Toon posts:

Probleem met 9800XL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een medion 8080XL systeem gekocht, hij werkt prima maar ik heb een klein probleempje:

De icoontjes van mij MSN messenger en van Outlook expres zijn aan de zijkant voorzien van roze stipjes en streepjes, ook als ik iets ga downloaden zie ik 1tjes en 0lletjes in het roze voorbij komen

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/p.a.ran/1.GIF
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/p.a.ran/2.GIF

Na installeren en spelen van het spel Renegade zie ik dat het beeld helemaal niet klopt, er zitten allemaal fouten in.

Daarna heb ik 3d mark 2001 geinstalleerd en ik zie precies dezelfde fouten. Toen heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd maar dat maakte ook geen verschil.

Ook heb ik al even gekeken naar een driver update voor mijn video kaart, maar als ik de nieuwste ATI driver installeer word de kaart herkend als een 9800 PRO en kan ik alleen de aller laagste resolutie draaien met 4bits kleuren. Ik denk dat het probleem in mijn video kaart zit, maar wat kan ik nog doen??

Ik probeer al de hele middag de helpdesk van Medion te bellen maar die hebben het nog al druk. Hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn?

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Denk dat je geheugen stuk is.

Als je bijv een game opstart, is dan je hele beeld vaag of ook alleen de randen oid?

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld is echt fucked up, er zitten allemaal gaten in bv. auto`s en de lagen van de lucht lopen helemaal verkeerd.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Heb je hem overclocked?

En kijk even op hoeveel mhz je core en geheugen lopen.

Maar volgens mij is je geheugen kapot

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij is niet overgeclocked.

Bedoel je het geheugen van mijn videokaart of het geheugen van mijn computer?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:16

w0w

Kdurf het haast niet te vragen, maar kun je hem proberen op een clean OS systeem? Als ie het dan nog niet doet --> terugsturen :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:13
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 18:52:
Nee hij is niet overgeclocked.

Bedoel je het geheugen van mijn videokaart of het geheugen van mijn computer?
Hij bedoelt het geheugen van de videokaart.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 08:36
niet zelf pruten -> terrug gaan en vragen of er in een filaal nog zo'n pc staat en die reserveren, anders gewoon zelf prutsen :p

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
zeker niet zelf prutsen!
XL > net een ALDI-PC gekocht denkik? zit er vast nog wel garantie op ;)

ff terug sturen of helpdesk bellen oid, ze schijnen de service best aardig voor elkaar te hebben...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Ik heb de zelfde pc, en ook een probleem met mijn 9800xl.
Als ik bijvoorbeeld CoD speel, komt er na een halfuur een VPU-recover bericht dat mijn videokaart niet meer reageerde op aansturingen, vervolgens alttab terug naar t spel, maar dan zie ik bovenin een balk van 5 centimeter met alleen maar kleurtjes enzo, je snapt wel een soort slechte ontvangst op de tv. Ik kan wel door blijven spelen.

Kan iemand mij advies geven? Bellen? Repareren?

Ps. Ik heb de nieuwste catalyst en alles, en al 3x recovery gedaan enz.

Verwijderd

Dat is het juist, die nieuwe driver de 3.9 en 3.8 hebben problemen met CoD en andere games.

Je kan ofwel de HotFIX downloaden die ATI hiervoor heeft uitgebracht. Maar mag ik je aanraden de 3.7 te downloaden en gebruiken, vindt ik nog altijd de stabielste. En kwaliteit verschil zal je zeker niet merken hoor ;)

hier is ie holleboomer--> meuktracker: ATi Catalyst 3.7

deze driver lost jouw problemen op. eneuh... welkom op GoT ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 20:36 ]

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Zit de kaart misschien een beetje los in het slot? Als het kan even de kast openmaken en de kaart goed aan drukken. Misschien zit hij er een beetje los in en is dat het probleem. Anders is hij waarschijnlijk stuk en is het een garantie zaak.

Paradigm: Shift happens.

• butsj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 15:58
Al die streepjes had ik ook door mn beeld toen mijn videokaart(GF 4 ti4400) op een of andere manier kapot was gegaan, dus ik denk echt dat het iets met de videokaart is.
Idd eens kijken of je videokaart wel goed in het slot zit, en anders word het een garantiezaak zoals het hier boven al vaker is vermeld.

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 20:49

b3ta

Hallo

Als ik zo iets zie ben ik binnen 3 tellen al weer bij de winkel waar ik hem vandaan heb ik zou niet eens wat posten :D

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
Ik heb hetzelfde gehad met de kaart van m'n paps dimension..
ff dell gebeld, -> vorige dag een nieuwe kaart erin laten zetten onder garantie, en het probleem was opgelost..

was btw een 9700 TX

[rml]Cereal in "[ WinXP]Streepjes in beeld"[/rml]

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ter overvloede zal ik ook nog even melden dat ik exact hetzelfde had met een tnt 2.
gewoon stuk dus, helaas.

maar jij kan em gewoon ruilen :)

tijd voor verandering.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

AGP Fast Write uitzetten in het BIOS en ook Snel schijven in de driver-opties uitzetten en et probleem is voorbij.

Twitter

Pagina: 1