Toon posts:

Meningen over cases gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na lange tijd van zoeken, een aantal faq’s doorlezen vaak de searchmethode te hebben gebruikt. Open ik maar eens een topic over behuizing. Ik wil namelijk een nieuwe behuizing gaan aanschaffen.

Mijn eerste vraag is wil ik een midi of big tower:
Na het lezen van dit (Big- of miditower?)
Topic ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een miditower wil.
Namelijk een miditower is veel makkelijker tte vervoeren (lan partys ed)
Minder lomp en ziet er beter uit dan een bigtower op je kamer.
Het enige nadeel is wel dat om te koelen er meer fan’s in moeten dan in een bigtower omdat er meer hotspots zijn in een miditower dan in een bigtower.

Nu mijn keuze is gevallen op een midi tower vraag ik me af aan welke eisen deze tower moet voldoen:
Dat zijn de volgende:
- Stille kast ( ik weet dat de systeemkast niet doorslaggevend is voor het geluidsniveau wat een compleet systeem produceert maar hij heeft er wel degelijk invloed op)
- Ruimte voor fan’s bij de harde schijven (in huidige systeemkast worden mijn twee maxtor hdd te warm naar mijn zin)
- Goede airflow dus genoeg ruimte om je kabels weg te werken ed)
- Uiterlijk is niet het allerbelangrijkste deze kan natuurlijk zelf gemod worden.
- Prijsklasse: < 100 Euro.

Het volgende moet erin:
- dvdbrander nec1300a
- dvd-rom
- mobo: soltek SL-865PE
- 1 diskettestation
- 2 of 3 hdd’s die ik dus wil koelen
- Voeding (duhh)

Ik heb heel veel topics gelezen over welke case de TS moet nemen. Maar de meeste hiervan zijn al weer redelijk verjaard (volgends mij dan of ze slaan niet op mijn situatie) momenteel heb ik nog geen specifieke kast op ogen. maar zo'n chieftec of aopen lijk me wel iets. Graag reply’s van mensen die ervaring hebben met de desbetreffende kast.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 21:01
Wat je het beste kunt doen is reviews lezen, deze geven wel een prima indruk van de kasten. Maak vervolgens een keuze op basis van budget, persoonlijke smaak, specs en evt. verkrijgbaarheid en je komt er wel uit. Anyway, jouw vraag is gewoonweg te algemeen voor een thread (er bestaan namelijk 'tig Chieftec en Aopen kasten). En de search gebruiken is ook nooit verkeerd ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.