ST 510 koppelen aan ASUS 500G*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Hallo,

Sinds gister heb ik een nieuwe router, de Asus 500G, ik wil deze koppelen aan mijn SP 510. Tot nu toe heb ik het modem altijd op één computer gebruikt, maar nu wil ik er dus de ASUS 500G tussen zetten.

Nu lukt het me niet op de ASUS te laten connecten met de speedtouch.

Ik heb het modem al met de file van www.speedtouch.nl naar de "orginele" instellingen teruggezet, maar de Asus wil op de één op andere manier niet met het modem connecten.

De Speedtouch staat dus nu in "alleen modem" stand.

Alleen de Asus wil dus niet connecten.

Mijn gegevens :
ADSL van Wanadoo (Connected by KPN dus)
Alcatel Speedtouch 510 (v4) modem
Asus 500G Router

Mijn systeem draait op XP

Ik heb in de router de gegevens van de provider gezet via de QUICK setup maar ik krijg geen verbinding, in de status staat dan ook disconnent.

Wie heeft zo'n "setje" al aan de praat, en heeft voormij de "gegevens".
Hoe moet ik de IP adressen in de router configureren ?

[ Voor 6% gewijzigd door Arnoldtwt op 03-07-2004 16:14 ]

NL - IT - RF - Marstek Venus E - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eens beginnen met wat minder vaak op je CAPSLOCK te leunen, je hoeft niet zo te SCHREEUWEN hoor wij zijn niet BLIND :P

Wat bedoel je met 'koppelen', wat voor 'koppeling' probeer je tot stand te brengen? Gezien je verhaaltje denk ik DHCP spoof, zoek eens bij google op 'speedtouch 510 DHCP spoof' of 'speedtouch 510 SIP spoof'..

De rest (hoe moet ik de IP adressen configureren) etc is nogal basic, valt een beetje buiten het bestek van dit forum.. ik zou zeggen probeer het eerst eens, en kom dan met gerichte vragen. Dan kunnen wij ook veel beter zien waar het probleem zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
Met koppelen boedoel ik dat de router geen verbinding kan maken met het modem. Ik heb wel alle de provider instellingen goed staan. Maar mijn router connect dus niet het modem, en daardoor waarschijnlijk niet het internet.

De IP adressen heb ik geconfigureerd als 192.168.1.1 van de router, en aangegegeven in de router dat 10.0.0.138 de gateway is !?
Ook heb ik de automatische optie geprobeerd, maar ook dit werkt niet.

Het @ lampje op het modem gaat wel groen branden alleen heb ik veen verkeer tussen modem en router !?

De vraag is dus met welke instellingen iemand dit wel werkbaar heeft.

Ik heb het modem ingesteld als modem zonder NAT en zonder DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder SCHREEUWEN voortaan, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

waarom een extra router gebruiken?
die alcatel510 is al een router gewoon je 510 instellen de kabel die van je alcatel naar je pc loopt in de uplink van je switch en netwerken maar zo moeilijk is dat toch niet

zijn hier op tweakers btw genoeg draadjes die dit probleem behandelen (8>

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
Edwin,

Ik heb de router nodig om wireless te kunnen coneecten, ook wil ik een FTP server gebruiken via de 500g. Ik wil daarom de router functie van het modem uitschakelen en het alleen als modem gebruiken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Arnoldtwt schreef op 03 juli 2004 @ 16:29:
Edwin,

Ik heb de router nodig om wireless te kunnen coneecten, ook wil ik een FTP server gebruiken via de 500g. Ik wil daarom de router functie van het modem uitschakelen en het alleen als modem gebruiken........
dhcp gechecked of die uit staat?
heb zelf laatst de nieuwste firmware erop gezet en heb gelijk een tal van extra mogelijkheden ik denk dat die er bij jou wel standaard al op zal zitten
je zal handmatig dan in je nattabel een verwijzing moeten maken naar je router die alles verder afhandeld
verder kan ik je als tip meegeven om je bij het in te vullen externe adres niet je eigen ipnummer te gebruiken maar 0.0.0.0
dit heb ik geleerd van de helpdesk van alcatel want je provider (heb hier ook adsl van wanadoo) schijnt om de zoveel tijd je ip te resetten je behoud wel je eigen ipnummer maar dan is je sp510 een beetje de kluts kwijt en verlies jij je instellingen

*ik moet op dit moment even weg heb deze draad gebookmarked als je er vanavond nog niet uit bent ga ik even voor je aan de gang en kom ik er op terug want nu wil ik het weten ook :) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik installeer vaak adsl... ook in combinatie met asus wl-500G routers... je moet eerst een paar specifieke instellingen op de modem instellen voordat je asus succesvol internet verdeelt van de modem. heb je de modem al eens regstreeks op een van de pc's aangesloten (en had je toen wel internetverbinding?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
Ja, toen had ik wel verbinding, maar als ik dan de router ertussen hang gaat het mis.

Maar ik wil dat de inloggegevens uit de router worden gehaald en dan niet in het modem staan ?!

DHCP staat uit,

En ik heb het modem gereset ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Arnoldtwt schreef op 03 juli 2004 @ 16:54:
Ja, toen had ik wel verbinding, maar als ik dan de router ertussen hang gaat het mis.

Maar ik wil dat de inloggegevens uit de router worden gehaald en dan niet in het modem staan ?!

DHCP staat uit,

En ik heb het modem gereset ?!
Kan niet je moet je Alcatel persee laten inloggen ;) Of je moet met die 510 een PPTP Inlog kunnen opbouwen voor je ADSL dan kan je je 510 zoals de oude Home gebruiken ?!!

* nero355 wil wel zijn Home@Pro met jouw 510 wisselen :+

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 03-07-2004 17:02 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
Nero, dat is ook de bedoeling, alleen de 500g logt dan niet in op de 510 ?!
Op mijn vorige adres had ik ook een oude speedtoch ( met de lampjes aan de voorkant ) en die werkte een stuk simpeler !?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Arnoldtwt schreef op 03 juli 2004 @ 17:22:
Nero, dat is ook de bedoeling, alleen de 500g logt dan niet in op de 510 ?!
Op mijn vorige adres had ik ook een oude speedtoch ( met de lampjes aan de voorkant ) en die werkte een stuk simpeler !?>
Moet je wel de pptp.ini ofzo uploaden in je 510 he !! Staat op je KPN CD als het goed is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
Nero en de rest, dat heb ik gedaan, maar wat moet ik dan in mijn router voor instellingen gebruiken !?

Ik heb gisteren al het mogelijke geprobeerd, maar in combinatie krijg in hem niet op internet !~?

Misschien heeft "troetelbeertje" een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 12:17
Ik heb dezelfde combinatie van het weekend nog succesvol bij iemand aangesloten, dus het werkt wel. Deze volgorde werkte bij mij:
  • Modem naar de laatste firmware upgraden.
  • De profieltool draaien, daar heb ik onder Extra (kan ook een andere naam hebben, ik weet het niet 100% zeker meer ;)) voor het profiel Modem PPTP, no NAT met DHCP-server gekozen.
  • De aangesloten WL-500g moet firmware 1.6.5.3 draaien of de PPTP gefixte 1.7.5.6 versie.
  • Nu moet je het accesspoint via PPTP met de gebruikelijke instellingen laten verbinden en je bent online :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
Duck, kun je me die frimware ff sturen, want ik chupa.nl kan ik niet bereiken !>

En heb je misschien een duidelijke omschrijving ?

ff per mail dan : twentefoto@home.nl ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnoldtwt schreef op 03 juli 2004 @ 20:10:
Duck, kun je me die frimware ff sturen, want ik chupa.nl kan ik niet bereiken !>
Firmware updates / Asus WL-500G 1.6.5.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

die .ini files kun je zelf heel makkelijk editten met behulp van een simpele notepad heb ik ook gedaan

daarom staan er bijvoorbeeld nu altenatieve teksten in mijn router ipv adsl van kpn telecom :P

je moet maar eens wat draden hier op het forum doorspitten dat ding heeft zoveel mogelijkheden die voor de meesten onbekend zijn.
die .ini configuratiescipts kan je ook downloaden van de kpn adsl site
toen ik mijn vorige alcatel na een tweak vernaggeld had heb ik er 1 bij de routershop besteld eenmaal thuis had ik nog geen internet omdat ik niet die .ini files had heb ze toen bij mijn ouders gedownload simpele kwestie van inladen en draaien maar.
voorzover mijn kennis gaat is het zo dat je adsl modem zelf in moet bellen en dat je daarachter die wireless router achter wil zetten
alle settings van de 510 die betrekking hebben op het routergedeelte moeten dan uitgeschakeld worden en die taken zullen dan overgenomen moeten worden door de router die er achter hangt en daar gaat dit vraagstuk nu dus ook over.
ik zit hier even alles uit te proberen hoe dat werkt en wat er uitgeschakeld moet worden.
ben er gewoon van overtuigd dat het moet werken het moet naar mijn mening toch makkelijk zijn dat dat de pakketjes gewoon door de 510 met als enigste functie adsl modem naar binnen komen en verder behandeld worden door de achterliggende router of ben ik nou zo gek? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 12:17
De firmware heb ik je gemaild :) Als je nog tegen problemen aanloopt moet je maar even een gil geven.

Oja, dit zijn de firmware upgrade en de config tool die ik voor de 510 heb gebruikt; firmware upgrade, config tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
Bedankt "Duck" ik zal het morgen gelijk ff proberen.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48
http://www.chupa.nl/asus/...070506_WL500g_en_pptp.zip

site is weer online (hardware crash)

er zijn reeds nieuwere beschikbaar, maar heb geen ervaring met adsl dus kan je daarmee niet verder helpen.

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoldtwt
Allemaal bedankt voor de reacties, het werkt allemaal !!!!

Dank je wel !!

Pagina: 1