[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 5

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.586 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op 28 augustus 2004 @ 12:44:
[...]

[...]

heb jij met je nieuwe bordje extra heatsinks op het mobo geplaatst?
Jep, moet alleen de mosfets onder het mem nog doen en de SB. Adhesive was op..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

Exigence

dnkroz

aramdin schreef op 28 augustus 2004 @ 17:16:
[...]
Voor de geïnteresseerden, iemand doet zn Twinmos BH5 geheugen weg @ Vraag & Aanbod
Ik zie er zo nog 3 andere advertenties staan met BH-5 geheugen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Laatst was er op ebay een aktie van een duitse pc winkel, www.pcdata24.de, die verkocht axp-m 2600+ iqyha mpmw's voor €104. De aktie is inmiddels al gestopt, maar je kan natuurlijk mailen of hij er nog een aantal heeft.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06
heeft iemand al wat over dit bordje gehoord?
lijkt me de killer te worden voor het 754 platform.
Afbeeldingslocatie: http://www.dfi.com.tw/Upload/Product_Picture/nF3_250Gb_large2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Heb een Barton xp3000, unlocked! Maar, hij kan geen 1.85 volt aan en fsb niet hoger dan 178. Kom dan wel op een mooie 2482 Mhz maar met waterkoeling en een dfi lanparty bordje had ik meer verwacht. Gewoon een zwakke processor of kan het nog ergens anders aan liggen?

Geheugen is corsair xms 3200 2 x 512 Mb en staat op 3-3-3-311
Videokaart ff eenvoudig pci-kaartje (9800 pro overleden)
northbridge watergekoeld, processor ook.

Wat kan ik nog meer doen? een gelockte xp2600 haalde met gemak 220 fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

- MP naar beneden
- FSB omhoog
- Van CAS 3 naar CAS 2 of 2.5 (nForce2+CAS 3 = brak)
- Vddr omhoog
- Vdd omhoog
savale schreef op 29 augustus 2004 @ 13:26:
[afbeelding]
[rml]Exigence in "[ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten d..."[/rml] ;)

Maar dat zijn NF3 bordjes, en deze thread loopt over de NF2 bordjes :)

[ Voor 66% gewijzigd door Exigence op 29-08-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
Exigence schreef op 29 augustus 2004 @ 14:32:
- MP naar beneden
- FSB omhoog
- Van CAS 3 naar CAS 2 of 2.5 (nForce2+CAS 3 = brak)
- Vddr omhoog
- Vdd omhoog

[...]
Helaas, niets lijkt te helpen. Dus wrs. brakke processor die absoluut niet meer als 1.825 volt aan kan. Jammer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ik vind hem vet :) , jammer dat hij er nu pas is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

[afbeelding]
vind het ook wel een leuk plankje alleen jammer dat het 754 is en dat die sata connectors raar geplaats zijn (boven de agp slot)

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 17:33:
[...]

Jep, moet alleen de mosfets onder het mem nog doen en de SB. Adhesive was op..
hoe zit het met RMA'en als je heatsinks op je mobo hebt gemaakt? (doet dfi er moeilijk over? doet tweakstore daar moeilijk over?)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

tja, das een goeie...weet ik zo eigenlijk niet. Maar aan de andere kant kun je ze bij hem kopen en hij weet ook wel dat je ze gaat gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, dus om dan moeilijk over een rma te doen lijkt me een beetje onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn.

Bijvoorbeeld: ik had, destijds, op m'n dfi lpb de standaard nb sink vervangen door een microcool northpole. Toen deed m'n bord het niet meer, vervangen en klaar. Northpole er weer los bij gehad. Geen probleem-->toffe gozer.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
op XS stond dat mensen wel eens board inclusief andere heatsinks en mosfets hadden opgestuurd... en gewoon garantie hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 30 augustus 2004 @ 19:48:
op XS stond dat mensen wel eens board inclusief andere heatsinks en mosfets hadden opgestuurd... en gewoon garantie hadden
Klopt idd.. Bij de fabrikanten word er over het algemeen niet moeilijk over gedaan, maar dat verschilt ook. Zou niet weten of Tweakstore de garantie laat vervallen...

Op XS laten ze nog net de Vmods niet zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik ben op dit moment bezig met een watervooling projectje (het zit allemaal nog in me hoofd) maar iig ik wil samen met een vriend voor mijn LP plankje een complete watercoolingset gaan bouwen.

Hij heeft cnc vrezen op school beschikbaar en tekend het in cad uit. Ik moet een ontwerp bedenken met de maten erbij.

Het is dus de bedoeling dat we een set maken dat niet alleen de cpu, nb en gpu water koelen maar ook het geheugen, mosfets en misschien ook nog de southbridge en harde schijven, dit moet allemaal achter een kachel radiatortje komen.

Ik stel deze vraag hier omdat ik denk dat jullie een beter beeld hebben of dit haalbaar is, de mosfets zitten redelijk lastig geplaatst (onderdelen er omheen).
een ander probleem is of de temperaturen wel laag genoeg blijven met al die onderdelen om nog een beetje te overclocken? (2500 MHz) en natuurlijk het ontwerp van het cpu block, deze wil ik net als op www.zfz.com ook gelijk als splitter gebruiken (en liever niet klonen).

Hopelijk kunnen jullie me een beetje opweg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 19:53:
[...]

Klopt idd.. Bij de fabrikanten word er over het algemeen niet moeilijk over gedaan, maar dat verschilt ook. Zou niet weten of Tweakstore de garantie laat vervallen...

Op XS laten ze nog net de Vmods niet zitten..
Tweakstore doet daar volgens mij ook niet moeilijk over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Respect voor Slowik,

hij heeft me nog 1 XPMW kunnen regelen uit de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
TheWizzard schreef op 30 augustus 2004 @ 19:19:
tja, das een goeie...weet ik zo eigenlijk niet. Maar aan de andere kant kun je ze bij hem kopen en hij weet ook wel dat je ze gaat gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, dus om dan moeilijk over een rma te doen lijkt me een beetje onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn.

Bijvoorbeeld: ik had, destijds, op m'n dfi lpb de standaard nb sink vervangen door een microcool northpole. Toen deed m'n bord het niet meer, vervangen en klaar. Northpole er weer los bij gehad. Geen probleem-->toffe gozer.
mooi, maja, bij mij is het probleem: de thermaltape blijft niet zitten en koelblokje viel ervan af (raakte mobo, pc liep vast, doet het gelukkig nog), daarom wou ik thermal adhesive gaan gebruiken, maar dat krijg je echt niet meer los

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

je kan thermal adhersive gebruiken zolang je het alleen op de hoekjes smeert en de rest met gewoone koel pasta doet.

ik heb mijn sb heatsink ook vervangen en toen ging mijn infinity dood op een nog steeds niet verklaarde wijze, gewoon garantie (nieuwe plank en de heatsink om gewisselt) voor de rest had ik niks gedaan terwijl ik het wel van plan was en nog steeds ben maar de heatsinkjes moeten nog af gemaakt worden.

[ Voor 25% gewijzigd door ikman op 31-08-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Af en toe doen de USB k/b en muis het niet als ik de PC aandoe, van de week nog nadat die anderhalve week niet aan was geweest. :?
Soms helpt het om de muis en k/b een paar keer in- en uit te pluggen,
soms ook niet terwijl Windows 'm toch wel herkend, dan moet ik toch herstarten,
soms moet ik 'm eerst voorin pluggen, en dan weer achterin en dan werkt het weer wel :? Ook een keer gehad dat de USB het niet deed nadat die een nacht had aangestaan.
Hebben jullie dat wel eens gehad?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet toevallig iemand of er ook al een dfi mobotje gemaakt word voor de s939?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
offtopic:
Even een dagje vrij, een nieuwe OV dus dat werd een reisje tweakstore :P
Toffe gozer die Jeroen en z'n vrouw/vriendin. FF een aantal koel/mod spullen gehaald en een Infinity bios chip en die was nogwel gratis :)
Weird ik heb echt alleen maar uber goeie ervaringen met tweakstore :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46

OcGuru

Giulietta Qv

heb Vandaag Ifinity gekregen ;)

is het verstandig om gelijk de bios updaten ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 17:14:
Van dfi-street:
Angry_Games:
We do have plans to offer LANParty and LANParty UT solutions for the socket 939 platform. However, it is still premature to disclose the specifications and release dates. Do expect to see another overclocking champ based on the NVIDIA chipset though! We will roll the 939 counterpart as soon as we can this quarter.
Trouwens de Infinity heet tegenwoordig de 'LANParty UT' en heeft geen rode PCB meer en is ook UV reactive.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Seagate schreef op 03 september 2004 @ 17:40:
heb Vandaag Ifinity gekregen ;)

is het verstandig om gelijk de bios updaten ?
ik heb me bios nog steeds niet geupdate, ik ben nog niet echt flink aan het ocen gegaan (slechte koeling), maar met standaard bios heb ik hiero al wel iemand een behoorlijk overclock zien maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

net de bios bekeken :9~ Ik kwijlde gewoon toen ik al die OC opties zag 8)7

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Seagate schreef op 03 september 2004 @ 22:34:
net de bios bekeken :9~ Ik kwijlde gewoon toen ik al die OC opties zag 8)7
in nieuwere biosen kun je volgens mij nog meer instellen :)

wat voor cpu, geheugen en koeling ga je gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door PASware op 03-09-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Seagate ga je hier nou een heel verhaaltje vertellen hoe tof het mainboard niet is en wat je moet doen :S
kom es op met specs enzo ;) en ik zou gewoon lekker een leuke nieuwe bios er inin gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
PASware schreef op 03 september 2004 @ 19:11:
[...]

ik heb me bios nog steeds niet geupdate, ik ben nog niet echt flink aan het ocen gegaan (slechte koeling), maar met standaard bios heb ik hiero al wel iemand een behoorlijk overclock zien maken.
de standaard 27/11 die op mijn bordje zat was een heerlijke bios hoor :)
252 fsb gehaald onmodded met standaard koeling, alleen me T-bred vond dat niet zo leuk voor langer dan een paar uur :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoort niet zo direct hier in dit topic maar DFI s754 nF3 250gb komt eraan hoor nog een dikke week w8 en hop met de geit :9 :7 ,ben echt benieuwd.

Nog mensen hier die hem verw8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

PASware schreef op 03 september 2004 @ 22:44:
[...]

in nieuwere biosen kun je volgens mij nog meer instellen :)

wat voor cpu, geheugen en koeling ga je gebruiken?
heb ik iets gemist, waar hebben we het over ? :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 30 augustus 2004 @ 23:42:
[...]

Tweakstore doet daar volgens mij ook niet moeilijk over :)
Net of iemand nog IETS met tweakstore te maken wil hebben. Dikke afzetter, waardeloze shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:33:
[...]

Net of iemand nog IETS met tweakstore te maken wil hebben. Dikke afzetter, waardeloze shop.
idd!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Slaat nergens op om deze shop af te kraken, volgens mij heb je geen flauw idee hoeveel werk het is om een dergelijke shop te runnen in je eentje...Als je er niet blij mee bent, probeer jij het dan maar eens...

Ik heb nooit problemen met deze shop gehad, ben er vaak genoeg langsgeweest & heb er nix slechts over te vertellen...Jeroen, keep up tha good work!

En nu weer ontopic plz...

[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 05-09-2004 14:06 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

[...]

Mooi zo, zonder onderbouwing :)
Met de bestellingen via internet is inderdaad het een en ander misgegaan de laatste tijd. Maar van mensen die gewoon de shop binnenstappen en iets kopen heb ik niks dan lof gehoord. Volgens mij is echter nu alles wel weer zo'n beetje in orde, jammer dat mensen echter een lage dunk van TS hebben gekregen door alle problemen die hij had in het begin. Het valt niet mee om als relatief kleine winkel er een ruim assortiment producten op na te houden.

Maarja, laat dit topic niet een nodeloos Tweakstore-flame-topic verzanden....

[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 05-09-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
idd, dankje Exigence !
Als jullie zin hebben om TS af te kraken dan doe je dat maar goed onderbouwt in de survey of zeg het tegen Jeroen zelf, maar niet hier in het topic graag.
trouwens ik heb alleen goede ervaringen zowel online bestellen als in de winkel halen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 17:14:
Dat word nog ff w8,maar de DFI voor s754 zal volgende week in de groothandel aankomen,in Belgie wel te verstaan,NL weet ik niet maar dat zal ook wel zo zijn zeker:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
sapphire schreef op 03 september 2004 @ 23:44:
[...]

de standaard 27/11 die op mijn bordje zat was een heerlijke bios hoor :)
252 fsb gehaald onmodded met standaard koeling, alleen me T-bred vond dat niet zo leuk voor langer dan een paar uur :P
kijk das het bewijs :P
geforce666 schreef op 05 september 2004 @ 01:56:
[...]

heb ik iets gemist, waar hebben we het over ? :? :)
is toch zo? cpc veranderen e.d. (of kan dat ook in het standaard bio? O-) )
Exigence schreef op 05 september 2004 @ 14:11:
[...]

Mooi zo, zonder onderbouwing :)
Met de bestellingen via internet is inderdaad het een en ander misgegaan de laatste tijd. Maar van mensen die gewoon de shop binnenstappen en iets kopen heb ik niks dan lof gehoord. Volgens mij is echter nu alles wel weer zo'n beetje in orde, jammer dat mensen echter een lage dunk van TS hebben gekregen door alle problemen die hij had in het begin. Het valt niet mee om als relatief kleine winkel er een ruim assortiment producten op na te houden.

Maarja, laat dit topic niet een nodeloos Tweakstore-flame-topic verzanden....
er ging toen heel wat mis, maar dat kwam mede omdat de baas daaro ff flink ziek is geweest. Ik heb er via internet besteld en ik kreeg het gewoon (was toen net na die periode dat hij migraine aanvallen had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf er ook niks te bestellen hoor.. Ik ga er gewoon heen. Je word er prima geholpen. Super toffe kerel, goede service, veel kennis. Via de site bestellen doe ik liever niet. Hij heeft het gewoon te druk ervoor. Er heen gaan werkt veel beter en de service die je krijgt is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op 05 september 2004 @ 14:06:
[...]

Slaat nergens op om deze shop af te kraken, volgens mij heb je geen flauw idee hoeveel werk het is om een dergelijke shop te runnen in je eentje...Als je er niet blij mee bent, probeer jij het dan maar eens...

Ik heb nooit problemen met deze shop gehad, ben er vaak genoeg langsgeweest & heb er nix slechts over te vertellen...Jeroen, keep up tha good work!

En nu weer ontopic plz...
Als je in Groningen woont kun je er niet zomaar even langs. Vriend van mij wacht al 5 maanden op 110 euro. Het kan best een aardige vent zijn, maar na 100 keer proberen te bellen, is er nog nooit opgenomen. Tig mailtjes gestuurd waarvan er geen 1 is beantwoord. Nee erg goede service daar!? Bekijk de shopsurvey maar eens. Het is niet het enige indicent. Er zijn mensen die al 4 a 5 maanden wachten op 700 euro aan spullen of geld.

Als je in je eentje die shop niet kunt runnen moet je of iemand aannemen die je helpt, of er gewoon mee kappen. Ga niet mensen hun geld achterhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn heatsink van mijn southbridge pleurt er steeds af :s heb een koelermaster ding erop geplant maar steeds pleurt ie ervan. iemand een recept voor een vastplak goedje ?? of moet ik de superlijm maar uit de kast hale ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

AS Adhesive (eventueel met AS mengen)
Zalman Adhesive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 17:28:
mijn heatsink van mijn southbridge pleurt er steeds af :s heb een koelermaster ding erop geplant maar steeds pleurt ie ervan. iemand een recept voor een vastplak goedje ?? of moet ik de superlijm maar uit de kast hale ??

[offtopic]
Eej M0RPHEU5 sinds wanneer jij hier op GoT? :P
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
GH45T schreef op 07 september 2004 @ 17:38:
[...]

[offtopic]
Eej M0RPHEU5 sinds wanneer jij hier op GoT? :P
[/offtopic]
offtopic:
Nog niet zo lang:
13 berichten geplaatst ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Exigence schreef op 07 september 2004 @ 17:32:
AS Adhesive (eventueel met AS mengen)
Zalman Adhesive
Ik heb echt heel slechte ervaring met dat Zalman spul, op m'n Abit NF 7-S lazerde de mosfet sinks er steeds af :(
gebruik AS adhesive of AS adhesive met AS silver (1:1:1)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let bij Zalman goed op de kleur van de rode pasta. Deze moet licht rood/oranje zijn. Als ie donker is, is ie over de datum. Heb dat zelf ook een keer meegemaakt bij Tweakstore. Heb netjes nieuwe gekregen. Nu zijn de blokje niet meer los te krijgen, zonder chips mee te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
ah dat was het dus :|
Nu snap ik ook waarom ze steeds zo blij kijken als ik in die winkel kom, ik koop zalman spullen :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Gaat mn Maze4 hier op passen? :)

XXXVI

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Als je Maze4 voor Socket A is en gewoon standaard gaten heeft: ja.

Gabriël AM5

Verwijderd

El Snorro schreef op 07 september 2004 @ 18:16:
[...]

offtopic:
Nog niet zo lang:
13 berichten geplaatst ;)
volges mij heb ik dit acount al iets van 2 jaar, maar heb ut nooit gebruikt. Alleen als ik er echt niet uit kwam

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 10:59:
[...]

volges mij heb ik dit acount al iets van 2 jaar, maar heb ut nooit gebruikt. Alleen als ik er echt niet uit kwam

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:22:
[...]

mkay zo kan ie wel weer :P ga nu maar weer ontopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:32:
[...]

mkay zo kan ie wel weer :P ga nu maar weer ontopic :P
Ow; ja waar ging het ook al weer over? :P wat zei je; ecs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in 2x256mb pc3200 en nu wil ik 1x512mb erbij doen en ik hoorde van iemand dat als je die in je geheugenbank doet dat dan je geheugen op 333 mhz gaat lopen, is dat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Als jij er gewoon 512MB PC3200 bijkoopt kan het vrolijk op 400MHZ blijven draaien.

Zorgen dat de 512MB in het bankje zit dat alleen staat en de 2x 256 in de bankjes bij elkaar. Dan draai je nog Dual Channel namelijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puuu word gek van die overhitte southbridge, bij een overclock word da ding echt heeeeeet :P ga er nu maar mijn cpu blok van waterkoeling set op hange ipv op mijn cpu :P koop ik wel een bigwater koelingssetje voor mijn cpu :P wc southbridges het moet niet veel gekker worde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 12:07:
puuu word gek van die overhitte southbridge, bij een overclock word da ding echt heeeeeet :P ga er nu maar mijn cpu blok van waterkoeling set op hange ipv op mijn cpu :P koop ik wel een bigwater koelingssetje voor mijn cpu :P wc southbridges het moet niet veel gekker worde :P
wordt dan wel lijmen, want dfi heeft er geen gaten bij gemaakt en das echt een gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Syzzer schreef op 12 september 2004 @ 09:10:
Als jij er gewoon 512MB PC3200 bijkoopt kan het vrolijk op 400MHZ blijven draaien.

Zorgen dat de 512MB in het bankje zit dat alleen staat en de 2x 256 in de bankjes bij elkaar. Dan draai je nog Dual Channel namelijk ;) .
uhj... nu je het zegt ging ik es kijken....
Mijn setup draait gewoon dual channel en een khx pc3000 512 en corsair pc3500 256 zitten naast elkaar en de andere pc3500 corsair 256 zit *apart*
dus uhm.... het hoeft niet uit te maken? (alles bh5)

et draait trouwes gewoontjes op 200fsb 2-2-2-11 op 3 voltjes (mja zou wel minder kunnen denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
sapphire schreef op 30 juni 2004 @ 00:16:Hoe flash ik mijn Bios correct ?!?
DAt word in deze post op Xtreme Forums er mooi uitgelegd: uitleg

Wat zijn de snelste Bios timmings/instellingen ?!?
Volgens de mensjes op Xtreme (weer dat pest forum :P) zijn dit de snelste instellingen en drivers ed.
Pestforum... omdat het offline is. :/ Ik heb wel een aantal van de DFI topics gevolgd (1, 2 en mssn 3) maar ik ben nu niet op de hoogte welk bios en welke drivers ik het beste kan nemen. Nieuwste bios 20/07/2004 flashen een goed idee? De lijst met bugfixes is iig veelbelovend. :)

Remarks:
  • "Clear CMOS" will be required after completing the BIOS flashing.
  • To solve the occasionally auto reboot issue.
  • To solve the cold-boot bug.
  • To solve the Bug of S3 Resuming.
  • To Support "Boot Menu" feature.
  • To include the micro codes of mobile CPUs.
  • To add new RAID BIOS of Sil 3114 in version 5.0.35.
Hier staat wel iets over drivers en de beste volgorde om ze te installeren: http://forums.pcper.com/s...ostid=2714941#post2714941

Klopt het dat de 3.13 Nvidia NF2 chipset drivers door veel overklokkers als beste ervaren worden?

[ Voor 38% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-09-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
ehehe das ffies bagger ja als extreme offline is, k zal zo ff een uileg maken in de start post ;)
Qua driver draai ik nog steeds 2.45 omdat die het snelste is bij mij ( k heb er een stuk of 10 geprobeerd :P). En qua bios heb ik geen idee welke het snelste is. Toen ik de laatste keer checkte was 31/1 bij the Doctor het snelste en ik geloof dat syzzer ook hard ging met 5/5, maar dat is bij bijna iedereen anders.

@ MORPHEUS, plaf een Zalman northbridge sink eventueel met fannetje op je Southbridge, werkt bij mij al sinds maart op die manier :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
interesante oc bios: [rml]Fewture in "[ Contest] GoT PiFast Challenge!! V8.0"[/rml]
biosflash manier:
http://www.dfi-street.com...l&rubrik=001&id=7&lang=en
beste timings kan ik zo gauw ff niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ok dan, bedankt voor de snelle reaxies en de info (dat je eerst load optimized moet doen enzo na flashen wist ik bv. niet). _/-\o_

Trouwens, dat die idle temp tweak nu ook op de NF2 werkt wist ik ook nog niet, lees ik net op pc perspective: http://forums.pcper.com/s...ad.php?s=&threadid=280137

Enne, bij de NF2 drivers moet ik de IDE drivers overslaan? Doe ik maar wel uit voorzorg.

Wat moeten we hier van denken?
meuktracker: nVidia nForce 4.35 & 5.03
http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=28
http://www.mwarhead.com/ >> NF2 driver remixes

Zoveel leesvoer. 8)7

Ik denk dat ik eerst 3.13 probeer zonder de SW-IDE drivers.

[ Voor 83% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-09-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er 2 van die.. eentje met 1-31 en met 1-21. Ik draai nu die 1-21 versie (Rev 3 met 1-21 romsip dus)

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/46.05_3031_263.JPG

Ik krijg alleen lockups op 265.. snap er nog weinig van waarom. Tis niet het mem iig. Het zou eventueel voltage regulatie van de plank kunnen zijn of het Vdd voltage.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
fewture op hoeveel staan je voltages trouwes (vcore,vdimm,vdd)
en kan het zijn dat de voeding het toch af en toe niet trekt? ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Houd er rekening mee dat dat bord van fewture ongemod is (buiten vdimm)
Dus ook nog geen sinks neem ik aan op mosfets enzo.
Dat kan ook voor instabiliteit zorgen?
Btw ik heb mijn bios gewoon met award winflash geflashed, (die helfire rev 3 met 31-1 romsip). Gaat gewoon goed :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
El Snorro schreef op 14 september 2004 @ 11:49:
Houd er rekening mee dat dat bord van fewture ongemod is (buiten vdimm)
Dus ook nog geen sinks neem ik aan op mosfets enzo.
Dat kan ook voor instabiliteit zorgen?
Btw ik heb mijn bios gewoon met award winflash geflashed, (die helfire rev 3 met 31-1 romsip). Gaat gewoon goed :)
moest je daarna nog je bios resetten via jumper op mobo of wou de pc gewoon opstarten? (en daarna in bios load defaults?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
PASware schreef op 14 september 2004 @ 12:42:
[...]

moest je daarna nog je bios resetten via jumper op mobo of wou de pc gewoon opstarten? (en daarna in bios load defaults?)
Ik heb 'm ook geflashed en uit voorzorg de stroom eraf gedaan en een minuutje ofzo de jumper op CMOS clear gezet. Daarna load optimized settings en 't werkt als een tiet. :P Vergelijkende benchmarks heb ik niet, dit is m'n eerste flash, mobo net ingebouwd.

Ben maar gewoon begonnen met 1,7 GHz 200 MHz 1:1 11-2-2-?-?-?-?. Mobile 2400+ (25 W) 1,6 V nu en 2x256 MB Twinmos PC3200 CH-5. Binnenkort (waterkoeling zit er nu niet op) maar eens kijken wat hier mee te halen valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
ben beniewd hoeveel je haalt, ik heb namelijk nog geen tijd gehad om me proc en mem eens goed te maxen. Is wel leuk want ik heb enigsinds de zelfde setup, ok mobile en ch-5 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
Is er nog een kopie van het plaatje van "things to cool" in de startpost, het is nu nl. een heel mooi kruisje :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
ja gek he als die pic op Etreme gehost staat en dat down is ;)

@ el snorro hieronder, mja
Nou ja denk dat ik vrijdag de startpost eens ga bij werken, dan maak ik zelf wel een things to cool plaatje ;)

[ Voor 54% gewijzigd door sapphire op 14-09-2004 23:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
sapphire schreef op 14 september 2004 @ 22:28:
ja gek he als die pic op Etreme gehost staat en dat down is ;)
Is alweer up:)

• MaTr1x
Syzzer schreef op 12 september 2004 @ 09:10:

Over Dual Channel (DC) gesproken, ik draai nu DC in slots 1&3 (256MB Mushkin PC3500 lvl2), maar heb nog een 256MB Kingston KHX3200 BH-5 liggen, als ik deze in slot 2 doe, draaien 1&3 dan nog steeds DC, of is er kans dat dat niet gaat werken?

Heeft iemand met en LanParty trouwens de Hellfire Bios for LanParty Rev. #3 (Modified 1/21 RS) al geprobeerd?

π MW finishers

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

MaTr1x schreef op 15 september 2004 @ 16:50:
Over Dual Channel (DC) gesproken, ik draai nu DC in slots 1&3 (256MB Mushkin PC3500 lvl2), maar heb nog een 256MB Kingston KHX3200 BH-5 liggen, als ik deze in slot 2 doe, draaien 1&3 dan nog steeds DC, of is er kans dat dat niet gaat werken?
Probeer het en je zult het weten. :)
Heeft iemand met en LanParty trouwens de Hellfire Bios for LanParty Rev. #3 (Modified 1/21 RS) al geprobeerd?
Ik heb wel de Infinity-versie geprobeerd, maar die deed heel vreemd. Continu lock-ups. Het flashen ging ook al niet van een leien dakje en mijn videokaart was ineens verdwenen. Ben zelf maar weer terug gegaan naar de officiele 16-9.

Ik geloof dat The Wizzard wel erg blij is met die Hellfire bios, op een Lanparty.

[ Voor 6% gewijzigd door Smarron op 15-09-2004 17:21 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Vandread
bij het installen van een waterblokje (TDX) hoe doe je dat dan met die platic ringetjes?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bravel/webfolder/water/img5.jpg
aangezien dat chippie nogal K*T zit....

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

stukje schuimrubber of zo en dan het ringetje, werkt hier ook prima :)

I love watercooling

• MaTr1x
Smarron schreef op 15 september 2004 @ 17:20:
[...]
Probeer het en je zult het weten. :)
Ja heb eindelijk me spullen van de IA binnen dus kan me binnenkort uitleven met het installeren en testen van hardware, dus kan ik gelijk ff de RAM testen, ook afzonderlijk, want ik vermoed dat een van me Mushkins >220FSB niet leuk vind, want dan crapt Windows totaal. Anyway dat maakt dan niet meer uit, omdat er toch een schone install op komt.

offtopic:
Ik vraag me alleen af hoe ik in godsnaam buiten me res en me WC-blokken me twee heatercores plus pomp in een medium tower krijg 8)7
Ik heb wel de Infinity-versie geprobeerd, maar die deed heel vreemd. Continu lock-ups. Het flashen ging ook al niet van een leien dakje en mijn videokaart was ineens verdwenen. Ben zelf maar weer terug gegaan naar de officiele 16-9.

Ik geloof dat The Wizzard wel erg blij is met die Hellfire bios, op een Lanparty.
Ik ga dat BIOS ook zeker proberen, ik heb nog een extra BIOS chip liggen, moet alleen nog ff een BIOS extractor kopen, want ik doe het meestal met de kleinste inbussleutel, alleen op dit bord zit die wel erg goed in de socket.

π MW finishers

• ikman

ikman

weinig posts

Vandread schreef op 15 september 2004 @ 18:33:
bij het installen van een waterblokje (TDX) hoe doe je dat dan met die platic ringetjes?
[afbeelding]
je kan hem ook gewoon weg laten. zodat er alleen een bout aan de achterkant ziten en niet aan de voorkant. heb ik met mijn maze4 gedaan.

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
ik heb gewoon een stukje van eht ringetje afgehaald zodat het precies lang dat chippie ging :)

Gabriël AM5

• Aham brahmasmi
Vandaag deed Trillian een beetje raar, ik kreeg meldingen die je krijgt als je het de eerste keer opstart en een vinkje zetten bij "do not display this message in the future" hielp niet. Na opnieuw opstarten kon hij opeens geen skin meer vinden; ik kijk even in de trillian map, de skins weg en al m'n logs. Ik kijk even daarbuiten en ja hoor, vrijwel _alles_ weg op die partitie. Alles gedelete behalve bestanden die in gebruik waren of read-only. Alle andere partities zijn onaangetast; wat me ook opviel in m'n nieuwe SP2 installatie is dat ik na de prullenbak 'uitgezet' had, bestanden kon deleten met de del toets zonder dat ik eerst een dialog kreeg. Bij de instellingen van de prullenbak heb ik wel even 'Display delete dialog' uitgehad maar meteen weer aangezet toen ik wat in de vorige zin staat constateerde (volgens mij was dit vóór SP2 niet zo).

Waarom post ik dit hier? Deze gebeurtenis valt samen met de installatie van mijn Infinity en XP-SP2 en ik heb wel eens iets over hdd corruption/data loss bij deze DFI borden gehoord, maar dat ik gebruik geen SATA... Ik ben er nog steeds niet uit, maar het is wel heel raar dat de bestanden echt gewoon gedelete zijn; dat duidt niet op data corruptie oid. Dit viel ook samen met de installatie en herinstallatie (verkeerde map) van Firefox 1.0 PR.

Gelukkig heb ik nog wel een vrij groot gedeelte van de data (meeste Quake 3 maps maar niet m'n configs :( ) terug kunnen halen m.b.v. Directory Snoop, een undelete programma'tje. M'n Trillian logs kon ik ook nergens terugvinden in Directory Snoop. Gelukkig is het maar van drie weken want ik heb daarvoor Trillian steeds op m'n USB disk gedraaid.

................................................. :|

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-09-2004 21:53 ]

Verwijderd

Vandread schreef op 15 september 2004 @ 18:33:
[afbeelding]
Waarom zou je daar een ring doen? Echt nutteloos. Aan de achterkant moet je een ring doen, bout erdoor, blok erop, vast maken en klaar.

Ik heb wel sinkjes overal btw. Anyway..ik weet al wat het is. Alles boven de 1.85V kan instabiliteit veroorzaken. Klopt ook wel aangezien het max voltage van de HIP6301 1.85V is. Voeding is ook een optie aangezien het een Chieftec is. Maar dan zou ik het op bijv 2200MHz niet moeten hebben en dat is dus wel zo.. Dus voeding valt af imo.
Magoed, straks een toch andere voeding en die nieuwe mods, moet goed komen.

• Vandread
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 23:46:[...]Waarom zou je daar een ring doen? Echt nutteloos. Aan de achterkant moet je een ring doen, bout erdoor, blok erop, vast maken en klaar.
uhj... .omdat het in de gebruiksaanwijzing staat? :o :> B)
naja ik doet et wel zonder dan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
flashen met winflash stelt echt niks voor. Optie clear cmos aangevinkt, bios geupdate. pc opnieuw opgestart. In bios ff load optimized defaults gekozen. gesaved en pc starte weer netjes op. Ik heb niks met de cmos reset jumper hoeven doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Vandread schreef op 16 september 2004 @ 00:07:
[...]
uhj... .omdat het in de gebruiksaanwijzing staat? :o :> B)
naja ik doet et wel zonder dan he :)
Aanwijzingen voor gebruik worden toch nooit opgevolgd ;)
Gewoon zonder ring dus, nergens voor nodig

[ Voor 11% gewijzigd door Exigence op 17-09-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asetek Antarctica waterblokje ... gaat da passen op een dfi lanparty bordje ??

Dit blokje duz:

http://www.polus.com.ru/s-images/arc01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 13:29:

Dit blokje duz:

ja denk het wel :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Dit blokje duz:

Gaat wel passen het enige probleem wat je mischien hebt is dat de P4 of A64 gaten wat te ver uitsteken en tegen de condensatoren komen (dan zal je die moeten verplaatsen of je blokje modden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Dit blokje duz:

Waarschijnlijk moet je er 2/3 MM vanaf schuren ;)

Bl44t

Verwijderd

Seagate schreef op 21 september 2004 @ 15:34:
[...]

Waarschijnlijk moet je er 2/3 MM vanaf schuren ;)
OWWWW is dat alles :D ik had de drilboor al klaarliggu :D mja dan gaat ut wel goed kome :) as ik dat zow zie lijkt ut blokje groter dan ut is :D duz geen probleem :)

• SlagerBlom
Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 17:51:
[...]

OWWWW is dat alles :D ik had de drilboor al klaarliggu :D mja dan gaat ut wel goed kome :) as ik dat zow zie lijkt ut blokje groter dan ut is :D duz geen probleem :)
Enige waar ie tegen aan komt is dat roze plastic ding aan de binnenkant maar met een beetje kracht lukt het wel. Ander klein probleempje is dat een van de bevestigingsringetjes half op een chippie ligt. Maar met een plasticje er op geen probleem hier.

• El Snorro
Mijn 1e infinity is op rma inmiddels...
Het geluid was spontaan uitgevallen :?
Toen heb ik (na allerlei dingen geprobeert te hebben) maar ff mobo uit kast geschroefd en ik zag op de achterkant dat een spoor van een fanconnector onderaan mobo was doorgefikt...
Terwijl er GEEN 8)7 |:( fan aanhing?
Naja iig, mobo is vanmorgen@rma gegaan en heb morgen een nieuwe _/-\o_ :Y)

Verwijderd

Dit blokje duz:

OK zonder vijle of zage is ut gelukt :) hij past precies :) pics kome nog wel :P

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap