Toon posts:

Asus P4P800-E Deluxe doet niets meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Update:

!!STATUS: OPGELOST!!

----------------------------------------

Beste mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Ik heb pas geleden een Asus P4P800-E Deluxe moederbord gekocht met daarbij een P4 2,8 ghz 1mb cach processor.
Vandaag ben ik bezig geweest met het installeren van beiden..

Ik heb ze geplaatst in de behuizing, alles netjes aangesloten tot ik op het volgende kwam; het plaatsen van de "front kabeltjes" (weet niet hoe ze heten, die behuizingkabeltjes aan de voorkant). Daarvoor heb ik even gekeken in de gebruiksaanwijzing van het moederbord. Het werkte allemaal de pc startte netjes op, er waren geen fouten en alles werkte..

Nu wou ik een uurtje geleden Windows XP er dus opzetten en die vertelde me dat er geen hardeschijven gevonden waren waar Windows opgezet kon worden.
Dat kwam omdat ik de hardeschijven op een RAID poort had gedrukt.

Computer netjes afgesloten, case opengehaald en het enige wat ik veranderd heb was de IDE kabel uit de RAID poort gehaald en vervolgens in de Primary IDE poort gedrukt, case gesealed en drukte op de aan/uit knop... Alles bleef stil en er gebeurde niets. De PC wou niet meer starten.

Case weer open gehaald alles opnieuw geplaatst en de connectors allemaal nagekeken maar nog steeds hetzelfde probleem..

Echter er is 1 ding dat ik dan raar vind en dat is dat het Powerled dat op het moederbord zit wel gewoon constant brandt als ik de voeding er in heb.
Vandaar dat ik het dus probeerde met een andere case want misschien was er van de case kapot.. Maar het probleem bleef aanhouden...

Inmiddels zijn we dus een uur verder en weet ik echt niet wat ik moet doen..

Heeft iemand voor mij hints/tips? of wie kent het probleem? Ik ben ten einde raad..

Alvast hartelijk bedankt...

Mike

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 20:56 ]

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-07 22:45

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

maby ergens kortsluiting ? zodat pc niet wil booten, ofwel is door kortsluiting ofzo voeding 'frozen' ! na 15min ofzo zou dat weer moeten werken,

check anders eens je voeding of 12v etc werkt !

greetz

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

LED brandt altijd als de voeding ingeschakeld is (dus spanning erop en pc uit)

Haal de laatst geplaatste IDE kabel er even uit en doe een biosreset.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Op een ander stopcontact in een andere stroomgroep ook al geprobeerd, werkt ook niet.

Het is een 300 Watt voeding, is dat wel voldoende voor zo'n recent systeem?

• dupondje

dupondje

welk merk is voeding ?

300w is niet zo veel, maar te zien welke cpu/gpu/hdd's er op pc zitten !

ik zou toch eens 12v van je voeding checken, veel kans dat je voeding het begeven heeft !

[ Voor 35% gewijzigd door dupondje op 04-07-2004 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 04 juli 2004 @ 19:39:

Zou dat het probleem zijn dat het systeem niet eens meer wil starten? Dus echt niets gaat werken he, de koelers gaan niet roteren helemaal niets dus echt dood.. Ik zal het in ieder geval even proberen..

Verwijderd

Topicstarter
dupondje schreef op 04 juli 2004 @ 19:41:
welk merk is voeding ?

300w is niet zo veel, maar te zien welke cpu/gpu/hdd's er op pc zitten !

ik zou toch eens 12v van je voeding checken, veel kans dat je voeding het begeven heeft !
Merk = Codegen
300 WATT

Ik heb 2x maxtor 120 gb 7200 rpm

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 04 juli 2004 @ 19:39:

Done => 5 minuten batterij eruit gehad, IDE kabel eruit. Nog steeds dood, powerled op mobo brandt nog wel steeds..

• dupondje

dupondje

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 19:44:
[...]

Merk = Codegen
300 WATT

Ik heb 2x maxtor 120 gb 7200 rpm
check je 12v maar eens ! want merk is totaal onbekend voor mij, en pc is tamelijk zwaar, prescott cpu, 2hdd's etc, ...

kijken of ie nog 12v geeft je voeding, zoniet, morgen naar de shop :Y)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Haal de kabel die de pc aan/uit zet eens los en probeer het met een schroevendraaier eens om hem aan te zetten (kwestie van de twee pinnen even aan te raken)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 04 juli 2004 @ 19:48:
Haal de kabel die de pc aan/uit zet eens los en probeer het met een schroevendraaier eens om hem aan te zetten (kwestie van de twee pinnen even aan te raken)
Blijft nog steeds dood!, doet verder niets...

Verwijderd

Topicstarter
dupondje schreef op 04 juli 2004 @ 19:47:
[...]

check je 12v maar eens ! want merk is totaal onbekend voor mij, en pc is tamelijk zwaar, prescott cpu, 2hdd's etc, ...

kijken of ie nog 12v geeft je voeding, zoniet, morgen naar de shop :Y)
Het enige wat ik kan afleiden van de voeding is 12v => 13a.. Verder staat er niets op de voeding :S

• dupondje

dupondje

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 19:56:
[...]

Het enige wat ik kan afleiden van de voeding is 12v => 13a.. Verder staat er niets op de voeding :S
ja pakt een voedingskabel, je neemt een multimeter :d en je kijkt of er nog 12v uitkomt ofniet :) (niet vergeten voeding aan te leggen offcourse)

Verwijderd

Topicstarter
dupondje schreef op 04 juli 2004 @ 19:58:
[...]

ja pakt een voedingskabel, je neemt een multimeter :d en je kijkt of er nog 12v uitkomt ofniet :) (niet vergeten voeding aan te leggen offcourse)
Helaas heb ik dat niet, ik zal dan toch maar naar de repartiewinkel moeten om hem na te laten kijken :(

• dupondje

dupondje

heb je echt niets die op 12v werkt ? bv een klein lampje ofzo !
kan je zien of er nog stroom uitkomt ofniet, ofwel als je een andere voeding zou hebben kan je daar eens mee testen !

Verwijderd

Topicstarter
dupondje schreef op 04 juli 2004 @ 20:02:
heb je echt niets die op 12v werkt ? bv een klein lampje ofzo !
kan je zien of er nog stroom uitkomt ofniet, ofwel als je een andere voeding zou hebben kan je daar eens mee testen !
Nu je het zegt ik heb nog een andere case + voeding, ik zal die eens proberen..

Verwijderd

heb het zelfde probleem gehad met het P4P800-non deluxe.
bij mij lag het aan de geheugen stripjes die hadden spelling in de geheugen banken. dit kun je op lossen door het geheugen op nieuw te plaatsen en dan het geheugen een stukje omhoog te trekken.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Codegen is een heel low budget merk. Bij mij @pc winkel hebben we kasten voor 39 euro inclusief een Codegen 400 W voeding ... go figure.

Ik zou op zoek gaan naar een voeding die minstens 16 a kan leveren op de 12 v. Zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 5

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
hantheman.tk schreef op 04 juli 2004 @ 20:17:
Codegen is een heel low budget merk. Bij mij @pc winkel hebben we kasten voor 39 euro inclusief een Codegen 400 W voeding ... go figure.

Ik zou op zoek gaan naar een voeding die minstens 16 a kan leveren op de 12 v. Zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 5
Ik zal morgen naar de winkel gaan op een nieuwe behuizing op te halen inclusief 450 watt voeding als ik zeker weet dat dat het probleem is.
Ga ik morgen even navragen aan de computerboer..

In ieder geval als het powerled op het mobo brandt.. betekent dat dat het mobo in ieder geval niet defect is?

• dupondje

dupondje

waarom nieuwe behuizing ? gewoon nieuwe voeding kopen ? en neem er eentje van een goed merk, geen zo'n cheap shit :r

nee, het is niet omdat het lichtje brand dat je mobo 100% ok is :)

Verwijderd

Vorige week heb ik een gelijkaardig probleem gehad (Abit TH7II-Raid geen reactie meer. Het groene lichtje op het moederbord om aan te duiden dat er stroom is brandde maar voor de rest was er geen reactie.

Probeer eens alles uit je computer los te maken en hou enkel je moederbord, voeding en processor over. Als dit ook al niet lukt, sluit dan die oude voeding op je moederbord aan, lukt het nog niet dan weet je dat het je moederbord of processor is.

Bij mij bleek uiteindelijk dat mijn processor stuk was. Ik dacht eigenlijk dat het mijn moederbord was en had daarom eerst een nieuw moederbord gekocht wat hetzelfde restultaat gaf (tss, de geldverspilling).

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer ook eens de Insert knop op je kb in te houden, en dan tegelijkertijd de pwr knop op je kast even aanklikken (instert vast blijven houden totdat hij inschakelt). Werkt dat niet, dan zijn voeding en geheugen, zoals hier boven werd vermeld, de hoofdverdachten.
Opstarten zonder geheugen en hopen datie dan minder dood overkomt.
En je pwr knop moet je natuurlijk ook op werking testen en op de juiste pinnen zijn aangesloten.
Check verder of de AGP kaart goed in z'n slot zit, evenals eventuele andere kaarten. Probeer ook eens zonder drives en bijbehorende kabels.

[ Voor 26% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-07-2004 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan het helemaal niets te maken hebben met of een stopcontact geaard of ongeaard is? Ik heb namelijk in het hele huis ongeaarde stopcontacten..

Kan dit ook nog een probleem geven?

Verwijderd

alstublieft, het antwoord wellicht?

P4P800-E Deluxe dood? kortsluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels gelocaliseerd en opgelost; het zat hem in de voeding. De voeding was defect, na vervanging werkt het hele systeem tip/top.

Mensen bedankt voor de reacties..
Pagina: 1