Toon posts:

Schijf indeling weg na een virus - recoveren?

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik een virus op mn computer gehad en sinds dien herkent hij 1 van mn harde schijven niet meer, het ging toen om de HD waar ook mn os op stond maar nu start hij op vanaf de andere nadat ik die helemaal geformateerd had

Ik heb er 2 in zitten 1 van 160 gig en 1 van 40 gig en nu herkent ie die van 40 niet meer, het gekke is dat hij hem wel herkend in systeemsbeheer maar geeft hem niet aan bij Deze Computer.

Kan iemand me a.u.b hier mee helpen (ik heb de schijf ruimte nodig, en er staan nog belangrijke dingen op)

Alvast bedankt.

Jeroen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 01:36 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Tja , proberen in te voeren via schijfbeheer? En als dat niet lukt zal je hem toch moeten formatteren in schijfbeheer. Als je dat snel formateren doet kun je de data nog weer terughalen met een progje :)

Raku

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Valt dat niet gewoon onder garantie? Oude terug sturen en je krijgt nieuwe. Misschien kunnen ze de schijf overzetten ofzo maar dat zal je geld gaan kosten...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het formateren gaat niet eens want hij herkent hem niet bij verkenner de gegeven zijn niet echt zo belangrijk maar het gaat mij erom dat ik de schijf weer kan gebruiken

En als ik bij systeemsbeheer kijk en dan eigenschappen doe zegt ie dat hij goed werkt maar als ik daar naar het tabblad 'volumes' ga en dan op "populate" druk geeft hij overal aan unreadeble , unknown en bij schrijf groote 0 MB.

De garantie periode is al een tijdje verlopen

en Simulated Zero welk programma bedoel je, lijk me sowieso wel handig om te hebben

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 01:36 ]

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
hidden?? drive letter toegekend?? :?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 01:36 . Reden: niet schreeuwen !!!! ]

uhuuummm

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Klinkt mij in de oren dat je of een MBR (master Boot Record) een probleem heeft of dat je perongeluk i.p.v. een format de hele partitie hebt weg gehaald (aangezien je systeem hem wel ziet als complete schijf)
Ik zou als ik jou was eens fdisk gaan draaien. Of als je die hebt lekker binnen windows Partition Magic

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Neem eens op je gemak OM Faq: Hoe krijg ik verloren gegane data terug? door.

Als hij wel in systeembeheer staat en niet in Deze Computer is er gewoon iets mis met de schijfindeling en dient de partitie recovered te worden.

In ieder geval heb je er weinig aan om in dit topic ongeduldig te schreeuwen - neem je gemak, want haastige spoed...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 01:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhh leutje wat jij zei dat kan wel kloppen dat ik een hele partitie weg heb gehaald maar het lukt toen niet anders om er weer een os op te zetten heb je ook enig idee hoe ik doe weer terug kan krijgen of weer kan aan maken??
In partition magig die in windows zit lukt het niet want daar herkent hij de schijf ook niet en wat is fdisk?? is dat niet zo'n oud dos progje??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 01:44 ]

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

OM FAQ / Beleid eerst goed doornemen (zoals euss al zei)
Lukt dat allemaal niet dan zou ik partition magic eens proberen (niet gratis) of anders opstarten met een floppy waar fdisk op staat
Partition magic is dan een programma die vanuit windows heel simpel een nieuwe partitie aan kan maken
Fdisk.. tja.. Daar zou ik eerst maar eens goed voor googlen want daar moet je wel even je hoofd bij houden

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval heel erg bedankt allemaal en partition magic download ik wel ff :*)

Verwijderd

Kun je in de BIOS de schijf nog wel zien? Zo niet dan is deze waarschijnlijk overleden. Data dan terugkrijgen word lastig denk ik en je komt dan waarschijnlijk terrecht bij een bedrijf als harddiskrecovery.nl maar dat kost flink geld. Zo'n 1000 euro meen ik vast en dan nog een bedrag per gerecoverde MB. Maar goed als het echt belangrijke data is dan is dat natuurlijk helemaal zo duur nog niet. Tenminste niet voor zakelijke data enzo. Voor games en mp3's is bovenstaand natuurlijk niet zo zinvol.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

DaViDoGG, met deze vrij vage omschrijvingen is niet verder te komen. "Ik heb zus en zo gedaan maar hij doet het niet". Wat doet het dan niet? Windows ziet geen driveletter, Windows ziet geen partitie, Windows ziet totaal geen harde schijf, wat heb je exact gedaan? Ook mist veel informatie : welk virus, heb je toen je hele HD leeggemaakt, wat was/is je partitieindeling, je OS.. Heb je überhaupt wel een virusscanner/tools geinstallt om het virus zo zeker als mogelijk te verwijderen?

Lees eerst de al gegeven links naar de FAQ eens door. Als je deze goed en aandachtig leest kan je waarschijnlijk best uit je probleem komen :). Als het dan toch niet lukt, omdat je ergens tegenaan loopt wat niet gaat zoals het hoort kan je een topic openen. Omschrijf dan duidelijk wat je hebt gedaan, wat er gebeurd en wat je geprobeerd hebt om het op te lossen. Dan kunnen wij je ook beter helpen dan nu :)

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 04-07-2004 10:11 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.