Canon A80 ervaringen topic, deel III

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 5.696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat Rudedadude zegt.

kijk inderdaad bij plaatselijke mediamarkt / kijkshop.

zou zelf wel een zoeken die op redelijke hoogte komt, anders sta je gebukt te werken, vind je rug niet fijn.

edit: rome is mooi! ben er zelf ook geweest (ook met me a80 die na 3jaar nog trouw zijn dienst doet... na 20000foto's ofzo :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
dirkjesdirk schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:42:
Het probleem is dat mijn Powershot a80 de laatste tijd zelfs bij nieuwe en vers opgeladen batterijen al de melding geeft: "vervang verwissel accu". Ik begrijp hier niets van, want het gebeurd ook bij nieuwe 2700 mAh batterijen en zelfs bij niet oplaadbare duracell's (met 1,5 volt). :?
Wat kan hier in vredesnaam mee aan de hand zijn?? 8)7
Ik quote nog maar eens want het probleem is inmiddels zo erg dat bij nieuwe batterijen nauwelijks nog een foto kan worden gemaakt. Direct gaat ie uit en verschijnt de melding van lege batterijen.
Ik heb me suf gegoogeld, maar kan geen suggesties vinden.

Wie heeft een briljant idee?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11-2024

MrBrown

Reservoir Dog

dirkjesdirk schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:01:
[...]

Ik quote nog maar eens want het probleem is inmiddels zo erg dat bij nieuwe batterijen nauwelijks nog een foto kan worden gemaakt. Direct gaat ie uit en verschijnt de melding van lege batterijen.

Zijn de batterijen ook echt leeg? Zo ja, misschien ergens kortsluiting ofzo. Zo nee, blijkbaar de indicator in de A80 kapot, lijkt me lastig vervangen....

Powered by Manetti (compiled by Jura)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:04
dirkjesdirk schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:01:
[...]

Corrosie op de contacten? Probeer eens een externe voeding? Fabrieksinstellingen terugzetten wellicht?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wat ik trouwens wel merk met dit ding, als het donker is kun je een keer een foto maken, daarna lijkt hij te denken dat hij overbelicht is waardoor hij de boel donkerder maakt, waardoor automatisch scherpstellen compleet niet meer mogelijk is. Dit probleem is verholpen als je 'm uit en weer aan zet.

Is dit op een of andere manier te verhelpen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:07:
Wat ik trouwens wel merk met dit ding, als het donker is kun je een keer een foto maken, daarna lijkt hij te denken dat hij overbelicht is waardoor hij de boel donkerder maakt, waardoor automatisch scherpstellen compleet niet meer mogelijk is. Dit probleem is verholpen als je 'm uit en weer aan zet.

Is dit op een of andere manier te verhelpen?
quote:
dirkjesdirk schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:42:
Het probleem is dat mijn Powershot a80 de laatste tijd zelfs bij nieuwe en vers opgeladen batterijen al de melding geeft: "vervang verwissel accu". Ik begrijp hier niets van, want het gebeurd ook bij nieuwe 2700 mAh batterijen en zelfs bij niet oplaadbare duracell's (met 1,5 volt).
Wat kan hier in vredesnaam mee aan de hand zijn??

Ik heb sinds gisteren precies hetzelfde probleem. Vervang Accu terwijl er toch nieuwe batterijen inzitten. Weet iemand misschien of er firmware of software is om te resetten?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Laat ik ook eens een flinke kick geven...

Ik gebruik mijn A80 - met tussenpozen - vrij intensief, al 3 à 4 jaar. Heb intussen zo'n 13.000 foto's gemaakt. Maar hoewel er volgens mij nog een stuk meer zouden moeten bijkunnen als ik de verhalen van anderen lees, vrees ik dat mijn A80 de geest aan het geven is. ;(

Een paar weken geleden merkte ik dat hij ineens geen foto's meer kon maken als ik inzoomde tussen 1 en 3x: het leek wel alsof de sluiter niet meer op tijd wilde sluiten, met gigantisch overbelichte foto's als resultaat. Volledig uitgezoomd én volledig ingezoomd geen enkel probleem.

Intussen begon er ook een ander probleem: dikwijls opende de sluiter zichzelf niet eens bij het opstarten van de camera; ik moest hem eens (soms een paar keer) aan- en uitzetten of een paar keer op 'disp' drukken om de liveview even uit en weer aan te zetten. Na een tijdje ging dat zelfs alleen goed als de camera volledig ingezoomd was (waarbij je het diafragma dus ook een stuk groter ziet in de lens). Ook foto's maken ging alleen nog volledig ingezoomd, anders weer enorm overbelicht.

Na een paar dagen was dat weer helemaal omgekeerd: nu wilde de sluiter (met een beetje geluk) enkel volledig uitgezoomd opengaan en ook foto's lukten alleen op die manier. Alleen wilde hij minder en minder opengaan, ik moest al verschillende keren proberen.

Dat is de afgelopen dagen/weken gebeurd, maar sinds vandaag wil de sluiter helemaal niet meer opengaan. Op tientallen keren proberen is hij vandaag één of twee keer opengegaan. Het vreemde is dat als de sluiter eenmaal open is, hij gewoon op alle sluitertijden en diafragma's foto's kan maken (weliswaar alleen volledig uitgezoomd, dat blijft). En de foto's zijn ook even normaal als anders. Ik zie er echt geen logica in.

Moet ik m'n trouwe A80 nu volledig opgeven, is de sluiter volledig lam of is dit iets anders? Maar hoe verklaar je dan dat áls de sluiter wil opengaan, hij perfect blijft werken zolang de camera aan staat? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals factory reset, lichte tikjes geven om het openen van de sluiter wat te 'stimuleren' enzovoort, zonder resultaat.

Ik was sowieso van plan om binnenkort naar een dSLR te upgraden, maar ik had er toch op gerekend om m'n A80 nog te kunnen gebruiken, die neem je veel makkelijker zomaar even mee dan een dSLR. En tot die tijd (dSLR is ook niet bepaald gratis ...) zit ik zonder camera (of met een camera die ik 9 keer op 10 niet kan gebruiken), dat is wel erg zuur. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 06-12-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ook als je een dslr hebt is het prettig om er een compact camera naast te hebben.
Ik heb niet altijd zin om mn dslr mee te gaan sleuren, maar soms wil je toch een camera bij hebben.

Misschien een goed idee om te kijken voor een niet al te dure compact, en dan voor een dslr te sparen.

Wat je problemen met je A80 veroorzaakt zou ik niet weten. Mijn A80 werkt nog steeds goed.
Ik gebruik de A80 nog altijd als 2e camera naast mijn EOS400D. De A80 is en blijft een geweldig toestel.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste