Toon posts:

[2000] Installatie SP4 - altijd corrupt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt er een beetje moe van , ik heb al diverse malen service pack 4 geprobeerd te installeren, maar steeds geeft hij aan :

Bestand beschadigd, terwijl ik deze al voor meerdere pc's heb gebruikt.
Oke, dus een nieuwe gedowned, jammer beschadigd.
dan maar de express setup.... , jammer beschadigd.

Het is om moe van te worden, iemand een idee wat dit kan zijn??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 20:38 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Is altijd hetzelfde bestand beschadigd?
MemTest86 gedraaid?
Harde schijf is nog in orde?

PC specs?

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op 04 juli 2004 @ 20:40:
Is altijd hetzelfde bestand beschadigd?
MemTest86 gedraaid?
Harde schijf is nog in orde?

PC specs?
Gisteren juist een nieuwe disk ingebouwd, en met memtest is het geheugen getest en in orde bevonden

PC specs:
asus a7v266 mb
amd athlon 1800+ (draaiend op 1125Mhz) ik krijg hem niet hoger, wordt ie instabiel, en vind ik niet belangrijk genoeg om in te duiken
256 mb 2100 geheugen
asus gforce kaart 32mb
netwerk(3com) via router aan het internet

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 20:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Extract de SP dan eens op een andere PC en installeer 'm bijvoorbeeld over het netwerk, of vanuit de \update dir?

[edit]
En klok je PC eens terug naar default.
Overclocks willen ook nog wel eens rare dingen doen.

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 04-07-2004 21:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat de topic titel je probleem iets beter vertelt :)

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 04 juli 2004 @ 21:45:
Extract de SP dan eens op een andere PC en installeer 'm bijvoorbeeld over het netwerk, of vanuit de \update dir?

[edit]
En klok je PC eens terug naar default.
Overclocks willen ook nog wel eens rare dingen doen.
Ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd, via de LAN , en eerst de pack op de HD zetten,het helpt allemaal niets.
Al meerdere keren opnieuw gedowned, maar helaas, ook niet op een andere pc

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 15:48:
[...]

Al meerdere keren opnieuw gedowned, maar helaas, ook niet op een andere pc
Bedoel je hier mee dat je hem op andere pc's hebt gedownload en vervolgens op de "probleem pc" hebt geprobeerd te installeren, wat niet lukte of heb je hem op een andere pc gedownload en hem daar geprobeerd te installeren wat niet lukte?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

brand op lagere snelheid. ontkoppel alle usb prut (behalve je keyb en muis tuurlijk)
edit: oh het gaat over de sp4 itself ;)
zoek de file eens op via www.filemirrors.com

[ Voor 35% gewijzigd door PipoDeClown op 08-07-2004 16:39 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
gewoon de network installation downloaden en uitpakken met winrar en dan uit de update directory de setup.exe starten.

of anders een sp4 slipstream cd maken en een repair doen ermee.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 20:41:
amd athlon 1800+ (draaiend op 1125Mhz) ik krijg hem niet hoger, wordt ie instabiel, en vind ik niet belangrijk genoeg om in te duiken
Duik daar maar wel in, dikke kans dat dat je probleem is. Je onderclocked je CPU nu nogal fors, omdat hij anders instabiel wordt. Lijkt me een redelijke indicatie dat daar wat mis is. Volgens de site van BalusC hoort dat ding op 1533Mhz te draaien, nogal een verschil.

Als er dan iets niet draait op die PC (en op andere PC's wel) lijkt me dat toch het eerste waar je naar gaat kijken.

Verwijderd

Heb je misschien daemon tools geinstalleerd? Het is bekend dat, onder het instaleren van de servicepack, errors kunnen ontstaan omdat je daemon tools hebt geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juli 2004 @ 22:55:
Heb je misschien daemon tools geinstalleerd? Het is bekend dat, onder het instaleren van de servicepack, errors kunnen ontstaan omdat je daemon tools hebt geinstalleerd.
Zelfs een schone install helpt niet, dan geeft ie fouten en als ik met veel omwegen het toch redelijk voor elkaar heb start hij niet meer op, hij blijft dan opnieuw opstarten tot ik hem uitzet, zelfs in veilige modus

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ga nu eens uitzoeken of die CPU van jou wel helemaal 100% is of breng hem terug en kijk of ze je een 1100 Mhz CPU kunnen leveren als die 1800+ je te snel is :?

Je verwacht wel dat wij het voor je oplossen maar je zegt zelf al dat er iets niet goed is als de CPU alleen op 1125 Mhz wil draaien en nie hoger, dan lijkt me een logische stap het probleem toch ook in die richting te zoeken.

Misschien is het maar iets kleins, BIOS Update ofzo...

Have a try: nee heb je, ja kan je krijgen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 13:08:
[...]

Zelfs een schone install helpt niet, dan geeft ie fouten en als ik met veel omwegen het toch redelijk voor elkaar heb start hij niet meer op, hij blijft dan opnieuw opstarten tot ik hem uitzet, zelfs in veilige modus
Hmm.... als je toch al hebt zitten formatteren waarom heb je niet eerst een slipstream CD gemaakt op de PC's waarop het wel werkt ??

Zou ik even proberen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 10 juli 2004 @ 14:08:
Ga nu eens uitzoeken of die CPU van jou wel helemaal 100% is of breng hem terug en kijk of ze je een 1100 Mhz CPU kunnen leveren als die 1800+ je te snel is :?

Je verwacht wel dat wij het voor je oplossen maar je zegt zelf al dat er iets niet goed is als de CPU alleen op 1125 Mhz wil draaien en nie hoger, dan lijkt me een logische stap het probleem toch ook in die richting te zoeken.

Misschien is het maar iets kleins, BIOS Update ofzo...

Have a try: nee heb je, ja kan je krijgen.
Hij heeft al die tijd prima gedraaid, totdat ik winXP pro helemaal zat was en weer terug wilde naar mijn vertrouwde w2k, tja dus het probleem van het draaien van de proc. op een lagere snelheid is het niet, want ik heb niet anders gadaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 19:18:
Hij heeft al die tijd prima gedraaid, totdat ik winXP pro helemaal zat was en weer terug wilde naar mijn vertrouwde w2k, tja dus het probleem van het draaien van de proc. op een lagere snelheid is het niet, want ik heb niet anders gadaan
Hij doet het nu toch niet? Er is toch een probleem?

Je geeft zelf al aan dat je je CPU fors moet terugklokken, omdat hij anders instabiel wordt.

Het lijkt me dat je PC nu al instabiel is, aangezien het niet werkt.

Dan kun je eigenwijs gaan zijn en zeggen dat dat het niet is. Daar zou je zelfs gelijk in kunnen hebben, misschien is het het wel niet.

Ik schat de kans echter vrij groot in dat dat het wel is. Je PC werkt niet lekker en vertoont kuren. Dan is het punt waarop je al noodgrepen moest maken om 'm uberhaupt aan de praat te krijgen een goed startpunt lijkt mij.

Heb je je instellingen (FSB, multiplier, etc) wel goed staan? Het klinkt mij in de oren als een verkeerd ingestelde multiplier, waardoor hij niet hoger wil.

Je zit nu al 6 dagen te zoeken naar wat het dan wel zou kunnen zijn, het excuus dat het teveel moeite is je CPU goed te installeren gaat dan ook niet meer op. Daar had je al 20x klaar mee kunnen zijn en je sluit er een mogelijke oorzaak mee uit. Baadt het niet dan schaadt het ook niet, zou ik zeggen.

Maar goed, zelf weten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost:

Nieuw moederbord gekocht, proc. nog steeds op 1100Mhz het apparaat loopt perfect, ff w2k sp4 erop gezet klaar.

Dat van die processor zit me niet zo dwars, geeft in de bios aan dat het een 1800+ is, maar ik heb hem nog nooit op 1533Mhz gekregen, zelfs met het nieuwe bord moest ik terug klocken om het bord aan de praat te krijgen, maar alles loopt voor de rest op rolletjes.

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dan lijkt het me toch eerder dat je cpu kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Calculon schreef op 24 juli 2004 @ 21:32:
Dan lijkt het me toch eerder dat je cpu kapot is.
Maar draait nu als een huis, dus ik laat het lekker zo.
if it ain't broken don't fix it zoals de fransen zeggen :9

• Calculon
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zolang je maar gelukkig bent :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Misschien onnodig, maar wil je er toch even op wijzen voor het geval je het niet wist.
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 19:18:
[...]

Geboekte resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Kerel, hoe oud is die CPU eigenlijk? Op boxed AMD processoren zit 3 jaar garantie. Is deze nog niet zo oud (lijkt me niet gezien de snelheid waarop deze zou moeten draaien), ga dan terug naar de winkel waar je dat ding gekocht hebt. Je hebt immers voor een 1800+ betaald. Anders had je gerust minimaal 50 euri in je zak kunnen houden en daar andere leuke dingen van kunnen doen.

Je kunt allicht vragen of ze de CPU in de winkel willen testen. Ben je hem misschien een dagje kwijt maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

Je CPU loopt nu misschien stabiel maar misschien over 2 maand niet meer en zo blijf je bezig met terugklokken. Die CPU hoort op 1533 Mhz te lopen, niet meer en niet minder. Meer is mooi meegenomen, minder moet je geen genoegen meenemen.

Hoop dat ik duidelijk ben geweest :)

Indien het een processor uit Tray is, heb ik niets gezegd en is het misschien te overwegen om hem op 100 Mhz te laten lopen. Prestatieverschil zal je natuurlijk altijd merken. Vooral als je een gamer bent.

[ Voor 22% gewijzigd door LollieStick op 25-07-2004 07:09 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Weet je wel zeker dat het een Athlon XP 1800+ is? Er zijn namelijk ook van die nepperts in de omloop die als 'AMD XP 1800 PRO' worden verkocht. Ik weet dat de 'AMD XP 2000 PRO' in feite een Duron 1300 is, dus het zou goed kunnen dat een 'AMD XP 1800 PRO' rond de 1100 hoort te draaien.

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1