[Windowmanager] "Send window to screen" functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Omdat ik nu sinds geruime tijd in een dual monitor set-up werk onder linux, maar Xinerama niet echt lekker wil werken in combinatie met de hardware die ik gebruik, ben ik op zoek naar een heel specifieke feature.

Ik wil namelijk vanuit de windowmanager bepaalde windows kunnen verplaatsen naar een ander screen, namelijk dat van mijn tweede monitor.

Nu is het wel mogelijk om iets bij het opstarten meteen op een screen te laten verschijnen, door -screen X toe te voegen, maar het zal duidelijk zijn dat ik dit niet wil.

Na wat gegoogle kon ik helaas niets vinden over windomanagers die deze functionaliteit hebben geimplementeerd. Wel weet ik, uit ervaring, dat The Gimp dit van zichzelf al kan. Het is dus mogelijk.

Het mooiste zou zijn, als dit alles gewoon kon werken in metacity, omdat dit mijn huidige windowmanager is (standaard bij Gnome), maar dat is geen vereiste.

Tenslotte nog even een kanttekening: Metacity kan wel switchen naar workspaces. Dit is dus niet wat ik zoek ;)

Wie helpt mij aan een dergelijk tooltje / windowmanager?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Dit kan met FVWM.

http://fvwm.org/documentation/manpages/unstable/fvwm.php
code:
1
2
3
4
5
MoveToScreen [screen]
    Moves the selected window to another Xinerama screen. The screen argument can
    be 'p' for the primary screen, 'c' for the current screen (containing the mouse
    pointer), 'g' for the global screen or the screen number itself (counting from
    zero).

Als je FVWM gaat gebruiken moet je niet schrikken van de erg lelijke standaard configuratie :) Kijk maar eens naar wat screenshots op http://www.lynucs.org/?fvwm daar zie je wat er allemaal mogelijk is.

edit:

Als je wil kan je ook FVWM samen met gnome of kde gebruiken. Zoals te zien is op http://www.holiness.ch/fvwm/fvwm20.jpg (best wel erg lelijke screenshot magoed)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 23:25 ]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Wow, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat FVWM tot dit soort dingen in staat was :o
Die screenshots zien er helemaal niet verkeerd uit!
* dawuss kende FVWM eigenlijk alleen maar als "vervelende windowmanager die standaard in .xinitrc zit" ;)

Ik ga het eens proberen, en zal de resultaten zeker hier posten :)

micheljansen.org

Verwijderd

Hehe :)

Dit is mijn screen btw: http://www.lynucs.org/ind...07640d8839c00fcc&p=screen
Ja ik hou van grijs..

Die panels die je ziet zijn allemaal modules van FVWM zelf. Je kunt er andere modules in zetten zoals een pager, en ook andere programma's zoals gaim en aterm zoals je ziet op mijn screenshot :) Het ziet er een beetje druk uit, maar ik kan elk paneel naar binnen schuifen of helemaal verbergen met een keybinding.

Ik raad je ook aan om http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=80517 door te lezen, die thread had mij ook overgehaald om over te stappen op FVWM :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 11:00
De default WM in .xinitrc is denk ik TWM. En FVWM verplaatst het dus naar een ander Xinerama-screen, niet wat je wilt dus. Ik vraag me af of het wel mogelijk is, omdat je als je geen Xinerama gebruikt volgens mij 2 window managers draait.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Dit topic maakt me wel benieuwd waarom het gebruiken van Xinerama dan geen optie is, eigenlijk :P

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wilke schreef op 27 juni 2004 @ 00:17:
Dit topic maakt me wel benieuwd waarom het gebruiken van Xinerama dan geen optie is, eigenlijk :P
dawuss schreef op 25 juni 2004 @ 21:25:
Omdat ik nu sinds geruime tijd in een dual monitor set-up werk onder linux, maar Xinerama niet echt lekker wil werken in combinatie met de hardware die ik gebruik, ben ik op zoek naar een heel specifieke feature.
Lijkt me duidelijk toch? :P

Wil niet zeggen dat hij wellicht niet genoeg geprutst heeft met Xinerama, maar dat terzijde. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Arzie schreef op 26 juni 2004 @ 23:25:
De default WM in .xinitrc is denk ik TWM. En FVWM verplaatst het dus naar een ander Xinerama-screen, niet wat je wilt dus. Ik vraag me af of het wel mogelijk is, omdat je als je geen Xinerama gebruikt volgens mij 2 window managers draait.
TWM is inderdaad nog veel erger :P

Even ter herinnering: Ik gebruik geen Xinerama. Voorheen draaide ik 2 screens onder gnome, met Metacity, en dan draai je inderdaad 2 window managers. FVWM is zich er echter van bewust dat hij op meerdere screens tegelijk draait (wat ik eerder zei klopte namelijk niet helemaal, ik gebruik 3 screens: 2 voor beeldschermen, en 1 voor de TV). Het is dus in ieder geval mogelijk.
Wilke schreef op 27 juni 2004 @ 00:17:
Omdat ik een paupere student ben :P

Ik game eigenlijk vrijwel nooit (af en toe een potje Enemy Territory) dus ik heb een behoorlijk gedateerde videokaart: Een Geforce 2 Pro.
Dat ding heeft maar 1 ramdac, en kan dus maar 1 beeldscherm of tv tegelijk aansturen. Voor de tweede monitor heb ik een PCI Matrox G200 uit het stenen tijdperk. Geeft prima beeld, maar kan op de resolutie waarop ik 'm gebruik (1152x864) alleen 16 bits kleuren aan.
Xinerama werkt op zich wel met deze combinatie van hardware, maar dan moet plotseling mijn eerste monitor ook op 16 bits kleuren :?
Na veel gezoek heb ik vanuit een aantal hoeken te horen gekregen dat dit niet gaat lukken, en heb ik het opgegeven.

Verder bevalt het hebben van 3 screens me eigenlijk helemaal niet verkeerd. Ik heb nu namelijk per monitor 4 workspaces in gebruik, en dat werkt best lekker :)

Overigens heb ik nog niet al te veel tijd gehad om te spelen met FVWM, dus daarover later meer :) (het ding heeft nogal iets te veel configuratie opties ;))

micheljansen.org

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
dawuss schreef op 27 juni 2004 @ 01:11:
[..zut..]
Voor de tweede monitor heb ik een PCI Matrox G200 uit het stenen tijdperk. Geeft prima beeld, maar kan op de resolutie waarop ik 'm gebruik (1152x864) alleen 16 bits kleuren aan.
Xinerama werkt op zich wel met deze combinatie van hardware, maar dan moet plotseling mijn eerste monitor ook op 16 bits kleuren :?
[..zut]
Waarom draai je de 2e monitor dan niet op een lagere resolutie dat ie wel dezelfde kleurdiepte aankan?

Heb het tot voor kort hier werkend gehad (totdat ik een twinview kaart erin heb gejast)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
SA007 schreef op 27 juni 2004 @ 01:21:
[...]

Waarom draai je de 2e monitor dan niet op een lagere resolutie dat ie wel dezelfde kleurdiepte aankan?

Heb het tot voor kort hier werkend gehad (totdat ik een twinview kaart erin heb gejast)
Dan lever ik in op resolutie, en dat is iets wat ik totaal niet wil.

Ik heb 2 nagenoeg dezelfde monitoren (iiyama 17" CRT), in dezelfde resolutie. Dat werkt fijn, en op m'n tweede monitor interesseren die kleuren me niet echt.

Een resolutie van 800x600 vind ik echt inacceptabel, maar daar gaat het nu niet om he ;)

micheljansen.org

Pagina: 1