XS4ALL actie SpeedTouch 510 Multi-user ADSL Gateway

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 16:31
XS4ALL heeft een actie voor zijn trouwe klanten. Zie: http://www.xs4all.nl/adsl/actie_juli2004.php

Allemaal erg mooi, maar mijn vraagtekens zet ik bij de ingebouwde firewall, Is dat beter dan mijn ZAP firewall en geeft dat geen conflicten?

Verder ziet het er wel aardig uit, maar kan het toch moeilijk op waarde schatten. Gebruik nu de Alcatel Speed Touch Home.

Verwijderd

Het werkt best lekker zo'n firewall, geen last van virussen zoals sasser en blaster
Ik heb het zelf in mijn E-tech ADSL modem.

Je software firewall kun je dan deïnstalleren. Het geeft geen conflicten, voor sommige downloadprogramma's en online games zul je wel porten moeten forwarden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 15:30 ]

Verwijderd

De speedtouch home kun je zelf upgraden naar een 510. Heb je hetzelfde modem, alleen dan zonder het ingebouwde switchje.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 13:41
Firewall = NAT waarschijnlijk, je heb geen extern ipadres wat er dus voor zorgt dat veel dingen als blaster etc er niet aankomen. Tevens helpt het ook tegen hackers omdat alles voor buitenaf 'dicht' is (tenzij je alles open zet, dmz).

Van binnenuit helpt het niet, dus als jij veel last van spyware etc heb kan je beter een extra losse firewall gebruiken :).
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:32:
De speedtouch home kun je zelf upgraden naar een 510. Heb je hetzelfde modem, alleen dan zonder het ingebouwde switchje.
Je upgrade naar een speedtouch pro ipv 510, in princiepe doen ze bijde hetzelfde, maar het is makkelijker zoeken naar home-pro-tweak dan home-510-tweak ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Icey op 02-07-2004 15:37 ]

Verwijderd

Icey schreef op 02 juli 2004 @ 15:34:
Je upgrade naar een speedtouch pro ipv 510, in princiepe doen ze bijde hetzelfde, maar het is makkelijker zoeken naar home-pro-tweak dan home-510-tweak ;)
Je kunt van pro weer naar 510...

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 16:31
Allemaal mooi, maar wat heb je eraan? Ik heb al een tweak guide gevonden, en de stappen lijken ook wel te doen, maar waarom zou ik gaan kl**ien met een goede internet verbinding?

Let wel, op het gebied van Internet verbindingen ben ik een n00b, dus vanzelfsprekend is het voor mij niet :D

Verder kan iemand uitleggen waarom de firewall in de modem beter is dan ZAP?

[ Voor 14% gewijzigd door honey op 02-07-2004 15:49 ]

Verwijderd

Icey schreef op 02 juli 2004 @ 15:34:
Firewall = NAT waarschijnlijk, je heb geen extern ipadres wat er dus voor zorgt dat veel dingen als blaster etc er niet aankomen. Tevens helpt het ook tegen hackers omdat alles voor buitenaf 'dicht' is (tenzij je alles open zet, dmz).
Via telnet kan je het modem bereiken en dan ook nog naast NAT een apparte firewall aanzetten.

In dit document staatwat documentatie:
http://www.speedtouchdsl....erence%20Guide%20R4.2.pdf

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:44:
Precies :) Ik zit dit te overwegen omdat ik wil tracert'en met mijn Home>Pro(en dan dus>510) maar weet het nog niet zeker... iemand een idee :?

Verder wil ik wel zo'n actie bij Planet zien, dan hoef ik niet te kloten en kan ik mijn 8 Poorts Switch naar mijn kamer verhuizen :Y)

/EDIT :

Een software Firewall raad ik iedereen aan en wel om 1 ding : foute/ongewenste programma's die naar buiten willen :/ Ook dingen die in Windows zitten maar je niet gebruikt zoals WMP/IE/Outlook hou ik bijvoorbeeld graag tegen >:)

[ Voor 25% gewijzigd door nero355 op 02-07-2004 15:51 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 15:49:
[...]

Via telnet kan je het modem bereiken en dan ook nog naast NAT een apparte firewall aanzetten.

In dit document staatwat documentatie:
http://www.speedtouchdsl....erence%20Guide%20R4.2.pdf
edit:
Over de actie gesproken zou ik hem niet voorbij laten schieten.. Ik denk niet dat zo'n actie snel terug zou komen.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 17:55
In beperkte gavallen dan, niet op elke home kan het.
Niet zoals de home naar pro mod die op elke kastje werkte.

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 02 juli 2004 @ 16:01:
In beperkte gavallen dan, niet op elke home kan het.
Niet zoals de home naar pro mod die op elke kastje werkte.
Op de meeste wel hoor.. maar goed dat is offtopic.

Voor de topicstarter:

die multimodems zijn niet sneller of stabieler dan het modem wat je nu hebt. Die argumenten vallen dus weg. Je huidige modem heeft ook een firewall-functionaliteit (ja ook buiten NAT), evenals de pro en de 510, maar stel je daar niet teveel van voor. Sowieso is die firewall alleen never een voldoende bescherming, omdat hij zuiver op poort-niveau kijkt en vrij weinig benul heeft van applicaties.

Om een voorbeeld te noemen.. jij wilt wel kunnen internetten, daarvoor moet poort 80 open. Nu zijn er ook trojans die van die poort gebruik maken. ZAP (=zone alarm pro?) kijkt waarsch. naar de applicatie (iexplorer ipv. 'dirtytrojan.exe' oid) en staat aan de hand daarvan verkeer toe of juist niet. Je modem kan dat niet.

Ik zou mijn geld lekker ergens anders aan besteden, je verbinding wordt er nl. geen drol beter van en mocht je modem ooit kapot gaan.. voor de bedragen die daar genoemd worden (muv. de '4 jaar' varianten) kun je een prima ADSL modem nieuw krijgen, daar is geen actie voor nodig.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:05
Goede actie van xs4all maar beetje jammer voor mij als trouwe ex-xs4all klant
Ik was dus ook o.a. een van de eerste 4 jaar geleden met een adsl abbo bij xs4all.

Ik heb dit ongeveer een week geleden moeten opzeggen vanwege het feit dat je adsl niet kan om laten zetten van een analoge lijn naar een isdn lijn.

Dus ja, technisch kan het misschien wel maar kpn doet dit gewoon niet.
Ik moet dus om die reden mijn adsl abbo opzeggen bij xs4all. En nu er zo'n mooie actie is kan ik niet meer mee doen omdat m'n opzegging reeds loopt.

Bedankt KPN :( :(

Verwijderd

C00KW4US schreef op 02 juli 2004 @ 16:24:
Ik moet dus om die reden mijn adsl abbo opzeggen bij xs4all. En nu er zo'n mooie actie is kan ik niet meer mee doen omdat m'n opzegging reeds loopt.

Is idd behoorlijk stompzinnig.. wil je overstappen van POTS naar ISDN, ben je 3 maanden je ADSL kwijt |:(

Maar voor de rest.. je moet ook een nieuwe aansluiting, dan kun je toch gewoon een provider met modemactie kiezen? Krijg je gratis een modem..

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 16:11:
die multimodems zijn niet sneller of stabieler dan het modem wat je nu hebt. Die argumenten vallen dus weg.
ben ik niet met je eens de hardware kan best wel eens verbeterd zijn
firmware updaten van deze krengen heeft ook veel nut
Je huidige modem heeft ook een firewall-functionaliteit (ja ook buiten NAT), evenals de pro en de 510, maar stel je daar niet teveel van voor. Sowieso is die firewall alleen never een voldoende bescherming, omdat hij zuiver op poort-niveau kijkt en vrij weinig benul heeft van applicaties.
Windows direct tussen modem (zonder NAT functie) is niet iets wat je wilt teveel bugs etc. tuurlijk is een firewall van de router ook niet alles.
Maar is wel beter als een zeer bekend product waar iedereen op los zit te "hacken" voor iedereen beschikbaar te stellen als test-object.
daarnaast kan je sommige routers ook via internet bereiken.

via simple tools kan ik een pc die direct benaderbaar is genoeg info achterhalen om te hacken .. een router zet de lat wat hoger

mbv wat tools kan je bv de pc die die direct op internet zit benaderen en bv een username achterhalen. scheelt je gok werk
Om een voorbeeld te noemen.. jij wilt wel kunnen internetten, daarvoor moet poort 80 open. Nu zijn er ook trojans die van die poort gebruik maken. ZAP (=zone alarm pro?) kijkt waarsch. naar de applicatie (iexplorer ipv. 'dirtytrojan.exe' oid) en staat aan de hand daarvan verkeer toe of juist niet. Je modem kan dat niet.
hij zou het wel kunnen met de juiste software maar dat vereist veel CPU + frequente updates wat het product duurder maakt.
Ik zou mijn geld lekker ergens anders aan besteden, je verbinding wordt er nl. geen drol beter van en mocht je modem ooit kapot gaan.. voor de bedragen die daar genoemd worden (muv. de '4 jaar' varianten) kun je een prima ADSL modem nieuw krijgen, daar is geen actie voor nodig.
ik zou zeggen dat de WIFI aanbieding een twijfel is IMHO betreft security maar de rest zou ik aanraden. slechter kan je er niet van worden

ik heb collega's / vrienden met USB of een oud Ethernet ADSL variant en die bellen in in 30 seconden langer of hebben geen constante verbinding c.q USB problemen dan is dit zeer goed !

* met een NAT/Firewall modem
Bedenkt maar eens dat je constant online bent niet om hoeft te kijken bij een herinstallatie out of the box install van windows kan je direct online.

o ja weet je nog dat virus dat je RPC service omzeep hielp? dat heb je met die krengen ook niet

of netsend Spam heb je ook niet meer

-----------------------------------------------ADSL VRAAG XS4all + speedtouch 510 -------

een maat van mij heeft een BBXL account (tmfweb) en een speetouch510 in de nieuwe firmware staat er ETHoA
- dit is briging over je modem. dus je belt niet in met je modem maar je modem is ook geen NAT/Firewall router.

kan dit ook met Xs4all ? dus je PC ontvangt een DHCP adres maar je hoeft niet "in te bellen" / vpn aan te leggen

Tja vanalles

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

kan dit ook met Xs4all ? dus je PC ontvangt een DHCP adres maar je hoeft niet "in te bellen" / vpn aan te leggen
Ja dat kan ook met xs4all, met als verschil dat de modem verbinding maakt, de modem jouw gebruikersnaam en wachtwoord heeft en via DCHP spoofing of bridging het externe IP rechtstreeks doorgeeft aan de PC die erop aangesloten is. Zo heb ik mijn 510 per ongeluk een keer ingesteld en toen kreeg m'n pc ineens een 213.128 ip adres :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Maar zijn er verder nog voordelen als je de Speed Touch Home modem hebt en een DrayTek Vigor 2200E router?

Verwijderd

Nee

(of het moet al zijn dat je stroom bespaart, 1 apparaat ipv. 2)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 18:33 ]

• Osiris
  • Niet online
No offence hoor, maar met ál die topics over Speedtouches ga ik nevernooitniet een speedtouch aanschaffen.. Ik kijk wel uit.
Ik vind het dan ook helemaal geen super-actie van XS4All, sorry :)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

JvS schreef op 02 juli 2004 @ 17:02:
[...]
Ja dat kan ook met xs4all, met als verschil dat de modem verbinding maakt, de modem jouw gebruikersnaam en wachtwoord heeft en via DCHP spoofing of bridging het externe IP rechtstreeks doorgeeft aan de PC die erop aangesloten is. Zo heb ik mijn 510 per ongeluk een keer ingesteld en toen kreeg m'n pc ineens een 213.128 ip adres :P.
kijk en jij hebt de firmware geupdate ? dit is wel een leuke feature :) thx iig voor de info

Tja vanalles

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20

mr_petit

opperprutser

[...]

die tweak is naar een 510 v3 en niet een v4.

de v3 schijnt slecht upnp te ondersteunen (maar ja, ik draai toch w2k)

daarnaast kan je maar bepaalde versies flashen en wrekt die flashprocedure nogal vaag en schijnt vaak mis te gaan (bij mij gelukkig niet O-) )

enige echte functionaliteit die je wint is dat je kan poortmappen via je web interface imo.

maar goed, het is imo ook het geld niet waard, tenzij je een SP home hebt die niet naar 510 te flashen is.

edit:
wtf.... ik zie net dat de verzendkosten voor die actie 19,95 euro is 8)7
da's dus bijna 44 ouderwetse guldens......voor een modem......
dat zit al wel bij het modembedrag is, maar toch....

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 02-07-2004 19:09 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Pfffff ga ik kijken ben ik een maand verwijderd van de 4 jaar en betaal ik dus 44.95 ipv 19.95
Ik laat hem daardoor maar lopen
Tenzij ze me matsen

Verwijderd

mr_petit schreef op 02 juli 2004 @ 19:02:
edit:
Ja dat vind ik ook belachelijk veel. Zit te kijken naar die 580, met een kaartje voor rmijn laptop. Heb nu een ouwe speedtouch home met een E-tech router voor 2 pc`s en een ellenlange kabel voor mijn vaio laptop. Ik kan hem krijgen voor eu 99,-...
doen of niet?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Osiris schreef op 02 juli 2004 @ 18:37:
No offence hoor, maar met ál die topics over Speedtouches ga ik nevernooitniet een speedtouch aanschaffen.. Ik kijk wel uit.
Ik vind het dan ook helemaal geen super-actie van XS4All, sorry :)
gek he, "al die topics". Er zijn in nederland nu ongeveer 1.000.000 adsl aansluitingen van kpn, daarvan heeft gok ik ongeveer 40% een speedtouch 510. Dat zijn er 400.000, de rest heeft een Home (ik gok een % of 15), een USB (ik gok ook 40% heel 2003 is dat ding gratis weggegeven, wordt nu niet meer geleverd gelukkig) of een eigen modem (5%, lijkt me al een hoge schatting).

Die 5% die een eigen modem neemt, neemt dan ook nog eens een keuze uit 10 merken met elk 5 modellen, dus die zijn echt EXTREEM veel minder verkocht. Dan zie je ook extreem veel minder topics met problemen erover...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 13:22

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb een enkel ethernet uitvoering alcatel. Op zich zou zo'n nieuw modem wel prettig zijn. Gewoon een fatsoenlijke interface voor je NAT settings. Ik hoef geen multiport modem. Ik wil een enkel poorts, maar ja dat kan niet.

En dan nog eens 19.95 euro verzendkosten. Voor dat geld kan je een koelkast thuis laten bezorgen.

Toch jammer zo'n actie.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

JvS schreef op 02 juli 2004 @ 19:57:
[...]

gek he, "al die topics". Er zijn in nederland nu ongeveer 1.000.000 adsl aansluitingen van kpn, daarvan heeft gok ik ongeveer 40% een speedtouch 510. Dat zijn er 400.000, de rest heeft een Home (ik gok een % of 15), een USB (ik gok ook 40% heel 2003 is dat ding gratis weggegeven, wordt nu niet meer geleverd gelukkig) of een eigen modem (5%, lijkt me al een hoge schatting).

Die 5% die een eigen modem neemt, neemt dan ook nog eens een keuze uit 10 merken met elk 5 modellen, dus die zijn echt EXTREEM veel minder verkocht. Dan zie je ook extreem veel minder topics met problemen erover...
Daarbij komt dat ze bij Alcatel/Thompson vast wel van hun fouten geleerd hebben, dus de nieuwe modellen zullen vast minder problemen geven. De meeste problemen doen zich voor zover ik weet voor bij modems >1 jaar oud.
Ikzelf heb een E-tech ADSL Modem/Router, daar ben ik erg tevreden mee. E-tech geeft 5 jaar garantie.
Ik heb al zeker 5x ADSL aangelegd i.c.m. het ethernetmodem. Daarvan was 1 modem na 1 jaar en een paar dagen defect, deze is toen netjes vervangen door KPN.

Verwijderd

ik heb zelf zon speedtouch 510 multi-user dinges :)
ik heb geen software matige firewall maar wel een virusscanner,
nog nooit problemen gehad :)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BlaTieBla schreef op 02 juli 2004 @ 20:05:
Ik heb een enkel ethernet uitvoering alcatel. Op zich zou zo'n nieuw modem wel prettig zijn. Gewoon een fatsoenlijke interface voor je NAT settings. Ik hoef geen multiport modem. Ik wil een enkel poorts, maar ja dat kan niet.

En dan nog eens 19.95 euro verzendkosten. Voor dat geld kan je een koelkast thuis laten bezorgen.

Toch jammer zo'n actie.
waarom als je het bv 10 euro zou schelen .. zou je dan geen multi-poort willen hebben :? 8)7 :X extra lan verbinding is toch nooit weg? als het zeer veel duurder is zou ik het ook niet doen. bij een switch c.q hub met een paar tientjes verschil was ik ook niet moeilijk .. heb nu een switch ;) _/-\o_

Tja vanalles

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Niet dat zo'n actie niet leuk is ofzo maar is het nog niemand opgevallen dat die vier jaar alleen haalbaar zijn als je in de grotere steden woont :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

mr_petit schreef op 02 juli 2004 @ 19:02:
die tweak is naar een 510 v3 en niet een v4.
so? :P
de v3 schijnt slecht upnp te ondersteunen (maar ja, ik draai toch w2k)
uPNP wil je helemaal niet.. dan gaan je modem en je pc onderling een beetje uitmaken welke poorten geforward moeten worden.. dat maak ik zelf wel uit hoor :P
daarnaast kan je maar bepaalde versies flashen en wrekt die flashprocedure nogal vaag en schijnt vaak mis te gaan (bij mij gelukkig niet O-) )
Tsja, flashen is bij elk apparaat een risico natuurlijk. Er zijn veel verschillende versies speedtouchen (bv. pots/isdn) en voor elke versie is weer een marginaal andere firmware.. 't is dus zaak om de juiste firmware bij jouw modem te vinden.
maar goed, het is imo ook het geld niet waard, tenzij je een SP home hebt die niet naar 510 te flashen is.
Akkoord, dat was mijn punt idd ook een beetje.. het gewin is marginaal en dan zijn de kosten gewoon te hoog..
edit:
Ze komen 'm in een gouden koets voorrijden :P

Verwijderd

Ik overweeg over te stappen van de Home naar de 510 modem.
Door het lauwe prijsvoordeel van deze aanbieding heb ik nog geen besluit genomen.

Als ik het goed begrijp is de 510 niet zo "transparant" zoals de Home dat is.
M.a.w. een ping request bijvoorbeeld zal door de 510 zelf afgehandeld worden en niet door de PC zoals de Home dit doet.
Het voordeel is dat je PC onzichtbaar is voor de rest van de wereld, maar dat er extra configuratie van firewall/NAT/DHCP nodig is om een ftp-server te hosten of online te kunnen gamen.

Kan iemand dit bevestigen?

B.t.w. Is de firewall en NAT d.m.v. een web-interface te configureren? De telnet schermen lijken mij niet zo handig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 15:00:
Ik overweeg over te stappen van de Home naar de 510 modem.
Door het lauwe prijsvoordeel van deze aanbieding heb ik nog geen besluit genomen.

Als ik het goed begrijp is de 510 niet zo "transparant" zoals de Home dat is.
M.a.w. een ping request bijvoorbeeld zal door de 510 zelf afgehandeld worden en niet door de PC zoals de Home dit doet.
Het voordeel is dat je PC onzichtbaar is voor de rest van de wereld, maar dat er extra configuratie van firewall/NAT/DHCP nodig is om een ftp-server te hosten of online te kunnen gamen.

Kan iemand dit bevestigen?

B.t.w. Is de firewall en NAT d.m.v. een web-interface te configureren? De telnet schermen lijken mij niet zo handig.
Klopt.
En je kunt alles inderdaad m.b.v. een webinterface configureren.

Verwijderd

C00KW4US schreef op 02 juli 2004 @ 16:24:
Goede actie van xs4all maar beetje jammer voor mij als trouwe ex-xs4all klant
Ik was dus ook o.a. een van de eerste 4 jaar geleden met een adsl abbo bij xs4all.

Ik heb dit ongeveer een week geleden moeten opzeggen vanwege het feit dat je adsl niet kan om laten zetten van een analoge lijn naar een isdn lijn.

Je kan ze proberen te mailen als je weer xs4all hebt, misschien maken ze een uitzondering voor je

• C00KW4US
  • Laatst online: 22-02 20:05
Heb inderdaad al gedaan :Y)
Ben benieuwd wat ze antwoorden.

• piems
  • Laatst online: 28-01 21:17

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

opzich een leuke actie, en voel er ook wel wat voor heb alleen 1 vraagje.
Werkt het NAT verhaal op de 510 multi modem wel naar behoren?
heb nu alactel speedtouch ethernet modem en een sweex router derachter.
Kan met geen mogelijkheid met 2 man tegelijk counterstriken, andere router dertussen en alles werkt perfect.
Andere topics al doorgespit en conclusie is inderdaad de sweex troep :)
Voor normaal gebruik werkt ie wel naar behoren
Komt niet zo vaak voor dat er met 2 man geknald wordt, maar wilde dus nieuwe router daarvoor kopen.
Als die 510 dat nou wel kan dan scheelt dat me weer een paar euro.
iemand?

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

je kan toch makkelijk die sweex weghalen en je alcatel als router gebruiken? (als het toch aan die sweex ligt).
eventueel moet je je alcatel upgraden naar pro.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik weet het niet, ik heb nu ook een speedtouch home. Vroeger had ik het wel getweaked/gehacked naar een speedtouch home. Het werkte als router en firewall wel top, maar jammer was dat je maximaal maar 256 verbindingen kon maken, waardoor een programma draaien zoals bittorrent en emule niet zo lekker ging.

Is dit ook bij zo'n standaard 510? Dat de iptables maar maximaal 256 adressen kan behouden? Zo ja, dan zie ik idd de meerwaarde van zo'n actie niet. Zo nee, dan ga ik voor de wireless versie :P

• piems

piems

mr_petit schreef op 12 juli 2004 @ 11:58:
je kan toch makkelijk die sweex weghalen en je alcatel als router gebruiken? (als het toch aan die sweex ligt).
eventueel moet je je alcatel upgraden naar pro.
dan zit ik nog met het feit dat ik poorten tekort kom, moet ik er weer een switch/hub aanhangen, die ik niet heb ;)
het is zon ouwe alcatel ethernetmodem met 2 poorten, geen multipc dus.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

kan je bij die sweex het routergedeelte niet uitzetten en die als switch gebruiken?

• piems

piems

Helaas niet dat ik weet, maar om niet al te ver af te dwalen, lukt het met een 510 multi pc modem om met meerdere pc's op dezelfde server aan te loggen met counterstrike? Dus heeft iemand daar ervaring mee?
Meer hoef ik niet te weten, rest los ik zelf wel op :)
kan het topic een beetje ontopic blijven.

Verwijderd

piems schreef op 12 juli 2004 @ 16:35:
Helaas niet dat ik weet, maar om niet al te ver af te dwalen, lukt het met een 510 multi pc modem om met meerdere pc's op dezelfde server aan te loggen met counterstrike? Dus heeft iemand daar ervaring mee?
Meer hoef ik niet te weten, rest los ik zelf wel op :)
kan het topic een beetje ontopic blijven.
Als je doelt op een server die niet bij jou thuis staat, ja.
Een vriend van mij heeft de 510 i.c.m. een switch, als ik daar mijn notebook op het netwerk 'gooi', kan ik tegelijk met hem counterstriken op een public server.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 17:13:
[...]

Als je doelt op een server die niet bij jou thuis staat, ja.
Een vriend van mij heeft de 510 i.c.m. een switch, als ik daar mijn notebook op het netwerk 'gooi', kan ik tegelijk met hem counterstriken op een public server.
Misschien kan je aangeven welke configuratie is gebruikt?

Het gebruik van "de 510 i.c.m. een switch" doet vermoeden dat er is gekozen voor een "modem only" instelling waarbij de router/switch van de 510 uit staat!

In_The_Aire, jouw antwoord van 3 juli op mijn vraag, klopt dus niet!
De firewall kan ALLEEN dmv telnet geconfigureerd worden!
"Klopt.
En je kunt alles inderdaad m.b.v. een webinterface configureren."

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 15:18 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 15:13:
[...]

Misschien kan je aangeven welke configuratie is gebruikt?

Het gebruik van "de 510 i.c.m. een switch" doet vermoeden dat er is gekozen voor een "modem only" instelling waarbij de router/switch van de 510 uit staat!

In_The_Aire, jouw antwoord van 3 juli op mijn vraag, klopt dus niet!
De firewall kan ALLEEN dmv telnet geconfigureerd worden!
"Klopt.
En je kunt alles inderdaad m.b.v. een webinterface configureren."
portmappings kun je zeker weten m.b.v. de webinterface configureren. Wat jij verder aan de firewall wilt configureren weet ik niet :?

Zijn opstelling is: Modem op 10.0.0.138 (Speedtouch 510 1-port) met daaraan een goedkope hub/switch (dus de routerfunctie wordt verzorgd door het modem).
De computers krijgen allemaal een IP toegewezen van het modem. Verder heeft ie, voor als ie CS wil hosten, een aantal porten geforward naar zijn eigen pc.

met switch bedoel ik dus geen router in mijn vorige post

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 15:28 ]

• piems

piems

Dat wilde ik dus weten :)
Als het NAT gedeelte maar door die 510 wordt gedaan en werkt ben ik blij.

Pagina: 1