[9800 Pro]Winkel weet niet of Radeon 256 bit is

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:05
Hallo,

Ik heb een 9800 Pro besteld. Heb er expliciet bijgezegd dat het er één met 256 bit geheugenbus moest zijn.

Besteld bij Europc. Belden vandaag op.

"We hebben de videokaart, maar er zit geen doos bij, dus we weten niet of het een 256 bit is."

Ik brabbel wat over stickers op de doos, maar die zit er dus niet bij...

Het enige wat dan nog overblijft is ATi Tool. Maar ze vonden dat ik hem toch maar moest ophalen.

Leuk he...? Is er misschien nog een manier om dat op die kaart te zien?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

KneoK

Not in a million lightyears

Als iemand mij verteld:

"We hebben de videokaart, maar er zit geen doos bij, dus we weten niet of het een 256 bit is."

dan is mijn reactie:

"Steek die kaart dan maar lekker in je eigen doos.".

Je gaat toch niet iets kopen waar geen doos bij zit en waarvan ze je niet kunnen vertellen welke versie het eigenlijk is ?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarschijnlijk gaat het hier om een OEM exemplaar?? Zo een die alleen mag worden ingebouwd in nieuwe pc's?
Volgens mij mogen die niet eens los verkocht worden, maar het is waarschijnlijk goedkoper. Je zou kunnen kijken op de barcode-sticker op de kaart zelf (mits deze aanwezig is).
Als je het niet vertrouwt moet je het ook niet doen. Eerst kijken voordat je koopt zou ik zeggen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als het geod is kan je het aan de layout/chips op de kaart zien. Als die site niet helpt, google geeft nog veel meer hits... zoals deze

[ Voor 14% gewijzigd door Luxx op 30-06-2004 17:38 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 kent winkels die zonder dozen werken om het allemaal goedkoop te houden dus helemaal zo gek nog niet ;)

Maar je kan dus gewoon op de kaart zelf via bepaalde codes dacht ik zien dat het een 128 of 256 Bits is !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Bij kantenklaar pc geven ze er garantie op:

www.kantenklaarpc.nl

http://axrotterdam.blogspot.nl

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
BioWEB schreef op 30 juni 2004 @ 17:20:
Als iemand mij verteld:

dan is mijn reactie:

"Steek die kaart dan maar lekker in je eigen doos.".

Je gaat toch niet iets kopen waar geen doos bij zit en waarvan ze je niet kunnen vertellen welke versie het eigenlijk is ?
Ooit gehoord van OEM? Het is doodnormaal om parts in te kopen zonder doos hoor. Wie gebruikt die doos nou uiteindelijk, niemand toch? Ík pleur ze iig altijd gewoon weg.

• Atomius
Tja, heb de kaart nu al besteld en wacht er al een week op, dus cancellen vind ik een beetje moeilijk...

Maar ik ga hem maar gewoon ophalen en uittesten. Dan zie ik het wel. Toch vind ik het dom van ze...

Edit: korkas heeft idd gelijk... aan dozen heb je niets!

[ Voor 13% gewijzigd door Atomius op 30-06-2004 17:52 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
een 128 bits exemplaar heeft 4 geheugenchips naast elkaar.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

WizZie- schreef op 30 juni 2004 @ 17:47:
Edit: korkas heeft idd gelijk... aan dozen heb je niets!
Sommige dozen vind ik wel mooi daar prop ik alles dan in van mijn PC en zet ik op een plankje als "dit vind ik mooi dus iedereen moet het zien" >:) 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
unfor schreef op 30 juni 2004 @ 18:01:
een 128 bits exemplaar heeft 4 geheugenchips naast elkaar.
Klopt, 256 bits heeft er 2 boven de koeler en 2 rechts van de koeler.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Zonder doos betekent dus ook zonder spellen programma's ed. je krijgt alleen de kabeltjes en drivers en de kaart natuurlijk.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Ik heb de mijne bij PC Megastore besteld, ook eerst met de vraag of het de 256 bit versie was.
Kreeg keurig antwoord terug zelfs met core versie e.d.

• Rmg
  • Laatst online: 01:10

Rmg

nero355 schreef op 30 juni 2004 @ 17:32:
* nero355 kent winkels die zonder dozen werken om het allemaal goedkoop te houden dus helemaal zo gek nog niet ;)

Maar je kan dus gewoon op de kaart zelf via bepaalde codes dacht ik zien dat het een 128 of 256 Bits is !!
kent ook winkels (uit ervaring van heel dicht bij aka stage) die zonder doos verkopen.. vaak waren dat refurbished spullen

• Atomius
Wat zijn refurbished spullen als ik vragen mag?

Net de winkel gebeld; het is een 256 bit! Hoeray!

• Rmg
  • Laatst online: 01:10

Rmg

WizZie- schreef op 01 juli 2004 @ 10:56:
Wat zijn refurbished spullen als ik vragen mag?

Net de winkel gebeld; het is een 256 bit! Hoeray!
Onderdelen die terug zijn gebracht naar de winkel wegens defecten daarna naar de fabrikant zijn gestuurt daar of gemaakt of goed bevonden en weer worden verkocht

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

KneoK

Not in a million lightyears

Even reageren op een aantal mensen:

Ho ho, tuurlijk ken ik ook producten die zonder probleem zonder doos over de toonbank gaan. En ja, tuurlijk ben ook ik bekend met OEM producten.
Maar als ik iets bestel waar ik behoorlijk wat voor neer moet tellen verwacht ik op z'n minst dat ik krijg waar ik om gevraagd heb. Niet dat ik thuis zelf maar even moet gaan kijken of ik wel de 256bits versie heb en dus het risico neem om weer terug te moeten als ze de verkeerde hebben meegegeven.
Als ze me dat niet kunnen vertellen en ze zeggen ook nog eens doodleuk dat dat komt omdat ze er geen doos bij hebben...

Maar gelukkig voor de TS dat het gewoon om de 256bits versie ging.

Edit: WizZie- >>> Refurbished is opgeknapt. Tweedehands (misschien wel ouder) spullen worden schoongemaakt, opgeknapt en weer doorverkocht alszijnde refurbished.

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 02-07-2004 18:51 ]

Pagina: 1