Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Kijk ik net op de site van Nomadworld, zie ik dat Creative een nieuwe HD-speler gaat lanceren.

http://www.nomadworld.com/products/zentouch/

Het gaat om de Zen Touch, een nieuwe telg in de inmiddels al omvangrijke Nomad-familie.

Plaatjes van de Zen Touch:

Afbeeldingslocatie: http://images.nomadworld.com/products/zentouch/images/zentouchpix2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.americas.creative.com/images/products/galleries/gal10274_full_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.americas.creative.com/images/products/galleries/gal10274_full_2.jpg

(Meer plaatjes op de Creative site)

Hij ziet er dus significant anders uit dan de Zen Xtra, en ook qua features zijn er wat vernieuwingen te constateren:

Touch Pad Control for fast scrolling
Up to 24hrs continuous playback
Up to 97dB Signal-to-Noise Ratio - as good as expensive hi-fi systems!
Create and customize playlists on-the-go
Unique search function locates any song, album or artist
USB 2.0 for faster transfer
4-band custom equalizer and advanced EQ presets let you customize your music playback
AudioSync? lets you seamlessly update your Creative Zen Touch with your latest music on your PC at the touch of a button
FM radio, voice and FM recording via optional wired remote control (available separately)

De belangrijkste nieuwe features heb ik maar even vetgedrukt neergezet, 24 uur battery life is niet niks namelijk! Maar liefst 3 keer zoveel als bij de Ipod. Ook het aanraakgevoelige touchpad is nog niet eerder gezien op een Creative product.

Aan de afmetingen en gewicht te zien, is hij iets kleiner dan de Xtra. Hij is echter nog wel een stuk groter dan de Ipod, en zal het in de concurrentiestrijd met Apple's paradepaardje vooral moeten hebben van de lagere prijs (rond de 280 dollar, zal hier dus wel iets duurder uitvallen) en de veel beter presterende accu.

Size W x H x D 2.70" x 4.12" x 0.87"
Weight 203 g / 7.16 oz with battery

Ik heb zelf een Zen Xtra 30 GB, waar ik erg tevreden mee ben. Ondanks dat de nieuwe Touch betere accuduur heeft en een mooiere bediening zou ik niet overstappen denk ik. De HD is immers kleiner, hij gebruikt nog steeds software om muziek erop te zetten, en hij is nog steeds vrij groot.
Desondanks denk ik dat een hoop potentiele Ipod-kopers ook hiervoor geinteresseerd zullen zijn, vanwege de lagere prijs en betere speeltijd.

Nog wat linkjes:

http://www.everythingusb....eative_Zen_Touch_20GB.htm
http://gear.ign.com/articles/520/520463p1.html?fromint=1
http://reviews.cnet.com/C...4505-6490_7-30907933.html
http://www.pocket-lint.co.uk/news.php?newsId=362

P.S. het verbaaste met dat ik er nog geen topic over kon vinden. Ik heb goed gezocht, maar als er desondanks wel een topic over was kan deze dicht!

[ Voor 7% gewijzigd door Chi3F op 29-06-2004 16:59 ]

PSN: Arienix

Verwijderd

Ziet er wel VET uit :*)

• Chi3F
Dat zeker, hoewel ik de strakke aluminium look van de Xtra's ook erg mooi vind.
De Touch lijkt meer op een Ipod, wat wel logisch is omdat veel Ipod-gebruikers op het uiterlijk afgaan, en op deze manier hoopt Creative potentiele Ipod-kopers te trekken.

Ben wel benieuwd naar een beetje goede gebruikersreviews, om te zien of de bediening en navigatie echt sterk is verbeterd.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voordeel tpv de Ipod is natuurlijk ook de radio. Ik snap echt niet waarom niet elke MP3 speler er standaard mee wordt uitgerust, kost bijna niks extra.

• Chi3F
Oscar Mopperkont schreef op 29 juni 2004 @ 16:56:
Voordeel tpv de Ipod is natuurlijk ook de radio. Ik snap echt niet waarom niet elke MP3 speler er standaard mee wordt uitgerust, kost bijna niks extra.
De Zen Touch heeft standaard geen radio, die zit wel bij de optionele afstandsbediening.
Die kon je ook bij de normale Zen's krijgen, alleen dat scheen nogal een overprijsd onding te zijn (zie ook de preview op IGN).

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Die ziet er erg mooi uit. Zat er aan te denken om een Ipod te kopen, maar deze komt nu idd ook in beeld. Is er ondertussen al iets meer bekend over de prijs? Ik zie in die laatste link een prijs van 269 Pond staan. Ik zal em iig zeker overwegen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Chi3F
CamU schreef op 29 juni 2004 @ 17:17:
Die ziet er erg mooi uit. Zat er aan te denken om een Ipod te kopen, maar deze komt nu idd ook in beeld. Is er ondertussen al iets meer bekend over de prijs? Ik zie in die laatste link een prijs van 269 Pond staan. Ik zal em iig zeker overwegen.
Ik zie hem nog niet in de pricewatch staan, meestal wordt ie iets duurder dan in de USA, ik denk dat ie rond de prijs van de Xtra 30GB zal gaan zitten (zo tussen de 300 en 350 euro).

Ik neem aan dat de geluidskwaliteit gelijk is aan die van de Xtra, en alleen al daarom kan ik hem zeker aanraden. De geluidskwaliteit van de Ipod kan daar namelijk niet aan tippen... ;)
Daarbij is hij gunstiger geprijs en gaat de accu 3 keer zo lang mee, dus op die punten zou ik hem zeker overwegen als ik een nieuwe speler zocht.

Ik zou echter nog wel even wachten op een paar goede reviews, zodat eventuele major disadvantages aan het licht kunnen komen.

[edit] hij staat in dat bericht voor 269 dollar, geen pond... maakt nogal wat verschil! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Chi3F op 29-06-2004 17:24 ]

• CamU
Chi3F schreef op 29 juni 2004 @ 17:23:
[...]

....

[edit] hij staat in dat bericht voor 269 dollar, geen pond... maakt nogal wat verschil! ;)
:D , Oh dear, shame on me. En ik moet straks in de VS alles in dollars gaan betalen. Ik zal maar opletten dat ik geen Pound Sterling opneem ;) Maar goed, ik wacht het idd nog wel even af.

edit:

Als ie in de VS goedkoper is kan ik hem natuurlijk ook gewoon daar kopen >:)

[ Voor 12% gewijzigd door CamU op 29-06-2004 22:26 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Chi3F schreef op 29 juni 2004 @ 17:01:
[...]

De Zen Touch heeft standaard geen radio, die zit wel bij de optionele afstandsbediening.
Die kon je ook bij de normale Zen's krijgen, alleen dat scheen nogal een overprijsd onding te zijn (zie ook de preview op IGN).
Sorry te snel gelezen :X In dat geval wijzig ik mijn standpunt. Jammer dus dat ze die radio niet gewoon inbouwen, als je dan al met de ipod wil concurreren doe dat dan wel.

Verwijderd

Is er al iemand die een releasedatum weet over dit mooie ding, ik wil namelijk een deftige mp3 player kopen, die toch niet teveel kost en dit leek me wel wat.

Ik voel er echter weinig voor om nog een half jaartje te wachten.

Dus is er iemand met meer info?

Thx

Verwijderd

Hij is nu zo'n maand uit in de VS, Creative Europe heeft echter nog geen release date aangekondigd. Ik zou echter rekening houden met een release in de herfst.

• CamU
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 16:23:
Hij is nu zo'n maand uit in de VS, Creative Europe heeft echter nog geen release date aangekondigd. Ik zou echter rekening houden met een release in de herfst.
Dan koop ik hem in Augustus wel daar, hoef ik er iig niet op te wachten. Zal ie qua features nog verschillend zijn in de VS ten opzichte van Europa, afgezonderd van een ander oplaadsnoer dan?

Verwijderd

Bij alle andere spelers die creative tot nu toe heeft uitgebracht zijn er geen verschillen geweest tussen Amerikaanse en EU versie, afgezien van de firmware die standaard met de speler wordt meegeleverd. De US versie laat het geluid wat harder staan dan de EU versie, vanwege de EU regels voor bescherming voor je oortjes :r Maar de firmware kun je gewoon vervangen, dus eigenlijk geen verschillen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 22:50 ]

• CamU
Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 22:49:
Bij alle andere spelers die creative tot nu toe heeft uitgebracht zijn er geen verschillen geweest tussen Amerikaanse en EU versie, afgezien van de firmware die standaard met de speler wordt meegeleverd. De US versie laat het geluid wat harder staan dan de EU versie, vanwege de EU regels voor bescherming voor je oortjes :r Maar de firmware kun je gewoon vervangen, dus eigenlijk geen verschillen :)
Mooi, dan neem ik dit apparaatje serieus in overweging. Ik zal mijn ervaringen wel posten als ik hem daar gekocht heb en hij is hier nog niet te koop :)

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Weet iemand goede winkels in het buitenland waar je deze kan kopen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

"De Zen Touch is vanaf augustus 2004 in de winkel verkrijgbaar. De adviesprijs - inclusief BTW - bedraagt € 349."

Bron: http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=9282

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 12:13

Bluppy2

Hip!

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:40:
"De Zen Touch is vanaf augustus 2004 in de winkel verkrijgbaar. De adviesprijs - inclusief BTW - bedraagt € 349."

Bron: http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=9282
voor 349 euro kan je ook een iRiver H120 (http://www.iriver.com/product/info.asp?p_name=H120) krijgen... Die heeft wel een afstandsbediening (met LCD), een radio, is kleiner en lichter, en kan ook op ogg bestandjes afspelen. Hij is misshcien niet zo mooi, en heeft een mindere battery-life, maar volgens mij is het wel een beter apperaat.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik zag m in een een of andere amerikaanse winkel voor 200 euro (280 usd) liggen

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hij ziet er wel mooi uit ja. Maar het is toch weer een 2.5" inch speler zoals de rest van de familie?

Verwijderd

Mr_gadget schreef op 06 juli 2004 @ 15:31:
Hij ziet er wel mooi uit ja. Maar het is toch weer een 2.5" inch speler zoals de rest van de familie?
Ja, maar wel weer een stukje kleiner dan de vorige generatie: De Zen Xtra en NX

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik ga er binnenkort 1 bestellen in amerika. Iemand een tip waar ik die kan kopen en laten versturen naar nederland? En wil er nog iemand 1 hebben vanuit het buitenland?

• dgk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

dgk

Ik vind hem echt mooi maar waarschijnlijk ga ik niet overstappen. Heb nu een Zen Xtra waarmee ik nog steeds erg tevreden ben. Misschien als er versie komt met 40 of 60GB (belachelijk veel muziek, weet het maar ik back up ook andere dingen).

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ah na veel zoeken gewoon op amazon gevonden :( :P
Voor $269.99,- wat neerkomt op 220 euro
Alleen is hij nog niet verkrijgbaar staat er :? :?
"Availability: This item has not yet been released. You may order it now and we will ship it to you when it arrives"
Maar wanneer is hij er dan?

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Mr_gadget schreef op 06 juli 2004 @ 15:31:
Nee, dit is een 1.8" HDD-speler. De eerste van creative, een bedrijf dat altijd 2.5" heeft gebruikt. Wordt dus lekker compact en lichtgewicht :).
XLerator schreef op 07 juli 2004 @ 01:28:
Ah na veel zoeken gewoon op amazon gevonden :( :P
Voor $269.99,- wat neerkomt op 220 euro
Alleen is hij nog niet verkrijgbaar staat er :? :?
"Availability: This item has not yet been released. You may order it now and we will ship it to you when it arrives"
Maar wanneer is hij er dan?
Jou ken ik ergens van :P (IA.net).

Maar goed, exacte release data zijn moeilijk te geven. Wel kun je uit het aanbod van Amazon opmaken dat het voor september gedaan zou moeten zijn. Je kunt $50 vergaen door al deze meuk eens door te lezen. Dan is het nog maar $220, erg aantrekkelijk natuurlijk. Overigens gaat het gerucht dat de eindverantwoordelijke van Amazon de release datum op eind juli heeft gezet, voor de USA that is.

Er zijn nog meer shops die het spelertje gaan verkopen (in de US). Het is dan ook handig om even op C|net te kijken wie wat voor hoeveel en wanneer kan leveren :).

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zou best kunnen :P Heb wel aan een paar meegedaan :)

Ik kan helaas niet vinden wanneer hij te koop is in europa :( In amerika is hij al wel te bestellen, maar amazon heeft m nog niet :? Waar slaat dat op?
Creative in amerika verstuurt niet naar europa, en creative in europa heeft de touch nog niet.
Bah anders moet ik toch de xtra 30gig maar kopen

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44

PnD

like in Pinda ^_^

Review van een japanse site translated met babelfish :)

http://babelfish.altavist...730%2Fdev080.htm&lp=ja_en

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-11 17:15
Hij is inmiddels wel beschikbaar bij amazon (toch?)
Heeft iemand hem al gekocht en wil zijn ervaringen delen? En wil misschien wat live pics posten?
K vind em namelijk ook wel mooi en wil hem misschien kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door eswa op 12-08-2004 16:44 ]

• eswa
Iemand?

Verwijderd

Beetje rond gemailt naar vier MP3 shops maar de enige die me tot nu een antwoord kon geven was mp3cdspeler.nl , ze verwachten de Zen Touch zeer binnenkort prijs wordt 289,- euro.

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=152

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 17:51 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Moooie prijs, dan koop ik m direct :)
Amazon verstuurd niet naar nederland

• eswa
Ja, idd, was ik ook net achter gekomen...
Weet iemand een andere US-webshop (naast coolelectronics) die wel naar Nederland verstuurd?

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 15:26

PaulX

Beyond your imagination...

Bij www.coolelectronics.nl
is de Zen Touch te bestellen voor het bedrag van € 345,08 incl. BTW, maar of deze zaak te vertrouwen is, dat is mij niet bekend, site ziet er goed uit maar dat zegt niet veel over de service en afhandeling!
Iemand ervaring met deze shop? (Shop staat niet in de lijst van tweakers dus ook niet in de survey)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

mediamarkt.de heeft 'em voor 269 euro....ik ga dit weekend even in Aken checken of die prijzen ook in de winkel gelden.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
PaulX schreef op 17 augustus 2004 @ 09:14:
Bij www.coolelectronics.nl
is de Zen Touch te bestellen voor het bedrag van € 345,08 incl. BTW, maar of deze zaak te vertrouwen is, dat is mij niet bekend, site ziet er goed uit maar dat zegt niet veel over de service en afhandeling!
Iemand ervaring met deze shop? (Shop staat niet in de lijst van tweakers dus ook niet in de survey)
Ik heb hier op GOT gelezen dat een aantal mensen slechte ervaringen hebben gehad met dit bedrijf.
Zelf behoor ik tot het selecte "gezeldschap" mensen die er goede ervaringen mee hebben gehad.

Bij de weg,
Hoe kom je aan het bedrag van €345,08?
Ik zie namelijk €289,99 staan (excl. verz.k.)

[ Voor 8% gewijzigd door ronaldinho op 17-08-2004 22:42 ]

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 21:38
En? Wie heeft 'm al? Ervaringen plz! :)

Verwijderd

ronald1971 schreef op 17 augustus 2004 @ 22:39:
[...]

Ik heb hier op GOT gelezen dat een aantal mensen slechte ervaringen hebben gehad met dit bedrijf.
Zelf behoor ik tot het selecte "gezeldschap" mensen die er goede ervaringen mee hebben gehad.

Bij de weg,
Hoe kom je aan het bedrag van €345,08?
Ik zie namelijk €289,99 staan (excl. verz.k.)
Dat is dan ws. ex. BTW, 289,99 * 1,19 = 345,09 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 14:28 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb m eergister besteld :) Ik laat asap weten hoe hij is zodra ik m heb ontvangen :D

• ronaldinho
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 14:27:
[...]

Dat is dan ws. ex. BTW, 289,99 * 1,19 = 345,09 :)
Hm, had ik dan even geluk dat ik o.a. geen btw hoefde te betalen toen ik een aantal maanden geleden mijn Rio Karma bij coolelectronics kocht :)

[ Voor 15% gewijzigd door ronaldinho op 19-08-2004 21:14 ]

• baldbelow
XLerator schreef op 19 augustus 2004 @ 18:21:
Ik heb m eergister besteld :) Ik laat asap weten hoe hij is zodra ik m heb ontvangen :D
Mooi, ben benieuwd...

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:20
Op de mp3speler.nl staat dat hij niet plug&play is en dat je de mediasource software nodig hebt. Betekent dit dat je hem niet zoals een usb-stick/draagbare hd kan gebruiken om wat bestanden op te slaan?

• ronaldinho
stlgamer schreef op 20 augustus 2004 @ 20:28:
Op de mp3speler.nl staat dat hij niet plug&play is en dat je de mediasource software nodig hebt. Betekent dit dat je hem niet zoals een usb-stick/draagbare hd kan gebruiken om wat bestanden op te slaan?
Klopt, de meegeleverde software heb je echt nodig om bestanden, in welke vorm dan ook, op de Touch te zetten.
Dit i.t.t. bv. de Xclef's die zo, m.b.v. de verkenner, te gebruiken zijn, dus zonder eerst software te moeten installeren.

Verwijderd

op mp3cdspeler.nl staat nu morgen 25 augustus verwacht..... ben benieuwd

Verwijderd

bijzonder mooie speler zeg en wat goedkoop (tenminste als je het vergelijkt met iRiver en IAudio)... ik heb er helaas net 1tje gekocht anders ging ik voor de Touch

• eswa
K vind dit ook een hele mooie speler (ookal lijkt ie wel heel erg op een Ipod).
En heel goedkoop voor 20 gig.
Ik kreeg net een mailtje van mp3spelers.nl waarin stond dat ie morge leverbaar is!
En hun site kennende zullen er ook wat mooie foto's komen te staan!
Toppie!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Wel erg jammer dat ie speciale software nodig heeft en niet gewoon als externe hdd herkent wordt? Stomme zet van creative..

• eswa
Maar je kan er toch wel gewoon andere bestanden opzetten?

Verwijderd

eswa schreef op 25 augustus 2004 @ 13:26:
Maar je kan er toch wel gewoon andere bestanden opzetten?
Ja

• eswa
Een vriend heeft net de Zen 60GB gekocht. Kan ik van deze Zen Touch dezelfde geluidskwaliteit verwachten? (gezien de specs)
Zal hij verder zowiezo niet zoveel van die Zen verschillen?

En is het mogelijk (ook bijvoorbeeld met de Zens die nu uit zijn) om alle mp3's en andere bestanden van de speler af te krijgen? Ook als je er 10000 liedjes op hebt staan? (onder windowsXP)

[ Voor 37% gewijzigd door eswa op 25-08-2004 22:44 ]

• baldbelow
En? Wie heeft 'm al en wil een kleine review plaatsen? Dat ie niet gewoon als externe hd herkend wordt vind ik niet zo erg. Belangrijker is dat je er ook andere bestanden dan muziek op kan zetten.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik zou hem als vervaning van mijn Lacie 20GB usb hdd willen gebruiken, maar als je eerst software moet gaan installeren om het eraf te halen is dit geen waardige vervanger

* PnD blijft maar wachten op zijn ideale hdd speler.. iaudio kwam in de buurt op de display op ab na

Foto's!

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/152_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/152_6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/152_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/152_8.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door PnD op 26-08-2004 10:36 ]

• baldbelow
Dat schermpje doet me denken aan mijn oude Nokia 6510, zelfde kleur en lettertype... Vind 'm wel mooi, nog even afwachten of er binnenkort niet toch nog iets beters uitkomt.

• eswa
Heeft iemand een foto van deze naast een van de volgende spelers? (ik wil even zijn grootte vergelijken)

× Rio Karma
× Xclef HD800
× iRiver H120
× Apple Ipod Mini

En weet iemand waar hij in real life is te bewonderen?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb de touch vandaag ontvangen!!! :D Woooot
Ik ben net terug van vakantie, dus ik ga morgen goed testen en beluisteren. Ik plaats hier wel wat mn bevindingen zijn :D

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
XLerator schreef op 27 augustus 2004 @ 00:01:
Ik heb de touch vandaag ontvangen!!! :D Woooot
Ik ben net terug van vakantie, dus ik ga morgen goed testen en beluisteren. Ik plaats hier wel wat mn bevindingen zijn :D
Jaaa, jaaa, jaaa! Graag! :P Ik zit er namelijk ook over te denken om deze speler aan te schaffen. Maar zoals al eerder in dit topic genoemd word, is die software nou echt nodig voor het overzetten van bestanden? Bij mp3spelers.nl zeggen ze van wel, maar op de creative site kom ik dit tegen:
Store Data Files
Included software lets you drag-and-drop data and music files to and from your Creative Zen Touch inside Windows Explorer.
Dr staat wel included software enzo maar ook 'inside Windows Explorer', erg verwarrend :S Dus wat is het nou? En hoe groot is die software? (aangezien ik het ook als externe hdd wil gebruiken op school)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

De software heb je wel degelijk nodig. Na de installatie komt er een mapje in 'deze computer' bij, dus dan werkt het alsof het een stationsletter is. Nouja niet helemaal, maar wel ongeveer :P
De software is redelijk, het doet zijn werk. Overigens kreeg ik het in XP niet aan de praat :(
Notmad explorer werkt beter, maar die kan ik niet volledig aanschaffen: geen creditcard :'(
Daar baal ik wel van. Als ik nu namelijk mijn mappen sleep naar de Zen, dan pakt ie ook alle andere bestanden (covers.jpg etc) en dan geeft ie een foutmelding als hij zo`n bestand tegenkomt ("Unsupported filetype .jpg"). Hij gaat welliswaar gewoon door na een druk op de OK knop, maar aangezien 10gig kopieren een uur of 4 duurt, blijf je daar het liefste niet bij zitten.

Nog een nadeel (voor mij dan) van het apparaat is dat het geen map ondersteuning heeft.
Alle nummers komen dus door elkaar te staan, en worden gesorteerd aan de hand van de Mp3 id tags (artiest, album etc).
Dus ik ben een complete middag bezig geweest om alle m3u tags goed te zetten. Goeie programma`s daarvoor zijn Mp3TagEditor en TagM3u
1e om per folder de artiest en album goed te zetten, de 2e om de lege Mp3 id tags op te vullen aan de hand van de filename (erg handig tooltje)

Voor de rest kan ik nog niet veel zeggen over het apparaat, ik heb m nog niet echt kunnen gebruiken. Iig klonk hij met mijn nieuwe Sony EX71 oordoppen (na 6 uur inspelen) echt voortreffelijk! Opstarten van het apparaat is in 1 tel klaar. Nummers spelen vrijwel direct af, bladeren werkt heel soepel.
En de touchpad, dat is even wennen. Hij is vrij gevoelig, maar ik denk dat ik hier over een poosje erg blij mee ga zijn :) Het is wel even wennen dus.
En last but not least: Hij ziet er echt heel erg gelikt uit! Klein en licht.
Meer komt later :)

• eswa
Cool! :9~
Hoe werkt het zoeken dan?
Moet je echt met je vinger op dat touchpad zitte, en wachten totdat je een ons weegt voordat je eindelijk bij je liedje bent (als ie dan met een z ofzo begint)?
Of kan je ook gewoon een begin letter selecteren?

Ik kijk uit naar je minireviewtje deel 2 ;)
En kan je misschien ook wat pics maken? (zowiezo zouden pics van deze naast de door mij hierboven genoemde spelers ook welkom zijn)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik ga vanmiddag wel even een nette post maken, ook met fotos
Zoeken gaat makkelijk, en kan via vele wegen.
Bijv, zoeken op artiest, dan de daarbij behorende albums, dan nummers.
Je kan altijd ook op 'spelen' drukken, waarbij hij alle nummers van die selectie afspeelt.
JE kan ook zoeken op letter volgens mij, dat ga ik even bekijken.
Maar al is de lijst nog zo lang, als je op zn snelst scrolt, ben je zo benee :)
Ik heb nu 1500 mp3 erop en dat gaat wel vrij rap.
Ik zal deze dingen even testen vanmiddag na het uploaden

• sOid
  • Niet online
XLerator schreef op 28 augustus 2004 @ 14:43:
Ik ga vanmiddag wel even een nette post maken, ook met fotos
Zoeken gaat makkelijk, en kan via vele wegen.
Je kan altijd ook op 'spelen' drukken, waarbij hij alle nummers van die selectie afspeelt.
JE kan ook zoeken op letter volgens mij, dat ga ik even bekijken.
Maar al is de lijst nog zo lang, als je op zn snelst scrolt, ben je zo benee :)
Ik zal deze dingen even testen vanmiddag na het uploaden
Tis al bijna avond! :P
Haha sorry ben benieuwd naar je bevindingen :)
In een andere threat, HDD-based mp3 spelers blablabla wordt dit gezegd over de Touch:
Voor het "vervoer van data" (zoals je ook met USB-sticks doet) kan je (nagenoeg) iedere HDD speler gebruiken. De muziek erop krijgen is echter een ander verhaal. Zo hebben bij.v de iPod en de Philips spelertjes er software voor nodig, en iRiver en Xclef (zie ook hierboven) niet.
Maar. nogmaals, als "USB-stick" kan je ze allemaal gebuiken.
Zou je dat ff kunnen testen? Want het boeit me niet of ik mp3's met een programma er op moet zetten, zolang ik data als afbeeldingen, video's en documenten er maar zonder software moet installeren erop kan gooien :)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat komt omdat die software zuigt :( Hij zegt heel vaak "unknown filetype" [OK]. Dan druk ik op enter, en 1 keer deed ik dat 1 keer te vaak. En daar stond dus het knopje [Annuleren]
Dus kon ik opnieuw. Dan kan je wel alles skippen ("Bestand bestaat al, overslaan"), maar dan krijg je die "unknown filetype" melding er ook tussendoor. Dus dat duurde weer 10 min + de tijd tussen het gebeuren en toen ik het doorkreeg.
Ik zal het zo even testen :)

• sOid
  • Niet online
XLerator schreef op 28 augustus 2004 @ 17:56:
Dat komt omdat die software zuigt :( Hij zegt heel vaak "unknown filetype" [OK]. Dan druk ik op enter, en 1 keer deed ik dat 1 keer te vaak. En daar stond dus het knopje [Annuleren]
Dus kon ik opnieuw. Dan kan je wel alles skippen ("Bestand bestaat al, overslaan"), maar dan krijg je die "unknown filetype" melding er ook tussendoor. Dus dat duurde weer 10 min + de tijd tussen het gebeuren en toen ik het doorkreeg.
Ik zal het zo even testen :)
Pff, das wel heel brak ja :( Maargoed, zullen ze nog wel met een oplossing voor komen. Misschien moet je het ff mailen aan Creative

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja dat kan misschien wel, volgens mij werkt NotMad wel beter. Maar ik kan dus de volledige versie niet proberen :(

• sOid
  • Niet online
XLerator schreef op 28 augustus 2004 @ 18:02:
Ja dat kan misschien wel, volgens mij werkt NotMad wel beter. Maar ik kan dus de volledige versie niet proberen :(
Check je mail ff :)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zonder drivers wordt hij niet herkend. Je hebt die nodig dus, voor welke communicatie met de PC dan ook. Ik ga nu fotos maken, een paar. Nog voorkeuren voor fotos?

Ps, op letter zoeken kan ook

[ Voor 9% gewijzigd door Guillome op 28-08-2004 18:16 ]

• sOid
  • Niet online
XLerator schreef op 28 augustus 2004 @ 18:14:
Zonder drivers wordt hij niet herkend. Je hebt die nodig dus, voor welke communicatie met de PC dan ook. Ik ga nu fotos maken, een paar. Nog voorkeuren voor fotos?

Ps, op letter zoeken kan ook
Heh shit :(
Dan denk ik er nog even over na :)
Qua foto's; een high-res foto zou zowiezo wel leuk zijn.
Verder eentje als de speler opstart, als hij aan het afspelen is en van het optiescherm zou ik wel leuk vinden :)

Oja, en ff een maatvergelijking met bijvoorbeeld twee aa batterijen :)

• baldbelow
*Wacht geduldig op de foto's...*

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja kutterdekut, stomme @home viel gister uit, tot nu net. Dus vandaar dat ik t gister niet kon posten :(
Hier komt ie dan

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/products/images/sku/prod_10274.jpg
Zo, het duurt effe maar hier is hij dan: mijn inniemini review van de Creative Zen Touch. Deze is pas sinds deze week uit, en ik heb m vrijdag binnen gekregen. Ik kan hierdoor alleen mijn eerste bevindingen vertellen. Ik kan dus nog niet vertellen hoe de batterijen het doen, hoe goed hij tegen schokken kan ed.
Inhoudsopgave
Inhoudsopgave
1) Inhoud doos
2) Data-transfer
3) Afspelen muziek
4) Geluidskwaliteit
5) Instellingen
6) Software
7) Pics

1) Inhoud van de doos
* Zen Touch
* Oordoppen (niet gehoord nog)
* Adapter + stroomkabel
* USB kabel
* Handleiding
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00381-t.jpg

2) Data transfer
USB 1.0
Het overzetten van muziek met USB 1.0 gaat bij mij vrij langzaam, zo`n 0.8 MB per seconde. 10 GB overzetten duurde heel erg lang. Ongeveer 3,5 tot 4 uren.

USB 2.0
Hiermee gaat het uiteraard een stuk sneller: een album van 40 MB is in ongeveer 7 seconden overgezet. Dat is ruim 4 tot 5 MB per seconden.

Het overzetten doe je via de explorer (nomad explorer) of via andere software van creative (zie 6) software). Je kan bestanden en mappen naar de zen 'audio' of 'data' map slepen zoals je normaal ook doet in windows. Voor verdere uitleg zie 6) software.

3) Afspelen van muziek
Dit gaat heel erg lekker. Je ziet genoeg info op het scherm. Fijn is ook wel dat hij niet lang hoeft te laden voor een nummer. Als je een nieuw nummer zoekt, duurt het ongeveer een halve seconde. Bij het door laten spelen van een nummer naar het volgende nummer zit er totaal geen tijd tussen de nummers: perfect dus :)
Bij het drukken op 'next track' heb je om de 4/5 nummers een halve seconden laadtijd. Dat is dus alles behalve storend :) Bij het aandoen van het apparaat begint hij praktisch per direct te spelen.
Het spoelen door nummers is erg goed, hij begint langzaam, en gaat steeds sneller. Je bent dus zomaar in het midden, maar hij is zeker niet onnauwkeurig als je 20 sec. wilt spoelen.

De knop [random] die voorop zit, is ook erg handig. Dan speelt ie geshuffeld al je nummers die er op staan. Heel handig :)

Zoeken naar nummers gaat makkelijk, en kan via vele wegen.
Je kan ook zoeken op letter. Maar al is de lijst nog zo lang, als je op zn snelst scrolt, ben je zo benee.

Uitleg in pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00406-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00407-t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00401-t.jpg

Filmpje
Hier een filmpje van hoe (goed) de touchpad werkt.
Touchpad

4) Geluidskwaliteit
Ik heb nooit een andere MP3 speler beluisterd, dus ik kan niet objectief zijn. Maar vergeleken bij mijn discman is hij erg goed. Het is fijn dat je zelf de equalizer kan aanpassen. 1 nadeel, hij is zo zuiver (in combinatie met Soney EX 71) dat je erg goed hoort dat sommige MP3`s vrij brak zijn. Het is dus aan te raden om hoge bitrates te gebruiken als je in het vervolg gaat rippen van een CD.
Hij kan erg hard, dat is ook fijn om te weten. Bij 18 is hij echt hard, 20 is eigelijk voor veel nummers te hard. Hij gaat tot 25. Maar dit alles ligt ook heel sterk aan welke oordopjes je gebruikt uiteraard.

5) Instellingen
Ook hier ben ik nog niet veel in bezig geweest. Een paar opties:
* Equalizer, hier kan je veel soorten kiezen, zoals pop, rock, classical en uiteraard een custom. Verschil hoor je zeer zeker wel, en dat is goed.
* Touchpad, je kan hier aangeven of hij bij een tik op de touchpad een [enter] geeft (net als bij een laptop), of niet. Ik had m meteen aangezet, maar na een tijdje is het toch fijner om dat uit te zetten, omdat je vaak perongeluk de [enter] aanroept. Je kan ook de gevoeligheid aangeven, maar hier zie ik nog niet het verschil tussen.
Verder kan je de taal, het contrast van het LCD aanpassen. Je kan aangeven na hoeveel tijd de LCD danwel het hele apparaat uitgaat.

6) Software
De software heb je wel degelijk nodig voor elk soort communicatie met de PC. Na de installatie komt er een mapje in 'deze computer' bij, dus dan werkt het alsof het een stationsletter is. Nouja niet helemaal, maar wel ongeveer :)
De software is redelijk, het doet zijn werk. Overigens kreeg ik het in XP niet aan de praat. In XP zet ik de muziek er met behulp van een andere tool van creative: Creative MediaSource Organizer

Notmad explorer werkt beter naar verluid, deze ga ik binnenkort hopelijk testen ;)
Een nadeel van Nomad (software die er bij zit): als ik nu een mappen sleep naar de Zen, dan pakt ie ook alle andere bestanden (covers.jpg, bladmuziek.pdf etc) en dan geeft ie een foutmelding als hij zo`n bestand tegenkomt ("Unsupported filetype .jpg"). Hij gaat welliswaar gewoon door na een druk op de OK knop, maar aangezien 10gig kopieren een uur of 4 duurt, blijf je daar het liefste niet bij zitten.

Nog een nadeel (voor mij dan) van het apparaat is dat het geen map ondersteuning heeft.
Alle nummers komen dus door elkaar te staan, en worden gesorteerd aan de hand van de Mp3 id tags (artiest, album etc).
Dus ik ben een complete middag bezig geweest om alle m3u tags goed te zetten. Goeie programma`s daarvoor zijn Mp3TagEditor en TagM3u
1e om per folder de artiest en album goed te zetten, de 2e om de lege Mp3 id tags op te vullen aan de hand van de filename (erg handig tooltje)

7) Pics!
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00384-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00385-t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/groen203/DSC00399-t.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 30-08-2004 17:35 ]

• sOid
  • Niet online
Goeie review! _/-\o_
Tis allemaal erg duidelijk nu :) Wel leuk dat ik dezelfde discman heb, kan ik het goed vergelijken ;)

Veel plezier er mee en blijf je bevindingen maar posten! :P

edit:

Kan je niet gewoon naar dat mapje van die 'driveletter' zegmaar gaan, en daar dingen in kopiëeren?

[ Voor 25% gewijzigd door sOid op 29-08-2004 13:47 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hij oogt toch wel groot naast die discman?..
Zou je misschien een foto naast een 5 euro biljet willen maken ofzo aub?

• sOid
  • Niet online
PnD schreef op 29 augustus 2004 @ 14:42:
Hij oogt toch wel groot naast die discman?..
Zou je misschien een foto naast een 5 euro biljet willen maken ofzo aub?
Die discman is een fractie groter dan een CD, kan je het wat beter vergelijken :)
Vind hem eigenlijk niet groot, maarja, dat ben ik... Draag wije broeken en daar past die discman al goed in dus voor mij is het geen probleem

• lxs
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

Goeie review man! :)
(misschien kan een mod even de titel aanpassen zodat het meteen ook duidelijk is dat er een review bijstaat? :? )
Ik heb deze mp3speler bij mp3spelers.nl besteld en heb em morgen in huis.
Ik zal ook even mijn ervaringen en voor- en nadelen hier posten.

• eswa
Hey, goeie review! Leuk filmpje ook :)
Kweet nog niet welke spelert ik nou ga kope...Maar dat zie ik nog wel.
Deze ziet er goed uit iig!
Hoeveel seconde zit er ong. tussen 2 liedjes als je hem gewoon laat doorlopen?
En je hebt niet de remote met de FMtuner derin erbij, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door eswa op 30-08-2004 16:43 ]

• sOid
  • Niet online
eswa schreef op 30 augustus 2004 @ 16:42:
Hey, goeie review! Leuk filmpje ook :)
Kweet nog niet welke spelert ik nou ga kope...Maar dat zie ik nog wel.
Deze ziet er goed uit iig!
Hoeveel seconde zit er ong. tussen 2 liedjes als je hem gewoon laat doorlopen?
En je hebt niet de remote met de FMtuner derin erbij, toch?
Remote moet je los kopen.

@ lxs, zou jij dan ff kunnen testen hoe dat nou precies werkt met die driveletter enzo? Als je ff paar posts terug leest van me snap je wat ik bedoel ;) Hoor het liever van 2 mensen dan van 1, misschien ziet er 1 iets over het hoofd ofzo :)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@ESWA:
Bij het door laten spelen van een nummer zit er totaal geen tijd tussen de nummers: perfect dus :)
Bij het drukken op 'next track' heb je om de 4 nummers 1 seconden laadtijd. Dat is dus alles behalve storend :) Bij het aandoen van het apparaat begint hij praktisch per direct te spelen.

@sOidivUs:
Ik snap niet precies wat je bedoeld, maar als je het apparaat inplugt krijg je in 'deze computer' een mapje erbij: "Zen". Daarin heb je 2 mappen: software en muziek. Spreekt voorzich lijkt mij :) Hierin kan je gewoon bestanden en mappen slepen. Bedoel je dit?
Overigens is dit bij mij alleen in windows 2000 zo, in XP werkt nomad explorer niet. In XP doe ik het via een tool van creative: Creative MediaSource Organizer
ps, hoever ben je met wat je in je mail had gezet? ;) Ik wacht met smart

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ps, ik maak wel even een nieuw topic aan

• lxs

lxs

@soidivus:
Ik zal het wel een posten in mijn eigen woorden, misschien was de 2e reply van xlerator al genoeg voor je, voor mij wel iig.
Vind het wel jammer dat er geen mappen kunnen worden opgeslagen, maar omdat xlerator een hele middag mp3IDtags aan 't renamen was, heb ik vanmiddag al een hele hoop zitten doen, wat een k-u-twerk! :O

• lxs

lxs

Ja lijkt me een goed initiatief xlerator, dit gaat over de release terwijl we al een tijdje de review hebben :P

• sOid
  • Niet online
XLerator schreef op 30 augustus 2004 @ 17:31:
@ESWA:
Bij het door laten spelen van een nummer zit er totaal geen tijd tussen de nummers: perfect dus :)
Bij het drukken op 'next track' heb je om de 4 nummers 1 seconden laadtijd. Dat is dus alles behalve storend :) Bij het aandoen van het apparaat begint hij praktisch per direct te spelen.

@sOidivUs:
Ik snap niet precies wat je bedoeld, maar als je het apparaat inplugt krijg je in 'deze computer' een mapje erbij: "Zen". Daarin heb je 2 mappen: software en muziek. Spreekt voorzich lijkt mij :) Hierin kan je gewoon bestanden en mappen slepen. Bedoel je dit?
Overigens is dit bij mij alleen in windows 2000 zo, in XP werkt nomad explorer niet. In XP doe ik het via een tool van creative: Creative MediaSource Organizer
ps, hoever ben je met wat je in je mail had gezet? ;) Ik wacht met smart
Ja, dat bedoel ik! Bedankt :) Je krijgt straks een mail van me, ga eerst ff eten :P

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 12:34
Ik heb hem gisteren ook besteld, ik hoop hem deze week nog binnen te hebben. Dan kan ik ook mijn ervaringen posten.

Ik vind het wel vreemd/slecht dat de bijgeleverde software niet in XP werkt. Daar mag creative zich best een beetje voor schamen.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Het kan ook aan mijn installatie liggen natuurlijk. Daarom ben ik benieuwd of hij het bij jou wel doet. Overigens is het genoemde tooltje van creative niet slecht ofzo, maar via de explorer gaat toch makkelijker.
@sOidivUs, tof! :D

Verwijderd

Ik heb deze speler vandaag ontvangen uit Duitsland. cyberport.de: snelle en correct levering overigens.

Prachtige speler. Ik vraag mij af hoe ik al die jaren met cd's heb zitten klungelen. De bediening via de touchpad verloopt heel vlot en het sherm is zeker groot genoeg om vlot muziek te selecteren en af te spelen.

Nomad Explorer doet het bij mij wel onder WinXp. Mediasource had ik niet nodig, dus heb ik dan ook niet geinstalleerd. Zoals al eerder werd opgemerkt doet Nomad Explorer redelijk goed zijn werk, alleen worden niet ondersteunde bestandstypen die zich nog naast de muziek bevinden (.m3u, .jpg) niet overgezet en wordt er een foutmelding gegeven. Ik heb er nu een goeie 1600 songs opstaan en heb dus ook al redelijk wat foutmeldingen weggeklikt. Voorlopig ben ik eigenlijk wel tevreden van de software, de betalende versie van Notmad kan nog wel wat wachten.

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Een tip (zet ik ook wel even in de post), zoek in je mp3 map op *.mp3 en plaats de gevonden items in je zen map. :)

Verwijderd

Goed idee. Zo is een van de grootste gebreken imho van Nomad Explorer ook van de baan.

Ik heb ook een klein .zip bestand gemaakt met de drivers en Nomad Explorer, en dit alles op een ftp gezet, zodat ik eender waar de Zen Touch kan installeren en als externe hd gebruiken. Dit bestand is een kleine 5mb groot dacht ik.

Als iemand weet hoe de Zen Touch met deze winamp plugin (http://winampzenplugin.sourceforge.net/) te gebruiken?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

zodat ik eender waar de Zen Touch kan installeren
? Wat staat hier? :P Bedoel je dat je dan overal waar je bent de zen kan inpluggen na installatie? Heb je die drivers etc gewoon van de CD gehaald? Handig, goede tip :) Ga ik ook doen

Verwijderd

Dat is toch de bedoeling ja. Ik heb de bestanden uit de mappen 'drivers' en 'pde\explorer' op de bijgeleverde cd gebruikt. De .cab bestanden met de talen die je toch nooit zal gebruiken mogen overigens ook verwijderd worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 22:23 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik volg het niet.. kan je nou zonder drivers dit ding gebruiken om bijvoorbeeld films uit te wisselen van pc naar pc?

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoe duidelijk moeten we het hier nog neerzetten dan?
De software heb je wel degelijk nodig voor elk soort communicatie met de PC
:)

• lxs

lxs

PnD .. waar zij het over hebben is dat ze alle drivers die vereist zijn om te communiceren met de Zen op een FTP hebben gezet zodat overal waar ze komen ze deze even kunnen downloaden en installeren zodat ze overal bestanden erop kunnen zetten zoals bij een Xclef.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik snap niet waarom ze dat doen, technisch lijkt het me eenvoudig mogelijk te maken?

Verwijderd

Aan jou de eer dan om een oplossing aan te brengen :)

EDIT: Even iets anders: programma om via http muziek te streamen of te downloaden vanaf de Zen Touch naar je pc: http://www.perlogic.net/jbhttp/

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 15:02 ]

• eswa
Mag hier trouwens geen slotje op nu?
Ik bedoel, er is al een 2e topic (met review) over deze speler aan de gang.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/950147
Pagina: 1