Toon posts:

2e Netwerkkart valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo people,

Ik heb sinds kort mijn W2K server eens voorzien van een schone installatie, was hoognodig met alle crashes e.d. Ik heb nu echter een nog irritanter probleem...

Deze W2K server doet dienst als software router (winroute 6.0.0). Er zitten 2 netwerkkaarten in, 1 3com (chello) en 1 realtek (naar de switch). Nu is het zo dat het internet het een tijdje blijdt doen op alle pc's, maar dan ineens (nogal vaak per dag), valt het uit voor alle pc's in het netwerk behalve de router-pc. Als ik de 2e netwerkkaart (die naar de switch dus) even uitschakel, en weer inschakel, lost het euvel zich weer op. Je kan je echter voorstellen dat ik geen zin heb om 15x per dag op te moeten staan voor deze handeling (wel RSI preventief, dat wel ;))

Iemand een idee?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik kan niet anders denken dat dat het aan de software ligt. Ooit eens ICS in overweging genomen? Dat gebruik ik atm ook en werkt gewoon soepel :)

Raku

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Same problem here met een W2K3. :'(
Ik gebruik gewoon RRAS ipv Winroute.

[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 28-06-2004 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 28 juni 2004 @ 22:48:
Ik kan niet anders denken dat dat het aan de software ligt. Ooit eens ICS in overweging genomen? Dat gebruik ik atm ook en werkt gewoon soepel :)
Welke software bedoel je? Winroute? Denk van niet, had dit probleem ook al met andere filesharing software... En ICS? Nee, dat heeft voor mij nooit gewerkt...

Verwijderd

staat niet toevallig "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt in tabblad Energiebeheer van je netwerkkaart? (dit is in XP maar volgens mij hebben win2k en win2k3 ook deze optie)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 22:50:
[...]

Welke software bedoel je? Winroute? Denk van niet, had dit probleem ook al met andere filesharing software... En ICS? Nee, dat heeft voor mij nooit gewerkt...
ICS is zo makkelijk als wat. je hoeft slechts een vinkje te zetten bij de te delen verbinding. Maar wat bedoel je met filesharingprogramma's? Je wilt toch het internetverkeer routen?

[ Voor 45% gewijzigd door Raku op 28-06-2004 22:53 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik bedoelde niet filesharing... Na paar biertjes maak je wel eens een foutje... Ik bedoelde natuurlijk de internetverdeel-software-dinges-huppeldepup :+

Verwijderd

Topicstarter
*snif*

Sorry dat ik dit topic op deze manier omhoog schop, maar ik zou het eeeeecht heel graag opgelost zien....

Tweakers, show me what you're made of _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Nou, d'r was dus blijkbaar niemand die het op kon lossen :'(

Ik heb ten einde raad maar een routertje gekocht en daar me switch aan gehangen...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat ik me afvraag : Is het toevallig een Sweex switch die het na een tijdje niet meer ziet zitten en er uit knalt :?

* nero355 heeft hier last van gehad samen met Alcatel Home=>Pro Tweaked Modem !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1