Toon posts:

SuperKaramba alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een dual boot systeem met XP en Suse 9.1. Onder Windows gebruik ik Samurize als system monitor prog. Dat heeft een GUI om configs mee te editen en je eigen config maken is dus relatief makkelijk. Nu gebruik ik Linux ook wat vaker, en ik zag in het NOS desktop screenshot topic dat veel mensen SuperKaramba gebruiken als system monitor programma onder Linux distributies met KDE. Ik heb het ook gedownload en geprobeerd.
Dat programma is echt niets vergeleken met Samurize. Het werkt wel ok met wat configs die ik van KDE-look geplukt heb, maar als ik mijn eigen config wil maken moet ik tekst files gaan typen, niet echt gebruiksviriendelijk. Het heeft voor zover ik weet ook geen optie om gelijk bij het starten van Linux uitgevoerd te worden. Ik vind dit een beetje een matig programma. Weten jullie misschien alternative programma's? Zelf kon ik niets vinden.

Verwijderd

gkrellm?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
gkrellm kan ook niet veel, daar moet je zelf blokjes maken/downloaden. (superkaramba ken ik niet, gebruik gnome). Ik zou idd ook wel een goed alternatief willen voor samurize.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-02 09:40

Valium

- rustig maar -

gdesklets is de karamba voor gnome. Ik weet niet of het goed samenwerkt met de desktopmanagement van konqueror, maar je zou het kunnen bekijken.

Root-portal is misschien ook een ideetje, al is het niet zo uitgebreid in de oogsnoep-afdeling.

edit:
Heb je al gekeken op de websites van karamba en superkaramba voor de dingen die jij wilt? Misschien heeft iemand al een config-editor gemaakt.

Trouwens, het aanpassen van tekstfiles is zo moeilijk niet hoor. Is ongeveer hetzelfde als een uitgebreid configuratiescherm, maar dan in Word-formaat. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Valium op 02-07-2004 00:06 . Reden: extra tekst ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Sowieso als je je in linux wilt gaan storten zou ik er maar aan gaan wennen dat je configfiles moet gaan editen.
Tot op zekere hoogte kom je er misschien nog wel onderuit, maar uiteindelijk zal je er toch aan moeten geloven.

En zo moelijk is het nou ook weer niet.
De term RTFM komt niet voor niets bij *nix vandaan.
Die is er omdat het meredendeel gewoon goed gedocumenteerd is en je dus even in de documentatie zal moeten duiken over het configureren van een aantal dingen.

Een echte *nix gebruiker pakt er ook liever een configfile bij dan dat ie en tooltje de config op laat lossen. Ik Doe samba bijvoorbeeld veel liever via de configfile configureren dan via swat.

Echt.. wen er aan.. als je echt linux wilt gebruiken kom je er toch niet onderuit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan toch maar probeer om met die config files van SuperKaramba te experimenteren.

• badeendjuh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:06
Wat betreft het uitvoeren van SuperKaramba scipts bij het opstarten van linux, kan je ook gebruik maken van je KDE sessie.
Wanneer ik namenlijk KDE(3.2.2) afsluit, en de superkaramba themes staan nog open. Dan zal hij ze bij het opstarten van KDE ook weer openen.

Verwijderd

SuperKaramba leek mij wel leuk, dus ik downloaden en ./configure draaien, gaat ie zeuren over dat de prefix niet klopt! (/usr/local/kde). Dus heb ik ./configure --prefix=/opt/kde3 gedraait (daar staat kde in SuSE) gaat ie weer zeuren. Precies hetzelfde probleem had ik met Kopete compileren. Wat doe ik fout?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 12:35:
SuperKaramba leek mij wel leuk, dus ik downloaden en ./configure draaien, gaat ie zeuren over dat de prefix niet klopt! (/usr/local/kde). Dus heb ik ./configure --prefix=/opt/kde3 gedraait (daar staat kde in SuSE) gaat ie weer zeuren. Precies hetzelfde probleem had ik met Kopete compileren. Wat doe ik fout?
Ik heb ook SuSe en ik heb gewoon een RPM gedownload. Die RPM had wel Python nodig. Nadat ik de Python RPM geinstalled had deed alles het gewoon. Misschien dat jij ook even Python download of de RPM van SuperKaramba download?

Verwijderd

Ik heb altijd problemen met RPM's. Dan krijg ik een stuk of 10 missende libs, en dan weet je weer niet van welk pakket het is... Ik zal het is met RPM en dan phyton erbij proberen :P

Verwijderd

Ik heb altijd problemen met RPM's. Dan krijg ik een stuk of 10 missende libs, en dan weet je weer niet van welk pakket het is... Ik zal het is met RPM en dan phyton erbij proberen
Da wordt het hoog tijd voor FreeBSD..
Een enkele "make install clean" en 't werkt.. Nooit meer geouwehoer met afhankelijkheden en rpm's..

[ontopic]
Zoals "possamai" ook al aangeeft is het grote deel van de configuratie onder linux/bsd nog altijd met text files. De grotere linux distro's leveren voor veel zaken al leuke wizzards mee maar voor specifieke zaken ben je toch redelijk aangewezen op .conf files en vim.. Tis ff wennen maar in de meeste gevallen echt niet moeilijk, het is alleen net ff iets anders dan je vanuit windows gewend bent.
[/ontopic]

Verwijderd

Topicstarter
badeendjuh schreef op 02 juli 2004 @ 11:50:
Wat betreft het uitvoeren van SuperKaramba scipts bij het opstarten van linux, kan je ook gebruik maken van je KDE sessie.
Wanneer ik namenlijk KDE(3.2.2) afsluit, en de superkaramba themes staan nog open. Dan zal hij ze bij het opstarten van KDE ook weer openen.
Bedankt, ik merkte dat net ook toen ik Linux weer opstartte.

• xzenor

xzenor

Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 13:37:
Ik heb altijd problemen met RPM's. Dan krijg ik een stuk of 10 missende libs, en dan weet je weer niet van welk pakket het is... Ik zal het is met RPM en dan phyton erbij proberen :P
http://www.rpmfind.net/linux/RPM/ByName.html

Ken je die al?
Geeft ook nog eens precies aan wat er allemaal nodig is om de rpm goed draaiend te krijgen.. en uiteraard een linkje naar de rpm daarvoor.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

possamai schreef op 02 juli 2004 @ 04:51:
Sowieso als je je in linux wilt gaan storten zou ik er maar aan gaan wennen dat je configfiles moet gaan editen.
Tot op zekere hoogte kom je er misschien nog wel onderuit, maar uiteindelijk zal je er toch aan moeten geloven.

En zo moelijk is het nou ook weer niet.
De term RTFM komt niet voor niets bij *nix vandaan.
Die is er omdat het meredendeel gewoon goed gedocumenteerd is en je dus even in de documentatie zal moeten duiken over het configureren van een aantal dingen.

Een echte *nix gebruiker pakt er ook liever een configfile bij dan dat ie en tooltje de config op laat lossen. Ik Doe samba bijvoorbeeld veel liever via de configfile configureren dan via swat.

Echt.. wen er aan.. als je echt linux wilt gebruiken kom je er toch niet onderuit.
_/-\o_ Helemaal mee eens d:)b

Sinds "we" allemaal het MS-DOS tijdperk hebben verlaten is iedereen te lui geworden om gezellig in config files te prutsen :/

Terwijl het meestal ook nog eens meer mogelikheden geeft !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• xzenor

xzenor

nero355 schreef op 02 juli 2004 @ 15:23:
[...]

_/-\o_ Helemaal mee eens d:)b

Sinds "we" allemaal het MS-DOS tijdperk hebben verlaten is iedereen te lui geworden om gezellig in config files te prutsen :/

Terwijl het meestal ook nog eens meer mogelikheden geeft !!!
en vi een zeer grote vooruitgang is als je het vergelijk met edit.exe..
effe doorbijten maar dan heb je ook wat...

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06-2025
Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 13:37:
heeft SuSE dan geen apt-rpm/yum/urpmi achtige package manager?
dus een package manager die de dependencies direct voor je oplost?

Verwijderd

Jawel, YaST, die installleerd packages van CD met dep checking. Maar als je er een rpm van internet mee installeerd doet hij niet aan dep checking..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 19:16:
Jawel, YaST, die installleerd packages van CD met dep checking. Maar als je er een rpm van internet mee installeerd doet hij niet aan dep checking..
Kun je aan Yast geen software repositories toevoegen zoal dat bij Apt-get, Yum e.d. kan dan?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Yast eet geen repositories, maar Yast kan wel uitstekend Python voor je installeren, mèt alle deps. Bovendien bestaat er voor SuSE ook apt en yum hoor.
Pagina: 1