Toon posts:

Zalman 80C-HP op FX5200 hoe ver te clocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers ik heb een vraagje aan jullie.
Ik heb een Geforce FX 5200 in mn Amd 2800+ systeem zitten met Asus A7V600 moederbord.
Zo'n vid kaart is natuurlijk niet veel waard dat weet ik zelf ook allleen nu is de vraag tot hoe ver ik hem zou kunnen overgassen met deze Zalman 80C-HP

mn chip ervan loopt standaard op 250MHz en geheugen op 400 Mhz
Tot hoe ver zou ik dit omhoog kunnen gooien?!?

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80c_hp_a_p.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 15:03 ]

Verwijderd

Te weinig om de aankoop van zo'n koeler te rechtvaardigen. Een Fx5200 is zo'n trage kart, dat ik het persoonlijk zonde van je tijd en geld vindt om er een andere koeler op te zetten en te gaan klokken.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Helemaal mee eens, investeer liever in een duurdere videokaart, die 3% performance die je erbij krijgt van het overklokken zijn het geld van die koeler niet waard.

Een goedkopere kaart is GEEN dure kaart op langzamere kloksnelheid, er zijn nog meer truukjes weggehaald, dat maakt het performanceverschil. die corespeed scheelt bijna niets.

Verwijderd

Lol, hoor wie het zegt, zelf heeft ie een trage FX5600 :D

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:09:
maar maniac zeurt er niet over dat ie over wil clocken en die zegt ook niet dat ie er een andere koeler op heeft zitten.

De TS had beter voor het geld van de koeler + videokaart gewoon een snellere videokaart met stockkoeler kunnen kopen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 17:09:
Dus? hij geeft toch alleen maar informatie en of dan een s3 savage of een radeon x800xt heeft maakt toch niets uit? Zijn informatie klopt toch? En daarbij begin ik me te ergeren aan mensen de kaarten van een jaar oud van 200 euro zomaar de grond inboren alsof het puin is. Ik weet ook wel dat een fx5600 niet je van het is maar de meeste spellen draaien er prima op ook al is het in een wat lagere resolutie. Niet iedereen koopt ieder jaar een nieuwe graka van meer dan 300 euro...

p.s. no flame intended... ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.