Toon posts:

Big- of miditower?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer een jaar een bigtower, maar heb het idee dat je een miditower beter kan koelen. Klopt dat?

Volgens mij was die miditower van mij altijd een graad of 2-3 koeler dan mijn bigtower (ondanks veel casefans) omdat daar toch al minder lucht in kan en deze sneller ververst kan worden. Twee 8cm fans zouden dan al moeten volstaan.

Kan dat kloppen?

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

Volgens mij kun je een big-towers juist beter koelen omdat je een beter air-flow tot stand kunt brengen ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bigtower is van nature gemiddeld koeler. Je kan je componenten veel verder uit elkaar houden. Bv geen HD boven op je CD brander. Dus minder hotspots. Vaak zitten dat soort dingen ook in een heel ander deel van je kast als je moederbord. De hoeveelheid geproduceerde warmte neemt natuurlijk niet af door een grotere kast. Maar het kan wel makkelijker weg van de plaats waar het ontstaat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je met een miditower de warmte goed afvoert, laten we zeggen met een intake fan voorin onder en een bij je cd-rom etc, en dan een outlet fan bij je cpu en via je voeding, dan moet dat toch beter koelen dan een grote tower omdat je daar veel meer fans nodig hebt om de lucht even hard te laten stromen?

/me is een beetje :? en denkt erover terug te gaan naar een miditowertje...

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Check dit topic eens:
[topic=143080]
Deze MidTowertjes hebben plaats voor 2 intake fans en 2 output fans van 80mm.
Dus 4 fans in zo'n klein kastje en perfect airflow.

Verwijderd

Een ander aspect van big vs. miditower: het lijkt mij dat een miditower ook stiller is dan een bigtower zonder extra fans of wat dan ook. Of is dat niet zo?

Iig kan je je miditower makkelijker wegstoppen, dat lukt nou niet met mijn bigtower :'(

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Stiller ? Denk je dan aan de voeding ? Lijkt me weinig uitmaken. Ik heb ook een midi tower, omdat dat gemakkelijk te vervoeren is naar een lanparty of zoiets dergelijks.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 18:26

ALH

Ik heb een miditower want ik vind bij een bigtower altijd zo dom staan al heb je maar 1 cd-rom + writer, zo leeg :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik zou ook wel terug willen naar een miditower want ik heb nu een bigtower, dat ding is alleen zo lomp.

Wat wel een voordeel voor de bigtower is dat je je voeding bovenin kan hangen en dan in dat gat dat overblijft een 120x120 mm fan hangen (heb ik ook gedaan >:) )

Ik gebruik wel alle 5 en een kwart dingen aan de voorkant en dat zijn er 6, vind maar eens een miditower met 6 van die sloten ;(

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Wat zou je er voor dan allemaal in kunnen doen ???? Ik gebruik er nu maar 3
Pagina: 1