Ik vroeg mij al een tijdje af hoe het zit met de marktaandeel van de verschillende merken Digicams. Alle bedrijven switchten voor consumers de afgelopen jaren om naar digitaal ipv 35 mm analoog of APS (bah), en ik denk dat anno 2003/2004 je wel gerust kunt stellen dat die twee type camera's geheel ondergesneeuwd zijn door de digitale markt.
Ik heb met google o.a. dit artikel op dpreview gevonden en ik verbaas mij erover dat namen als Nikon (met de populaire Coolpix serie) en Minolta (met de Dimage serie) niet in de top 5 staan.
Ik heb met google o.a. dit artikel op dpreview gevonden en ik verbaas mij erover dat namen als Nikon (met de populaire Coolpix serie) en Minolta (met de Dimage serie) niet in de top 5 staan.
Dus ik ben wel benieuwd naar wat kwantitatieve cijfers over de verschillende marktaandelen - ook benieuwd naar de aandelen in verschillende segmenten.Olympus, Sony Corp, Canon and Fujifilm are fiercely competing to win the lion's share of the global digital camera market, with each company holding a share of around 20%.
[ Voor 12% gewijzigd door Stereotomy op 02-07-2004 01:15 ]
Alors.