Toon posts:

[ACPI BIOS] Pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn problemen:

1) AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.

2) AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0x70 te schrijven, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.

3) AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.

Wie kan mij helpen?
_/-\o_

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Bios update al geprobeerd ?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je quote alleen maar 3 tekstjes van een vaag software tooltje, welke niet eens per se de echte oorzaak hoeven zijn van je vastlopers.

Wat heb je al geprobeerd, heb je achterhaald welke apparaten die adressen gebruiken/reserveren, welke tool, beschrijf de vastlopers (wel/geen beeld, of bedoel je BSOD... etc), etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 29-06-2004 16:29 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stukjes uit mn eventvwr gehaald.

Waar kan ik een BIOSupdate vinden?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 16:31:
Waar kan ik een BIOSupdate vinden?
Op de website van je mobo-fabrikant staat dat in alle geuren en kleuren beschreven. Maar dan moet je hier ook aub melden welke specs je pc heeft.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
AMD athlon 1400+
GeForce 2mx
256 MB geheugen
Windows XP pro

• Nielson
Je slaat het belangrijkste over, namelijk merk en type mainboard. Mocht je het niet uit de handleiding kunnen halen, haal dan de kap van je pc en schrijf alle nummers op je mainboard even op.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS versie is:

Award Software International, Inc 6.00 PG

Datum:

23-4-2001

• Nielson
Dit schiet zo niet erg op, zoek gewoon even het merk en type mainboard op. Bios versie kun je zien tijdens het opstarten, niet in de bios zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik geloof dat dit het is:

Via Chipset
VT 82 C 686 B

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Je moet ff het merk moederbord en het type noemen, het enige wat je nu geeft is dat je een via chipset er op hebt zitten en dat er waarschijnlijk dat nummer op je southbridge staat ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Dat is je southbridge, niet je moederbord :).

Kijk hier maar eens : Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?

Verder moet je je probleem duidelijk beschrijven. Wat voor moederbord heb je, hoe loopt je systeem vast (freeze, reboot, bsod, reboot on bsod, foutmelding, etc) en wat heb je nog meer voor hardware. Bekijk ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en zover van toepassing Windows XP en 2000 BSOD guide hiervoor. Ik zie ook dat je hier nieuw bent, bekijk Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) dan eens. Het is de bedoeling dat je eerst probeert je probleem zelf op te lossen, en als dat niet lukt na verscheidene pogingen kan je een topic openen. Hierin geef je dan precies aan wat de situatie is, wat je al hebt geprobeerd en wat de uitwerking was van je pogingen. Dan kunnen wij je ook veel makkelijker helpen :)

Dit topic doe ik nu dicht omdat je met deze linkjes al wel ergens moet komen. Als je er niet uitkomt kan je een nieuw topic openen, met alle relevante info.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.