Toon posts:

Abit TH7II-Raid geen reactie meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Systeem:

Abit TH7II-Raid
Intel P4 2,2 GHz
Windows XP
2x 256MB Corsair RDRAM

Tijdens het werken met de pc gisteren is die plots uitgevallen en ik krijg er geen leven meer in. Er komt zelfs geen reactie (geen biep, draaien van ventilatoren of harddisks die opspinnen).

Wat al gedaan:
- alle kaarten uit het moederbord gehaald
- ram modules verwijderd
- alle IDE/floppy kabels uitgetrokken
- nieuwe voeding geïnstalleerd.

Als ik de voeding aanzet (dus de off/on swith achteraan op de voeding zelf, niet vooraan aan de pc) dan gaat er een groen lichtje branden op het moederbord (wat aangeeft dat er een voeding is aangesloten).

Ook flits er even een rood lichtje (naast het groene) aan en beweegt de ventilator van de CPU even maar dat is alles.

Ik vermoed dus een dood moederbord maar wil het 100% zeker zijn. Zijn er tweakers die me eventueel kunnen zeggen wat ik nog zou kunnen nakijken of testen?

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Het enige wat het dan nog kan zijn is je processor. Heb je een andere processor of een ander moederbord, dan kan je zo alles uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
mjhzenden schreef op 27 juni 2004 @ 13:51:
Het enige wat het dan nog kan zijn is je processor. Heb je een andere processor of een ander moederbord, dan kan je zo alles uitsluiten.
Nee, ik heb geen ander moederbord of processor liggen om mee te testen.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

schakel je voeding handmatig in

groene en zwarte draad doorverbinden moet genoeg zijn
aan de reactie van het moederbord kan je dan wel zien wat het is

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 27 juni 2004 @ 13:56:
schakel je voeding handmatig in

groene en zwarte draad doorverbinden moet genoeg zijn
aan de reactie van het moederbord kan je dan wel zien wat het is
Ik begrijp niet heel goed wat je bedoelt.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

als ik het me goed kan herinneren heeft een TH7II een klein led display waar hij codes laat zien in welke fase van de boot hij zit

als je dan de groen en zwarte draad van de atx aansluiting doorverbind zodat hij wel stroom moet krijgen dan zal je daar ook een reactie van krijgen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wolfboy schreef op 27 juni 2004 @ 15:10:
als ik het me goed kan herinneren heeft een TH7II een klein led display waar hij codes laat zien in welke fase van de boot hij zit

als je dan de groen en zwarte draad van de atx aansluiting doorverbind zodat hij wel stroom moet krijgen dan zal je daar ook een reactie van krijgen
Jup, er zit idd een debugger onboard.
Wilde ik net ook naar vragen of die iets aangeeft of simpelweg op 00 of FF blijft hangen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post eens de volledige specs van je PC, incluis die van de oude voeding en de nieuwe voeding :) Kijk om je te voorbereiden ook eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder het gedeelte 'Voeding'.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 27 juni 2004 @ 17:21:
Post eens de volledige specs van je PC, incluis die van de oude voeding en de nieuwe voeding :)
volledige specs:

Intel P4 2,2 GHz
Abit TH7II-Raid
2 x 256 MB Corsair RDRAM PC800
Chieftec BX-01 Mediumtower met 340W voeding (<= originele voeding)
Matrox G550
Creative Audigy
Pinnacle PCTV Rave
3COM Etherlink PCI
2 x IBM 120GXP 80GB
Pioneer DVD105 (IDE)
PlexWriter 40/12/40A (IDE)
2x PAPST 80mm

Nieuwe geteste voeding:
- 350W
(VIP G350, model: ST-350ATXP4)

Beide voedingen heb ik vanmiddag getest in een ander systeem en daar draaien ze goed.

Ik heb in het opgegeven topic zowel het gedeelte "Voeding" als "Moederbord" gelezen en enkele dingen nog eens nagekeken maar niets gevonden.
Wolfboy schreef op 27 juni 2004 @ 15:10:
Terw_Dan schreef op 27 juni 2004 @ 15:14:
Jup, er zit idd een debugger onboard.
Wilde ik net ook naar vragen of die iets aangeeft of simpelweg op 00 of FF blijft hangen.
Er zit inderdaad een display op die bij het opstarten de POST codes zou moeten weergeven, maar er gebeurt niets. De display blijft leeg, zelfs niet voor even (had dit in de handleiding ook al gevonden maar er komt niets op, zelfs niet 00 of FF).

Naast die display zijn er op het moederbord ook nog 4 ledjes en 2 knopjes
- 4 ledjes:
1) Reset
2) HDD
3) 5VSB (volgens handleiding: brand indien stroom)
4) PWR

- 2 knopjes
1) Reset
2) Power_On

Verder getest met de originele Chieftec 340W voeding:
Bij het insteken van de stroomkabel in de voeding (dus niet het duwen op een knop maar fysiek de kabel achteraan insteken) dan gaat het groene lichtje van 5VSB branden en springt het rode PWR lichtje heel even aan samen met het even bewegen van de processor koeler.
Op het zeflde moment hoor je heel zacht een klik en dan niets meer, enkel het groen ledje van 5VSB brand. Duwen op de Power_on knop op het moederbord haalt niets uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 19:22 ]

Pagina: 1