Toon posts:

explorer.exe

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medemensen,

Ik heb de forums doorzocht en zoveel mogelijk al gedaan maar ik kom er niet uit!! ik wil dit echt oplossen

Ik heb een laptop gehaald met besturingssysteem windows 2000nt. Het gaat hierover een pentuim M 512mb ram 40gb hd. Het probleem is echter nu, dat als ik op "deze computer klik" of op "verkenner" of "prullenbak" of "search" krijg ik de ERROR:
Error:
Explorer.exe has generated errors and wil be closed by windows
you have to restart the windows programme
An error log is created

Hierna wordt de dekstop opnieuw geladen. Dit is een zeer vervelend probleem. Ik heb al geprobeerd om spybot en dergelijke andere programma's eroverheen te laten scannen maar zonder enig resultaat. Ook heb ik al geprobeerd om een andere file neer tezetten voor de explorer.exe.
Er is op mijn pc geen andere map dan slechts c:/winnt/explorer.exe althans waar een explorer te vinden is. Ik heb al een keer mijn taak beindigd en nieuwe taak neergezet met nieuwe explorer.exe file

Help mij please want formatteren is geen optie ik wil slechts deze error weghalen!!!!

Bij voorbaat dank!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je het laatste Service Pack (nr 4) voor Windows geinstalleerd? Ook met Windows Update al de laatste updates binnen gehaald?

Vaak lost dit een dergelijk crash probleem al op.

Virussen? Scan ze hier!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat staat er in het error log? Heb je gezocht op microsoft.com?

Verwijderd

Topicstarter
kun je me wat specifieker helpen.... met service pack binnen halen en dergelijke een url ofzo... ben niet zo belegd in het zoeken van updates :(

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 20:09

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:01:
Er is op mijn pc geen andere map dan slechts c:/winnt/explorer.exe althans waar een explorer te vinden is. Ik heb al een keer mijn taak beindigd en nieuwe taak neergezet met nieuwe explorer.exe file.
Nieuwe files? Hoe bedoel je dat? Heb je op een of andere manier de explorer.exe vervangen door een andere explorer.exe file of zo (via repair mode van Windows)?

Maar goed, om heel eerlijk te zijn denk ik dat je enig optie toch echt formatteren is, of voordat je dat probeert Windows een keer over Windows te installeren, misschien dat je dan succes hebt met het oplossen.

Profile

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 20:09

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:04:
kun je me wat specifieker helpen.... met service pack binnen halen en dergelijke een url ofzo... ben niet zo belegd in het zoeken van updates :(
Kun je gewoon doen via Start --> Programma's --> Windows Update.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
ik download nu het service pack 4 maar kan er dan iets fout gaan met me systeem heb nog geen backup gedraait :( maar ik wil ook echt niet formatteren :'(

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
als je je data niet kwijt wil moet je gewoon sowieso een backup maken!

en ik heb nog nooit gehoord dat door een fout in windowsupdate windows opnieuw geinstalleerd moet worden. (wat niet wil zeggen dat dat onmogelijk is)

edit:
en ik denk dat ik je misschien wel moet verwijzen naar www.beginnersweb.nl of je moet eens flink de FAQ enzo gaan lezen... updates draaien kan je zelf toch wel?
Als je zo door gaat (zie ook je vorige topic) denk ik dat de modjes dat niet zo zullen waarderen.

[ Voor 41% gewijzigd door bigfoot1942 op 01-07-2004 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb het gevonden en misschien ook de oplossing maar nu komt het leuke als je bij de link onderaan leest bij oplossingen staat er ga naar configuratie scherm als ik daar op klik krijg ik die error ideas suggestions how to do it on another way?
http://support.microsoft....;319124&Product=win2000NL

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:02

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 14:11:
ik download nu het service pack 4 maar kan er dan iets fout gaan met me systeem heb nog geen backup gedraait :( maar ik wil ook echt niet formatteren :'(
Tsja,
Je moet natuurlijk wel zelf voorzorgsmaatregelen nemen.
En zo enorm veel problemen zal SP4 ook niet geven.

Heb je wel een virusscanner ?

En wanneer is het probleem ontstaan?
Misschien komt het wel door een software pakket
[edit]
Aan je post gok je ook op een virus, want anders stond dit wel in het Windows forum.
En als dat zo is, dan helpt SP4 niet.

Verwijderd

Topicstarter
het volgende doet zich voor (we blijven bezig en net zolang totdat het opgelost is) ik ben in me software maar er staat geen inet explorer 6.0 dus kan ik die ook niet verwijderen dus is het ook niet dat probleem hell what to do... voor elk probleem is een oplossing toch.......

Verwijderd

Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Dat strookt niet echt met:
kun je me wat specifieker helpen.... met service pack binnen halen en dergelijke een url ofzo... ben niet zo belegd in het zoeken van updates
Ik stel voor dat je eens begint met de FAQs lezen. http://gathering.tweakers.net/forum/faq
En ook de stickies(groene topics bovenaan elk subforum)kunnen je een stuk verder op weg helpen.

Ik heb nog niets gezien wat duidt op malware-achtige verschijnselen en daarom betwijfel ik of dit wel hoort in Beveiliging & Virussen - ik betwijfel ook of dit topic lang open zou blijven in een ander subforum..

Ik ga dit topic dan ook sluiten, installeer eerst maar eens SP4 + andere updates.(Hoewel je nu wel al daadwerkelijk besmet zal zijn...)
Mocht het probleem dan nog steeds voortbestaan, open dan een nieuw topic in het juiste subforum, dit lijkt me van wat ik hier heb gelezen meer wat voor Windows Operating Systems dan Beveiliging & Virussen.

Succes. :)

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.