WL-500g + Planet Internet instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Ik heb het volgende:

- internet komt m'n huis binnen
- gaat de alcatel speed touch home isdn modem in
- netwerkkabel komt eruit en gaat m'n computer in
- ik kan internet (met ADSL) op

Ik wil naar het volgende:

- internet komt m'n huis binnen
- gaat de alcatel speed touch home isdn modem in
- netwerkkabel komt eruit en gaat m'n WL-500g in
- 1 computer is met een netwerkkabel met de WL-500g verbonden (win xp)
- 3 andere computers draadloos (ook allemaal win xp)
- ik kan op alle 4 internet (met ADSL) op

Helaas lukt het niet zoals ik wil. Ik had alles staan zoals hierboven beschreven. De WL-500g aangeroepen op de computer die met een kabel met de WL-500g verbonden is door in IE het ip-nummer in te voeren. Dit lukte, ik heb vervolgens via Quick Setup alle instellingen ingevoerd.

Vervolgens de instellingen bekeken van het draadloze PCI-kaartje, alle instellingen werden automatisch verkregen. Omdat ik echter nog steeds niet internet op kon heb ik het volgende gedaan:
Planet Internet gebeld met het verzoek om mij even te helpen met het controleren van de instellingen van de WL-500g. Eerst werd er bot gereageerd met: 'Wij doen geen ASUS producten.' Na doorvragen wilden ze wel de algemene instellingen (IP/DNS enz.) met mij doorlopen. Dit klopte allemaal.

Ik heb vervolgens bij het draadloze PCI-kaartje de instellingen handmatig ingevoerd. dus IP-adres 192.168.1.2 enz. Alle gegevens zijn gewoon overgenomen uit het ASUS boekje.

Opnieuw opgestart (voor de zekerheid... |:( ) maar nee hoor, nog steeds geen internet.

Begin nu een beetje aan mezelf te twijfelen: Heb ik de goede instellingen?/Is er iets anders wat ik over het hoofd zie?

Het het grote WL-500g topic ook doorgelezen maar kwam daar (volgens mij) niks nuttigs tegen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef is meer info over de WN - 500g ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 11:26:
Geef is meer info over de WL - 500g ofzo...
Hoe bedoel je? Er is een groot WL-500g topic. Volgens mij is er weinig meer informatie over te geven? Mocht dit wel zo zijn dan hoor ik graag welke info je bedoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39
Ik heb sinds begin deze week ook adsl (via hccnet, maar dat mag niet boeien) en ook een wl-500g.
Zie ook het eind van dit topic

Eigenlijk is het heel simpel: Je adsl modem is ook al router, als je je wl-500g ook op "router-stand" laat staan, dan is dat dubbelop.

Je kan bij "system setup" de "operation mode" op "access point" zetten. Als je dat doet, gaat het adsl modem de functionaliteit overnemen van je wl-500g. Die wl-500g dient dan alleen nog maar als ethernet-switch en als wireless accespoint. Het adsl modem speelt dan voor router en dhcp server etc.

En dat werkt prima bij mij.
(het adsl modem werkt wel standaard met 10.0.0.15x ip's tegenover de 192.168.1.x ip's van de asus. Mijn asus zit nu op 10.0.0.151, je bent hem dus niet kwijt, maar hij heeft alleen een ander ip gekregen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Je link werkt niet maar goed.

Heb het geprobeerd. Heb hem op acces point gezet, de instellingen nagelopen maar helaas, weer niet. Iemand anders nog goede ideeen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mijn link werkt prima :?

Helaas wat? Als je hem op access point instelt valt er niks meer in te stellen, dan werkt je asus alleen nog maar als switch en accesspoint.
Je moet toch met iets meer informatie komen over dat "helaas", anders valt er niet zoveel te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Raymond schreef op 03 juli 2004 @ 11:58:
Mijn link werkt prima :?

Helaas wat? Als je hem op access point instelt valt er niks meer in te stellen, dan werkt je asus alleen nog maar als switch en accesspoint.
Je moet toch met iets meer informatie komen over dat "helaas", anders valt er niet zoveel te helpen :)
Krijg te horen dat ik geen toegang tot dat forum heb :? (dacht toch echt dat ik overal toegang tot had...)

Ik heb alles ingesteld zoals jij vertelde. De instellingen nagelopen en opnieuw opgestart. Aangemeld bij het accespoint maar ik kon nog steeds niet internet op.

Geef je morgen wat meer info, ben nu op m'n werk en kan eindelijk naar huis....in ieder geval bedankt voor de tips. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

Gaitman

The Real One

Ik kom ook niet op topic 917913

Welke toegangsrechten moet je eigenlijk daarvoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na wekenlang kloten en rotzooien met settings, crashen, herstarten en ellende heb ik vandaag mijn WL500g vervangen door een Linksys WRT54G. Supergebruiksvriendelijk, beter bereik, en geen wegvallende verbindingen meer met Planet.

Ik weet niet wat Asus met deze WL500g uitgespookt heeft maar ik hoop écht dat hij kapot is en dat het niet een voorbeeld is voor wat een ander ermee moet doormaken. Verder snap ik dat ook niet: Overal hoorde ik zo'n goede verhalen over de Asus en van alle wireless routers die ik tot nu toe in mijn vingers heb gehad was de Asus de slechtste eruit. Zélfs mijn oude Sitecom 11mbit Wireless router heeft minder problemen gegeven (die heeft eigenlijk altijd wel gewerkt, zij het met soms wat nukken).

Sowieso is het bereik van de Linksys een stuk beter en de interface is echt veel overzichtelijker. De Asus moet je voor iedere scheet rebooten, wat ook al met de regelmaat van de klok niet werkte en de linksys slaat de instellingen op en is meteen actief. Moederborden die blijk ik nog steeds wel kopen van Asus maar voor wireless apparatuur blijf ik er voortaan mooi vanaf.

[ Voor 19% gewijzigd door Toink op 03-07-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Niek_ schreef op 03 juli 2004 @ 21:25:
Krijg te horen dat ik geen toegang tot dat forum heb :? (dacht toch echt dat ik overal toegang tot had...)
Oww, wacht: da's een topic in A61 :o
ff vergeten, sorry :)
Ik heb alles ingesteld zoals jij vertelde. De instellingen nagelopen en opnieuw opgestart. Aangemeld bij het accespoint maar ik kon nog steeds niet internet op.
Ik heb alleen geen instellingen doorgegeven :D Ik heb je alleen even verteld dat je je asus op "access point" mode kan zetten. Wat er dan gebeurt is, is dat je asus dan helemaal niets meer doet.

Kan je -wanneer je je asus zo hebt ingesteld- wel je adsl modem benaderen? (zit bij mij op 10.0.0.138, da's de fabrieksinstelling).
Welk ip adres heeft je pc dan gekregen? (je moet dan wel ff je ip adres vernieuwen, uiteraard).
Als je niks in je modem hebt veranderd, zal dat ip-adres in de 10.0.0.15x range zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een firmware upgrade gedaan? Ik kreeg hem ook niet aan de praat met de standaard firmware, het schijnt dat PPTP niet werkt met de "standaard versie"...

Custom Firmware by Oleg (gebruik ik nu, werkt perfect) : http://wl500g.dyndns.org/wl500g-1.7.5.9-2.zip

Voor de settings daarna ( IP Config --> WAN & LAN )
Afbeeldingslocatie: http://server.djuri.nl/GoT/kleinwl500g.jpg
(Clickable)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
ga nu bezig firmware update, hoop dat het werkt.... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Niek_ op 04-07-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
eehm: je hoeft geen pptp instellingen te doen... :)

Lees mijn vorige post nog even door, kan je nog even mijn vragen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:22

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 00:31:
Heb je al een firmware upgrade gedaan? Ik kreeg hem ook niet aan de praat met de standaard firmware, het schijnt dat PPTP niet werkt met de "standaard versie"...

Custom Firmware by Oleg (gebruik ik nu, werkt perfect) : http://wl500g.dyndns.org/wl500g-1.7.5.9-2.zip

[afbeelding]
(Clickable)
Zitten er aan bovenstaande configuratie nog voor/nadelen ten opzichte van het instellen als acces point mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Raymond schreef op 03 juli 2004 @ 23:07:
[...]

Oww, wacht: da's een topic in A61 :o
ff vergeten, sorry :)

[...]

Ik heb alleen geen instellingen doorgegeven :D Ik heb je alleen even verteld dat je je asus op "access point" mode kan zetten. Wat er dan gebeurt is, is dat je asus dan helemaal niets meer doet.

Kan je -wanneer je je asus zo hebt ingesteld- wel je adsl modem benaderen? (zit bij mij op 10.0.0.138, da's de fabrieksinstelling).
Welk ip adres heeft je pc dan gekregen? (je moet dan wel ff je ip adres vernieuwen, uiteraard).
Als je niks in je modem hebt veranderd, zal dat ip-adres in de 10.0.0.15x range zijn.
Ik kon hem nog wel benaderen. Ik liet het Asus programma zoeken en hij vond hem inderdaad op een ander ip-adres (10.0.0.151). Ook kreeg ik de meldeing dat het ip-adres van de pc niet goed was en dat dat veranderd moetst worden nadat ik dat had veranderd in 10.0.152 en alles weer geprobeerd had kon ik helaas nog niet internetten... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ik dat had veranderd in 10.0.152 en alles weer geprobeerd had kon ik helaas nog niet internetten...
Je kan dat gewoon op automatisch zetten, dan klopt je dns ed ook vanzelf. (als je je ip handmatig instelt, dan heb je vast ook je gateway ed niet goed staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
heb ook de optie geprobeerd dat alles automatisch verkregen/toegewezen werd. Weer geen succes. Wordt hier niet goed van.

Is er iemand die (bijna) dezelfde opstelling als mij heeft en zijn instellingen kan doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb dezelfde opstelling. Maar ik kan je niet verder helpen.

Met opmerkingen als "weer geen succes" kan ik niet zoveel. Wat is geen succes? Krijg je nou wel of geen ip toegewezen, kan je je adsl modem wel benaderen, kan je pingen, is je modem wel ingelogd...

Alleen melden dat het niet werkt, heeft geen nut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Als je exact dezelfde opstelling hebt, kun je dan niet voor hem je settings exporteren via Settings Management.. mail hem die cfg file, hij importeert ie en dan zou het toch moeten werken..

Natuurlijk alle pc's instellen op DHCP..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ja maar: ER ZIJN GEEN SETTINGS!!

Als je die asus wl500g op access point mode zet, wordt het ding gewoon een domme switch :)
(ff afgezien van specifieke wlan dingetjes, maar die zijn altijd hetzelfde en onafhankelijk van de internetverbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Kan het zijn dat mijn modem geen router functie heeft? staat me vaag iets van bij. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb. Modem is een ISDN ethernet modem: Alcatel Speed Touch Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

Reptile209

- gers -

Anders zet je er meteen even bij dat je nog het oude Home modem hebt... 8)7
Je m'excuse... dat stond wel in de opening. Maar aan de reacties te zien ben ik niet de enige die dat gemist had... ;)

Je moet dan je accesspoint een VPN-verbinding laten nadoen. PPTP (of PPPoE) PPPoA instellingen als ik me niet vergis. Dan kan je AP verbinding maken via je ST Home en voila (wel weer even de routerfunctie inschakelen, want die heeft de Home inderdaad niet).

Nog makkelijker: hier vind je het volgende lijstje n.a.v. een gelijksoortig probleem:
pppoA
vci = 48
vpi = 8
Encapsulating Type = vc mux
modulation = g.dmt

username = naam@adsl-standaard ( of ander abo wat je hebt. )
password = ja planet ww

ip wan via dhcp

[ Voor 50% gewijzigd door Reptile209 op 06-07-2004 21:50 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Reptile209 schreef op 06 juli 2004 @ 21:39:
Anders zet je er meteen even bij dat je nog het oude Home modem hebt... 8)7
Je m'excuse... dat stond wel in de opening. Maar aan de reacties te zien ben ik niet de enige die dat gemist had... ;)
:) :) |:( :) :)
Je moet dan je accesspoint een VPN-verbinding laten nadoen. PPTP (of PPPoE) PPPoA instellingen als ik me niet vergis. Dan kan je AP verbinding maken via je ST Home en voila (wel weer even de routerfunctie inschakelen, want die heeft de Home inderdaad niet).

Nog makkelijker: hier vind je het volgende lijstje n.a.v. een gelijksoortig probleem:

[...]
Maar goed, bedankt voor je reactie, ik ga het nu gelijk proberen, nu hopen dat mijn volgende post via het draadloze netwerk gaat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Helaas niet dus. Ik kan de plek niet vinden waar ik die instellingen moet invoeren.
Ik heb de WL-500g ingesteld op home netwerk, had nog 2 andere opties: router en accespoint.

Iemand een idee waar ik die instellingen moet invoeren? Ga nu even proberen of ze te voorschijn komen als ik voor de 'router-instelling' kies.
Ik heb een screenshot gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Dan kies je volgens mij voor:
Connection Type: PPTP
IP-adres: 10.0.0.150
Subnet 255.255.255.0
User Name: jouwgebruikersnaam@adsl-<abo-vorm>
Password: :x

En je LAN-IP-setting zou ik in een andere range gooien, bijvoorbeeld:
IP-adres: 192.168.1.1

"dut" da wa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
En dan het draadloze netwerkkaartje zo instellen dat hij alles (ip, enz) automatisch ontvangt? :?

Ik heb onderstaande nog nergens in kunnen vullen. Volgens de site moet dat wel ergens maar ik kan niet vinden waar, iemand een idee? |:(

[ Voor 43% gewijzigd door Niek_ op 07-07-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Welk onderstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het topic ST 510 koppelen aan ASUS 500G is het iemand gelukt om hetzelfde te doen als jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Trojan Pony: het gaat de TS niet om een ST 510, maar om de Speedtouch Home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile209 schreef op 08 juli 2004 @ 11:05:
Trojan Pony: het gaat de TS niet om een ST 510, maar om de Speedtouch Home...
Misschien heeft TS iets aan de PPTP firmware en instellingen die daar genoemd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op 07 juli 2004 @ 13:48:
Helaas niet dus. Ik kan de plek niet vinden waar ik die instellingen moet invoeren.
Ik heb de WL-500g ingesteld op home netwerk, had nog 2 andere opties: router en accespoint.

Iemand een idee waar ik die instellingen moet invoeren? Ga nu even proberen of ze te voorschijn komen als ik voor de 'router-instelling' kies.
Ik heb een screenshot gemaakt:
[afbeelding]
Bij default gateway moet je wel 10.0.0.138 invoeren he ;) en bij LAN IP Setting moet je ipv 10.0.0.151, 10.0.0.150 neerzetten, en probeer ook eens om een hostname in te voeren, gewoon router ofzo :) (BTW, resize je screenshots plz de volgende keer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Misschien een rare vraag maar is er iemand die zelf (of iemand kent die) dezelfde 'opstelling' als mij heeft?

ADSL internet van Planet Internet
Speed Thouch Home ISDN Ethernet modem (niet getweaked of zo)
Asus WL-500g (zonder firmware updates)
1 of meerdere computers draadloos verbonden

Misschien zou hij/zij de instellingen neer kunnen zetten zodat ik ze kan vergelijken?

[ Voor 9% gewijzigd door Niek_ op 10-07-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ik ben weer een paar dagen (prutsen) verder maar ik heb het nog steeds niet werkend. Kan iemand die ook Planet Internet (of iets vergelijkbaars) heeft + de WL-500G zijn instellingen hier posten? Ook eventuele aandachtpunten zijn wederom van harte welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ben alweer een eindje verder. Ik schijn de PPPoA optie te moeten kiezen. De opties waaruit ik kan kieszen zijn echter:
PPPoE
Automatic IP
Static IP
PPTP

Ik bij alle 4 even rond gekeken maar zie niet echt dingen die overeenkomen met wat Planet Internet mij vertelde. Ik schijn ergens de vci en vpi instellingen moeten ingeven zodat de wl-500g 'weet' dat hij moet inbellen op het modem.

Volgens Planet internet is het zo dat als ik kies voor PPPoA deze opties te voorschijn komen. Ik kan alleen nergens PPPoA kiezen :? Kan iemand mij uit de brand helpen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk toch eens op dit forum voor PPPoA :
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=220
Schijnt voor PPPoA inderdaad niet zo eenvoudig.
Maar dit had je zelf heel eenvoudig met Google kunnen vinden..
http://www.google.nl/sear...00g+PPPoA+&hl=nl&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 00:31:

[afbeelding]
(Clickable)
Gangsteroo,

Ik ben erg geinteresseerd in je instellingen maar je jpg-je is pleitte, kun je die nog een keer op het forum zetten? Bedankt.
Pagina: 1