Ik kom net terug van een week vakantie en ja hoor, de computer is weer naar de ****.
Elke minuut hangt de computer voor 5 á 10 seconden en dan gaat hij weer door. Hij hangt ook bij een complexe schrijfbewerking. Dit is van de ene op de andere dag onstaan.
In het logboek staat Event ID 9 met het volgende bericht:
Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Als ik dit lees kom ik tot de conclusie dat er iets met de Harde Schijf aan de hand is. Ik heb dus Powermax gedraaid (zowel quick als advanced test, advanced zelfs 3 keer) om te kijken of hij stuk is maar Powermax geeft aan dat hij helemaal error free is.
Als laatste redmiddel heb ik Systeemherstel gebruikt naar een datum voor mijn vakantie alleen dat bied helaas geen oplossing want hij doet het nog.
Nog even de Specs:
Elke minuut hangt de computer voor 5 á 10 seconden en dan gaat hij weer door. Hij hangt ook bij een complexe schrijfbewerking. Dit is van de ene op de andere dag onstaan.
In het logboek staat Event ID 9 met het volgende bericht:
Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.
Als ik dit lees kom ik tot de conclusie dat er iets met de Harde Schijf aan de hand is. Ik heb dus Powermax gedraaid (zowel quick als advanced test, advanced zelfs 3 keer) om te kijken of hij stuk is maar Powermax geeft aan dat hij helemaal error free is.
Als laatste redmiddel heb ik Systeemherstel gebruikt naar een datum voor mijn vakantie alleen dat bied helaas geen oplossing want hij doet het nog.
Nog even de Specs:
Computer Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional OS Service Pack Service Pack 1 Moederbord CPU Type Intel Celeron 4A, 2000 MHz (5 x 400) Moederbordnaam Asus P4S8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio, LAN) Moederbord ChipsetSiS 648 Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM) BIOS Type Award Modular (01/24/03) Opslag Diskettestation Diskettestation Harde schijf Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) Optische Station ATAPI CD-R/RW 20X10 (20x/10x/40x CD-RW) Optische Station SONY CD-RW CRX120E (4x/4x/24x CD-RW) Partities C: (NTFS) 39197 MB (24951 MB vrij) ::::::: Harde schijf info ::::::::::: Model ID Maxtor 6E040L0 Serienummer E1CQV6KE Revisie NAR61590 Parameters 79656 cylinders, 16 koppen, 63 sectoren per track, 512 bytes per sector LBA Sectoren 80293248 Buffer 2 MB (Dual Ported, Read Ahead) Meervoudige Sectoren 16 ECC Bytes 57 Maximale PIO Overdrachtmodus PIO 4 Maximale UDMA Overdrachtmodus UDMA 6 (ATA-133) Actieve UDMA Overdrachtmodus UDMA 6 (ATA-133) Ongeformatteerde Capaciteit 39206 MB Technische Informatie ATA Apparaat Fabrikant Maxtor Harde Schijf Familie DiamondMax Plus 8 Gemiddelde Rotatie Toegangssnelheid 4.17 ms Rotatiesnelheid 7200 RPM Interface Ultra-ATA/133 Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 133 MB/s Buffergrootte
[ Voor 14% gewijzigd door Coolhva op 24-06-2004 12:13 ]