Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

processor kapot doorgeheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
een vriend van mij had ram gekocht voor zijn pc en gewoon er in gedaan en niet gekeken of het in zijn pc paste qua compatible. Na dit er in gedaan te hebben deed zijn pc niets meer. Mobo kapot concludeerde de vobis. Ik ga er nu een ander mnoederbord inzetten maar met de onderdelen er uit halen viel mijn ook op het volgende: er zit een rond gaatje in zijn processor bij de kant waar de processor het pijltje erin heeft staan. Hoort dit?
Bij vobis hebben ze dit denk ik niet gecheck en is misschien aleen de proc kapot.

De spec van de pc zijn denk ik niet heel erg nodig maar hies zijn ze
2gh proc
geforge 2 kaart 64 mb
256+256 mb ramddr
moederbord van chaintech

IK hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_ en ik jullie zo genoeg heb verteld als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Een foto kan ik nog niet plaatsen ik heb zelf geen camera maar zal wel komen.

M. V. G. Hans

ik zie net dat het in het verkeerde forum is geplaatst, ik zal vragen of ze deze sluiten en in de goede hem opnieuw openen, maar reakties zijn welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door Ganzz op 01-07-2004 20:29 . Reden: foute plaatsing ]

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Dit gaatje (puntje) hoort er inderdaad in te zitten. Dit is er ingezet zodat je weet waar welke pinnen zitten (of simpel gezegd hoe je de processor moet plaatsen in z'n socket).

Over dat puntje hoef je je dus geen zorgen te maken.

• L0we
  • Laatst online: 24-11 15:56
Het zou wel erg gek zijn dat door verkeerd geheugen de gaten in je processor springen... :D het is hard spul hoor, probeer er maar eens een gat in te boren :P

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021
Dat weet ik ik heb het wel eens geprobeest maar het is alles of niets

Kan een mobo zo snel kapot gaan door verkeert geheugen?

M.V.G. Hans :/

[www.ganzz.nl]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Dat je mobo kapot gaat door verkeerd geheugen kan idd zomaar, maar dat je proc erdoor stukgaat?

En al helemaal dat er gaten inspringen....

En idd proc's hebben altijd ene punje of klein gaatje of streepje oid om aan te geven hoe je ze erin moet duwen....

Heb je anders missien een plaatje van het "gaatje"

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:26

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

SA007 schreef op 02 juli 2004 @ 00:19:
Dat je mobo kapot gaat door verkeerd geheugen kan idd zomaar, maar dat je proc erdoor stukgaat?

En al helemaal dat er gaten inspringen....

En idd proc's hebben altijd ene punje of klein gaatje of streepje oid om aan te geven hoe je ze erin moet duwen....

Heb je anders missien een plaatje van het "gaatje"
Het is dat gaatje,

Afbeeldingslocatie: http://www.obengware.com/uji/2003/p4n2a1h.jpg

En het kan altijd door fout geheugen dat je mobo sterft maar idd zoals een bovenbuur al heeft gezegd, is het onwaarschijnlijk dat hij de cpu zou meenemen naar de eeuwige bitvelden.

De Nederbelg !

Verwijderd

een 2Ghz
een moederbord

Dat zijn nu niet bepaald specificaties waar we wat mee kunnen. 8)7
Kijk anders via de PMG Faq op de BalusC server > hardware > cpu-types. Grote kans dat het een Intel is waar het volkomen normaal is dat er een gaatje in zit.
Verder is er in PMG een handig topic: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Neem die eens goed door, en mocht dan je probleem nog niet opgelost zijn kun je evt. een topic openen die wel de juiste info bevat (welk geheugen, mobo, cpu - wat je zelf hebt geprobeert etc) in het correcte subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.