Toon posts:

sweex router problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een sweex router gekocht voor een vriend om te een klein netwerkje van 2 computers te maken.
maar hij doet het niet of jah hij doet het wel maar ik kan niet met het internet verbinden terwijl er wel een netwerk verbinding tussen de 2 computers is.
en ik probeerde wat uit en pakte eff de router van mij thuis en die werkte meteen het internet en alles deed het .
en toen pakte ik die router van hun en zette die van ons erop en toen werkte hij ook :s
wat zou dan het probleem kunnen zijn
het gaat hier over een sweex 4 poorts router
naam is LB00000021 dat is die nieuwe en die ik heb is een LB000000020
dus een ouder model
majah k hoor het wel alvast bedankt

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 09:05
Hier staat veel informatie over Sweex router: Sweex router topic

Heb je al op de website van Sweex gekeken welke routers per provider ondersteund worden? http://www.sweex.nl/nieuws.asp?nieuwsID=290
Deze zou dus moeten werken voor de bekende providers.. welke provider heb je?

[ Voor 15% gewijzigd door Canard op 04-07-2004 21:59 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Wat zijn de ip adressen van de pc's en de router? Hoe zitten de subnets? Wat staat er op welke pc ingesteld en hoe heb je je netwerk staan? Geef eens wat meer info over je settings :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
ik heb @home

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 09:05
Hier op GoT wordt verwacht dat je eerst zelf het forum/internet gaat doorzoeken om een eventuele oplossing te vinden :) (zie http://gathering.tweakers.net/forum/faq), als je dan nog niets vindt, kun je hier een topic openen (met volledige en duidelijke informatie) en dan helpen we je graag!

[ Voor 9% gewijzigd door Canard op 04-07-2004 22:12 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik doel meer op het interne netwerk , dus welke ip adressen hebben de pc's en welke subnetten? Welk ip heeft de router? Hoe deelt de router het internet? dat soort dingen :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
dus wat ik nu uit die site haal is dat die 21 zegma internet niet ondersteund

Verwijderd

Topicstarter
sorry k ben nieuw hier en snap het nog niet zo goed

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

dat slaat natuurlijk nergens op, een router die geen internet ondersteund :+

dat oudere model, de 20, word niet meer ondersteund qua firmware, misschien bedoel je dat?

ik gebruik zelf het oude model sweex ism @home, 4 computers. werkt prima! ik heb wel de firmware van een andere merk eringeflasht.

maare als je de beschrijving volgt moet het goed gaan: vul je CPxxxxxxx-a adres in bij cable connnection. clone het mac adres en kijk als je een ip toegewezen hebt gekregen. zet dhcp aan (is het handigst) en gaan met die banaan!

[ Voor 52% gewijzigd door newpegasus op 04-07-2004 22:20 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

smicer, welkom op GoT! Zoals hierboven al wordt aangegeven door Canard, verwachten we dat dat je eerst zelf op zoek gaat naar de oplossing van je probleem. Dat kan door handleidingen te lezen, op GoT/google te zoeken naar vergelijkbare problemen+oplossingen, logisch nadenken en je te verdiepen in de materie.
Ik heb nog niet heel erg het idee dat je bovenstaande hebt gedaan, daarom wil ik je met klem vragen daar eerst eens mee te beginnen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Inhoudelijke tip voor je probleem: ga op zoek naar wat je moet instellen met @home, en laat de instellingen van je interne netwerk automatisch toewijzen. Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.