Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] LianLi/Exos - te hoge casetemp (50'C)

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• SteZZz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik ben zelf al een tijd bezig met casemodden, maar vond et nooit echt nodig om dit te posten op een forum, hier dus men eerste eigen topic.
ik heb ook een site, maar die poste ik net in dit forum en nu is men site overbelast :D

Ik heb een imitatie Lian Li met een koolance silver exos waterkoelingsysteem.
en heb al aardig wat modjes gedaan bij de kast:
traanplaat geinstalleerd, rounded kabels(en fluoriserend), waterkoelingset dan. UV-lampies, fancontroler, goude geheugenkoeling, etc.
Nu is een maat van mij Ediejo. die heel erg goed met het casemodden bezig is. schiet mij dus eigenlijk vooruit. nu heb ik een hele drukke tijd gehad, vanwege school etc. en nu et vakantie is kan ik dus weer aan de slag.

ik hoop eigenlijk dat jullie mij op ideeën kan brengen voor mijn volgende mod. misschien iets in de richting van uitbouwen. het is namelijk wel zo dan mijn airflow heel erg slecht is, dit volgens mij omdat men vga-kaart behoorlijk warm wordt, en men HD's ofcourse ook.
en heb 1 casefan voorin geinstalleerd en 1 casefan achterin de kast (deze draaien op 3000rpm), maar dit wil niet baten men MB sensor geeft 50grade aan tijdens 100%cpu usage. men CPU sensor daarintegen rond de 27grade.

ik heb nu recente foto's geschoten, maar zoals ik ook al hier boven vertelde ligt men web-account plat. dus kan ik deze foto's ook niet uploaden.
Ik probeer hier een ander alternatief voor te vinden (8> .

Deze foto's zijn van 28 juni 2004
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/P1010003b1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/P1010004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/P1010006b.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/P1010008.JPG

Hier nog de Specs:
Case PC49 - Aluminium Midi - (no psu) zie hier boven.
Voeding Q-Tec PSU 450Watt - Dual Fan Gold
Processor Intel P4 2.8Ghz - 800Mhz FSB - socket 478
Moederbord Asus P4P800 - Giglan/SATA - Dual DDR 400 - Intel 865PE Chipset
Geheugen Twinmos 2x512 PC3200 - Dual Channel (6.4gb/sec)
Geheugen Revoltec Ram Freezer - Goud
Harddisk 2 x Western Digitals 80GB - 8MB buffer - WD800JB - 7200RPM
Videokaart Club 3d - Ati Readon 9800 Pro - 128MB - TV Out - DVI - 8x AGP
256-bit memory interface,quad-channel DDR/DDR-2M memory
Geluidskaart Soundblaster Creative Audigy2
DVD Lite-on 16x48 - IDE
Writer AOpen - 32x12x48x speed
Waterkoeling Koolance - Exos-Al
CPU koeling Zalman CPU Water Cooling Blok ZM-WB2
Casefan Sharkoon - Casefan (blauw fluoriserend, met UV-CCFL)
Caselight Sharkoon - Caselight Dual-CCFL kit (dual-CCFL)
IDE-kabel Sharkoon - Kabel U133-IDE (0.6 meter, 3 connectoren)

GreetZZz SteZZz

[ Voor 43% gewijzigd door SteZZz op 29-06-2004 02:11 ]

SteZZz is the Name, Everything is my Game.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Mmmm, even wat snelle ideetjes.
Je CD-roms stealthen? of je CDroms een (zilver)-kleurtje geven. Je Knopjes recht zetten. Die rare balk voor je raam vandaan halen, je cables meshen, een koelere powerknop, alle ledjes van alle apparaten vervangen door 1 dezelfde kleur...

BTW, welkom op GoT, het forum met niveau!

[ Voor 8% gewijzigd door De_Koele_Man op 28-06-2004 21:55 ]

Meh!

• SteZZz
okeej, maar wat zijn voor de rest nog de mogelijkheden bij het uitbouwen van zo'n kast? iig wat ook nog eens te doen is. 8)7

[ Voor 194% gewijzigd door SteZZz op 28-06-2004 21:55 ]

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

SteZZz schreef op 28 juni 2004 @ 21:52:
okeej, maar wat zijn voor de rest nog de mogelijkheden bij het uitbouwen van zo'n kast? iig wat ook nog eens te doen is. 8)7
Wat wil je er aan uitbouwen dan? Een wide body kit eronder ofzo? Dikke velgen eronder? Wat kan jij allemaal, kan je lassen, dremelen, fresen? Kan je Paintbrushen, daar kan je je case ook koeler mee maken. Pak een zooitje fimo-klei en bouw een schedel voorop ofzo.

Meh!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 22:40
Anders moet je ff voelen aan de northbrigde of deze echt wel warm is tijdens 100% cpu-usage. De sensor kan ook verkeerde getallen aangeven. Waarom heb je trouwens je HDD's onderste boven? Zie ik dat goed?

• SteZZz
jeroen-v schreef op 28 juni 2004 @ 21:58:
Anders moet je ff voelen aan de northbrigde of deze echt wel warm is tijdens 100% cpu-usage. De sensor kan ook verkeerde getallen aangeven. Waarom heb je trouwens je HDD's onderste boven? Zie ik dat goed?
hahaha jah dat heb je heel goed gezien, dat had ik nog een keertje gedaan, en eigenlijk vergeten ;)

• SteZZz
De_Koele_Man schreef op 28 juni 2004 @ 21:57:
[...]

Wat wil je er aan uitbouwen dan? Een wide body kit eronder ofzo? Dikke velgen eronder? Wat kan jij allemaal, kan je lassen, dremelen, fresen? Kan je Paintbrushen, daar kan je je case ook koeler mee maken. Pak een zooitje fimo-klei en bouw een schedel voorop ofzo.
ik heb op school techniek gehad :D en heb wel eens met men opleiding een nul-modem kabel moeten maken enzo. dus heb de enige handigheid er wel in.
met northbridge is btw erg warm, schijnt ook normaal te zijn met de p4p800 vna ASUS.

ik weet eigenlijk niet precies hoe ik zo'n uitbouw moet plannen, hoe je zo'n bouwplan maakt, wil em namelijk als het kan een stuk breder maken, en wat meer fan kunnen plaatsen voor een betere airflow, en dan op wat minder als 3000rpm misschien :*) , vandaar ook de waterkoeling....

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11 14:35
Misschien kan je die drank fles erin bouwen (de fles ondersteboven via de bovenkant van de kast) zodat je met een kraantje dat eruit kan tappen :p. Laat je vet licht in die fles schijnen van onder...volgens mij wel stijlvol.

• SteZZz
Nevie schreef op 28 juni 2004 @ 22:05:
Misschien kan je die drank fles erin bouwen (de fles ondersteboven via de bovenkant van de kast) zodat je met een kraantje dat eruit kan tappen :p. Laat je vet licht in die fles schijnen van onder...volgens mij wel stijlvol.
haha, zo breng je me wel op een idee wat ik eerder heb gezien in een ander topic, dat is een waterresservoir buiten de kast in een buisvormig van plexi. en dan zag je zo de bubbeltjes van benede naar boven gaan :D wel vet opzich

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Nevie schreef op 28 juni 2004 @ 22:05:
als je niks zinnigs kan posten, reageer dan helemaal niet :Z

opzich een leuk kastje, wel vaker gezien, maar hey... als je er zelf maar tevreden mee bent niet? ik zou er zelf niet een diskobak van maken, maar dat is mijn smaak. wat je nog kan doen ik kabels meshen en hier en daar wat opruimen. een plaatje spiegelglas op de bodem is ook mooi, en je kan er kabels onder wegstoppen.

edit: en je cd-rom drives schreeuwen om andere fronjes, of zelf ff spuiten :P voor de rest ziet het er wel netjes uit

[ Voor 8% gewijzigd door FiXeL op 28-06-2004 22:11 ]

Mn 3D printer blogje..

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Je kan natuurlijk ook helemaal wat nieuws gaan maken. Wat ik uitje post in Ediejo's topic ook opmaakte dat je van plan was.

Ik heb nog wel een idee. Ik was het eerst zelf van plan, maar vond het iets té hoog gegrepen en te duur, maar het kan wat voor jou zijn:
Een pc in de vorm van een losse componenten stereo toren. En alles DIY natuurlijk!
Ik dacht dan aan één component voor mobo, een voor de HDD's een voor de drives, een voor de voeding, een voor de WC enz.

Het is maar een idee, verder succes met andere ideeën verzamelen/bedenken.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 28-06-2004 22:11 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

The_Scarabial

MTB for life!

Ideeën: Drives Stealthen, andere Baybus (meer functies, LCD scherm erbij in ofzo)

• SteZZz
FiXeL schreef op 28 juni 2004 @ 22:09:
[...]

als je niks zinnigs kan posten, reageer dan helemaal niet :Z

opzich een leuk kastje, wel vaker gezien, maar hey... als je er zelf maar tevreden mee bent niet? ik zou er zelf niet een diskobak van maken, maar dat is mijn smaak. wat je nog kan doen ik kabels meshen en hier en daar wat opruimen. een plaatje spiegelglas op de bodem is ook mooi, en je kan er kabels onder wegstoppen.

edit: en je cd-rom drives schreeuwen om andere fronjes, of zelf ff spuiten :P voor de rest ziet het er wel netjes uit
die spiegel vind ik wel een goed idee, apart ook. verder... een nieuwe case maken komt wel veel bij kijken, kweet niet of ik dat wel in men mars hebt om te doen, et lijkt me zeker wel een uitdaging.
weten mensen anders nog goeie topics waar de basic's van een eigen case staat beschreven zodat ik die kan bestuderen?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
redelijk standaard, maar verder wel netjes :)
het lijkt wel alsof de knopjes van je baybus niet geheel recht zijn, en idd zou het mooier zijn als je je drives zou stealthen. kan je in de toekomst weer mooi mee bezig :P

• SteZZz
ik ben wel van plan om men drivebays te spuiten, maar krijg eigenlijk steeds meer zin om een eigen case te maken. ook omdat dan alles orgineel is.
alleen vraag ik me af hoe ik dat zou moeten aanpakken om te doen,
wel wil ik van het standaard principe af(hiermee bedoel ik te zeggen, de standaard opbouw van een kast).
het moet dus doenbaar zijn, het moet allemaal met de hand gebeuren, dus niet honderden euro's uitgeven, voor iets dat al gemaakt is. dat is geen casemodden.
dus misschien iets in de richting van een 2keer zo breede kast, met daarin dus dan ook de WC zelf. maar verder bezoek ik ook lan-party's en moet het dus wel stevig gebouwt kunnen worden en draagbaar zijn, dit zijn eigenlijk een paar eisen waar de case dan zeker moet aan voldoen.

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

• SteZZz
hier nog een betere foto van de inhoud van de case:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/P101000101.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door SteZZz op 28-06-2004 22:43 ]

• SteZZz
ik heb even snel wat getekent met paint. om een idee te scheppen.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/achter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/voor.jpg

Verwijderd

Lijkt me mooi idee, en ook nog doenbaar. Draagbaarheid blijft ook behouden.

Verwijderd

waarom zoveel fan nemen als je WC hebt? Dan kun je er namelijk ook net zo goed een stille case van maken :D

• SteZZz
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 23:25:
waarom zoveel fan nemen als je WC hebt? Dan kun je er namelijk ook net zo goed een stille case van maken :D
nou die fans kunnen dan allemaal op et minimum van et minimum draaien, zodat men airflow wel goed is, maar ik dat ding niet meer hoor.

• SteZZz
ik zat dus te denken aan het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.mamut.com/homepages/Netherlands/1/18/Rainforestfrogsnl/as006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mamut.com/homepages/Netherlands/1/18/Rainforestfrogsnl/as008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mamut.com/homepages/Netherlands/1/18/Rainforestfrogsnl/as009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mamut.com/homepages/Netherlands/1/18/Rainforestfrogsnl/as016w.jpg
Alles met een staal kern
thnxs 2 Ediejo

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

(is geen afzeiker) Kleurige buis inbouwen waar ratten doorheen kunnen wandelen en evt een wieltje om in rond te hollen. Maat van me heeft dit eens geprobeerd en t ziet er uit alsof die beesten z'n pc aandrijven, kooi staat n meter van zijn pc en de beesten liggen 's winters te maffen in zijn kast. Renwieltje wel dicht maken

And it goes BRAAAAAPP!

• SteZZz
ROFLASTC schreef op 28 juni 2004 @ 23:44:
(is geen afzeiker) Kleurige buis inbouwen waar ratten doorheen kunnen wandelen en evt een wieltje om in rond te hollen. Maat van me heeft dit eens geprobeerd en t ziet er uit alsof die beesten z'n pc aandrijven, kooi staat n meter van zijn pc en de beesten liggen 's winters te maffen in zijn kast. Renwieltje wel dicht maken
hahaha en dan tazmanische devils erin doen :P
kijke wat er overblijft van je case ;)
wel een leuk idee

• SteZZz
ik vraag me ook af, moet je niet letten op de aarde(stroom) dat je de componenten of bijv. het mobo, niet zomaar vastzet maar bijv. een rubber van mij apart er tussen ,of what so ever

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm er zijn van die stekker dozen met zekeringen erin zodat bij problemen als onweer je pc het wel eens zou kunnen overleven. Of bedoelde je zoiets niet met aarding ed?

And it goes BRAAAAAPP!

• SteZZz
ROFLASTC schreef op 29 juni 2004 @ 00:04:
hmm er zijn van die stekker dozen met zekeringen erin zodat bij problemen als onweer je pc het wel eens zou kunnen overleven. Of bedoelde je zoiets niet met aarding ed?
nou ik heb et dus over een totaal eigen kast maken, nietwaar.... en in dat geval vraag ik me af of je zomaar alles in elkaar kan schroeven, of dat je misschien wel moet letten op aardig van componenten etc. kan me namelijk niet voorstellen dat de kast op 220volt moet komen te staan :*) :*) :*)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SteZZz schreef op 28 juni 2004 @ 23:53:
[...]

hahaha en dan tazmanische devils erin doen :P
kijke wat er overblijft van je case ;)
wel een leuk idee
Enig idee hoe groot een tazzie devil is? dan mag je wel heel veel uitbouwen met die kast...

Maar serieus, op stealthen/verven van je CDrom na zou ik er nix meer aan doen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Er. maybe wel een idee.. Dat 'Huge' ding boven op je kast (WC dus) inbouwen...

Je moet dat wel de PSU ergens gaan verstoppen, maar voor een echte modder moet dat geen probleem zijn ;)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

SteZZz schreef op 29 juni 2004 @ 00:14:
nou ik heb et dus over een totaal eigen kast maken, nietwaar.... en in dat geval vraag ik me af of je zomaar alles in elkaar kan schroeven, of dat je misschien wel moet letten op aardig van componenten etc. kan me namelijk niet voorstellen dat de kast op 220volt moet komen te staan :*) :*) :*)
Altijd alles aarden, is goed voor de levensduur.
Als je kast van metaal is en je voeding zit vast aan dat metaal dan is alles geaard als dat niet zo is, ff je voeding open en een geel-groen draadje solderen aan het geel-groen draadje dat binnenkomt en dan aan alles verbinden.

</onzin>

Verwijderd

Wat is dat spul dat je op de plaats waar de CD-ROM en 3.5" drives zitten, hebt geplakt? Lijkt op dat spul dat er vaak op van die industriele trappen zit.. Ben ook al een tijdje opzoek naar dat spul!!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 09:03:
Wat is dat spul dat je op de plaats waar de CD-ROM en 3.5" drives zitten, hebt geplakt? Lijkt op dat spul dat er vaak op van die industriele trappen zit.. Ben ook al een tijdje opzoek naar dat spul!!
Volgens mij is dat traanplaat, verkrijgbaar bij de doe-het-zelf-zaak (als je dat tenminste bedoeld :+ )

Verwijderd

Jep dat bedoel ik :)

Weet je toevallig ook welke dikte ik daarvoor moet hebben? Lijkt me niet dat ik dat dikke industriele spul nodig heb voor zo'n modje!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
ik geloof dat dat gewoon traanplaat effect folie is. dat kan je gewoon erop plakken

• justinb81
@stezzz: ik zou in ieder geval de hdd nooit meer ondersteboven monteren, dat vinden de lagers helemaal niet leuk (diagonaal ook niet) op z'n kant mag ook maar dan mag je de drives niet meer horizontaal plaatsen of 180graden draaien. de lagers lopen dan namelijk in

[ Voor 4% gewijzigd door justinb81 op 29-06-2004 10:10 . Reden: spelvout ]

Verwijderd

als ik die recente pics zo zie dan vind ik dat je best wel wat meer werk mag stoppen in het écht wegwerken van alle kabeltjes enzo, met name bovenin is het nog een rotzooi zo te zien.

en verder zou ik de boel niet gaan uitbouwen aangezien cases daar imo nooit mooier van worden... soms is het noodzaak, bij zon'n phasechange koeler (ofzo), maar over t algemeen ist niet echt nodig en lelijk.
heb je ruimtegebrek? er kan überveel in 1 case, kijk maar naar Orac3, dus misschien gewoon ff de layout nog eens heroverwegen.

uiteraard is dit slechts mijn mening, dus zie maar wat je ermee doet. ik ben erg benieuwd naar hoe dit project gaat verlopen =)

• SteZZz
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 09:03:
dat is nou traanplaat, kan je gewoon halen bij de bouwmarkt voor 10 euro per rol ;)

• SteZZz
justinb81 schreef op 29 juni 2004 @ 10:08:
@stezzz: ik zou in ieder geval de hdd nooit meer ondersteboven monteren, dat vinden de lagers helemaal niet leuk (diagonaal ook niet) op z'n kant mag ook maar dan mag je de drives niet meer horizontaal plaatsen of 180graden draaien. de lagers lopen dan namelijk in
aaah in dat geval draai ik ze ff om

Verwijderd

SteZZz schreef op 29 juni 2004 @ 13:13:
[...]

aaah in dat geval draai ik ze ff om
Dat moet je juist niet doen. Ze gaan er aan 'wennen' na een tijdje en dan werken ze niet meer als je ze omdraaid. (dat had ik iig.. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 13:15 ]

• SteZZz
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 13:14:
[...]

Dat moet je juist niet doen. Ze gaan er aan 'wennen' na een tijdje en dan werken ze niet meer als je ze omdraaid. (dat had ik iig.. 8)7
hahaha ik ga et nu proberen, reageer ik niet meer dan weet je et wel ;) 8)7

• SteZZz
nou ik heb ze omgedraait die 2 hd's, et werkt nog prima..........gelukkig :*) :7

• SteZZz
ik vind eigenlijk die traanplaat lelijk aan de zijkant van men 3.5 en 5.25 bays, mensen misschien daar nog ideeen voor, verder heb ik men bekabeling al een heel groot deel achter de floppy en cd-rom bays weggebonden, vraag me eigenlijk af hoe ik de rest kan wegwerken...

• SteZZz
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:17:
als ik die recente pics zo zie dan vind ik dat je best wel wat meer werk mag stoppen in het écht wegwerken van alle kabeltjes enzo, met name bovenin is het nog een rotzooi zo te zien.

en verder zou ik de boel niet gaan uitbouwen aangezien cases daar imo nooit mooier van worden... soms is het noodzaak, bij zon'n phasechange koeler (ofzo), maar over t algemeen ist niet echt nodig en lelijk.
heb je ruimtegebrek? er kan überveel in 1 case, kijk maar naar Orac3, dus misschien gewoon ff de layout nog eens heroverwegen.

uiteraard is dit slechts mijn mening, dus zie maar wat je ermee doet. ik ben erg benieuwd naar hoe dit project gaat verlopen =)
ik zal wel een foto posten hoe et der eerst voorstond met de bedrading ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/P1010040.JPG

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Leuk :) AL aan mijn idee gedacht?

Maareh.. dat knopje 'Edit' en 'Quote' zijn best handig als je ze combineert... scheelt je een quadripple post ;)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• SteZZz
X-G schreef op 29 juni 2004 @ 14:19:
Leuk :) AL aan mijn idee gedacht?

Maareh.. dat knopje 'Edit' en 'Quote' zijn best handig als je ze combineert... scheelt je een quadripple post ;)
maar die knopjes gebruik ik regelmatig.

en et was al een idee van me om die waterkoelingset misschien anders in men case te bouwen, want op die manier kan ik die case ook wat makkelijker meenemen naar een lanparty toe. wat mij eigenlijk dwars zit, is dat ik 2 psu nodig heb, 1 voor de vga iig, en de waterkoeling ook apart. anders krijg je zoveel piekstroom heb ik gehoord.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/P10100011.JPG

[ Voor 55% gewijzigd door SteZZz op 29-06-2004 15:59 . Reden: foto toegevoegd ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

SteZZz schreef op 29 juni 2004 @ 14:26:
[...]

maar die knopjes gebruik ik regelmatig.

en et was al een idee van me om die waterkoelingset misschien anders in men case te bouwen, want op die manier kan ik die case ook wat makkelijker meenemen naar een lanparty toe. wat mij eigenlijk dwars zit, is dat ik 2 psu nodig heb, 1 voor de vga iig, en de waterkoeling ook apart. anders krijg je zoveel piekstroom heb ik gehoord.
[afbeelding]
Edit is idd een handig knopje zo kan je meerdere qoates in 1 post verwerken.. en hoef je niet 4x onder elkaar te reageren in een topic.

Over je voeding. Ik weet nie precies hoe dat bij jou zit ivm je waterkoeling. Je hebt een 450 watt voeding wat normaal ruim voldoende is (wel 'n q tec..). En je vga hoeft dan ook nie apart. Wat vreet jou wc dan van je voeding behalve wat watts voor de fans?

• SteZZz
hoe ken je dat zien ;)

• SteZZz
ik wordt een beetje hopeloos van men kast, wil een nieuwe maken of een andere kopen maarjah een andere kopen :S:S:S:S:S
en die bedrading ? :S
wilde nog een nieuwe HDD kopen van 200gb maarjah toen ik deze site van een maat van me kreeg http://www.theinquirer.net/?article=14597 ...... 8)7 wie kan mij op ideeën brenge, zodat ik ook eindelijk eens actie kan ondernemen.

Verwijderd

Zeer interessant artikel, ben benieuwd of dat ook kan met een Maxtor 80GB :)

• SteZZz
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 20:22:
Zeer interessant artikel, ben benieuwd of dat ook kan met een Maxtor 80GB :)
ik heb et nog niet uitgeprobeert, maar misschien is et wel de moeite waard :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
HET IS BULLSHIT

:) Het is uitgeprobeerd. Soeck maar eens op GoT.

Je mapped bepaalde delen van je HD 2x, dus je kan het niet vol zetten

• SteZZz
418O2 schreef op 29 juni 2004 @ 20:26:
HET IS BULLSHIT

:) Het is uitgeprobeerd. Soeck maar eens op GoT.

Je mapped bepaalde delen van je HD 2x, dus je kan het niet vol zetten
bedankt voor je toelichting, dit scheelt weer uitproberen en et vernaggelen van de pc. dan tog maar een 200gb sata kopen :D

• justinb81
koop gewoon een goedkope ruk kast ( http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/tqxa16.html ) die een mooi vormgegeven front heeft en veel plek voor je zooi (bigtower ofzo) en ga die mooi casemodden. ben je veel goedkoper uit. je hebt al een kast met window zonder voeding voor €40

• SteZZz
justinb81 schreef op 29 juni 2004 @ 22:39:
koop gewoon een goedkope ruk kast ( http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/tqxa16.html ) die een mooi vormgegeven front heeft en veel plek voor je zooi (bigtower ofzo) en ga die mooi casemodden. ben je veel goedkoper uit. je hebt al een kast met window zonder voeding voor €40
MAar die heb ik nu tog ook ? :S

• justinb81
SteZZz schreef op 29 juni 2004 @ 22:42:
[...]

MAar die heb ik nu tog ook ? :S
idd ;) maar je zei dat je van deze ziek werd. als ie te klein is kan je een hogere kopen (big tower)

maar ik vind dat van je huidige kast nog best wel wat te maken is hoor!
die rare koker voor je raam kan je mooi gebruiken om dingen in te verstoppen en maak op die koker een mooi logo ofzo,
persoonlijk vind ik het mooier als een kast 1 thema heeft qua kleur lampjes, en traanplaat staat ook zo druk.
en over die water koeling: die vind ik eigenlijk wel stoer zo bovenop.

[ Voor 32% gewijzigd door justinb81 op 29-06-2004 22:50 ]

Verwijderd

SteZZz schreef op 29 juni 2004 @ 14:15:
[...]

ik zal wel een foto posten hoe et der eerst voorstond met de bedrading ;)
[afbeelding]
ah dan heb je het idd wel een heel stukje beter zitten al. al kan het uiteraard nóg beter ;)
draadjes die zonder sleeving schuin onderin door je kast lopen maken me nooit echt blij, misschien iig alle draden sleeven dan zal de boel al een stuk mooier worden

verder zorgen dat die gouden psu beter bij de rest past? ;)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:46

timovd

Voorsprong door techniek

je moet die drives echt stealthen!
leuk hè, die edit-knop

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• SteZZz
Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 23:42:
[...]
verder zorgen dat die gouden psu beter bij de rest past? ;)
nou ik heb 24k goud werkgeheugen koeling 8) 8)

[ Voor 50% gewijzigd door SteZZz op 30-06-2004 01:02 ]

• SteZZz
timow schreef op 29 juni 2004 @ 23:46:
je moet die drives echt stealthen!
leuk hè, die edit-knop
kan ik niet een eigen front maken, of wordt dat dan snel lelijk?
trouwens ik vind die zijkant van de cd-rom en floppy bay echt ugly zo met dat traanplaat, en verder kan ik nie anders zelf een bakkie maken en dat ik die dan op de bodem monteer.

• justinb81
SteZZz schreef op 30 juni 2004 @ 01:05:
[...]

kan ik niet een eigen front maken, of wordt dat dan snel lelijk?
trouwens ik vind die zijkant van de cd-rom en floppy bay echt ugly zo met dat traanplaat, en verder kan ik nie anders zelf een bakkie maken en dat ik die dan op de bodem monteer.
alles kan, (incl die traanplaat eraf trekken. met aceton krijg je de plakresten wel weg)

• SteZZz
justinb81 schreef op 30 juni 2004 @ 04:28:
[...]
alles kan, (incl die traanplaat eraf trekken. met aceton krijg je de plakresten wel weg)
oow dat is eigenlijk wel een goeie, aceton dat kan je zeker halen bij de bouwmarkt ook.... maar wilde eigenlijk kijke of ik er meteen wat anders mee kon doen.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:30

Kvn

SteZZz schreef op 30 juni 2004 @ 11:42:
[...]

oow dat is eigenlijk wel een goeie, aceton dat kan je zeker halen bij de bouwmarkt ook.... maar wilde eigenlijk kijke of ik er meteen wat anders mee kon doen.
Volgens mij is aceton wat ze vroeger in nagellakremover stopten ;)

• SteZZz
okeej ik zat nog ff te brainstormen.
en et moet tog te doen zijn, een eigen case bouwen, et is iig orgineel. en je kan echt alles doen wat je wilt.
wat als ik nou een soorft desktop model maak ipv een tower effect
dan krijg je dus een bredere kast dan normaal, en dan ligt je mobo dus in de kast, dat kan een mooi effect geven.
ik vraag me eigenlijk af wat voor gereedschap ik hier dan ook allemaal voor nodig heb, heb wel her en der topics gelezen op deze forum, maar dan zie ik soms duur gereedschap.... :X :? maarjah ik ga uit van de hulp die jullie mij geven, en hoop dan op een mooi bouwplan uit te komen, ik wil nu wel actie gaan ondernemen, et liefst deze week nog.

hier post ik nog een foto, om een idee te scheppen
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/voorbeeld.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door SteZZz op 30-06-2004 17:20 . Reden: foto toegevoegd ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
ROFLASTC schreef op 28 juni 2004 @ 23:44:
Dat renwieltje direct doorverbinden aan een fan, heeft het ook nog effect op je casetemp ook }) :D

Verwijderd

De Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit knop zit er niet voor niets. Zie ook de forumFaq.

Verder gaat dit topic overal en nergens over. Als modtopic past het prima in 'het kleine modstopic', de vele vragen in het topic zijn met enige moeite zo via de search te beantwoorden en de enige die kan beslissen wat in jouw situatie het mooiste is ben jijzelf daar over smaak niet valt te twisten...

Overigens zit CME/GoT vol met ideeen, kwestie van een paar topics doornemen waar je meer over wilt weten. Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 02:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.