Toon posts:

[X] Wisselen serverlayout met behoud van screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GeForce die beeld naar de monitor of tv kan sturen, maar niet tegelijk. Mijn tv staat een eindje van de computer af, dus zou ik een film willen kunnen starten door deze op de monitor alvast te openen, beeld naar de tv sturen en daarna starten door op een toets te drukken.

Met twee verschillende serverlayouts heb ik wel voor elkaar dat ik op screen0 mijn monitor krijg en op screen1 mijn tv. Als ik screen1 start door middel van dit commando:

startx -- :1 -layout TV

wordt een nieuw screen gestart, zodat de film die ik alvast geopend heb hier niet op te zien is. Is er een mogelijkheid van serverlayout te wisselen zonder een ander screen te gebruiken? Screen0 kan ik niet gebruiken omdat deze al in gebruik is door de monitor en als ik screen0 afsluit gaan de hierin geopende programma's dus ook verloren.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dit vind ik wel erg interessant. Gebruik zelf namelijk nu 3 screens, maar als het met 2 zou kunnen is dat natuurlijk ideaal :)

Anders heb je misschien iets aan dit topic wat ik een tijdje geleden heb geopend :)

[ Voor 34% gewijzigd door dawuss op 29-06-2004 18:11 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar dat topic gaat over een oplossing in FVWM, ik gebruik Fluxbox. Als het niet via X zelf geregeld kan worden, dan kan ik denk ik het best een script maken die eerst om een bestandsnaam vraagt, vervolgens screen1 opent en daar het opgegeven bestand automatisch afspeelt.

Maar ik hoop dat anderen misschien een makkelijkere oplossing hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 19:55 . Reden: posts zijn geen topics ;) ]