW's die hard gaan hoor. Maar die MPMW geven zowat garantie op snelheid. Heb er nog nooit een gezien die niet hard ging.

Mijne haalt ook wel 2700mhz op lucht, maar ik zit nu op een stock amd heatsinkje met papst 12cm fan erop, en die sink houd t niet goed uit op hoger dan 1,65v.
Vooal niet met dit weer (maar ik heb al een bench staan op 2652mhz @ die sink@ 1,75v, dus 2700mhz moet wel lukken denk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

XPMW - 2960MHz
UPMW - 3000MHz
MPMW - 3150MHz

Ik wel hoor, mijn 2400 MPMW, onder wc doet die nog niet eens 2500 stabiel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:37:
[...]

Ik wel hoor, mijn 2400 MPMW, onder wc doet die nog niet eens 2500 stabiel :Y)
Er zijn altijd uitzonderingen :P
Maar de meeste (vooral 2600+) mpmw's gaan echt heel goed hard hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
[...]

XPMW - 2960MHz
UPMW - 3000MHz
MPMW - 3150MHz

Wat voor luchtkoeler gebruik je dan? Hoe koel je je NB? Volgens mij heb ik ook een MPMW, kga zo ff kijken. Ik ben bang om mn voltage omhoog te gooien naar 1,7v want hij wordt nu al echt heel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Lawtje.com schreef op 03 augustus 2004 @ 21:26:
[...]

Wat voor luchtkoeler gebruik je dan? Hoe koel je je NB? Volgens mij heb ik ook een MPMW, kga zo ff kijken. Ik ben bang om mn voltage omhoog te gooien naar 1,7v want hij wordt nu al echt heel warm.
Hij gebruikt(e) een alpha+delta :)
best extreme lucht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
xabre16v schreef op 03 augustus 2004 @ 15:12:
[...]

Ik heb ook een XPMW, doet 2388/191 momenteel, Vcore is 1,6V maar ik wil niet hoger vanwege de hitte hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
corpseflayer schreef op 04 augustus 2004 @ 00:54:
[...]

Ik heb ook een XPMW, doet 2388/191 momenteel, Vcore is 1,6V maar ik wil niet hoger vanwege de hitte hier.
Irritant hè.... bij mij in mn kamer isset ook achterlijk warm, komt ook mede door mn pc en monitor, maar dat helpt natuurlijk niet mee voor de temps.

Ik zit hele tijd van: "lets unchain the beast" maar kheb eerst betere koeling nodig, terwijl ik ook niet zeker weet of dat echt werkt, misschien wilt mn mobo gewoon niet harder. Frustrerend..... iemand misschien een DFI Lanparty in de verkoop ? :P (mag dat eigenlijk niet vragen toch? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bevestigen dat MPMW's heel hard gaan. Ik draai nu wegens het warme weer maar 12x200 op 1.575V. Maar hij haalt moeiteloos en stabiel 12x235 op lucht (2v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:53
mijn MPMW gaat ook hard is weliswaar 72watt 1 van de 1e mobiles maar loopt nu @ cheap ass koeler @ 2.4ghz op 1,725v
bij me oom heb ik hem op 2900 gehad onder zijn watercooling in maart en toen liep ie 24 uur prime stable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Bij mij wilt prime niet eens starten, hij zegt: "Hardware failure detected"
Wat moet ik nu doen dan? Er staat dat ik die help file moet gaan lezen, maar daar staat in van: "ja je moet em lager clocken"

Best dom, wat is het punt dan om dat programma te runnen, als die meteen al "test" of je cpu te hoog is geclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroKay
  • Laatst online: 23-07-2024
Probeer eens een hogere vcore (ongeveer 0,5 tot 0,75 hoger) en/of speel wat met de multiplier (lager) en FSB (hoger). Als je pc 'normaal' opstart betekent dit nog niet dat het systeem stabiel is en dat dus prime95 stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn Barton stabiel op van 2500+ op 3200+ gekregen zonder dat ie heter werdt :D
gewoon nog 50C stressed.
en mijn geheugen effe op 166 met de divider in mijn bios (over een maandje nieuw geheugen)

Anyway, ik kwam tegen een probleem aan =)

Mijn pc start op met 200mhz FSB(compleet stabiel)
Maar als ik 201 doe, bang!
Start ie HELEMAAL niet meer op, echt helemaal niks.
Gewoon stilte en de lichtjes branden, dus ik draai nu weer op 200mhz.

Weet iemand hoe dit komt, ik ben nog niet zo bekend op het gebied =)

thx

GreetingZ sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Ik denk dat je je voltage omhoog moet gooien, maar dan gaat ie wel zeker warmer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 05 augustus 2004 @ 11:32:
Ik denk dat je je voltage omhoog moet gooien, maar dan gaat ie wel zeker warmer worden.
in mijn bios kan ik dat volgens mij niet doen.
Hoe doe je het dan ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroKay
Wat voor moederbord / chipset en welk soort geheugen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeroKay schreef op 05 augustus 2004 @ 13:28:
Wat voor moederbord / chipset en welk soort geheugen heb je?
Asrock K7S8XE+ / chipset: volgens mij een sis748
nu heb ik rot geheugen, maar in september ga een twin corsair kopen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je voltmodden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 13:39:
Asrock K7S8XE+ / chipset: volgens mij een sis748
nu heb ik rot geheugen, maar in september ga een twin corsair kopen =)
Zou je niet liever eerst een nForce2 plankje willen ? Dan gaat het allemaal net wat makkelijker met meer resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Gewoon waar je je fsb omhoog zet, kan je ook vcore omhoog gooien.

Maar heb je een XP of een XP Mobile?, eigenlijk is dit topic voor mobile's. Voor normale bartons heb je een ander topic, maarja mensen hier zijn oon wel aardig om te helpen :) Check tog de FAQ nog maar ff, staat ook verder uitgelegd over voltages etc.

Tevens is je mobo ook niet zo'n geweldige OC-er, ik heb zelf een Asus A7N8X-E Deluxe, en die wilt ook niet heel hard. Asrock is het "budget" segment van asus, dus waarschijnlijk gaat die ook niet zo heel hard. Et zou zonde zijn om zulk duur geheugen te kopen en niet volledig te kunnen benutten >:) zonder dat je weet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 05 augustus 2004 @ 14:00:
Gewoon waar je je fsb omhoog zet, kan je ook vcore omhoog gooien.

Maar heb je een XP of een XP Mobile?, eigenlijk is dit topic voor mobile's. Voor normale bartons heb je een ander topic, maarja mensen hier zijn oon wel aardig om te helpen :) Check tog de FAQ nog maar ff, staat ook verder uitgelegd over voltages etc.

Tevens is je mobo ook niet zo'n geweldige OC-er, ik heb zelf een Asus A7N8X-E Deluxe, en die wilt ook niet heel hard. Asrock is het "budget" segment van asus, dus waarschijnlijk gaat die ook niet zo heel hard. Et zou zonde zijn om zulk duur geheugen te kopen en niet volledig te kunnen benutten >:) zonder dat je weet waar het aan ligt.
nou, dit moederbord doet het beter als je denkt.
Want het moederbord zelf doet echt niet onder de duurdere zooi viel me op :)
Anyway, maybe is dit moederbord wel klote om verder te clocken.
en hoe maak je ooit een volt mod en waar moet ie :S:S

en sorry, ik heb geen mobile, maar dat viel me pas op toen jij zei dat ik een mobile draad zit hier

greetz sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
oops, dubbelpost, sorry

[ Voor 95% gewijzigd door lawtshjj op 05-08-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:07:
[...]

nou, dit moederbord doet het beter als je denkt.
Want het moederbord zelf doet echt niet onder de duurdere zooi viel me op :)
Anyway, maybe is dit moederbord wel klote om verder te clocken.
en hoe maak je ooit een volt mod en waar moet ie :S:S

en sorry, ik heb geen mobile, maar dat viel me pas op toen jij zei dat ik een mobile draad zit hier

greetz sjoerd
Zo bedoeld ik het niet :> Hij doet vast wel wat ie moet doen/gemaakt is om te doen. Maar overclocken waarschijnlijk niet, maar net als wat Smarron zegt: met een nForce2 moederbord zou dit sowieso een stuk makkelijker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 05 augustus 2004 @ 14:12:
[...]

Zo bedoeld ik het niet :> Hij doet vast wel wat ie moet doen/gemaakt is om te doen. Maar overclocken waarschijnlijk niet, maar net als wat Smarron zegt: met een nForce2 moederbord zou dit sowieso een stuk makkelijker gaan.
dan zal ik eens kijken voor een nforce, weet je nog een goed merk die ze levert?
koop ik dat kreng meteen met mijn nieuwe voeding, ram erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroKay
DFI (Lanparty of Infinity), Abit NF7-S of de hierboven genoemde Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lawtje.com schreef op 03 augustus 2004 @ 21:26:
[...]

NB heeft niks met de cpu te maken kwa snelheid. Dus waarom je dat vraagt snap ik niet zo :)

Luchtkoeler was idd een Alpha + Delta.. delta op 7V. Op 12V is het net waterkoeling, dus dan haalt die cpu wel 2800MHz aangezien The Doctor dat ook haalt (zelfde batch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 16:44:
[...]

NB heeft niks met de cpu te maken kwa snelheid. Dus waarom je dat vraagt snap ik niet zo :)

Luchtkoeler was idd een Alpha + Delta.. delta op 7V. Op 12V is het net waterkoeling, dus dan haalt die cpu wel 2800MHz aangezien The Doctor dat ook haalt (zelfde batch).
Als je OC-ed worden toch zowel je CPU als NB warm, die moet allebij dan toch koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Lawtje.com schreef op 06 augustus 2004 @ 02:11:
[...]

Als je OC-ed worden toch zowel je CPU als NB warm, die moet allebij dan toch koelen.
Maar de max van je cpu heeft daar verder niets mee te maken ;). Je NB kan wel warm worden maar dat beperkt hoguit hoe ver je op de FSB komt en niet de CPU speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
The Doctor schreef op 06 augustus 2004 @ 11:11:
[...]

Maar de max van je cpu heeft daar verder niets mee te maken ;). Je NB kan wel warm worden maar dat beperkt hoguit hoe ver je op de FSB komt en niet de CPU speed.
Ehmm.... FSB en niet de CPU speed?? :/

Wat nou als je MP niet hoger dan 12,5 gaat? :) Dan moet de FSB toch omhoog, en wil je je NB toch koeler, dat geef je zelf aan. En waarom begin je met "de max van je cpu" daar had ik het niet eens over.

edit: ik snap et al, beetje miscommunicatie. Mn vraag aan fewture over hoe hij zn NB koelt stond los van het feit dat ik een MPMW zou hebben. Waren gewoon 2 aparte onderwerpen.

[ Voor 18% gewijzigd door lawtshjj op 06-08-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Lawtje.com schreef op 06 augustus 2004 @ 14:34:
[...]

Ehmm.... FSB en niet de CPU speed?? :/

Wat nou als je MP niet hoger dan 12,5 gaat? :) Dan moet de FSB toch omhoog, en wil je je NB toch koeler, dat geef je zelf aan. En waarom begin je met "de max van je cpu" daar had ik het niet eens over.

edit: ik snap et al, beetje miscommunicatie. Mn vraag aan fewture over hoe hij zn NB koelt stond los van het feit dat ik een MPMW zou hebben. Waren gewoon 2 aparte onderwerpen.
Ah ok ik dacht dat je dat bij elkaar vroeg en fewture zelf ook geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens een nieuwe mobile:
IQHYA 0401 XPMW

Een eerste test:
Afbeeldingslocatie: http://kaine.studentenweb.org/newmobile.jpg

more to come....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap