[XP] pc blijft vaak korte tijd hangen

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 16:10
Ik zit hier met 'n heel vaag probleem: een dedicated pc waar één programma op draait blijft ongeveer om de minuut een hele korte tijd hangen, waardoor de windows timertjes in het programma ook niet verder lopen en de boel dus een tijdsverschil opbouwt.

Nu is mijn probleem dat ik niet weet waar dit aan zou kunnen liggen. In eerste instantie dacht ik aan spyware; heb de hele pc gescand, schoongemaakt (stonden inderdaad wat dialers enzo op...) en gerestart. De pc deed 't toen weer 'n paar uur, maar begon daarna weer hetzelfde te doen.
Nu heb ik opnieuw gescand, maar niets meer gevonden. Ook als ik zelf in de lijst van processen kijk zie ik niets vreemd.

Interessant detail is dat veel van de ikoontjes in de control panel niet meer op te roepen zijn; ze openen domweg niets als ik erop klik.

Moet ik nu gaan denken aan een gaar iets in XP of is het een virus oid.? Ik ga er i.i.g. vrijdagmiddag een virusscan overheen gooien, kijken of dat wat oplost.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Doe eerst die virus scan maar eens. Het feit dat je items in control panel niets kunt openen is namelijk niet echt normaal. Heb je de windowsupdate er ook overheen gegooid?

Raku

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor PC heb je? Ik heb het ook als ik een te hoge FSB heb. Dan begint m'n S-ATA controller kuren te krijgen. Dezelfde vastlopers die jij omschrijft. Ze duren bij mij zo'n 15/20 seconden.

Hij hangt als er erg veel schijf activiteit is btw.

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 30-06-2004 19:47 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Limhes
Simulated Zero schreef op 30 juni 2004 @ 19:45:
Doe eerst die virus scan maar eens. Het feit dat je items in control panel niets kunt openen is namelijk niet echt normaal. Heb je de windowsupdate er ook overheen gegooid?
Nog geen windowsupdate. Zal ik ook direct doen.
Prutz0r schreef op 30 juni 2004 @ 19:47:
Wat voor PC heb je? Ik heb het ook als ik een te hoge FSB heb. Dan begint m'n S-ATA controller kuren te krijgen. Dezelfde vastlopers die jij omschrijft. Ze duren bij mij zo'n 15/20 seconden.

Hij hangt als er erg veel schijf activiteit is btw.
Naja, is zo'n standaard vobis pc :X en heb er nooit iets aan veranderd. Staat zelfs nog de originele windows xp op.

[ Voor 42% gewijzigd door Limhes op 30-06-2004 19:54 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Scan je computer dan ook even op spyware met Spybot of Ad-Aware. Te downloaden op www.download.com

En een 'standaard vobis pc' kunnen we niks mee, ik heb ook een 'standaard vobis pc' gehad, en dat was een 200MMX geval.

Dus post je specificaties van je computer; CPU, HD, Mobo, voeding, enz.

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 30-06-2004 20:02 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Limhes
Prutz0r schreef op 30 juni 2004 @ 20:02:
Scan je computer dan ook even op spyware met Spybot of Ad-Aware. Te downloaden op www.download.com

En een 'standaard vobis pc' kunnen we niks mee, ik heb ook een 'standaard vobis pc' gehad, en dat was een 200MMX geval.

Dus post je specificaties van je computer; CPU, HD, Mobo, voeding, enz.
Spyware checks heb ik wel al gedaan, met Spybot. Zal Ad-Aware er ook nog eens overheen laten lopen.
Specs moet ik ff nakijken, post ze als ik ze heb. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik nooit iets aan de hardware of OS heb veranderd, dus dat me daar de fout niet echt lijkt te zitten, toch?

.edit:
Ik zie net dit topic, en misschien dat de cdrom speler inderdaad kaduuk is (deze leest namelijk praktisch geen enkele cd). Ik haal die er eens even uit en dan kijk ik wel verder.

[ Voor 32% gewijzigd door Limhes op 01-07-2004 01:02 ]

• Limhes
Limhes schreef op 30 juni 2004 @ 20:04:
.edit:
Ik zie net dit topic, en misschien dat de cdrom speler inderdaad kaduuk is (deze leest namelijk praktisch geen enkele cd). Ik haal die er eens even uit en dan kijk ik wel verder.
Voor de search:
Het was inderdaad de cd-rom :)
Pagina: 1