ben ik niet met je eens de hardware kan best wel eens verbeterd zijn
firmware updaten van deze krengen heeft ook veel nut
Je huidige modem heeft ook een firewall-functionaliteit (ja ook buiten NAT), evenals de pro en de 510, maar stel je daar niet teveel van voor. Sowieso is die firewall alleen never een voldoende bescherming, omdat hij zuiver op poort-niveau kijkt en vrij weinig benul heeft van applicaties.
Windows direct tussen modem (zonder NAT functie) is niet iets wat je wilt teveel bugs etc. tuurlijk is een firewall van de router ook niet alles.
Maar is wel beter als een zeer bekend product waar iedereen op los zit te "hacken" voor iedereen beschikbaar te stellen als test-object.
daarnaast kan je sommige routers ook via internet bereiken.
via simple tools kan ik een pc die direct benaderbaar is genoeg info achterhalen om te hacken .. een router zet de lat wat hoger
mbv wat tools kan je bv de pc die die direct op internet zit benaderen en bv een username achterhalen. scheelt je gok werk
Om een voorbeeld te noemen.. jij wilt wel kunnen internetten, daarvoor moet poort 80 open. Nu zijn er ook trojans die van die poort gebruik maken. ZAP (=zone alarm pro?) kijkt waarsch. naar de applicatie (iexplorer ipv. 'dirtytrojan.exe' oid) en staat aan de hand daarvan verkeer toe of juist niet. Je modem kan dat niet.
hij zou het wel kunnen met de juiste software maar dat vereist veel CPU + frequente updates wat het product duurder maakt.
Ik zou mijn geld lekker ergens anders aan besteden, je verbinding wordt er nl. geen drol beter van en mocht je modem ooit kapot gaan.. voor de bedragen die daar genoemd worden (muv. de '4 jaar' varianten) kun je een prima ADSL modem nieuw krijgen, daar is geen actie voor nodig.
ik zou zeggen dat de WIFI aanbieding een twijfel is IMHO betreft security maar de rest zou ik aanraden. slechter kan je er niet van worden
ik heb collega's / vrienden met USB of een oud Ethernet ADSL variant en die bellen in in 30 seconden langer of hebben geen constante verbinding c.q USB problemen dan is dit zeer goed !
* met een NAT/Firewall modem
Bedenkt maar eens dat je constant online bent niet om hoeft te kijken bij een herinstallatie out of the box install van windows kan je direct online.
o ja weet je nog dat virus dat je RPC service omzeep hielp? dat heb je met die krengen ook niet
of netsend Spam heb je ook niet meer
-----------------------------------------------ADSL VRAAG XS4all + speedtouch 510 -------
een maat van mij heeft een BBXL account (tmfweb) en een speetouch510 in de nieuwe firmware staat er ETHoA
- dit is briging over je modem. dus je belt niet in met je modem maar je modem is ook geen NAT/Firewall router.
kan dit ook met Xs4all ? dus je PC ontvangt een DHCP adres maar je hoeft niet "in te bellen" / vpn aan te leggen