Toon posts:

[XP] EFS redden of Winxp redden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie is als volgt: onderlaatst ging ik de Service Pack 1 update installen op mijn windows xp professional in de hoop dat mijn computer ophield met vastlopen. Nu had ik het bijzonder ongeluk dat mijn computer wederom vastliep tijdens de installatie van SP 1. Dit bleek catastrofaal te zijn voor mijn windows xp install want die kwam niet verder dan het zwarte scherm met logo dat komt voordat het login-scherm komt en hij restartte meteen weer dus als je de computer aanzette was het een eindeloze cyclus.

Toen heb ik gekeken wat voor opties ik had om mijn windows xp weer aan de praat te krijgen maar verschillende opstart opties hielpen helemaal niets dus ik kon ook niet gebruik maken van Systeem Herstel. Toen ging ik kijken of ik een herinstallatie kon doen maar daarbij werd duidelijk gemaakt dat mappen als "Mijn Documenten" verloren konden gaan (iets wat ik dus niet wil riskeren aangezien dan dingen als het bureaublad er ook wel onder zullen vallen). Om de risico's te mijden heb ik gekozen voor een installatie naast mijn huidige installatie om zo de bestanden te redden en een schone installatie uit te voeren maar toen kwam ik tot de minder leuke verrassing dat er ook nog iets bestond als "NTFS" en "EFS-Encryptie" en ik kan nu dus niet bij mijn oude bureaublad of documenten.

Nu denk ik dat ik 2 mogelijkeden voor handen heb (als er nog andere zijn dan wil ik die graag horen)

1. EFS sleutel proberen te krijgen en data redden(dit is niet gelukt nadat ik uitvoerig gezocht heb naar hoe EFS werkt en met Advanced EFS Data Recovery Pro kon ik ook niets doen want hij kon de encryptie sleutel niet vinden, maar ik weet nog wel gewoon Username en Password dus misschien kan dat fungeren als een sleutel ofzoiets)

2. Windows XP weer opnieuw over de verklooide install heen installeren maar dan moet ik wel zeker weten dat mijn documenten en dergelijke niet verwijderd worden.

ik zou graag andermans kijk willen horen op mijn probleem

specs (als dat van enige nut kan zijn):
AMD Athlon 1,3 Ghz
256 mbram geheugen
30 GB HD
Windows XP Pro

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

EFS sleutel is gebaseerd op meer factoren dan Gebruikers gegevens... dus... nee.. het valt niet terug te verkrijgen.

Een maal kwijt, altijd kwijt! Daarom moet je ook een backup maken van de EFS sleutel als je windows ge-installeerd hebt!

There is no place like ::1

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://search.support.mic...ch/default.aspx?Query=EFS

^^^^

staat daar niets bij wat behulpzaam kan zijn?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 05 juli 2004 @ 00:54:
EFS sleutel is gebaseerd op meer factoren dan Gebruikers gegevens... dus... nee.. het valt niet terug te verkrijgen.

Een maal kwijt, altijd kwijt! Daarom moet je ook een backup maken van de EFS sleutel als je windows ge-installeerd hebt!
okay dan weet ik dat in ieder geval, maar als ik de verknoeide installatie probeer te redden door een herinstallatie uit te voeren ben ik dan wel weer in staat om bij mijn gegevens te kunnen komen?

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al aangaf ik heb me wel (naar mijn idee voldoende) verdiept in vanalles over EFS en ik denk dat het weinig zin heeft om dat nog als een optie te zijn

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 00:56:
[...]

okay dan weet ik dat in ieder geval, maar als ik de verknoeide installatie probeer te redden door een herinstallatie uit te voeren ben ik dan wel weer in staat om bij mijn gegevens te kunnen komen?
Alle niet ge-encrypte gegevens kun je bijkomen... ook als die gecomprimeerd is ...

Maar de ge-encrypte gegevens ( met dus die EFS key ) kun je niet meer bij!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 05 juli 2004 @ 01:01:
[...]

Alle niet ge-encrypte gegevens kun je bijkomen... ook als die gecomprimeerd is ...

Maar de ge-encrypte gegevens ( met dus die EFS key ) kun je niet meer bij!
omdat de EFS key verloren nu al is of gaat bij een herinstallatie? in principe zou ik toch door kunnen gaan met waar ik mee bezig was voor de fatale crash als ik herinstalleer en gewoon weer inloggen omdat de windows install gewoon gefixed is?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

kijk hier eens?
effe een quote
Windows XP / 2000 / NT Key is a program to reset Windows XP / 2000 / NT security if Administrator password, secure boot password or key disk is lost.

Features

* 100% recovery rate
* Resets passwords directly from a bootable CD-ROM, no floppy drive required
* Windows 2003 Server is supported
* Windows XP Home and Professional Editions are supported
* Windows 2000 Professional, Server and Advanced Server are supported
* Windows NT Workstation and Server 4.0 are supported
* Resets Domain Administrator password for Active Directory Domain Controllers (Enterprise Edition only)
* All secure boot options are supported
* All Service Packs are supported

Note: Windows XP, 2000 or NT setup CD-ROM or floppies are required to use the software. If you do not have the disks, please follow these instructions on creating them.
]Ik zou wel eerst een image (bv ghost maken) van je corrupte hd, zodat je de zaak nooit kunt verergeren.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op 05 juli 2004 @ 01:11:
kijk hier eens?
effe een quote

[...]

]Ik zou wel eerst een image (bv ghost maken) van je corrupte hd, zodat je de zaak nooit kunt verergeren.
dat is opzich wel een handig programma alleen ik weet mijn admin password van die corrupte winxp install nog wel maar ik kan die sowieso niet opstarten dus ik zal er niet veel aan hebben denk ik

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 00:51:
Mijn situatie is als volgt: onderlaatst ging ik de Service Pack 1 update installen op mijn windows xp professional in de hoop dat mijn computer ophield met vastlopen. Nu had ik het bijzonder ongeluk dat mijn computer wederom vastliep tijdens de installatie van SP 1. Dit bleek catastrofaal te zijn voor mijn windows xp install want die kwam niet verder dan het zwarte scherm met logo dat komt voordat het login-scherm komt en hij restartte meteen weer dus als je de computer aanzette was het een eindeloze cyclus.

Toen heb ik gekeken wat voor opties ik had om mijn windows xp weer aan de praat te krijgen maar verschillende opstart opties hielpen helemaal niets dus ik kon ook niet gebruik maken van Systeem Herstel. Toen ging ik kijken of ik een herinstallatie kon doen maar daarbij werd duidelijk gemaakt dat mappen als "Mijn Documenten" verloren konden gaan (iets wat ik dus niet wil riskeren aangezien dan dingen als het bureaublad er ook wel onder zullen vallen). Om de risico's te mijden heb ik gekozen voor een installatie naast mijn huidige installatie om zo de bestanden te redden en een schone installatie uit te voeren maar toen kwam ik tot de minder leuke verrassing dat er ook nog iets bestond als "NTFS" en "EFS-Encryptie" en ik kan nu dus niet bij mijn oude bureaublad of documenten.

Nu denk ik dat ik 2 mogelijkeden voor handen heb (als er nog andere zijn dan wil ik die graag horen)

1. EFS sleutel proberen te krijgen en data redden(dit is niet gelukt nadat ik uitvoerig gezocht heb naar hoe EFS werkt en met Advanced EFS Data Recovery Pro kon ik ook niets doen want hij kon de encryptie sleutel niet vinden, maar ik weet nog wel gewoon Username en Password dus misschien kan dat fungeren als een sleutel ofzoiets)

2. Windows XP weer opnieuw over de verklooide install heen installeren maar dan moet ik wel zeker weten dat mijn documenten en dergelijke niet verwijderd worden.

ik zou graag andermans kijk willen horen op mijn probleem

specs (als dat van enige nut kan zijn):
AMD Athlon 1,3 Ghz
256 mbram geheugen
30 GB HD
Windows XP Pro
Als je windows installatie niet meer wil booten, lijkt mij de eerste optie die je probeert:
Backuppen van de kapotte installatie.
Pletter-er-maar-overheen-installatie.

9 van de 10 keer komt XP weer tot leven met je oude settings, na zo'n herinstallatie bovenop de oude installatie.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 05 juli 2004 @ 01:17:
[...]

Als je windows installatie niet meer wil booten, lijkt mij de eerste optie die je probeert:
Backuppen van de kapotte installatie.
Pletter-er-maar-overheen-installatie.

9 van de 10 keer komt XP weer tot leven met je oude settings, na zo'n herinstallatie bovenop de oude installatie.
dat is een goed idee, op die manier kan er immers niets erger worden ofzo.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 01:20:
[...]

dat is een goed idee, op die manier kan er immers niets erger worden ofzo.
Precies, je hebt altijd je oude installatie.

Wanneer je Windows XP wilt gaan installeren op een HD waar XP al op staat, vraagt de Windows XP setup of je de huidige installatie wilt repareren.

Wanneer je hiervoor kiest worden alle bestanden die verschillen van de versie die op je installatie CD staan teruggezet.

Hopelijk zorgt dit ervoor dat jouw XP weer doorstart.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 05 juli 2004 @ 01:26:
[...]

Precies, je hebt altijd je oude installatie.

Wanneer je Windows XP wilt gaan installeren op een HD waar XP al op staat, vraagt de Windows XP setup of je de huidige installatie wilt repareren.

Wanneer je hiervoor kiest worden alle bestanden die verschillen van de versie die op je installatie CD staan teruggezet.

Hopelijk zorgt dit ervoor dat jouw XP weer doorstart.
Ja, dat hoop ik dan maar. Ik kan alleen niet die encrypted files backuppen met xp denk ik maar ik zou natuurlijk wel met ghost een image kunnen maken. Kan ik die dan ook op een andere (fisieke) schijf zetten i.p.v allemaal cd-r's?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23
als je gewoon windows op een andere partitie installeerd en andere gebruikersnamen aanmaakt blijven je huidige Mijn Documenten wel staan afaik

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op 05 juli 2004 @ 01:37:
als je gewoon windows op een andere partitie installeerd en andere gebruikersnamen aanmaakt blijven je huidige Mijn Documenten wel staan afaik
ja dan blijven ze wel staan maar dan kan ik dankzij NTFS en EFS Encryptie er alleen niet in

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 01:40:
[...]

ja dan blijven ze wel staan maar dan kan ik dankzij NTFS en EFS Encryptie er alleen niet in
Het NTFS systeem kan je nog wel overkomen, maar de bestanden die je met EFS encrypte versleuteld hebt gaan in ieder geval verloren.

Heb zelf iets gelijkends meegemaakt.

[rml][ XP-NTFS] Encrypted bestand openen na herinstall[/rml]

Mijn login-account ging kapot en dan werkt die herinstallatie dus niet. Helaas.

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 05 juli 2004 @ 01:44:
[...]

Het NTFS systeem kan je nog wel overkomen, maar de bestanden die je met EFS encrypte versleuteld hebt gaan in ieder geval verloren.

Heb zelf iets gelijkends meegemaakt.

[rml][ XP-NTFS] Encrypted bestand openen na herinstall[/rml]

Mijn login-account ging kapot en dan werkt die herinstallatie dus niet. Helaas.
Ja okay maar ik doelde er meer op dat EFS encryptie volgens mij niet mogelijk is onder FAT32 maar jouw topic had ik ook gevonden toen ik naar info over EFS zat te zoeken. Ik vind het maar onnodig eigenlijk en ze mogen wel eens duidelijke waarschuwingen erover geven.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 01:47:
[...]

Ja okay maar ik doelde er meer op dat EFS encryptie volgens mij niet mogelijk is onder FAT32 maar jouw topic had ik ook gevonden toen ik naar info over EFS zat te zoeken. Ik vind het maar onnodig eigenlijk en ze mogen wel eens duidelijke waarschuwingen erover geven.
Tja, wat had je dan verwacht?

Jij versleutelt data en je verwacht vervolgens dat je die versleutelde data vanuit een nieuwe XP installatie (met nieuwe user en password) kunt benaderen? Dan zou die hele EFS encrypte waardeloos worden.

Maar ik geef toe, je verliest snel uit het oog dat je versleutelde data op een HD hebt staan. En meestal pas na een nieuwe installatie in een nieuwe dir/partitie kom je er achter dat je er niet meer bij kunt.

Gelukkig kun jij nu backups maken voor je aanpassingen gaat maken.

[ Voor 1% gewijzigd door Kanarie op 05-07-2004 01:53 . Reden: versleuteld -> versleutelt (teveel op FoK gezeten :X ) ]

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 05 juli 2004 @ 01:52:
[...]

Tja, wat had je dan verwacht?

Jij versleutelt data en je verwacht vervolgens dat je die versleutelde data vanuit een nieuwe XP installatie (met nieuwe user en password) kunt benaderen? Dan zou die hele EFS encrypte waardeloos worden.

Maar ik geef toe, je verliest snel uit het oog dat je versleutelde data op een HD hebt staan. En meestal pas na een nieuwe installatie in een nieuwe dir/partitie kom je er achter dat je er niet meer bij kunt.

Gelukkig kun jij nu backups maken voor je aanpassingen gaat maken.
ja precies, ik zit nog in een best goede positie maar ik dacht eigenlijk dat bepaalde gebruikers dir's gewoon op slot zaten ofzo en niet geheel ge-encrypt waren wat best overdreven is voor normaal thuisgebruik.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voordat je iets zoals een recovery install doet: maak eerst een image van de hele HDD met bijvoorbeeld Ghost als je je data erg belangrijk vind. Als er dan iets verkeerd gaat, kan je die terugzetten en het opnieuw proberen :)

Aks je het _echt_ terug wilt hebben, kan je bij een volgende poging ook met de hand gaan proberen de boel weer aan de praat te krijgen door mbv. de recovery console of iets als BartPE "at random" de juiste services en processen uit te schakelen en eventueel systeembestanden terug te zetten van een eerdere versie. Alleen is dat bij SP1 natuurlijk wel erg veel dus of dat ooit gaat lukken lijkt me stug :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 01:56:
[...]

ja precies, ik zit nog in een best goede positie maar ik dacht eigenlijk dat bepaalde gebruikers dir's gewoon op slot zaten ofzo en niet geheel ge-encrypt waren wat best overdreven is voor normaal thuisgebruik.
Dat is ook zo. Standaard worden de gebruikerprofielen niet met EFS encryptie beveiligd. Dus als jij dat niet gedaan hebt is er niks aan de hand en hoef je alleen eigenaar te worden van de map met de gebruikersprofielen (take ownership) en jezelf de benodigde rechten te geven, zie daarvoor o.a. How to take ownership of a file or folder in Windows XP. :)

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

De keys die gebruikt worden voor EFS staan in de user profile.

Wat je kunt proberen is de profile, Kompleet en ZONDER foutmeldingen, (C:\Documents and Settings\<userID>) van je account copieren en een herinstallatie op een andere schijf. Een account aanmaken, met administartor het oude profile copieren en inloggen met het nieuwe account MAAR met het oude profile. (Je krijgt waarschijnlijk veel foutmeldingen). Het certificaat exporteren en dan een herinstallatie.

Exporteren van de key's doe je in een MMC console en de snap-in "certificaten" laden.

Na de herinstallatie het certificaat importeren en je kan weer bij je data.

Ik draai zelf ook met EFS en heb alle certificaten opgeslagen op CD en controleer deze CD's regelmatig. Hierdoor kun je bij een crash toch nog bij je data.

[ Voor 18% gewijzigd door bolke op 05-07-2004 09:32 ]

http://www.hroling.nl

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
F_J_K schreef op 05 juli 2004 @ 09:16:
Aks je het _echt_ terug wilt hebben, kan je bij een volgende poging ook met de hand gaan proberen de boel weer aan de praat te krijgen door mbv. de recovery console of iets als BartPE "at random" de juiste services en processen uit te schakelen en eventueel systeembestanden terug te zetten van een eerdere versie. Alleen is dat bij SP1 natuurlijk wel erg veel dus of dat ooit gaat lukken lijkt me stug :X
ff doordenkend op jou verhaal, SP1 verwijderen via software menu? of werkt dat ook niet (bedoel dus via BartPE)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
(Als ik er over heen heb gelezen, sorry, beschouw deze post dan maar als niet gepost..)
Je hebt dus zelf je bestanden ge-encrypt?? Zo nee, dan heb je dus geen probleem met EFS, maar alleen met de NTFS-rechten die toegekend waren aan de bestanden. EFS wordt nl. niet automatisch door Windows ingesteld, dit moet je echt zelf aangeven.

Zie je je mappen wel nog staan? Zo ja, dan zou je dmv take ownership de rechten moeten kunnen overnemen waardoor je dus wel weer alle zooi kunt openen enzo.
(Maak zoals hierboven is vermeldt in ieder geval ff een backup dmv ghost (of een ander soortgelijk programma) op een andere harddisk.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

ik dacht dat ik laatst op dit forum iets gelezen had om efs toch nog uit te lezen na een herinstall. hier waren tools voor, je moest dan wel je oude pw weten...

Verwijderd

Topicstarter
Blazer schreef op 05 juli 2004 @ 09:26:
[...]

Dat is ook zo. Standaard worden de gebruikerprofielen niet met EFS encryptie beveiligd. Dus als jij dat niet gedaan hebt is er niks aan de hand en hoef je alleen eigenaar te worden van de map met de gebruikersprofielen (take ownership) en jezelf de benodigde rechten te geven, zie daarvoor o.a. How to take ownership of a file or folder in Windows XP. :)
1. Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties.
2. Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears).

daar had ik ook al iets over gelezen maar ik kan die 'Security Tab' of iets anders dat er op lijkt niet vinden in mijn eigenschappen van de folder die ik moet hebben :?

Verwijderd

Topicstarter
bolke schreef op 05 juli 2004 @ 09:28:
De keys die gebruikt worden voor EFS staan in de user profile.

Wat je kunt proberen is de profile, Kompleet en ZONDER foutmeldingen, (C:\Documents and Settings\<userID>) van je account copieren en een herinstallatie op een andere schijf. Een account aanmaken, met administartor het oude profile copieren en inloggen met het nieuwe account MAAR met het oude profile. (Je krijgt waarschijnlijk veel foutmeldingen). Het certificaat exporteren en dan een herinstallatie.

Exporteren van de key's doe je in een MMC console en de snap-in "certificaten" laden.

Na de herinstallatie het certificaat importeren en je kan weer bij je data.

Ik draai zelf ook met EFS en heb alle certificaten opgeslagen op CD en controleer deze CD's regelmatig. Hierdoor kun je bij een crash toch nog bij je data.
klinkt opzich wel als een goede oplossing alleen het is wel ingewikkeld denk ik vooral omdat je niet zomaar de ge-encrypte map kunt kopiëren :/

Verwijderd

Topicstarter
DutchTSE schreef op 05 juli 2004 @ 09:34:
[...]

ff doordenkend op jou verhaal, SP1 verwijderen via software menu? of werkt dat ook niet (bedoel dus via BartPE)
hehe kon dat maar, maar ik heb dus geen werkende windows waarin ik kan sleutelen althans ik kan niet sleutelen in de corrupte install

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat kan wel...

http://labmice.techtarget.com/windows2000/FileMgmt/EFS.htm
EFS tips:
If you move an encrypted file to a drive that doesn't use NTFS (including a floppy disk), the file will not retain its encryption.

Regardless of who encrypted the file, if your Windows 2000/XP workstation in not part of a domain, the local Administrator account can decrypt the file.

[ Voor 94% gewijzigd door alt-92 op 05-07-2004 13:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 05 juli 2004 @ 10:01:
(Als ik er over heen heb gelezen, sorry, beschouw deze post dan maar als niet gepost..)
Je hebt dus zelf je bestanden ge-encrypt?? Zo nee, dan heb je dus geen probleem met EFS, maar alleen met de NTFS-rechten die toegekend waren aan de bestanden. EFS wordt nl. niet automatisch door Windows ingesteld, dit moet je echt zelf aangeven.

Zie je je mappen wel nog staan? Zo ja, dan zou je dmv take ownership de rechten moeten kunnen overnemen waardoor je dus wel weer alle zooi kunt openen enzo.
(Maak zoals hierboven is vermeldt in ieder geval ff een backup dmv ghost (of een ander soortgelijk programma) op een andere harddisk.)
nou ik heb dus niet aangegeven dat ik EFS wilde gebruiken maar volgens mij is dat dus wel zomaar gebruikt en is dat ook vrij normaal, ik kan de mappen nog wel zien staan maar dat alleen met Advanced EFS Data Recovery Pro verder kan ik dan niets met de files die ik alleen kan 'viewen' (viewen als in zien dat er files zijn.)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

EFS MOET je zelf enablen.
Staat niet zomaar aan namelijk, en is iig herkenbaar aan het feit dat encrypted files en folders groen worden aangegeven.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 05 juli 2004 @ 13:27:
EFS MOET je zelf enablen.
Staat niet zomaar aan namelijk, en is iig herkenbaar aan het feit dat encrypted files en folders groen worden aangegeven.
_/-\o_ dan heb ik geen last van EFS maar gewoon van een Map waar ik niet bij kan omdat het een gebruikersmap is op computerbeheerders niveau

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat dacht ik dus al. :)
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 13:20:
[...]

1. Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties.
2. Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears).

daar had ik ook al iets over gelezen maar ik kan die 'Security Tab' of iets anders dat er op lijkt niet vinden in mijn eigenschappen van de folder die ik moet hebben :?
Zie datzelfde document:
Note You must be logged on to the computer with an account that has administrative credentials. If you are running Microsoft Windows XP Home Edition, you must start the computer in safe mode, and then log on with an account that has Administrative rights to have access to the Security tab.

If you are using Windows XP Professional, you must disable Simple File Sharing. By default, Windows XP Professional uses Simple File sharing when it is not joined to a domain.
En zie ook de WOS FAQ:
Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?
Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

Doe eerst eens wat daar staat, waarschijnlijk kan je dan gewoon in die map. :)

Verwijderd

Topicstarter
Blazer schreef op 05 juli 2004 @ 13:57:
Dat dacht ik dus al. :)

[...]

Zie datzelfde document:

[...]

En zie ook de WOS FAQ:
Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?
Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

Doe eerst eens wat daar staat, waarschijnlijk kan je dan gewoon in die map. :)
:7 :7 :7
and we have a winner ;) het is gelukt dus nu ga ik mijn files redden en een format erover gooien.

nog bedankt (8>

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 13:21:
[...]

klinkt opzich wel als een goede oplossing alleen het is wel ingewikkeld denk ik vooral omdat je niet zomaar de ge-encrypte map kunt kopiëren :/
Je kan een geencrypte map gewoon copieren. Als het maar naar een NTFS schijf is.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Beetje laat, maar ik zat met hetzelfde probleem en heb een makkelijke en goed werkende oplossing gevonden, welke ik even meld voor toekomstige zoek acties ;)

Als je encrypted files hebt (beveiligd via efs) en je wilt ze kunnen bereiken zorg dan eerst dat je met je account voledige toegang tot de schijf hebt (kun je regelen in veilige modus, disk properties, advanced security). Dan kun je met dat account dmv het programma "efs key" de boel makkelijk overzetten het word dan gelijk decrypted.
Een demo van " efs key" is hier te krijgen. (note: de sleutelwaarde moet nog wel aanwezig zijn op de schijf)
Pagina: 1