Aluminium Aircorad Impreza

Pagina: 1
Acties:

• blondeviking
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-11-2017
Gisteren op de sloop rondgeneuzeld en een aircorad uit een impreza gesloopt
Hij is vrij groot en 25 bij 20 en ongeveer 8cm dik(als t ware 2 rad's op elkaar).

Is dit wat voor een wc setup of kan ik beter teruggaan voor een koperen kachelradiator?

Kostte overigens maar 10 euro + behuizing met een fan :) :) :)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

BaRF

bijna kerst

als je een koperen blok hebt/neemt kun je beter teruggaan :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
[rml][ WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's[/rml]

volgens dit is tie van koper? of is dat alleen bij oude?
of is de airco anders dan de heatercore?
kan je ff een pic schieten?

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 30-06-2004 11:43 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Als jullie zijn topic titel lezen staat er duidelijk allu... en dus zou ik terug gaan voor een koperen

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

@blondeviking: we want photo's.....

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
blondeviking schreef op 30 juni 2004 @ 11:38:
Gisteren op de sloop rondgeneuzeld en een aircorad uit een impreza gesloopt
Hij is vrij groot en 25 bij 20 en ongeveer 8cm dik(als t ware 2 rad's op elkaar).

Is dit wat voor een wc setup of kan ik beter teruggaan voor een koperen kachelradiator?

Je sloopt toch geen Subaru Impreza, barbaar :P. Maar je kunt deze rad goed gebruiken, maar dan heb je wel opofferingsmateriaal nodig. Maar een koperen rad is toch nog wel wat beter, ook al heeft deze een flinke oppervlakte.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• TheWizzard

TheWizzard

@blondeviking:

je kan als opofferingsmetaal gewoon zo'n metalen puntenslijper gebruiken waarvan je het mesje verwijderd. Deze doe je dan in je reservoir ofzo.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat voor materiaal leidingen heb je?
Zolang die van koper zijn is het prima..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Swandertj schreef op 30 juni 2004 @ 19:50:
Je sloopt toch geen Subaru Impreza, barbaar :P.
Zie het zo : Als ie genoeg is voor een Impreza Turbo dan zal je CPU'tje het ook wle best vinden i.c.m. met een goeie Pomp :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 15:53
ik heb vandaag ook een alu radiotorretje gekregen van me broer, uit een ford ofzo
dit is hem:
http://members.home.nl/zoeperman/DSCF0028.JPG

ik wil deze ook wel gebruiken, makkelijkste zou een alu koelblokje zijn... heb je geen gekloot met opofferingsmetaal enzo
maar deze zijn er niet ?

Verwijderd

Opofferingsmetalen zijn er slechts voor om het wegvreten van je radiator te voorkomen. Het opgeofferde metaal slaat neer op het edelste metaal, dus je koperen koelblok. Hierdoor ontstaat er een laagje metaal met slechte warmtegeleidende eigenschappen aan de binnenkant van je koelblok.
@TS: Breng het ding terug en ga voor een koperen radiator

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 00:47:
Opofferingsmetalen zijn er slechts voor om het wegvreten van je radiator te voorkomen. Het opgeofferde metaal slaat neer op het edelste metaal, dus je koperen koelblok. Hierdoor ontstaat er een laagje metaal met slechte warmtegeleidende eigenschappen aan de binnenkant van je koelblok.
@TS: Breng het ding terug en ga voor een koperen radiator
I agree, waarom moeilijk doen als je gewoon een nieuwe (betere) kan halen voor bijna niks...

• TheWizzard

TheWizzard

Wat is nu de beste radiator dan.

Ik heb er 3 geselecteerd:

Dangerden BlackIce Extreme (2)
HTF-2 Tripple
Dangerden Dual Heatercore

• blondeviking
bedankt voor de reacties!

Als ik het goed begrijp worden met deze rad mijn koperen koelblokjes (intimidator van tha mafkees ) opofferingsmetaal en vergaan langzaam.

Dan kan ik toch beter doorzoeken naar een koperen rad. Wel jammer want deze is zo goed als nieuw en heeft volgens mij echt veel koelcapaciteit.

Pic's as soon as possible

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

-je koperen blokken zullen niet aangetast worden
-je opofferingsmateriaal zal niet neerslaan op je koperen blok

In sommige gevallen, afhankelijk van lengte slangen, geleiding water, watertoevoegingen, watertemps, etc kan het voorkomen dat je radiator langzaam weggevreten wordt. De kans hierop is echter erg klein.

Een opofferingsmateriaal moet zo goed mogelijk elektrisch contact maken met het te beschermen materiaal. Voor aluminium is alleen magnesium geschikt, liefst zo zuiver mogelijk. Voor staal is zowel magnesium als zink geschikt. Het is niet voldoende een puntenslijper (magnesium, maar als legering) in het reservoir te kiepen.

Nog een paar dingen:
Veel aluminium is gefosfateerd of gechomateerd, en hiermee van een beschermende laag voorzien.
Veel mensen gebruiken toevoegingen in het koelwater wat oxidatie tegengaat

En als laatste:
Wie van jullie gebruikt een gecombineerde setup (alu en koper) en heeft een aluminium radiator zien wegoxideren?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Herman schreef op 01 juli 2004 @ 13:26:
-je koperen blokken zullen niet aangetast worden
-je opofferingsmateriaal zal niet neerslaan op je koperen blok

In sommige gevallen, afhankelijk van lengte slangen, geleiding water, watertoevoegingen, watertemps, etc kan het voorkomen dat je radiator langzaam weggevreten wordt. De kans hierop is echter erg klein.

Een opofferingsmateriaal moet zo goed mogelijk elektrisch contact maken met het te beschermen materiaal. Voor aluminium is alleen magnesium geschikt, liefst zo zuiver mogelijk. Voor staal is zowel magnesium als zink geschikt. Het is niet voldoende een puntenslijper (magnesium, maar als legering) in het reservoir te kiepen.

Nog een paar dingen:
Veel aluminium is gefosfateerd of gechomateerd, en hiermee van een beschermende laag voorzien.
Veel mensen gebruiken toevoegingen in het koelwater wat oxidatie tegengaat

En als laatste:
Wie van jullie gebruikt een gecombineerde setup (alu en koper) en heeft een aluminium radiator zien wegoxideren?
En magnesiumpoeder door je water gooien dan??
Ik zet gewoon voor de zekerheid ook een puntenslijper in mn res, en ik gebruik anticorrosie enz.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

Als je dan ook nog een blokje koper in je res doet gaat dan je opofferingsmetaal dan niet voor groot gedeelte aan dat blokje zit. dan verneuk je de coolblokjes ook niet.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Herman schreef op 01 juli 2004 @ 13:26:
En als laatste:
Popular belief, en misbruikte theorie..
Volgens mij heeft niemand dat nog gezien, het enige dat gebeurd is dat je water ranzig wordt.. en zelfs dat gebeurd echt *niet* vaak.

Inderdaad zal het op zeer lange termijn, waarbij je continu een gedeelte van het water ververst, je radiator zwaar aantasten.
Maargoed: in de praktijd heeft niemand er echt lekkages door gehad, en anders daag ik je uit om hier pics te plaatsen.

lekkages door het gebruik van zouten in het water ed hebben we wel gezien, maar dat is een ander verhaal

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-02 20:55
ANdrode schreef op 01 juli 2004 @ 14:58:
[...]

Popular belief, en misbruikte theorie..
Volgens mij heeft niemand dat nog gezien, het enige dat gebeurd is dat je water ranzig wordt.. en zelfs dat gebeurd echt *niet* vaak.

Inderdaad zal het op zeer lange termijn, waarbij je continu een gedeelte van het water ververst, je radiator zwaar aantasten.
Maargoed: in de praktijd heeft niemand er echt lekkages door gehad, en anders daag ik je uit om hier pics te plaatsen.

lekkages door het gebruik van zouten in het water ed hebben we wel gezien, maar dat is een ander verhaal
Daarom post Herman het ook ;)
Iedereen loopt altijd gelijk hel en verdoemenis te roepen wanneer iemand alu&cu combineerd, maar in de praktijk heb je vrijwel nooit problemen met een zo'n dergelijke setup.

Verwijderd

arnoman schreef op 01 juli 2004 @ 16:36:
[...]

Daarom post Herman het ook ;)
Iedereen loopt altijd gelijk hel en verdoemenis te roepen wanneer iemand alu&cu combineerd, maar in de praktijk heb je vrijwel nooit problemen met een zo'n dergelijke setup.
De vraag van de TS:
blondeviking schreef op 30 juni 2004 @ 11:38:

Het antwoord daarop is al gegeven: Beter teruggaan voor een koperen. Dat wil niet zeggen dat alu niet werkt of gaat lekken. :(

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
El Snorro schreef op 01 juli 2004 @ 14:23:
[...]

En magnesiumpoeder door je water gooien dan??
Ik zet gewoon voor de zekerheid ook een puntenslijper in mn res, en ik gebruik anticorrosie enz.
Dat witte magnesiumpoeder is magnesiumoxide en heb je niet zoveel aan. Je moet van die stripjes hebben. Of waarschijnlijk werkt van dat flitsvuurwerk (Diamond collectie van die kleine blokje die helemaal wegbranden in een stroboeffect) ook wel.
Dat is namelijk hetzelfde spul. Dat witte magnesiumpoeder word daarvan gemaakt. Als je namelijk zo'n stripje of vuurwerkdingetje in de fik zet reageert het (vette reactie) naar het witte poeder.

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Volgens mij heten die dingen Flashing Diamonds

Ach ja..........

• blondeviking
hier eindelijk de plaatjes

Ik hoop dat jullie het wat vinden anders moet ik weer gaan slopen op de sloop

http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=1345420

[ Voor 18% gewijzigd door blondeviking op 03-07-2004 15:24 ]