[ADSL] SpeedTouch 510 wil niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 00:03
De hele avond ben ik bezig geweest om dit kreng aan de gang te krijgen bij mn oom, maar hij wil om de een of andere duistere reden niet.
Mijn oom had isdn, en heeft nu via Wanadoo ADSL aangeschaft. Keurig alles binnengekregen enzo, dus ik daar om alles aan te sluiten. KPN kabel uit NT1 kast verwijderd, en in speciale contactdoos gestopt. Contactdoos naar de splitter, splitter naar NT1 en naar Speedtouch 510.
Nou lijkt het me dat ik er vrij zeker van mag zijn dat in deze contactdoos en splitter helemaal in orde zijn, aangezien ik prima kan bellen en gebeld kan worden.

Dus ik vrolijk modem aangesloten. Stroom deed het... @ ging branden... Mooi!
dacht ik...

Dus ik laat zien wat ik precies allemaal gedaan heb: *poef* speedtouch uit... en meteen weer aan... en nu is er opeens geen verbinding meer te krijgen. Ik laptop eraan gehangen. Ding zei wel dattie connectie had, maar ik kreeg geen ip... Na een paar keer rommelen en aan en uitschakelen kreeg ik opeens WEL een ip, en zag ik een gateway a la 10.0.0.x... Mooi dacht ik, het begint dus te werken, misschien eerst modem even configureren... Nou forget it, want verbinding met het modem viel wederom weg... En nu is er helemaal geen beweging meer in te krijgen. Ik krijg geen contact meer met het modem, het modem krijgt geen contact met de DSL lijn (lijkt het, het @-teken licht niet op).

Raaaraa, waar kan de fout zitten?

Verwijderd

is het een speedtouch 510i ?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb je de configuratiescript er ingeladen?

dat gaat middels het verkregen cdtje wat je hebt gekregen bij je modem anders kan je hem namenlijk nog downloaden bij kpn

[ Voor 60% gewijzigd door Edwin van Cleef op 02-07-2004 00:59 ]

computer voor alle werkzaamheden

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je je modem al proberen te resetten? Misschien dat er toch een fout zat in je splitter oid waardoor je modem ineens het voltage van het belsignaal over zich heen kreeg?

Raku

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 02 juli 2004 @ 00:58:
waardoor je modem ineens het voltage van het belsignaal over zich heen kreeg?
Het voltage is voor en na de splitter hetzelfde.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je kunt hem proberen te resetten, maar anders denk ik dat je gewoon een kapotte speedtouch hebt...

Tweakers Discord

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 10:16
Speedtouch 510 = PSTN
Speedtouch 510i = ISDN

Heb je 'n 510, dan zal het niet werken me dunkt...

Verwijderd

idd en ook checken of je een ISDN splitter hebt.

• Passenger
Pfoe, hoe ga ik dat controleren of het een 510 of een 510i is? Het is gewoon het modem dat met het abbonement mee is gekomen, en er is duidelijk bij aanmelding opgegeven dat het om isdn ging, dus ik neem aan dat dit toch niet fout kan zijn?

En dat configuratiescript? Wat is dat precies? En hoe ga ik dat er op laden als ik niet eens verbinding met het modem kan krijgen?

En hoe reset ik dat ding precies? En hoe check ik of ik een ISDN splitter heb?

Ik vraag me echt af hoe ik de vorige 2x ADSL aangelegd heb :P Volgens mij heb ik toen gewoon ontzetten veel mazzel gehad ofzo!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat is het modelnummer van die Speedtouch? Begint met DSL en op de doos van de speedtouch staat het ook als goed is?
DSLxx6xxMP ofzo iets of 3EC18xxLC of iets dergelijks?
Door wie is ut geleverd dan? KPN?

[ Voor 19% gewijzigd door lSltAlKeR op 02-07-2004 01:50 ]

Speedtouch freak

• Passenger
lSltAlKeR schreef op 02 juli 2004 @ 01:47:
Wat is het modelnummer van die Speedtouch? Begint met DSL en op de doos van de speedtouch staat het ook als goed is?
DSLxx6xxMP ofzo iets of 3EC18xxLC of iets dergelijks?
Door wie is ut geleverd dan? KPN?
modelnummer kan ik op dit moment even niet naar kijken, ik ga vanavond weer ff langs, dus dan kijk ik meteen even!
speedtouch is idd geleverd door kpn, dus ik neem aan dat dat toch wel goed zit of niet?

ik vind het ook zo vreemd dat ik de eerste keer wel kort verbinding krijg! en nu opeens niet meer!

Er is alleen 1 ding waar ik nog aan twijfel, maar dat kan het haast niet zijn, maar goed... KAN het zijn dat de ADSL verbinding nog niet opgeleverd is? Want alles was al binnen 2 weken rond, ik denk zelfs binnen 10 dagen... wat imho toch wel HEEL erg snel is. Maar in de brief staat duidelijk: zodra uw verbinding gereed gemaakt is, krijgt u het doe-het-zelf-pakket toegestuurd. Hoe kan ik dit controleren? Gewoon kpn bellen? of MOET het gewoon goed zijn?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tegenwoordig zijn ze gewoon supersnel met leveren.

Ik had ook in 7 dagen adsl.

Tweakers Discord

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Aan de onderzijde van het modem staat Speedtouch 510 of Speedtouch 510i. Hier kun je dus zien of je een PSTN of een ISDN versie hebt.

Je moet dat modem eerst gewoon rechtstreeks aansluiten op een pc en dan ff het groene cd'tje draaien wat je erbij gekregen hebt. Ik heb het zelf ook een paar keer meegemaakt dat ik geen ip kreeg van dat ding en na het draaien van die groene cd werkte alles perfect. (En bij sommige andere kreeg ik wel weer direct een ip zonder die cd te gebruiken.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Passenger
Hmnou... Om de een of andere dubieuze reden kon ik dit keer vanaf de pc WEL het modem bereiken. Software geïnstalleerd, gegevens ingevuld, en klaar...

Ik snap er iig nix meer van. Iedereen bedankt voor de hulp iig!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Edwin van Cleef schreef op 02 juli 2004 @ 00:57:
heb je de configuratiescript er ingeladen?

dat gaat middels het verkregen cdtje wat je hebt gekregen bij je modem anders kan je hem namenlijk nog downloaden bij kpn
[kan het niet laten mode]

Heb vandaag toevallig een 510 (1 Poorts) voor een kennis geinstalled en die domme CD heb je echt niet nodig hoor, als je alle gegevens weet kan je gewoon alles zo HUP! in het modem gooien :)

[/kan het niet laten mode]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, je kan die versie 4.2 gewoon via de modempagina instellen, gewoon PPPoA en VPI/VCI op 8.48 zetten en username en password erin en klaar

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
nero355 schreef op 02 juli 2004 @ 21:25:
[...]

[kan het niet laten mode]

Heb vandaag toevallig een 510 (1 Poorts) voor een kennis geinstalled en die domme CD heb je echt niet nodig hoor, als je alle gegevens weet kan je gewoon alles zo HUP! in het modem gooien :)

[/kan het niet laten mode]
[kan het ook niet laten mode]
Lees mijn vorige post nog eens.. Om een of andere wazige reden is die cd af en toe wel nodig om het modem goed werkend te krijgen.
[/kan het ook niet laten mode]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:20
Dat probleem komt me bekent voor

ik heb bij een maat van mij wanadoo geinstaleerd en daar kwam ik tot een rare ontdekking je moest de modem in het alleenstaande gaatje op de splitter doen en de telefoon en de line moesten allebei in het dubbele gaatje.

duzz ff proberen met verwisselen van het kabeltje.

ps. als je lite abbo hebt achter je inlog naam -lite doen (voor ut geval je ut nog nie wis)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die cd heb je echt nooit echt nodig hoor :P. Je kan de modem namelijk altijd gewoon met internet explorer benaderen en dan instellen hoor :).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

BurnerT schreef op 02 juli 2004 @ 21:33:
ik heb bij een maat van mij wanadoo geinstaleerd en daar kwam ik tot een rare ontdekking je moest de modem in het alleenstaande gaatje op de splitter doen en de telefoon en de line moesten allebei in het dubbele gaatje.
Dat heeft er werkelijk niets mee te maken, daarnaast moet je buitenlijn en je modem aan de kant met twee aansluitingen (KPN-lijn in "line" en modem in "dsl") en moet je telefoontoestel in "phone", aan de kant met 1 aansluiting, je legt het ook nog 's verkeerd uit.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:20
sorry JvS iedereen kan voutjes maken :9

wat jvs zegt je kunt via ie gewoon naar de modem komen (ik had hem wel even tussen de router uitgehaald) voor als je een router er tussen hebt

• Passenger
BurnerT schreef op 02 juli 2004 @ 21:33:
ps. als je lite abbo hebt achter je inlog naam -lite doen (voor ut geval je ut nog nie wis)
Daar kwam ik na hard zoeken dus ook achter! Ik vind het ERG slordig dat wanadoo dit verkeerd aangeeft in de brief, en zal het dan ook zeker niet laten een klacht in te dienen!
(-lite werkt trouwens ook bij een go abbonement :? hoe verwarrend!)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

-go werkt ook bij een lite abonnement :P

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Passenger schreef op 03 juli 2004 @ 02:34:
[...]

Daar kwam ik na hard zoeken dus ook achter! Ik vind het ERG slordig dat wanadoo dit verkeerd aangeeft in de brief, en zal het dan ook zeker niet laten een klacht in te dienen!
(-lite werkt trouwens ook bij een go abbonement :? hoe verwarrend!)
idd, zonnet is hier overigens net zo onhandig in (zit zelf op wanadoo :)).

Verwijderd

Ik heb een andere vraag die hier mee te maken heeft:

Ik heb nu ISDN met een Speedtouch 510i. Ik ga verhuizen en over naar analoog.
Moet ik dan een Speedtouch 510 (zonder i) aanschaffen? Ik moet sowieso een andere splitter.

Bordy

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:50

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:34:
Ik heb een andere vraag die hier mee te maken heeft:

Ik heb nu ISDN met een Speedtouch 510i. Ik ga verhuizen en over naar analoog.
Moet ik dan een Speedtouch 510 (zonder i) aanschaffen? Ik moet sowieso een andere splitter.

Bordy
Ja, je zal een nieuwe 510 aan moeten schaffen. Ik heb wel een keer gehoord van iemand die een analoge Speedtouch Pro op een ISDN lijn werkend zou hebben gekregen, maar ik heb nog steeds mijn twijfels of dat wel echt zo was.
Voor een paar tientjes heb je op Marktplaats.nl al een 510, of zelfs een 510 V4.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Dat heeft dus helemaal niets te maken met dit topic. Zomaar topics kicken omdat er toevallig dezelfde productnaam in voorkomt houd ik niet van.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.