ASUS K8V en USB floppy

Pagina: 1
Acties:

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik ga binnen dit en enkele weken in nieuw systeem aanschaffen:
AMD Athlon64 3200+
Asus K8V (non se, non deluxe wegens geen firewire of wireless nodig)
2*512 MB kingston ram
Seagate 80GB SATA in RAID 1
Creative 9600
dvd, cdrw, sblive uit oude pc
antec PLUS 1080AMG en een paar enermax 80MM fans

Omdat ik geen floppy meer gebruik maar wel nodig heb voor de sata drivers dacht ik van men usb-floppy (NEC ding) van men laptop te gebruiken. Als ik legacy USB aanzet zal deze herkend worden als A drive tijdens windows XP install op dit mobo?

En werkt die Cool 'n Quiet nu betrouwbaar op de asus bordjes?
Met al die nieuwe technologieën en chipsets enzo is het moeilijk door de bomen het bos nog te zien wanneer je een nieuw systeem wil aanschaffen.

PS: weet iemand of de front-usb aansluiting van de antec kast zal werken met dit mobo of werken die enkel voor usb 1.1?

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik denk dat je met zo'n moederbordje wel kan kiezen voor boot from usb, maar hoe het dan verder gaat, dus of hij dan een drive toekent aan je floppy is nog maar de vraag.
Meeste kans is lijkt me door een win98 bootdisk te nemen en daarmee je optische drive te benaderen en dan kijken of hij dan drive A: de floppy blijft behouden in windows setup. Echter kan je natuurlijk alleen voor het installeren tijdelijk een floppydrive aan je pc kunnen hangen en die na de setup weer verwijderen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kun je die drivers niet op cd branden en tijdens de installatie de cd aanwijzen? Lijkt me wat makkelijker want het is maar de vraag of de winxp install dat usb ding als station ziet.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:16

4POX

Everybody is wired

Palomar schreef op 05 juli 2004 @ 16:23:
kun je die drivers niet op cd branden en tijdens de installatie de cd aanwijzen? Lijkt me wat makkelijker want het is maar de vraag of de winxp install dat usb ding als station ziet.
Kan de winxp cdrom vanaf een cdrom die drivers lezen.. Dat scheelt mij bij een winxp install de ellende van een diskdrive

* 4POX heeft sinds enkele dagen weer een diskdrive in de pc.. :S . Te veel crap blijft nog afhankelijk van die oude zooi :S

AKA Rinkel weblog

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:41
Ik heb recent een how-to geschreven. Ik zal hem zo in PDF-formaat posten. Works for me. :)

^ Wat hij zegt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

StRuJeKeR schreef op 05 juli 2004 @ 15:04:
PS: weet iemand of de front-usb aansluiting van de antec kast zal werken met dit mobo of werken die enkel voor usb 1.1?
*Knikt heel hard ja* :) Heb zelf een 1035B II en of het nou 1.1 of 2.0 is maakt niks uit !!!

Verder vraag ik me af waarom iedereen zo anti-floppy is :? Best handig soms zo'n ding...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:41
Floppy's en floppydrivers zijn zo gehaat omdat ze verschrikkelijk snel kapot gaan en traag zijn.

Bij deze mijn how-to. B) :Y)

Voor de duidelijkheid: iedereen die deze how-to goed gebruikt heeft i.i.g. tijdens de installatie van Windows 2000/XP geen floppydrive meer nodig. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Z-Dragon op 05-07-2004 18:51 . Reden: Duidelijkheid ;-) ]

^ Wat hij zegt.

• StRuJeKeR
  • Laatst online: 29-01-2024
Iemand die kan bevestigen of die Cool and Quiet nu goed werkt op die K8V mobo? Of zoek ik daarvoor beter een ander bord uit?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

StRuJeKeR schreef op 08 juli 2004 @ 14:11:
Iemand die kan bevestigen of die Cool and Quiet nu goed werkt op die K8V mobo? Of zoek ik daarvoor beter een ander bord uit?
Geen enkel probleem gehad na een bios-upgrade en de juiste drivers. Draait al maanden perfect en uiterst stabiel.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik heb ook een K8V en heb nog nooit problemen gehad met C&Q, dus wat mij betreft werkt het prima.
Ik heb ook een aantal benchmarks gedraait met C&Q aan en uit en er was geen merkbaar verschil.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 20:54 ]

Pagina: 1