Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Verwijderd
Moet er voor de volledigheid even bijzeggen dat ik zelf niet dual channel draai.
Is 384 MB SD-RAM @ 150 mhz niet meer van deze tijd dan?
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Samsung ==Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 16:42:
Ik heb hier gewoon 2 reepjes geheugen, allebei samsung, alleen is de ene 2 maanden nieuwer, en ietsie anders, maar werkt prima!
Heb ook zoiets gedaan :
Eerst 1 reepje van 256 MB gekocht en een half jaar later nog 1 met precies dezelfde Latencies enzo en toen werkten ze nog in een VIA KT33 bordje gewon samen geen DC ofzo...
Nog een 1 jaar later ofzo een nForce2 bordje met DC gekocht en alles werkt perfect
Zolang je het bij dezelfde winkel koopt kan er weinig misgaan denk ik ?!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
ja preciesACID-dude schreef op 03 juli 2004 @ 16:44:
Volgens mij kun je voor dual channel gewoon twee dezelfde reepjes kopen, alleen is het handiger om een matched-pair aan te schaffen omdat je dan zeker weet dat je voor beide reepjes dezelfde parameters kunt gebruiken.
Moet er voor de volledigheid even bijzeggen dat ik zelf niet dual channel draai.
offtopic:
Is 384 MB SD-RAM @ 150 mhz niet meer van deze tijd dan?Er komt 1024 MB DDR-400 aan
Een "matched pair" betekend dat de fabrikant beide RAM modules heeft getest op compabiliteit met elkaar.
En als je hetzelfde geheugen niet kan vinden raad ik aan om in ieder geval twee dezelfde RAM modules aan te schaffen. Denk dat 2x512MB van Kingston wel aardig is. ( de hyperX pc3200 serie)
Hoop dat je nog wat kan vinden in deze tijd voor een redelijke prijs.
Deze tollerantie kan per module verschillend zijn waardoor de twee banken niet goed kunnen samen werken. Dit uit zich dan een een latency die hoger uitvalt omdat er teveel verschil in zit (al lijken ze dan exact op elkaar). Match pair heeft dezelfde tolerantie , gemeten in de fabriek, waardoor ze ook de juiste latency kunnen behouden.
Dus, er zit wel degelijk verschil in twee banken en match pair.
Je heb de kans dat het ook goed gaat met twee gelijkende banken maar die garantie heb je niet dat ze dezelfde lantency behouden.
[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 03-07-2004 17:12 . Reden: Werken doet het zeker wel, met twee banken............ ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Dicht dus wegens wel het een en ander over te vinden
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()