[advies] webcam met bewegingssensor

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een webcam met een bewegingssensor in. Zodat in geval van beweging de webcam aanspringt en begint te streamen naar een website/server.
Aansluiting speelt niet zo'n rol, USB is goed, RJ45 mag ook ( is voor het werk dus :p ).

Iemand enig id welke dingen er zo op de markt zijn, dacht dat Logitech er een had met bewegingssensor, maar das dus niet, die heeft enkel Face tracking, en moet dus altijd staan streamen.

De prijs is niet belangrijk, dus weet je eentje, laat maarkomen zou ik zeggen.

-| Hit it i would ! |-

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02-2025
kun je gewoon iedere webcam voor gebruiken, kwestie van software

*blup*

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Logitech heeft bij ongeveer elke webcam wel een softwarematige oplossing als beweginsmelder. De webcam neemt dan bij een in te stellen hoeveelheid beweging de beelden op. Hoe het zit met het streamen weet ik niet precies.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Het lijkt me een beetje overdreven om voor dit doel een bewegingssensor in de webcam in te bouwen. Dit kan je toch veel goedkoper/handiger softwarematig doen? Motion (http://motion.sourceforge.net/) kan dit iig (gaan streamen zodra en beweging gedetecteerd wordt), er zal vast ook een Windows oplossing bestaan die dit kan.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
maar hoe "detecteert" de webcam de beweging dan ?
Indien er plots een pixel verandering optreed ( kleurverschil ? ) of hoe zit dat dan juist in elkaar, want dat begrijp ik dan niet goed.

-| Hit it i would ! |-

• sjink
Falcon10 schreef op 05 juli 2004 @ 13:58:
maar hoe "detecteert" de webcam de beweging dan ?
Indien er plots een pixel verandering optreed ( kleurverschil ? ) of hoe zit dat dan juist in elkaar, want dat begrijp ik dan niet goed.
volgens mij werkt het idd wel zo ongeveer, dus om de seconde ofzo het beeldje vergelijken met vorige beeldje.

*blup*

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 10:55
als een x percentage van het opgenomen beeld verschilt met de snapshot van het ovrige beeld, dan moet de software gaan opnemen. Dat is niet persee 1 pixel, want die verschillen nogal eens ivm licht etc, maar misschien 10x10 pixel-regio's ofzo... dat ligt aan je software zoals al gezegd is.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

http://www.shareup.net/Mi...ector-download-13841.html

heeeel ff op google gezocht naar webcam motion. Bovenstaande was resultaat.
Misschien heb je er iets aan?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
Ik heb een Creative NX PRO. Hier heb software meegekregen waaronder "Creative WebCam Monitor". Hier kan je zelf instellen hoe en wat je wilt. Kan bijvoorbeeld instellen dat hij paatjes upload naar een webpagina enz enz. Ook kan je zelf het gebied selecteren waar die op moet reageren.

Weet niet hoe het werkt, maar ik denk dat het hem zit in als er pixels van kleur veranderen en hoeveel het er zijn. Maarja, dat weet ik niet zeker. :?

edit:
veel reply's in zo'n korte tijd, kan mijn verhaal tegenwoordig niet eens meer rustig tikken :+

[ Voor 13% gewijzigd door ErikCornelissen op 05-07-2004 14:05 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

Super_ik

haklust!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
thanks guys !

allemaal duidelijk nu :)

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

ik heb hie rde quickcam pro 4000 en die heeft een bewegingssensor

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:08:
ik heb hier de quickcam pro 4000 en die heeft een bewegingssensor
en die heeft kwalitatief goede beelden voor een webcam 1,3 megapixel

( drukte de reply ipv de edit button 8)7 )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:10 ]

Verwijderd

Weer :+ 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 15:10 ]

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
iemand enig id van een goed Windows freeware programma dat je zo kan instellen om zo als een soort "bewegingscamera" te gebruiken ?
Heb hier ook de Quickcam 4000 Pro liggen om te testen, maar heb niets gevonden van zo'n programma op de bijgeleverde CD ( of ben ik weer serieus aan het scheel zien ? :p )

-| Hit it i would ! |-

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Falcon10 schreef op 05 juli 2004 @ 15:56:
iemand enig id van een goed Windows freeware programma dat je zo kan instellen om zo als een soort "bewegingscamera" te gebruiken ?
Heb hier ook de Quickcam 4000 Pro liggen om te testen, maar heb niets gevonden van zo'n programma op de bijgeleverde CD ( of ben ik weer serieus aan het scheel zien ? :p )
Mijn Zoom! heeft het ook en het zit toch echt op de CD erbij hoor :P Echter installeer ik het nooit is overbodige troep :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sjink
Falcon10 schreef op 05 juli 2004 @ 15:56:
ik heb thuis een freeware programma geinstalleerd, zal straks eens voor je kijken als ik thuis ben

*blup*

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 01:03
Als je het echt goed wilt aanpakken, prof. iig, dan ga je eens kijken bij Mobotix (www.mobotix.nl). Power over Ethernet, volledig zelfstandig, etc etc etc...

Wij hebben hun webcams hangen (kosten wel zo'n 1200 euro/stuk) en die zijn ZEER indrukwekkend, niet vergelijkbaar met cheap usb webcammetjes...

Gravity sucks...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn Sweex 100k webcam kent dit principe (zei het softwarematig) ook. Is hel goed getest hier ergens op tweakers (zoek maar ff naar de review) en kost maar iets van 15 euro bij de mediamarkt. gebruikte ze op mijn vorige werkplek ipv dure camera's, werkte prima. icm ftp-server

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

1-0-Ed schreef op 05 juli 2004 @ 16:18:
Als je het echt goed wilt aanpakken, prof. iig, dan ga je eens kijken bij Mobotix (www.mobotix.nl). Power over Ethernet, volledig zelfstandig, etc etc etc...

Wij hebben hun webcams hangen (kosten wel zo'n 1200 euro/stuk) en die zijn ZEER indrukwekkend, niet vergelijkbaar met cheap usb webcammetjes...
Voor die prijs mag dat wel hoor. Maar hoe weten jullie precies welke camera's compatible zijn met de software dat je "zomaar" van internet download? Heb nu een tijdje de Axis serie bestudeerd, maar ik zou niet weten of die dingen werken op van die "goedkopere" software programma's van een eurotje of 40-80, en ik ga echt geen 650 euro betalen voor hun softwareprogramma....

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35
1-0-Ed schreef op 05 juli 2004 @ 16:18:

Er hangt eentje in de mediatheek (1e verd. makkelijk beklimbaar, 20 nieuwe dell's met flatpanel) van mijn oude school. Werd de systeembeheerder op een maandag ochtend kwaad omdat iemand vóór het weekend het licht had uitgedaan 8)7 kon de webcam niks meer zien |:(
Pagina: 1