Toon posts:

Vage strepen met 9800XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft in december bij de aldi een 8080-XL pc gekocht met daarin een ATI Radeon 9800XL.. In het begin totaal geen problemen mee gehad maar de laatste tijd krijgt hij steeds vaker vage strepen en vlekken op het beeld als hij een 3d-spel (Far cry, CS, UT2004, NFSU enz..) opstart. In windows is niks aan de hand maar zodra er iets van 3d aan te pas komt (bijvoorbeeld die 3d buzien screensaver) begint de ellende weer..

Hij heeft al tig verschillende drivers geprobeert en zelfs de hele pc geformateerd maar het helpt allemaal niks. Ik vermoed dat het komt doordat de kaart te heet wordt, maar aangezien het ook gebeurt als de pc dagen uit heeft gestaan en dan is het na 1 minuut alweer mis.

Wat denken jullie tweakers? Ligt het uberhaubt wel aan de 9800XL, en zojah wat zou hij ertegen kunnen doen? (Nieuwe koeler ofzo?)
Als er niks tegen gedaan kan worden zullen we medion maar es bellen voor de garantie maar als jullie zouden kunnen helpen zou dat we gaaf zijn..

Hier nog wat plaatsjes

Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/8739/buizen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img10.exs.cx/img10/3833/nfsu4.jpg

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ziet eruit als een brakke core van de videokaart. Kijk eens of het probleem weg is als hij de kaart een stuk lagere snelheid zet?

• mmax91
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08-2020

mmax91

alles is moeilijk

Was dit niet het probleem als je fastwrite aan had staan??
Misschien ff uitzetten in bios.

Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Wordt ie niet gewoon te warm. Ik zou de koeler maar eens nakijken.

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb mij laten vertellen dat de 9800XL speciaal voor die pc ontwikkeld is en dat deze 25% minder presteerd dan de 9800 pro.
Ik ga ff kijken of ik dit kan onderbouwen :)

edit:
Zie hier wat info over de 9800XL en op zich zijn er wel een aantal topic op GoT over de medion pc :)

Had kan ook een driver probleem wezen dat de graphics zo slecht zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door hemz op 02-07-2004 23:12 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 20:32

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

die trapsgewijze shit zie ik ook in maxpayne 2 als ik FSAA aanzet bij bepaalde driver versies (alleen is et dan spierwit) op mijn R9800 PRO 256MB. Maar dit ziet er wel een stukkie serieuzer uit. Check idd eens of je koeler wel goed draait enzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 02-07-2004 22:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de corespeed verlaagt, en fastwrite uitgezet, die had allebei geen effect. FSAA stond al uit dus dat kon het ook niet zijn. We hebben de kaart eruit gehaald (die zo heet was dat je het ijzeren gedeelte niet eens vast kon pakken) en vervolgens een gf2 gts erin gedaan er toen waren er totaal geen problemen.

Morgen gaat er dus even een telefoontje naar medion, en komt er hopelijk een nieuwe kaart.

Bedankt voor alle tips...

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
het lijkt gewoon op defect video geheugen,
meteen Medion bellen en garantie claimen.

Verwijderd

Het ziet eruit alsof je kaart artifacts gaat vertonen. Dit komt doordat de kaart te warm word. De radeon 9700pro die ik een tijd geleden had ging dit namelijk ook doen na een jaar perfect gewerkt te hebben. Heb de kaart toen omgeruild voor een andere radeon9700pro en drie keer raden wat er ook met die kaart gebeurde. Gewoon omruilen die kaart.

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
Doet me denken aan een oude vid kaart van me, merk vergeten ;)

Die had hier alleen bij sommige spellen last van wanneer de kwaliteit te hoog stond.

Verwijderd

core artifacts ^^
heb zelf ook 9800 xt fastwrite wordt aangezet terwijl me mainboard het niet onderstuendt

krijg ik zelf mem artifacts van
65c kaart 35 cpu en 30c case
check overdrive tab in ati control panel!

ik denk dat je kaart te heet wordt!
Pollewob schreef op 02 juli 2004 @ 20:04:
Ziet eruit als een brakke core van de videokaart. Kijk eens of het probleem weg is als hij de kaart een stuk lagere snelheid zet?
onder clocken kan ook artifacts veroorzaken het is maar dat je het weet
10 a 40 mhz onder clocken kan nog wel natuurlijk

maar ja daar koelt ie niet van aff dus zal toch niet zo veel helpen denk ik!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2004 11:30 ]

Pagina: 1