Zo, vrijdag 2 alu latten van 1m (1 |_|_| -vorm en 1 /\/\/\/\ -vorm, maw dubbele u - en zaagtand vorm) gekocht in de Brico en een heatsinkje gemaakt voor mijn southbridge en 1 dat allevier de mosfet's (zijn het mosfet's?) naast de northbridge van mijn A7N8X bedekt. Met ASadhesive vastgeplakt, koelt geweldig goed ondanks dat de dikte van de lat maar 2~3mm is (met zaagtandpatroon langs 1 kant).
Ik ben blij dat het minimodje gelukt is daar ik al slechte ervaringen had met mijn radeonI en die adhesive.

(Hint: prut op de pootjes.)
Maar meteen in windows muziek beginnen luisteren en het is inderdaad zo dat de geluidskwaliteit stijgt met southbridge koeling. Ik ken iedere nummer uit mijn playlist heel goed dus er is geen twijfel mogelijk. Het zijn met name de kleine kraakjes (niet zozeer storend) die verdwenen zijn.
Daarbij is het ook heel mooi, 2 stukken blinkend alu is nog altijd veel mooier dan zo'n standaard zwart geanodiseerd

blokje.

Jammer dat ik geen digitaal fototoestel heb.
Echt een aanrader, een lat van 1m kost slechts 6 euro, verder hoef je maar te meten, afzagen, rand ff vijlen en afwerken met een schuurspons, dan met adhesive of thermal tape vastmaken.
Lawtje.com schreef op 01 augustus 2004 @ 15:45:
Ik wordt serieus gek nu van mn k*t moederbord. Volgens mij sloopt dat ding CPU's.
Precies hetzelfde hoe vorige week mn XP2000+ dood is gegaan lijkt nu mn XP-M2600+ et slachtoffer te zijn. Ik doe "exit & save settings", vervolgens reboot ie, en dan helemaal nix, geen signaal naar de monitor.
Alles al geprobeerd, cpu dr uit gehaald, geheugen... niets helpt, toch behoorlijk kut, ik koop nooit meer een asus.
Klinkt als het bekende save+exit syndroom.
Ik heb ooit eens gelezen dat dit komt omdat de batterij een te lage spanning heeft, een 3,3V ipv de standaard 3V zou het probleem verhelpen.
Ik zou het ff proberen, koop een batterijtje dat een iets hogere spanning heeft en vervang je huidig.
Een moederbord kan niet zomaar een cpu kapot maken, tenzij je misschien zelf een vmod gedaan hebt.
Laat eens wat weten hoe het alfoop.
[
Voor 29% gewijzigd door
peke op 01-08-2004 17:32
]