Vandaag deed Trillian een beetje raar, ik kreeg meldingen die je krijgt als je het de eerste keer opstart en een vinkje zetten bij "do not display this message in the future" hielp niet. Na opnieuw opstarten kon hij opeens geen skin meer vinden; ik kijk even in de trillian map, de skins weg en al m'n logs. Ik kijk even daarbuiten en ja hoor, vrijwel _alles_ weg op die partitie. Alles gedelete behalve bestanden die in gebruik waren of read-only. Alle andere partities zijn onaangetast; wat me ook opviel in m'n nieuwe SP2 installatie is dat ik na de prullenbak 'uitgezet' had, bestanden kon deleten met de del toets zonder dat ik eerst een dialog kreeg. Bij de instellingen van de prullenbak heb ik wel even 'Display delete dialog' uitgehad maar meteen weer aangezet toen ik wat in de vorige zin staat constateerde (volgens mij was dit vóór SP2 niet zo).
Waarom post ik dit hier? Deze gebeurtenis valt samen met de installatie van mijn Infinity en XP-SP2 en ik heb wel eens iets over hdd corruption/data loss bij deze DFI borden gehoord, maar dat ik gebruik geen SATA... Ik ben er nog steeds niet uit, maar het is wel heel raar dat de bestanden echt gewoon gedelete zijn; dat duidt niet op data corruptie oid. Dit viel ook samen met de installatie en herinstallatie (verkeerde map) van Firefox 1.0 PR.
Gelukkig heb ik nog wel een vrij groot gedeelte van de data (meeste Quake 3 maps maar niet m'n configs

) terug kunnen halen m.b.v. Directory Snoop, een undelete programma'tje. M'n Trillian logs kon ik ook nergens terugvinden in Directory Snoop. Gelukkig is het maar van drie weken want ik heb daarvoor Trillian steeds op m'n USB disk gedraaid.
.................................................
[
Voor 21% gewijzigd door
Aham brahmasmi op 15-09-2004 21:53
]